Moderator: moderatorteam
Ik tel er niet zoveel bij de uitslagen?Machie schreef:153Ik dacht dat een TWC wedstrijd uit 120 deelnemers bestond?
Maar hoe dan ook, totaal niet belangrijk! Van harte gefeliciteerd! Knap gedaan!
Iemand van mijn club zei dat dat het aantal was.Machie schreef:153Ik dacht dat een TWC wedstrijd uit 120 deelnemers bestond?
Je hebt gelijk, ik ben van de info van mijn clubgenootje uitgegaan maar die heeft niet gezien dat er tussen de hoogteklasses nummers ontbraken.KarinW schreef:Ik tel er niet zoveel bij de uitslagen?Machie schreef:153Ik dacht dat een TWC wedstrijd uit 120 deelnemers bestond?
Dank je wel, dat ben ik ook zeker.Eilfy schreef:Super gedaan, mag je met recht trots op zijn
Dank je. Ja, hij is inderdaad jeugdig enthousiast, dat zie je goed. En hij wordt per wedstrijd enthousiaster, wat ik wel heel erg leuk vindt want in het begin was hij heel snel afgeleid en best lastig te motiveren. Dat is nu 10x beter al en ik denk dat dat nog een heel stuk beter wordt naarmate hij meer ervaring krijgt.Pets_Passion schreef:Jullie lopen goed samen. Hij is heerlijk jeugdig enthousiast.
Dank je.suzan25 schreef:Hij gaat echt heel goed voor uit. Je ziet hem elke wedstrijd groeien![]()
Ik denk zelf dat als je bij het vp iets sneller en zekerder had gelopen jullie echt een mooie uitslag hadden kunnen lopen. Althans zo leek het vanaf de kant
Ja, hij had heel veel zin erin. Hij begint zich soms ook te melden, als iets niet duidelijk is of als hij heel enthousiast wordt wil hij wel eens een blaf geven (zoals direct na de finish te horen is), en hij is uiterst vocaal op de paaltjes, dan "praat" hij als het ware de hele slalom, dat was bij de estafette met name het geval. Gek beest!sirene schreef:Hij had er duidelijk zin! Echt leuk om te zien hoe hij vooruit gaat
Dat ga ik eens proberen, en laten filmen. Kijken wat er dan gebeurt. Hoop dat ik dat goed kan timen want dat soort dingen vind ik altijd lastig.sirene schreef:Wat jammer van die oplopen. Ik ken het probleem met Atoq en in mindere mate met Qhilla en ik vind het een heel frustrerend probleem. Bij Qhilla werkte het om een pas of 4 (of liever langer) voor de oploop plotseling ineens heel erg te versnellen. Samen dus.
Het is inderdaad lastig om iets te doen wat voor de hond eigenlijk niet motiveert, zoals vertragen. Dat werkt soms wel, soms niet bij Mo. Afgelopen training had ik 1x een snoepje laag op de oploop neergelegd en dat aangewezen. De keer erna had hij de oploop heel netjes, ook al lag er toen niets. Maar toen ik het nog een keer deed trapte hij daar al niet in. Misschien moet ik standaard een snoepje op de oploop leggen voorlopig tijdens de training.sirene schreef:Bij Atoq was de enige oplossing om echt de oploop apart aan te leren (zoals je 2o2o aanleert) maar dit ging niet samen met runnings omdat hij dan steevast de op-of afloop niet goed had, hij kwam dus niet uit met zijn pas. Of hem idd haast stilzetten, wat erg demotiverend werkte helaas. De oploop schut had hij wel bijna altijd door ook net ervoor aan te zetten.
Ik heb ook al meerdere mensen om hulp gevraagd. Dat filmen is een goed idee inderdaad. Binnenkort ga ik waarschijnlijk een workshop volgen over raakvlakken, wie weet krijg ik daar de gouden tip.sirene schreef:Ik ben er ook heel lang mee bezig geweest en ik heb meerdere keren met verschillende mensen allemaal verschillende opties gefilmd om te kijken wat het beste werkte.
Op zich denk ik dat ik dat wel kan afleren, ik heb het juist moeten aanleren toen ik met Mojo begon, omdat ik Tapas gewend was en die liep door haar ervaring inmiddels veel zelfstandiger dan de beginnende Mojo.Pets_Passion schreef:Dat herken ik.
Mijn meisje plakte eerst heel erg aan mij en moest overal heengebracht worden puur omdat ze geen afstand nam.
Nu is ze meer ervaren en pakt wel meer afstand maar nu moet ik dat brengen en meelopen dus afleren.. vertrouwen krijgen in je hond en dat ze die toestellen echt wel zelf opzoekt vindt ik toch best lastig.
Dat gaat zeker lukken!Pets_Passion schreef:Komt vast goed en als je er samen een leuke dag van hebt kunnen maken is het goed toch.
Gek genoeg vind ik het vooral leuk, en niet echt spannend. Bij Tapas vond ik dat wel destijds, en was ik echt heel erg zenuwachtig, zeker de eerste wedstrijden.sirene schreef:Wat leukEn spannend.
Rally gaat natuurlijk al hartstikke goed in de A, die is er zo uit vermoed ik. En Jippie is supersnel dus als ze daarmee gaat starten is hij ook zo door de A heen lijkt me. Mojo gaat per wedstrijd vooruit maar zal voor mijn gevoel niet dezelfde snelheid gaan krijgen als zijn twee broertjes, maar dat vind ik ook helemaal niet erg. Ik moet hem wel kunnen bijbenen en als dat te hectisch gaat, word ik er niet beter van als handler.sirene schreef:Ben echt heel benieuwd hoe hij (en de rest) het gaat doen.
Lekker op jullie eigen tempo doorgaan, ik heb het idee dat jullie tegen die tijd als een speer gaan samen en de klasses door gaan vliegen. Leuk om te zien hoe iedereen op zijn eigen manier bezig is met de agility en de opbouw naar de wedstrijden.sirene schreef:Eer ik met Spring zover ben duurt nog wel een half jaar ofzo maar dat komt wel.
Misschien zijn jullie dan wel uit de A.