Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke honden vind je eng?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

ikbeneenmens
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Re: Welke honden vind je eng?

Ongelezen bericht door ikbeneenmens »

Was dat een grap dat je je hond optilt? Lijkt me namelijk best zwaar...
honden stinken vaak, pas op
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ikbeneenmens schreef:Was dat een grap dat je je hond optilt? Lijkt me namelijk best zwaar...
als ik het niet vertrouw dan til ik Sneeuw ook op ( dat staat er) en die weegt 7 kilo ongeveer
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

S@ndr@ schreef:ik ben een klein vrouwtje ( maatje smurf)
Zo klein vindt ik je niet ogen hoor, hoe groot ben je dan?
Mooie foto trouwens :ok:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

1,,63m en dat is hier in Nederland echt best klein, als je ziet wat er rond loopt :80:
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Oh, ik ben een stuk groter! 1,68 :mrgreen:
Hier thuis voel ik mij ook redelijk klein met een dochter van 1,75 en een man van 1,95 :mrgreen:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Net zo groot als mij. Ik had Van Gils ook veel groter ingeschat haha. :mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief

de cane wattes is een middelgrote hond en hij is echt de maximale toegestane 72 cm ( voor een reu) van Gils is meer massa met zijn 72 kilo
ikbeneenmens
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ikbeneenmens »

Wacht, Sneeuw is waarschijnlijk niet de hond die op de foto stond?
honden stinken vaak, pas op
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

S@ndr@ schreef:de cane wattes is een middelgrote hond en hij is echt de maximale toegestane 72 cm ( voor een reu) van Gils is meer massa met zijn 72 kilo
Woow, ik vind Manu al zo veel massa met zijn bijna 70 cm en 30 kg :LOL:
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Sandra, jij ben zó anders dan ik me had ingebeeld haha :mrgreen:
Hakuna Matata
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakuna Matata »

Ik had vroeger nachtmerries over naakthonden.
Dat ze iets ermee hebben gedaan, en dat ik in die droom ervoor moest vluchten.
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door GrethavW »

-Saskia- schreef:Sandra, jij ben zó anders dan ik me had ingebeeld haha :mrgreen:
Dat had ik ook al. :LOL:
Leuke foto hoor!
Afbeelding
Woest
Zeer actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets

Ongelezen bericht door Woest »

OP de fiets ben ik bang voor iedere hond waar ik langs moet (ben al 3 keer gegrepen op de fiets) Ik heb niet echt rassen die ik enger vind dan andere.
In mijn werk als dierenartsassistente was ik het 'bangst' voor dwergpinchers. Van de 3 honden die ooit tijdens mijn werk naar mij gehapt hebben, waren er 2 dwergpinchers.......De derde een bearded collie.

O ja en ik ben als de dood voor de rotweiler van de buurvrouw. Wat een bakbeest is dat zeg. Kan maar zo 60 kilo zijn en met een heel eng hoofd. ...... Hij snuift heel eng en springt als een idioot. Als je langsfiets rent hij je over de hele breedte van het erf achterna. Met Rico loop ik er niet meer langs, want ik weet dat hij in staat is om over de sloot te springen. En Rico heeft het niet zo op rotweilers....
Het zal verder geen hele verkeerde hond zijn denk ik, want hij loopt gewoon tussen de kleinkinderen van de buurvrouw.
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Rami schreef:
Sulluna schreef:
Rami schreef: Enge 'baasjes' dus die niet weten wat voor hond ze in huis hebben gehaald. Ja, daar loop ik wel een straatje voor om.
Ik ken meer mensen die dat eng vinden, een "stoere" grote man met grote honden = andere kant op. :F:
Mijn man( lees: méga groot, tatoeages, oorbellen) maakt het elk geval regelmatig mee, hahaha. Al hebben wij 2 schatten van honden hoor, maar regelmatig dat mensen denken mehhh laat maar :F:
Nou, een méga grote man vind ik juist niet eng. Die houdt zijn honden, mits nodig, wel in bedwang. Ik vind een iele mannetje of vrouwtje :wink: veel enger.
Of zoals laatst een oude man die de hond van zijn zoon aan het uitlaten was en hem echt niet kon houden. Ik moest via het bosstruweel om de hond te ontwijken... :80:
Er loopt hier een man op krukken met een joekel van een Samojeed geloof ik dat 't is. Loop er altijd maar voor om aangezien Mitzi nog al eens uitvalt, zie het al gebeuren dat die hond reageert en die man er achter aan fladdert. :eek:
S@ndr@
Zeer actief

GrethavW schreef:
-Saskia- schreef:Sandra, jij ben zó anders dan ik me had ingebeeld haha :mrgreen:
Dat had ik ook al. :LOL:
Leuke foto hoor!
jullie zijn de enige niet hoor :engel: :LOL: zo weer een paar illusie`s minder :wink:
Labjesfan
Actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Labjesfan »

Herders. Ik heb alleen maar slechte ervaringen met ze. Ik vind ze enorm eng en loop met grote boog om ze heen. En ik loop ook blokje om bij klapkaak. Hier in de buurt 2 en beiden zijn niet te houden en de baasjes zijn bepaald type.
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

S@ndr@ schreef:
Manuma schreef:Prachtige foto Sandra!
Op je hakjes met je Cane Corso reus :I:
dank je wel :J:
zonder foto denken mensen nogal vaak dat ik een nogal norse, iets te zware, grote, sjaggie , type zal zijn, maar dat valt allemaal best mee, ik ben een klein vrouwtje ( maatje smurf) met het nodige humor en zelfspot en mijn cane wattes reus is een zeer volgzaam type, die let op de kleinste aanwijzing van mij . maar er zijn dus mensen die voor dit duo op de vlucht slaan :LOL: en of hun hond op tillen en daar vind ik niets van hoor dat mag, maak plaats :wink:
Mijn schoonouders hebben twee CC's en wij lopen daar ook wel eens mee. En ja je maakt de gekste dingen mee, mensen die op een afstand al bang van hun fiets stappen bijvoorbeeld. :lol1:
katerke
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door katerke »

@ sandra zou willen dat ik een meter 1,63 m. Ik ben maar 1,53 en loop met een engelse mastiff. Mensen kijken dan wel hoor

Daar gaan ze ook wel voor opzij. Hij doet niks hij denkt zelf dat hij een formaat chihuahua is.

Blaffende en grommende honden heb ik het niet voor . Als ik zie dat ze ze niet kunnen houden draai ik terug. Want als er iets moest zijn weet ik heel zeker dat ik Slisse ( engelse mastiff ) niet houd.
Hij reageert niet op honden en loopt gewoon door . Als ik in de verte honden zie lijn ik hem aan.
S@ndr@
Zeer actief

ja, ze hebben compleet geen vertrouwen of in mij of in de hond of in beiden en ooit vond ik het erg, maar nu kan ik ook wel eens grijnzen hoor, als er weer iemand hard gillend haar hondje gaat redden, terwijl er echt nul aan de hand is :mrgreen: en we nog heel ver weg zijn en ach het is voor hun ook een inschatting :wink:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik zou mijn honden ook gewoon blijven wandelen als ik op krukken zou lopen. Mijn honden vallen niet uit, nooit. En Manu is echt wel een grote verschijning. Hij luistert goed, houdt rekening met alles om hem heen, dus als ik gewoon een rondje maak zou ik dat ook doen als ik slecht ter been ben.

Ik laat 's ochtends op mijn hakken drie grote honden uit. Dan staan ook wel mensen verstopt tussen geparkeerde auto's of steken snel over. Uiteindelijk gaat hun mormel dan vaak in de riem hangen en blaffen of fixeren en loopt mijn drietal op hun dooie gemakje langs. "Goedemorgen"! :engel:

Overigens vind ik blaffende honden ook niet zo eng. Als een hond blaft wordt dan door de drie hier genegeerd. Fixeren vind ik irritant. Tegen Manu moet ik dan wel zeggen dat hij er niks mee mag, die gaat anders lopen piepen en soms borstelen. Maar verder geen reactie gelukkig.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Manuma schreef:Ik zou mijn honden ook gewoon blijven wandelen als ik op krukken zou lopen. Mijn honden vallen niet uit, nooit. En Manu is echt wel een grote verschijning. Hij luistert goed, houdt rekening met alles om hem heen, dus als ik gewoon een rondje maak zou ik dat ook doen als ik slecht ter been ben.

Ik laat 's ochtends op mijn hakken drie grote honden uit. Dan staan ook wel mensen verstopt tussen geparkeerde auto's of steken snel over. Uiteindelijk gaat hun mormel dan vaak in de riem hangen en blaffen of fixeren en loopt mijn drietal op hun dooie gemakje langs. "Goedemorgen"! :engel:

Overigens vind ik blaffende honden ook niet zo eng. Als een hond blaft wordt dan door de drie hier genegeerd. Fixeren vind ik irritant. Tegen Manu moet ik dan wel zeggen dat hij er niks mee mag, die gaat anders lopen piepen en soms borstelen. Maar verder geen reactie gelukkig.
Ik ga ook wel eens achter een auto staan, niet omdat ik bang ben voor de ander, maar omdat zowel Pol als Aura nogal kunnen uitvallen en als zij die ander niet zien, doen ze dat niet.
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Afbeelding

Deze honden vind ik eng ;), maar na een gezellige wandeling met Hippo hier van het forum vond ik ze toch stiekem ook wel heel lief. En tijdens de wandeling ben ik ook nog even samen met ze geprikkerd :engel:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”