Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is de prijs van een hond tegenwoordig?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Wat is de prijs van een hond tegenwoordig?

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nanna schreef:Een huis heb je nodig. Een hond niet.
En als iemand met liefde 2500 euro op tafel gooit voor een engelse bulldog of pommeriaantje moet ie dat vooral doen. Ieder z'n meug.
Maar voorlopig heeft mij nog niemand uitgelegd waarom dat pomhondje zoveel moet kosten terwijl ik ook een keurig gefokte stamboom Smous voor 350 euro kan krijgen.
Wáár zit die dik 2000 euro verschil per pup in?
Kijk, ik wil best een eerlijke prijs betalen. Ik heb zelf gefokt en weet wat erbij komt kijken en dat je echt niet zoveel overhoudt als de mensen denken.
Maar ik houd er ook niet van om het vel over mijn neus getrokken te krijgen en bij sommige rassen begin ik dat gevoel wel te krijgen.
ach je betaalt toch zelf ook een behoorlijk bedrag voor je teckel.
hou toch eens op met dat wijzen naar anderen als je zelf hetzelfde doet.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik weet het niet exact maar volgens mij wordt voor een Drentsche Patrijshond nu ergens tussen de 1000 en 1300 Euro gevraagd.
Dat heb ik 6 jaar geleden bij lange na niet betaald.Toen lagen de prijzen in Belgie overigens sowieso lager maar dat is nu redelijk bijgetrokken voor zover ik weet.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik heb voor Mila vijf jaar geleden € 700 betaald en voor Amy en Amoz alleen entingen, paspoort, chip en reiskosten.
Als ik per se een bepaalde hond zou willen, zou de prijs mij niet zo veel uitmaken, zolang ik er niet (bijna) failliet aan ga.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
renee-uk schreef:
En als iemand met liefde 2500 euro op tafel gooit voor een engelse bulldog of pommeriaantje moet ie dat vooral doen. Ieder z'n meug.
Maar voorlopig heeft mij nog niemand uitgelegd waarom dat pomhondje zoveel moet kosten terwijl ik ook een keurig gefokte stamboom Smous voor 350 euro kan krijgen.
Kijk, ik wil best een eerlijke prijs betalen. Ik heb zelf gefokt en weet wat erbij komt kijken en dat je echt niet zoveel overhoudt als de mensen denken.
Maar ik houd er ook niet van om het vel over mijn neus getrokken te krijgen en bij sommige rassen begin ik dat gevoel wel te krijgen.
ach je betaalt toch zelf ook een behoorlijk bedrag voor je teckel.
hou toch eens op met dat wijzen naar anderen als je zelf hetzelfde doet.
En hou jij die chagrijnige kop van je eens. Wat mankeert jou de laatste tijd toch?
Ik zeg dat ik geen fantasieprijs betaal. Mijn Teckel kostte 900 euro en niet 1500. Ik vind 900 nog net acceptabel voor een kleine rashond.
Nou nou toontje lager zou je niet misstaan. :hmmm:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Fantasie prijzen betaal ik ook niet, dat betekend voor mij dat ik voor een werklijn border collie tot ongeveer 1000 euro voor een pup zou willen uitgeven.

In principe vraag ik ook niet naar prijs, meestal weet ik dat pas als de hond al zowat mee naar huis gaat.
En als ik overtuigd ben van de ouderdieren zou ik daar ook wel van af wijken, maar dat hangt van een aantal factoren af..
Kwaliteit (werkvermogen, karakter en gezondheid) kun je niet exact een prijs aanhangen...

Maar ik weet bijv. dat er fokkers zijn die vanaf 1200 en 1400 euro voor een pup vragen.
Nou, daar ga ik dan al niet kijken, heel simpel.

Mijn goedkoopste hondje is tot nog toe mijn beste...en de duursten heb ik de meeste pech mee gehad wat gezondheid betreft.

De laatste 4 honden waren er toevallig met FCI papier, 3 dubbel geregistreerden, en pas een 2 jarige reu met enkel VDH (=FCI) gekocht.
En ironie...die komt dan wel weer uit lijnen van die fokker die 1400 euro voor een pup vraagt.

Vond ik ook nog een aardig aankoopbedrag, maar gezien de kwaliteit van de hond dan wel weer gerechtvaardigd.
(Net laten röntgenen, en alles perfect, heel weinig epilepsie achter de bloedlijnen, dat zijn er ook waar ik bij de nakomelingen nog niks gehoord heb van slechte heupen of OCD, dus dat weeg ik ook mee af)

Dus ja, ik heb wel een ongeveer bedrag in mijn hoofd, maar hou daar niet heel star aan vast.

Bij border collies ligt momenteel de prijs tussen de 500 euro (enkel isds, of werklijn) en 1500 euro (vaak dubbel geregistreerd of showlijn). Waarbij je die voor 500 euro wel met een loep moet zoeken.
En dan helaas ook (meestal) uit ongeteste ouderdieren. Die gok zou ik ook al niet nemen.
Afbeelding
Mina2006
Zeer actief
Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mina2006 »

Onze Border collie hebben wij (mijn ouders) gekocht voor 250,- euro toendertijd (8 jaar geleden ongeveer).
Het was op een boerderij, maar een van de ouders (ik dacht de vader) van de pup was nergens te vinden. Nu heeft onze hond HD (dat was al snel bekend) en is ze kortharig en heeft een kortere snuit. Toch is ze, volgens die mensen natuurlijk, 100% Border collie. We hebben geen papieren of zo..

Mijn hondje kocht ik bij een opvanggezin voor 50 euro (2 jaar geleden), zij was toen 7 jaar oud en is een Maltezer, maar ik denk zelf dat ze gekruisd is met nog iets anders.
Afbeelding

9,5 jaar
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

bouvierpoedel schreef:
mosquito1980 schreef:Een paar Chinezen hebben mij eens 5.000 USD geboden voor Alex toen hij 1 jaar was. Maar Alexie was niet te koop ;-)
Die hadden zeker een heel exclusief sterren restaurant.? :zweep:
??? Wat een flauwe opmerking
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Husky zijn er tegenwoordig al voor 1250,- :piew: :piew:
Ik vond voor mijn pups 750,- meer dan prima, ik heb heel veel ellende gehad en nog steeds geen dik verlies en nee ook geen winst behalve dan dat ik er 3 geweldige honden aan over gehouden heb :I:

AA 8 jaar geleden al 1500,- zal nu wel 2000,- zijn ofzo maar dat weet ik niet exact
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mirriejj »

Voor Tender (border collie) heb ik 5 jaar geleden als pup 350 euro betaald.
Juna (straathondje) heb ik gratis gekregen, zij was 4 maanden.
Semmie ( middenslag keeshondje) is nu 13 weken en heb ik ook gratis.
Keanu 1903
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer en langharige Chihuahua

Ongelezen bericht door Keanu 1903 »

Mijn langharige Chihuahua met stamboom kostte 5 jaar geleden 1.000 euro
Mijn 2,5 jarige havanezer kostte me 900 euro
Keanu 1903
Zeer actief

Edit: Havanezer met stamboom
Keanu 1903
Zeer actief

Edit: Havanezer met stamboom
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nanna schreef:Op een fokkersgroep op FB vertelde iemand zelfs dat ze fokte en niet zoveel voor haar pups vroeg als andere fokkers omdat dat haar niet lekker zat. Die is dus gewoon bedreigd of toegezegd dat ze nergens meer een dekreu mocht gebruiken :19:
En dan mij wijsmaken dat zulke hoge bedragen niet gewoon de geldpest zijn. Jaja.
Dat was dan wel een ras waarvan gevoegelijk bekend is dat er nogal wat geld in omgaat.

Ik vond het ook nogal schokkend, ja.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Ik heb voor Pim destijds (4 jaar geleden) 900 euro betaald en ik vind het nog steeds een debiel bedrag. Het was dat ik smoorverliefd op hem was (hij logeerde bij vrienden en zocht nog een huisje), anders had ik nooit een hond uitgezocht voor dat geld. Sowieso komt er geen rashond/bewust gefokte hond meer hier.
Voor Saar hebben we 150 euro betaald, bedrag inclusief chip, entingen, ontworming en de reis vanuit Portugal. Dat vind ik dan dus weer weinig geld. Daar hebben nog een donatie achteraan gedaan omdat de stichting er de kosten net uit had terwijl het geld daar wèl echt nodig is (in tegenstelling tot bij fokkers).
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Voor Lou (Markiesje) heb ik drie jaar geleden 400,- betaald.
Mijn Tollerpup gaat denk ik 1000,- of 1200,- kosten en dat vind ik heel veel geld. Niet dat ik het er niet voor over heb, maar toch...
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Laicka (fokkersvoorwaarde) 18 euro voor overschrijven en Fix gratis (herplaatser)
Normale prijs voor een hollander nu is 700 euro
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik heb voor Maylo en Izzy 150 euro betaald. Dit zijn herplaatsers.
Vorige hond was een gratis herplaatser.

Bij mijn ouders ook vaak gratis herplaatsers/asiel honden gehad of tot zo ongeveer 200 euro. Mijn tweede hond was rottweiler met stamboom rond de 1000 euro 9 maanden oud toen we haar kregen. Eerste was een asiel rottweiler zonder stamboom was nog gulden tijd maar geen idee wat er toen betaald is zal vast geen wereld bedrag geweest zijn.

Ik zie ook wel bij de OEBS bedragen voorbij komen waarvan ik denk hoe verzin je het. Verschilt van 350 euro tot 1500 euro. Die van 350 euro hebben soms geen stamboom maar soms ook wel, dat is het enige verschil. Voor de rest zie ik voornamelijk de prijsverschillen vanwege het kleurtje(of mogelijke drager daarvan) en of het een mammut type (langharig) is of niet.

Als ik opzoek zou zijn naar bijvoorbeeld een OEB pup dan zou ik er geen 1500 voor over hebben. Vind dan 750 toch echt wel de max, maar goed ik ben van de herplaatsers dus bij pups hoef ik niet te kijken en herplaatsters zijn vaak voordeliger of zelfs gratis.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nilo, Toller met stamboom was 900,- (in 2008)
Coda, Toller met stamboom 950,- (in 2012)
De Tollerpups gingen hier weg voor 950,-. Het was een nest van 6 waarvan ik 1 pup heb gehouden, 5 verkocht dus en als ik alle kosten en opbrengsten tegen elkaar zet (en dan reken ik geen voeding van de ouderdieren of andere onzindingen) ben ik daarmee net uit de kosten. Ik weet dat er ook Tollers voor meer worden verkocht, als mensen zich daar goed bij voelen moeten ze dat doen maar ik vind het triest welke prijsverhogingen er soms worden gedaan onder de noemer "anders komen we niet uit de kosten!" Hier even verderop kostte een Toller pup bijna 500,- meer uit een combinatie waarbij helemaal geen DNA testen zijn afgenomen :80:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Finn was €250,- meen ik, weet het niet meer zeker. Joris, markiesje, was geloof ik €220,- in 2004 en Biry, groenendaeler, was iets van €750,- in 2002. Wat de hedendaagse prijs is weet ik eigenlijk niet.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Maar voorlopig heeft mij nog niemand uitgelegd waarom dat pomhondje zoveel moet kosten terwijl ik ook een keurig gefokte stamboomSmous voor 350 euro kan krijgen.
Maar ze vindt het vreemd dat honden duurder worden. Alles wordt duurder. En het verschil in prijs? Marktwerking denk ik zo maar. Wie kent er nu de Smous hond? Denk niet veel mensen. Maar het Keesje, tja dat is toch wel algemeen bekend en weten de meeste mensen ook wat het is als je het over een keeshondje hebt.
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Ik zal geen cent betalen voor een commercieel gefokte hond. Geen fokker zal er dankzij mij rijker door worden. Ik vind de gedachte alleen al om geld voor een dier te vragen voor eigen gewin weerzinwekkend. Daarentegen betaal ik met alle plezier geld voor een hond aan een asiel of stichting. En dan krijgen ze er nog een flinke donatie bovenop ook :D
Dreesje
Actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Dreesje »

Onze Havanezer pupje Zoey kostte ons deze zomer 1100 euro. Voor zover ik kon nagaan verschilde de prijs niet zo erg per fokker, maar ik moet zeggen dat ik er niet bij alle fokkers naar gevraagd heb. Timing was bij ons belangrijk, dus er bleven niet zoveel fokkers over.
We hadden onze redenen om voor een ras-Havanezer te gaan. Waren die redenen er niet geweest dan hadden we een leuk mixje prima gevonden. Ik moet zeggen dat ik erg blij ben met onze keuze, het is een geweldig leuk hondje. :I:

Ik denk ook niet dat ik voor 100 euro minder naar een andere fokker was gegaan. De fokker van onze hond ging helemaal voor haar honden en dat vind ik belangrijk. Het was een nestje van vier, ik denk dat ze er best wat aan verdiende, maar dat vind ik niet meer dan normaal. Ze sliep nachtenlang naast de pups, was er superdruk mee, besteedde ook erg veel tijd aan ons (het is onze eerste hond). Dan mag daar toch wel wat tegenover staan?
Havanezertje Zoey :I:
RedPassion

Maeve schreef: De Tollerpups gingen hier weg voor 950,-. Het was een nest van 6 waarvan ik 1 pup heb gehouden, 5 verkocht dus en als ik alle kosten en opbrengsten tegen elkaar zet (en dan reken ik geen voeding van de ouderdieren of andere onzindingen) ben ik daarmee net uit de kosten. :
4750 euro en daarmee ben je net uit de kosten? Dan ben ik wel heel benieuwd wat die kosten dan zijn geweest.

Ik snap sowieso niet waarom fokkers uit de kosten willen/moeten komen of er zelfs geld aan willen overhouden. Dat doet me wel twijfelen aan hoe zuiver de redenen zijn om te fokken.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ik geloof niet dat ik in de toekomst ooit voor een stamboompup zal gaan. Ik vind die bedragen echt belachelijk hoog en kan en wil geen 1000 euro voor een hond neertellen! Zat leuke herplaatsers en mixjes voor minder en zijn net zulke leuke hondjes bij!

Mijn eerste hond was een kruising rottweiller uit het asiel, 95 gulden.
Onze maltezerpup had geen stamboom en was iets van 200 gulden destijds.
Giz is een kruising en kostte 325 euro en hoewel hij dat meer dan waard is, vond ik het best veel...
Max heeft wel een stamboom maar was voor niks...
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

RedPassion schreef:
Maeve schreef: De Tollerpups gingen hier weg voor 950,-. Het was een nest van 6 waarvan ik 1 pup heb gehouden, 5 verkocht dus en als ik alle kosten en opbrengsten tegen elkaar zet (en dan reken ik geen voeding van de ouderdieren of andere onzindingen) ben ik daarmee net uit de kosten. :
4750 euro en daarmee ben je net uit de kosten? Dan ben ik wel heel benieuwd wat die kosten dan zijn geweest.

Ik snap sowieso niet waarom fokkers uit de kosten willen/moeten komen of er zelfs geld aan willen overhouden. Dat doet me wel twijfelen aan hoe zuiver de redenen zijn om te fokken.
De aanschaf van beide ouderdieren, gezondheidstesten (HD, ED, PRA, CEA, JADD, CP1, ECVO, DM), vereiste showresultaten (= minimaal 3 per hond), kennelnaam, werpkist, echo, benodigdheden rond de bevalling, stambomen/DNA profiel van de pups, extra voer voor de teef, voer voor de pups, puppyren, wandelkar, ontwormingen, entingen+DA check en in ons geval extra kosten van een overleden pup die onderzocht moest worden en de moederhond die ziek werd en meerdere keren naar de DA moest waarvan één keer 's nachts met spoed. Oh en vergeet niet de tijd die de fokker er in steekt waar andere dingen eventueel tijdelijk voor moeten wijken. Fulltime werken met een nest pups gaat je niet lukken, dus je levert die periode ook inkomsten in. Overtuigd dat je dan niet overhoudt met de verkoop van 5 pups? :wink:

En ik snap dat wel, dat je uit de kosten wil komen. Je neemt namelijk ook een risico. Met een kleiner nest had ik verlies gemaakt. En nog voor dat nest er lag waren er ook risico's: een teef die niet drachtig wordt of later de pups resorbeert, een bevalling die niet vlekkeloos verloopt met misschien een keizersnede als gevolg, pups of moederhond die ziek worden, met heel veel pech je hele nest verliezen aan een virusinfectie etc etc. Daar houd je rekening mee, dus dan wil je -als alles mee zit- wel uit de kosten komen. En het geld dat ik er eventueel aan zou overhouden (dit nest heeft me dan feitelijk een "gratis" pup opgeleverd) is om te investeren in een volgend nest. Zodat je ook het risico durft te nemen om voor een interessante combinatie te gaan die vaak meer kost alleen al vanwege de reiskosten in plaats van voor goedkoop gaan en de willekeurige dichtstbijzijnde reu te kiezen.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Vooropgesteld dat het iedereen vrij staat te vragen wat ie wil snap ik dat verschil in rasprijs soms niet zo.
Vanwaar komt dat grote verschil in aanschafprijs tussen pakweg een ridgeback en een mechel?
Laatst gewijzigd door -Saskia- op 05 dec 2015 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Afbeelding

:mann:
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Adviesprijs vanuit de rasvereniging voor Hollandse Herder is 700 euro. Mijn ervaring uit de zoektocht naar Duke is dat de meeste fokkers daar wel redelijk aan houden, sommige ietsje hoger, maar meer dan 800 ben ik niet tegengekomen. Ze zijn er misschien wel, en misschien in de langharige en ruwharige variëteiten ook wel meer, dat weet ik niet.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Heavy schreef:
Maeve schreef:
RedPassion schreef:

De aanschaf van beide ouderdieren, gezondheidstesten (HD, ED, PRA, CEA, JADD, CP1, ECVO, DM), vereiste showresultaten (= minimaal 3 per hond), kennelnaam, werpkist, echo, benodigdheden rond de bevalling, stambomen/DNA profiel van de pups, extra voer voor de teef, voer voor de pups, puppyren, wandelkar, ontwormingen, entingen+DA check en in ons geval extra kosten van een overleden pup die onderzocht moest worden en de moederhond die ziek werd en meerdere keren naar de DA moest waarvan één keer 's nachts met spoed. Oh en vergeet niet de tijd die de fokker er in steekt waar andere dingen eventueel tijdelijk voor moeten wijken. Fulltime werken met een nest pups gaat je niet lukken, dus je levert die periode ook inkomsten in. Overtuigd dat je dan niet overhoudt met de verkoop van 5 pups? :wink:

En ik snap dat wel, dat je uit de kosten wil komen. Je neemt namelijk ook een risico. Met een kleiner nest had ik verlies gemaakt. En nog voor dat nest er lag waren er ook risico's: een teef die niet drachtig wordt of later de pups resorbeert, een bevalling die niet vlekkeloos verloopt met misschien een keizersnede als gevolg, pups of moederhond die ziek worden, met heel veel pech je hele nest verliezen aan een virusinfectie etc etc. Daar houd je rekening mee, dus dan wil je -als alles mee zit- wel uit de kosten komen. En het geld dat ik er eventueel aan zou overhouden (dit nest heeft me dan feitelijk een "gratis" pup opgeleverd) is om te investeren in een volgend nest. Zodat je ook het risico durft te nemen om voor een interessante combinatie te gaan die vaak meer kost alleen al vanwege de reiskosten in plaats van voor goedkoop gaan en de willekeurige dichtstbijzijnde reu te kiezen.
Maar je hoefde geen dekgeld te betalen :wink:
Wilde je zelf graag een pup van je eigen reu en teef ?
Is het niet zo dat andere dan nu meebetalen aan jouw gratis pup?
Nee, in plaats van dat dekgeld heb ik nu de aanschafprijs van die reu :mrgreen: Die kosten zijn ongeveer hetzelfde trouwens.
En nee, het plan was om een nest te fokken uit deze dieren omdat ik het een mooie combinatie vond. Als mijn reu geen interessante combi had gevormd met haar, had ik een andere reu gekozen. En als ik zelf geen fokplannen had gehad was er nu ook nog geen derde hond gekomen, dus dat anderen hebben betaald voor mijn gratis pup zou ik niet zo willen stellen.
RedPassion

Maeve schreef:Overtuigd dat je dan niet overhoudt met de verkoop van 5 pups? :wink:
.
Nee, aanschaf ouderdieren meerekenen slaat natuurlijk al nergens op. ;) Ik mag toch hopen dat het in de eerste plaats gewoon je huisdieren zijn en dat die aanschaf er sowieso geweest zou zijn.
Wanneer er dierenartskosten komen kan ik me voorstellen dat je er niets aan overhoudt en wanneer het mis gaat/je een klein nest krijgt er op inlevert inderdaad. Maar wanneer alles goed gaat en je een aantal gezonde pups voor 950 euro kan verkopen maak je mij niet wijs dat je er niet (flink) aan overhoudt. Sowieso vind ik de pups zo hoog prijzen voor het risico dat je loopt en de eventuele investering voor de toekomst totaal niet relevant. Het zou een liefhebberij/hobby moeten zijn en die kosten geld. Vandaar mijn twijfels aan de zuivere beweegredenen wat fokken betreft, niet alleen als het om honden gaat overigens. Ik weet heel goed wat pups/jonge dieren kosten en met wat fokkers vragen houden ze er gewoon aan over. Prima, maar geef dat dan gewoon toe.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”