Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke honden vind je eng?
Moderator: moderatorteam
- ikbeneenmens
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 1
Re: Welke honden vind je eng?
Was dat een grap dat je je hond optilt? Lijkt me namelijk best zwaar...
honden stinken vaak, pas op
-
S@ndr@
- Zeer actief
als ik het niet vertrouw dan til ik Sneeuw ook op ( dat staat er) en die weegt 7 kilo ongeveerikbeneenmens schreef:Was dat een grap dat je je hond optilt? Lijkt me namelijk best zwaar...
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Zo klein vindt ik je niet ogen hoor, hoe groot ben je dan?S@ndr@ schreef:ik ben een klein vrouwtje ( maatje smurf)
Mooie foto trouwens

-
S@ndr@
- Zeer actief
1,,63m en dat is hier in Nederland echt best klein, als je ziet wat er rond loopt 
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Oh, ik ben een stuk groter! 1,68
Hier thuis voel ik mij ook redelijk klein met een dochter van 1,75 en een man van 1,95
Hier thuis voel ik mij ook redelijk klein met een dochter van 1,75 en een man van 1,95

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Net zo groot als mij. Ik had Van Gils ook veel groter ingeschat haha. 
-
S@ndr@
- Zeer actief
de cane wattes is een middelgrote hond en hij is echt de maximale toegestane 72 cm ( voor een reu) van Gils is meer massa met zijn 72 kilo
- ikbeneenmens
- Vaste gebruiker
Wacht, Sneeuw is waarschijnlijk niet de hond die op de foto stond?
honden stinken vaak, pas op
-
Manuma
- Zeer actief
Woow, ik vind Manu al zo veel massa met zijn bijna 70 cm en 30 kgS@ndr@ schreef:de cane wattes is een middelgrote hond en hij is echt de maximale toegestane 72 cm ( voor een reu) van Gils is meer massa met zijn 72 kilo
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Sandra, jij ben zó anders dan ik me had ingebeeld haha 
- Hakuna Matata
- Zeer actief
Ik had vroeger nachtmerries over naakthonden.
Dat ze iets ermee hebben gedaan, en dat ik in die droom ervoor moest vluchten.
Dat ze iets ermee hebben gedaan, en dat ik in die droom ervoor moest vluchten.
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Dat had ik ook al.-Saskia- schreef:Sandra, jij ben zó anders dan ik me had ingebeeld haha
Leuke foto hoor!
- Woest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Västgötaspets
OP de fiets ben ik bang voor iedere hond waar ik langs moet (ben al 3 keer gegrepen op de fiets) Ik heb niet echt rassen die ik enger vind dan andere.
In mijn werk als dierenartsassistente was ik het 'bangst' voor dwergpinchers. Van de 3 honden die ooit tijdens mijn werk naar mij gehapt hebben, waren er 2 dwergpinchers.......De derde een bearded collie.
O ja en ik ben als de dood voor de rotweiler van de buurvrouw. Wat een bakbeest is dat zeg. Kan maar zo 60 kilo zijn en met een heel eng hoofd. ...... Hij snuift heel eng en springt als een idioot. Als je langsfiets rent hij je over de hele breedte van het erf achterna. Met Rico loop ik er niet meer langs, want ik weet dat hij in staat is om over de sloot te springen. En Rico heeft het niet zo op rotweilers....
Het zal verder geen hele verkeerde hond zijn denk ik, want hij loopt gewoon tussen de kleinkinderen van de buurvrouw.
In mijn werk als dierenartsassistente was ik het 'bangst' voor dwergpinchers. Van de 3 honden die ooit tijdens mijn werk naar mij gehapt hebben, waren er 2 dwergpinchers.......De derde een bearded collie.
O ja en ik ben als de dood voor de rotweiler van de buurvrouw. Wat een bakbeest is dat zeg. Kan maar zo 60 kilo zijn en met een heel eng hoofd. ...... Hij snuift heel eng en springt als een idioot. Als je langsfiets rent hij je over de hele breedte van het erf achterna. Met Rico loop ik er niet meer langs, want ik weet dat hij in staat is om over de sloot te springen. En Rico heeft het niet zo op rotweilers....
Het zal verder geen hele verkeerde hond zijn denk ik, want hij loopt gewoon tussen de kleinkinderen van de buurvrouw.
- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Er loopt hier een man op krukken met een joekel van een Samojeed geloof ik dat 't is. Loop er altijd maar voor om aangezien Mitzi nog al eens uitvalt, zie het al gebeuren dat die hond reageert en die man er achter aan fladdert.Rami schreef:Nou, een méga grote man vind ik juist niet eng. Die houdt zijn honden, mits nodig, wel in bedwang. Ik vind een iele mannetje of vrouwtjeSulluna schreef:Ik ken meer mensen die dat eng vinden, een "stoere" grote man met grote honden = andere kant op.Rami schreef: Enge 'baasjes' dus die niet weten wat voor hond ze in huis hebben gehaald. Ja, daar loop ik wel een straatje voor om.![]()
Mijn man( lees: méga groot, tatoeages, oorbellen) maakt het elk geval regelmatig mee, hahaha. Al hebben wij 2 schatten van honden hoor, maar regelmatig dat mensen denken mehhh laat maarveel enger.
Of zoals laatst een oude man die de hond van zijn zoon aan het uitlaten was en hem echt niet kon houden. Ik moest via het bosstruweel om de hond te ontwijken...
-
S@ndr@
- Zeer actief
jullie zijn de enige niet hoorGrethavW schreef:Dat had ik ook al.-Saskia- schreef:Sandra, jij ben zó anders dan ik me had ingebeeld haha![]()
Leuke foto hoor!
-
Labjesfan
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Herders. Ik heb alleen maar slechte ervaringen met ze. Ik vind ze enorm eng en loop met grote boog om ze heen. En ik loop ook blokje om bij klapkaak. Hier in de buurt 2 en beiden zijn niet te houden en de baasjes zijn bepaald type.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Mijn schoonouders hebben twee CC's en wij lopen daar ook wel eens mee. En ja je maakt de gekste dingen mee, mensen die op een afstand al bang van hun fiets stappen bijvoorbeeld.S@ndr@ schreef:dank je welManuma schreef:Prachtige foto Sandra!
Op je hakjes met je Cane Corso reus![]()
zonder foto denken mensen nogal vaak dat ik een nogal norse, iets te zware, grote, sjaggie , type zal zijn, maar dat valt allemaal best mee, ik ben een klein vrouwtje ( maatje smurf) met het nodige humor en zelfspot en mijn cane wattes reus is een zeer volgzaam type, die let op de kleinste aanwijzing van mij . maar er zijn dus mensen die voor dit duo op de vlucht slaanen of hun hond op tillen en daar vind ik niets van hoor dat mag, maak plaats
-
katerke
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
@ sandra zou willen dat ik een meter 1,63 m. Ik ben maar 1,53 en loop met een engelse mastiff. Mensen kijken dan wel hoor
Daar gaan ze ook wel voor opzij. Hij doet niks hij denkt zelf dat hij een formaat chihuahua is.
Blaffende en grommende honden heb ik het niet voor . Als ik zie dat ze ze niet kunnen houden draai ik terug. Want als er iets moest zijn weet ik heel zeker dat ik Slisse ( engelse mastiff ) niet houd.
Hij reageert niet op honden en loopt gewoon door . Als ik in de verte honden zie lijn ik hem aan.
Daar gaan ze ook wel voor opzij. Hij doet niks hij denkt zelf dat hij een formaat chihuahua is.
Blaffende en grommende honden heb ik het niet voor . Als ik zie dat ze ze niet kunnen houden draai ik terug. Want als er iets moest zijn weet ik heel zeker dat ik Slisse ( engelse mastiff ) niet houd.
Hij reageert niet op honden en loopt gewoon door . Als ik in de verte honden zie lijn ik hem aan.
-
S@ndr@
- Zeer actief
ja, ze hebben compleet geen vertrouwen of in mij of in de hond of in beiden en ooit vond ik het erg, maar nu kan ik ook wel eens grijnzen hoor, als er weer iemand hard gillend haar hondje gaat redden, terwijl er echt nul aan de hand is
en we nog heel ver weg zijn en ach het is voor hun ook een inschatting 
-
Manuma
- Zeer actief
Ik zou mijn honden ook gewoon blijven wandelen als ik op krukken zou lopen. Mijn honden vallen niet uit, nooit. En Manu is echt wel een grote verschijning. Hij luistert goed, houdt rekening met alles om hem heen, dus als ik gewoon een rondje maak zou ik dat ook doen als ik slecht ter been ben.
Ik laat 's ochtends op mijn hakken drie grote honden uit. Dan staan ook wel mensen verstopt tussen geparkeerde auto's of steken snel over. Uiteindelijk gaat hun mormel dan vaak in de riem hangen en blaffen of fixeren en loopt mijn drietal op hun dooie gemakje langs. "Goedemorgen"!
Overigens vind ik blaffende honden ook niet zo eng. Als een hond blaft wordt dan door de drie hier genegeerd. Fixeren vind ik irritant. Tegen Manu moet ik dan wel zeggen dat hij er niks mee mag, die gaat anders lopen piepen en soms borstelen. Maar verder geen reactie gelukkig.
Ik laat 's ochtends op mijn hakken drie grote honden uit. Dan staan ook wel mensen verstopt tussen geparkeerde auto's of steken snel over. Uiteindelijk gaat hun mormel dan vaak in de riem hangen en blaffen of fixeren en loopt mijn drietal op hun dooie gemakje langs. "Goedemorgen"!
Overigens vind ik blaffende honden ook niet zo eng. Als een hond blaft wordt dan door de drie hier genegeerd. Fixeren vind ik irritant. Tegen Manu moet ik dan wel zeggen dat hij er niks mee mag, die gaat anders lopen piepen en soms borstelen. Maar verder geen reactie gelukkig.
- kipo
- Zeer actief
Ik ga ook wel eens achter een auto staan, niet omdat ik bang ben voor de ander, maar omdat zowel Pol als Aura nogal kunnen uitvallen en als zij die ander niet zien, doen ze dat niet.Manuma schreef:Ik zou mijn honden ook gewoon blijven wandelen als ik op krukken zou lopen. Mijn honden vallen niet uit, nooit. En Manu is echt wel een grote verschijning. Hij luistert goed, houdt rekening met alles om hem heen, dus als ik gewoon een rondje maak zou ik dat ook doen als ik slecht ter been ben.
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2

Deze honden vind ik eng