Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mojo's agilitytopic *upd 16-4 KC Zoys 2 U'tjes en promotie!

Moderator: moderatorteam

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Re: Mojo's agilitytopic *upd 6-12 TWC 2

Ongelezen bericht door sirene »

Go go Mojo :cheer: Trots op jullie samen :ok:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door welshwitch »

Toppers!
Afbeelding
KarinW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door KarinW »

Machie schreef:153 :O: Ik dacht dat een TWC wedstrijd uit 120 deelnemers bestond?

Maar hoe dan ook, totaal niet belangrijk! Van harte gefeliciteerd! Knap gedaan!
Ik tel er niet zoveel bij de uitslagen?
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Machie schreef:153 :O: Ik dacht dat een TWC wedstrijd uit 120 deelnemers bestond?

Iemand van mijn club zei dat dat het aantal was.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

KarinW schreef:

Ik tel er niet zoveel bij de uitslagen?
Je hebt gelijk, ik ben van de info van mijn clubgenootje uitgegaan maar die heeft niet gezien dat er tussen de hoogteklasses nummers ontbraken. :wink:
Maar goed, het is niet ineens een slecht resultaat met pak hem beet 120 deelnemers lijkt me. Bedankt voor je compliment Machie.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Super gedaan, mag je met recht trots op zijn :ok:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Eilfy schreef:Super gedaan, mag je met recht trots op zijn :ok:
Dank je wel, dat ben ik ook zeker.
KarinW
Zeer actief

Nee het is ook een super resultaat!
Jullie liepen goed hoor, heb alleen de jumping gezien
MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door MirjamV »

Super goed, gefeliciteerd!!
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Goed gedaan Mojo :E:
Gefeliciteerd :flower: (153 honden zijn er veel) :ok:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Gisteren TWC 3 gelopen in Maarssen. Het VP leek tijdens het eerste verkennen behoorlijk lastig voor een jonge en onervaren hond als Mojo, na een aantal keren het rondje gelopen te hebben had ik wat meer vertrouwen.
Helaas voor mij stond er geen wip in het parcours (waar Mojo bijna altijd beide raakvlakken van heeft) maar moesten we 2x over de schutting. Voor mij een nadeel want vooral de oploop van de schutting is lastig voor Mojo, vanwege zijn lange pas, relatief lange rug, hoogte en lange poten springt hij heel erg gemakkelijk ruim boven het raakvlak op. We zijn wel bezig om dit eruit te trainen maar tot nu toe hebben we nog niets gevonden wat afdoende en altijd werkt.
De kattenloop nam hij netjes, de eerste keer schutting ging de oploop zowaar goed en was ik daardoor een beetje afgeleid, waardoor hij het afgaande raakvlak oversloeg. Daarna werd het een zootje, was ik onduidelijk en Mojo liet dat duidelijk merken door in mijn hand te willen happen (dat had hij nog nooit gedaan) en te blaffen en te "praten". Uiteindelijk kwamen we wel rond, maar in een slakkentijd en met de nodige fouten/weigeringen aan onze broek. Toch was ik, en dat klinkt misschien raar, niet ontevreden want hij liet in het rondje duidelijk zien fanatiek te zijn en zijn focus op mij te houden.
Als laatste loper zonder disk werd ik nog 61ste van de 120.

De jumping was een tijdens het verkennen wat logischer lopend rondje, dus ik had eigenlijk wel vertrouwen. Ik had ergens tijdens het verkennen besloten om achter Mojo langs te kruisen om te wisselen en hem als het ware te scoopen. Had ik me maar aan dat plan gehouden.... Op de een of andere manier besloot ik vlak voor de bewuste plek toch maar ineens een blinde wissel te maken, met als gevolg dat mijn timing daarvoor niet klopte en ik Mojo langs de sprong trok die hij moest nemen. Daarop aarzelde ik wat en besloot Mojo gewoon rechtdoor de volgende sprong te nemen op zijn lijn. Eigenlijk heel braaf, maar wel een fout parcours en dus een disk. Even mezelf herpakt en het rondje afgemaakt zonder problemen. Jammer!

Bij de estafette ging hij wat sneller van start dan ik had verwacht, en stond ik niet in de juiste positie om de paaltjes goed aan te geven, dus daar had ik een weigering. Achterin het parcours was ik iets te nonchalant in mijn handling, wat bij Tapas wel had gekund maar bij Mojo nog niet, die heeft nog veel begeleiding nodig, en daardoor liepen we nog een weigering op. Maar ik was wel rondgekomen en dat is bij de estafette belangrijk.

Uiteindelijk zijn we met het team 8ste geworden op het VP, 7e op de JP en 13e op de estafette. Overall staan we na 3 wedstrijden op een 11e plaats, zo goed als zeker geen finale voor ons maar dat was met dit team ook zeker niet de opzet, aangezien we voornamelijk jonge en onervaren honden in het team hebben zitten.

Filmpje van onze jumping:

https://youtu.be/Qz6rvC7cfPo

Over 2 weken de laatste wedstrijd in de competitie, een thuiswedstrijd voor ons, georganiseerd door onze eigen vereniging en heerlijk dichtbij huis.
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Re: Mojo's agilitytopic *upd 10-01-16 TWC 3

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Jullie lopen goed samen. Hij is heerlijk jeugdig enthousiast.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Hij had er duidelijk zin! Echt leuk om te zien hoe hij vooruit gaat :ok:

Wat jammer van die oplopen. Ik ken het probleem met Atoq en in mindere mate met Qhilla en ik vind het een heel frustrerend probleem. Bij Qhilla werkte het om een pas of 4 (of liever langer) voor de oploop plotseling ineens heel erg te versnellen. Samen dus.
Bij Atoq was de enige oplossing om echt de oploop apart aan te leren (zoals je 2o2o aanleert) maar dit ging niet samen met runnings omdat hij dan steevast de op-of afloop niet goed had, hij kwam dus niet uit met zijn pas. Of hem idd haast stilzetten, wat erg demotiverend werkte helaas. De oploop schut had hij wel bijna altijd door ook net ervoor aan te zetten.
Ik ben er ook heel lang mee bezig geweest en ik heb meerdere keren met verschillende mensen allemaal verschillende opties gefilmd om te kijken wat het beste werkte.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Hij gaat echt heel goed voor uit. Je ziet hem elke wedstrijd groeien :ok:

Ik denk zelf dat als je bij het vp iets sneller en zekerder had gelopen jullie echt een mooie uitslag hadden kunnen lopen. Althans zo leek het vanaf de kant :wink:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Pets_Passion schreef:Jullie lopen goed samen. Hij is heerlijk jeugdig enthousiast.
Dank je. Ja, hij is inderdaad jeugdig enthousiast, dat zie je goed. En hij wordt per wedstrijd enthousiaster, wat ik wel heel erg leuk vindt want in het begin was hij heel snel afgeleid en best lastig te motiveren. Dat is nu 10x beter al en ik denk dat dat nog een heel stuk beter wordt naarmate hij meer ervaring krijgt.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

suzan25 schreef:Hij gaat echt heel goed voor uit. Je ziet hem elke wedstrijd groeien :ok:

Ik denk zelf dat als je bij het vp iets sneller en zekerder had gelopen jullie echt een mooie uitslag hadden kunnen lopen. Althans zo leek het vanaf de kant :wink:
Dank je.
Als ik in het VP niet al die fouten opgelopen had was het sowieso ook sneller gegaan en had ik wel hoger kunnen staan inderdaad. Maar vanwege het 2x moeten nemen van de schutting durfde ik niet echt door te lopen zelf. Ik heb ook nog het gevoel dat ik hem overal moet brengen en dat kost natuurlijk ook tijd. Maar dat gaat vast ook beter als we nog wat meer wedstrijdervaring krijgen samen.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

sirene schreef:Hij had er duidelijk zin! Echt leuk om te zien hoe hij vooruit gaat :ok:
Ja, hij had heel veel zin erin. Hij begint zich soms ook te melden, als iets niet duidelijk is of als hij heel enthousiast wordt wil hij wel eens een blaf geven (zoals direct na de finish te horen is), en hij is uiterst vocaal op de paaltjes, dan "praat" hij als het ware de hele slalom, dat was bij de estafette met name het geval. Gek beest!
sirene schreef:Wat jammer van die oplopen. Ik ken het probleem met Atoq en in mindere mate met Qhilla en ik vind het een heel frustrerend probleem. Bij Qhilla werkte het om een pas of 4 (of liever langer) voor de oploop plotseling ineens heel erg te versnellen. Samen dus.
Dat ga ik eens proberen, en laten filmen. Kijken wat er dan gebeurt. Hoop dat ik dat goed kan timen want dat soort dingen vind ik altijd lastig.
sirene schreef:Bij Atoq was de enige oplossing om echt de oploop apart aan te leren (zoals je 2o2o aanleert) maar dit ging niet samen met runnings omdat hij dan steevast de op-of afloop niet goed had, hij kwam dus niet uit met zijn pas. Of hem idd haast stilzetten, wat erg demotiverend werkte helaas. De oploop schut had hij wel bijna altijd door ook net ervoor aan te zetten.
Het is inderdaad lastig om iets te doen wat voor de hond eigenlijk niet motiveert, zoals vertragen. Dat werkt soms wel, soms niet bij Mo. Afgelopen training had ik 1x een snoepje laag op de oploop neergelegd en dat aangewezen. De keer erna had hij de oploop heel netjes, ook al lag er toen niets. Maar toen ik het nog een keer deed trapte hij daar al niet in. Misschien moet ik standaard een snoepje op de oploop leggen voorlopig tijdens de training.
De afloop is bij hem zelden een probleem maar ik ben bang dat wanneer hij meer snelheid gaat krijgen hij er ook gemakkelijk overheen af kan gaan springen.
sirene schreef:Ik ben er ook heel lang mee bezig geweest en ik heb meerdere keren met verschillende mensen allemaal verschillende opties gefilmd om te kijken wat het beste werkte.
Ik heb ook al meerdere mensen om hulp gevraagd. Dat filmen is een goed idee inderdaad. Binnenkort ga ik waarschijnlijk een workshop volgen over raakvlakken, wie weet krijg ik daar de gouden tip.
Pets_Passion
Zeer actief
Contacteer:

Dat herken ik.
Mijn meisje plakte eerst heel erg aan mij en moest overal heengebracht worden puur omdat ze geen afstand nam.
Nu is ze meer ervaren en pakt wel meer afstand maar nu moet ik dat brengen en meelopen dus afleren.. vertrouwen krijgen in je hond en dat ze die toestellen echt wel zelf opzoekt vindt ik toch best lastig.

Karen
Afbeelding

LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Pets_Passion schreef:Dat herken ik.
Mijn meisje plakte eerst heel erg aan mij en moest overal heengebracht worden puur omdat ze geen afstand nam.
Nu is ze meer ervaren en pakt wel meer afstand maar nu moet ik dat brengen en meelopen dus afleren.. vertrouwen krijgen in je hond en dat ze die toestellen echt wel zelf opzoekt vindt ik toch best lastig.
Op zich denk ik dat ik dat wel kan afleren, ik heb het juist moeten aanleren toen ik met Mojo begon, omdat ik Tapas gewend was en die liep door haar ervaring inmiddels veel zelfstandiger dan de beginnende Mojo.
Het is nu zoeken naar waar ik wel wat verder mee moet om hem niet langs sprongen te laten gaan, en waar dat niet meer nodig is. Bij de estafette dacht ik dat hij me wel begreep ook al liep ik niet helemaal meer mee, maar toen kwam hij achter me aan en ging langs de sprong in plaats van erover. Maar hij leert wel snel dus ik heb goede hoop dat het niet te lang duurt voordat ik wijder kan gaan lopen, of minder ver mee hoef om hem alles te laten springen. Richting raakvlakken, tunnels en de slurf gaat hij al best gemakkelijk voor me uit.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Dat verschil tussen honden met wel of niet op afstand werken herken ik wel. Alleen heb ik het andersom: Alfy (de ervaren hond) plakt redelijk en werkt wel zelfstandig als hij daar zin in heeft maar kan ook verschrikkelijk plakken. Kenji (de jonge, onervaren hond) werkt probleemloos op afstand. Gevolg is dat ik bij hem dus te veel meeloop en niet op tijd in positie ben... gelukkig wordt je vlugger een "luie" handler dan een handler die teveel meeloopt haha

Mojo loopt leuk, lekker ook dat enthousiasme! Die stabiliteit komt vanzelf :)
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Ik vind dat jullie het echt leuk doen hoor!

Afstand nemen vind ik ook heel moeilijk, ik moet ook nog leren om meer op Juno te vertrouwen, maar ik vind dat heel lastig omdat ik haar ook overal moest brengen zo ongeveer. Ik herken het leed van geen afstand "kunnen" nemen dus wel :mrgreen: vooral als je dan net teveel afstand neemt en het niet goed gaat *zie je wel ze kan het helemaal niet zonder mij!* :LOL:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Na afgelopen woensdag een heerlijke training en de vraag van de trainster of ik me al voor A-wedstrijden had ingeschreven heb ik vandaag maar de stoute schoenen aangetrokken en Mojo ingeschreven voor zijn eerste 2 A-wedstrijden.
Op zaterdag 6 februari gaan we lopen in Sint-Oedenrode
Op zondag 5 maart gaan we naar Liempde.

Ik reken nergens op en zie deze wedstrijden als mooie trainingsmogelijkheden op vreemd terrein voor Mojo, en samen nog wat meer ervaring op doen.
Zin in!
Pets_Passion
Zeer actief
Contacteer:

Dat is de beste instelling.
Komt vast goed en als je er samen een leuke dag van hebt kunnen maken is het goed toch.

Karen
Afbeelding

LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Pets_Passion schreef:Komt vast goed en als je er samen een leuke dag van hebt kunnen maken is het goed toch.
Dat gaat zeker lukken!
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Leuk te volgen, ik begin er ook steeds meer van te begrijpen :flower:
Hij is jong en enthousiast dat moet volgens mij geweldig zijn om mee te werken :cheer: Hij houdt je ook scherp, je verliest even concentratie en er sluipen foutjes in. :ok:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

Komt vast goed! Veel succes in de A :cheer:
KarinW
Zeer actief

Veel succes in de A!
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Wat leuk :ok: En spannend. Ben echt heel benieuwd hoe hij (en de rest) het gaat doen.
Eer ik met Spring zover ben duurt nog wel een half jaar ofzo maar dat komt wel.
Misschien zijn jullie dan wel uit de A.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Succes!
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

sirene schreef:Wat leuk :ok: En spannend.
Gek genoeg vind ik het vooral leuk, en niet echt spannend. Bij Tapas vond ik dat wel destijds, en was ik echt heel erg zenuwachtig, zeker de eerste wedstrijden.
Maar ik heb het idee dat Mojo's relaxte natuur mij ook rustiger maakt. En ik vind het vooral gewoon heel erg leuk om met hem samen bezig te zijn, de clown.
sirene schreef:Ben echt heel benieuwd hoe hij (en de rest) het gaat doen.
Rally gaat natuurlijk al hartstikke goed in de A, die is er zo uit vermoed ik. En Jippie is supersnel dus als ze daarmee gaat starten is hij ook zo door de A heen lijkt me. Mojo gaat per wedstrijd vooruit maar zal voor mijn gevoel niet dezelfde snelheid gaan krijgen als zijn twee broertjes, maar dat vind ik ook helemaal niet erg. Ik moet hem wel kunnen bijbenen en als dat te hectisch gaat, word ik er niet beter van als handler. :wink:
Toch zit er nog best wat snelheidswinst in als we meer op elkaar ingespeeld raken en ik zelf nog wat zelfverzekerder ga lopen.
sirene schreef:Eer ik met Spring zover ben duurt nog wel een half jaar ofzo maar dat komt wel.
Misschien zijn jullie dan wel uit de A.
Lekker op jullie eigen tempo doorgaan, ik heb het idee dat jullie tegen die tijd als een speer gaan samen en de klasses door gaan vliegen. Leuk om te zien hoe iedereen op zijn eigen manier bezig is met de agility en de opbouw naar de wedstrijden.
Maar dat het allemaal superleuke sporthonden zijn geworden staat als een paal boven water. Daar mag je enorm trots op zijn!
Of wij dan uit de A zijn zullen we gaan zien. Het zal voor ons het lastigst worden om een U'tje op het VP te lopen, vanwege zijn gemak met het opspringen van de schutting en het nogal vaak missen van het raakvlak ervan. Ik hoop dat ik dat voor elkaar krijg zodat zijn raakvlakken gewoon steady gaan worden.
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”