Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppenhandel?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Puppenhandel?

Ongelezen bericht door malinois »

Emma schreef:
malinois schreef:Is nu pas 10 weken? Nou ik geef ze hier ook niet op de dag hoor... dat kan ook makkelijk een paar dagen later zijn
Ja?
Ik ben zelf nogal stipt, vooral met eerste entingen.
Maar een beetje nuchtere antwoorden kan ik wel gebruiken :wink:
Ja hoor... daar maak ik me niet zo druk om.... dus ze is nu bij iemand die zegt haar gekocht te hebben met 8/9 weken en er nu weer vanaf wil? Zoiets toch? Dit zou niet de fokker zijn van haar als ik t goed begrijp.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Emma schreef: Maar een beetje nuchtere antwoorden kan ik wel gebruiken :wink:
Waarom maak je je zo druk dan? Wat is het risico? Je oude honden zijn toch ingeënt neem ik aan?
Als je dat hondje op kan halen met zijn spullen is de kans gewoon heel klein dat er iets mis mee is. Want ze bieden echt geen pups aan.uit broodfok met allemaal tweedehands spullen erbij :engel:
Afbeelding
Mutt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Retrievermixen
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mutt »

Pupentingen worden herhaald omdat je niet weet wanneer de enting daadwerkelijk 'pakt', de maternale immuniteit (antilichamen van mams) kan er namelijk voor zorgen dat de vaccinatie wordt 'weggewerkt' in plaats van door het eigen immuunsysteem. Op 12 weken is de maternale immuniteit vrijwel zeker verdwenen (maar dus niet altijd) en weet je zeker dat het eigen immuunsysteem zal werken. Maar vanwege bescherming en het risico dat de pup toch al eerder de maternale immuniteit kan verliezen wordt al eerder geënt om zo het risico op besmetting zo laag mogelijk te houden. Herhaling van de enting is tevens om te zorgen dat er langdurige immuniteit optreedt.
Daar zou ik me dus geen zorgen om maken, zeker niet als het vooral gaat om je volwassen honden :wink:

Advertentie komt erg magertjes over, maar voor hetzelfde geldt inderdaad gewoon als impulsaankoop bij de broodfokker op de hoek gehaald.
Lief koppie hoor.
Afbeelding
Because boy you were amazing just the way you were
Mazzel <3 15/05/2008 - 16/12/2014
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

De eerste puppyenting is een dood virus. Dus dat heeft geen zin om opnieuw te geven volgens mijn dierenarts. De tweede en derde zou je wel kunnen doen. Met alleen een eerste enting zijn ze totaal niet beschermd.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Ja, onze honden worden nog elk jaar ingeënt.
En inderdaad, de mensen waar de pup nu zit, is niet de fokker.
Het verhaal vanuit de eigenaar is nog steeds vaag.

De pup komt bij vrienden vandaan.
En over de omstandigheden heeft hij niet precies gezegd welke dat zijn. Heb dat ook niet gevraagd. Persoonlijke. Maar ik kan me voorstellen dat hij niet meteen zijn persoonlijke sores aan een onbekende gaat vertellen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Voor je eigen honden hoef je niet bang te zijn. Hun immuunsysteem is als het goed is op orde. Of de pup voldoende beschermd is zou je kunnen laten titeren. In theorie kunnen pups tussen twee entingen in zelfs onbeschermd zijn. Dus ik zou me niet al te druk maken over de wat latere enting.
Elco is overigens voor het eerst geënt met ruim 7 weken. Tweede enting kreeg hij met ruim 10 weken. Dus als zoiets bij deze pup ook het geval is, is het helemaal niet erg dat hij de tweede enting nog niet gehad heeft
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

laeken schreef:
Emma schreef: Maar een beetje nuchtere antwoorden kan ik wel gebruiken :wink:
Waarom maak je je zo druk dan? Wat is het risico? Je oude honden zijn toch ingeënt neem ik aan?
Als je dat hondje op kan halen met zijn spullen is de kans gewoon heel klein dat er iets mis mee is. Want ze bieden echt geen pups aan.uit broodfok met allemaal tweedehands spullen erbij :engel:
Dus dan zijn dingen zoals bijvoorbeeld parvo geen risico? Ik zou daar wel bang voor zijn, ook met geënte volwassen honden. Of niet meteen levensbedreigend maar wel heel vervelend: giardia.

Je kan ook te nuchter doen hoor. Ik vind het ook een vaag verhaal en het zou me niets verbazen als er broodfok achter zit.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tja gardia is overal... daar loop je waarschijnlijk dagelijks doorgeen te sloffen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

malinois schreef:Tja gardia is overal... daar loop je waarschijnlijk dagelijks doorgeen te sloffen.
Maar daar worden mijn honden niet ziek van. Als ik bewust een hond met giardia in huis haal wordt het toch een ander verhaal :wink:
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik zou me persoonlijk ook niet zo druk maken om die entingen.

Zou wel duidelijk vragen wat de reden is dat de hond weg moet, en eventueel als extra kan je vragen waarom de tweede enting nog niet gegeven is.

Zo heb ik het met Izzy en Maylo ook gedaan, die advertentie's waren ook erg kort en weinig zeggend. Nu waren hun volwassen en heb ik wel erg door gevraagd over waarom de hond weg moest etc.
Bij Maylo bleek de CC teef in huis hem niet te accepteren, en Izzy was ivm gebrek aan financiële middelen. En heb op basis van deze info een afspraak gemaakt om langs te gaan, met eventueel een bedenk tijd. Uiteindelijk zijn ze beide direct meegegaan, gewoon omdat het verhaal mijn inziens klopte met wat ik op de adressen aantrof.

Ook mijn vorige hond ben ik zo gaan halen, was ook geen pup maar op de zelfde manier en ook daar weer aanwezig bleek het verhaal te kloppen.

Ik denk dat je pas een oordeel kan vellen als je er bent geweest, in combinatie met de antwoorden die je op de mail gehad hebt.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Vraag anders zijn telefoonnummer en bel hem even op. Aan de telefoon lukt het je vast wel om je vragen te stellen. Als hij vaag blijft doen en je er geen goed gevoel bij hebt, zou ik het over laten gaan.
Persoonlijk zie ik op zich niks naars in de advertentie zelf, maar ik zou absoluut meer info willen.

Toen ik Branco als 1jarige herplaatser overnam was zijn baasje ook wat kort in de antwoorden en kreeg ik veel en veel minder informatie dan ik graag had gewild. Maar het voelde goed en ik heb het gedaan. Geen spijt van gehad. :)
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Puppenhandel?

Ongelezen bericht door crutz »

Emma schreef:
malinois schreef:Is nu pas 10 weken? Nou ik geef ze hier ook niet op de dag hoor... dat kan ook makkelijk een paar dagen later zijn
Ja?
Ik ben zelf nogal stipt, vooral met eerste entingen.
Maar een beetje nuchtere antwoorden kan ik wel gebruiken :wink:

Nuchter gezien ;)
De 9 weken en 12 weken entingen kunnen prima verlegd worden naar 12 en 16 weken.

Tegenwoordig titeren veel fokkers waardoor blijkt dat de eerste enting zelfs vaak te vroeg gegeven wordt.

In bv Finland worden pups pas voor t eerst geënt op 12 weken.

En ik lees dat je nog jaarlijks ent. Ook dat is achterhaald. Misschien daar ook meer in verdiepen
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als je al zo loopt te twijffelen en overal spoken ziet zou je het moeten laten , of je moet voor een zacht prijsje op de eerste rang willen zitten.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Als je op het telefoonnr googled kom je twee teckel advertenties uit 2014 tegen die op een forum stonden.
Teuntje en Lotte. Ik zag dat er een facebookgroep is nu met die naam geteckelde teckels. Misschien kun je daar lid worden en je vragen stellen ?
Ik zou me dus geen zorgen maken om die entingen maar juist met een jonge pup zou ik wel uitkijken geen broodfok te helpen. Zo ziet het er niet uit maar de info is wel vaag. Vooral dat entboekje wat bij moeders ligt.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Volgens het kaartje bij Marktplaats kun je de straatnaam vinden waar ze wonen. Als het niet te ver is zou ik gewoon gaan kijken. Over de entingen zou ik me ook niet te druk maken. Ik ent mijn hond wel ieder jaar, maar daar zou zomaar eens 14 maanden tussen kunnen zitten i.p.v. 12. Dat komt allemaal niet zo heel nauw.

Maar als je echt twijfel, gewoon niet doen, er zijn meer dan genoeg honden en puppies overal in de aanbieding.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Oké,
Ik werd gisteren toch wel heel zenuwachtig en hartkloppingen, om nu aan een pup en derde hond te beginnen.
Ik dacht echt dat ik eruit was, en graag een pup er bij wilde.
Dit had ik van mezelf ook even niet verwacht.

Een pup moet je echt graag willen en je moet er naar uit kijken. Voor mij een waarschuwing, dat ik er dus nog helemaal niet aan toe ben!

Ik denk overigens wel, dat dit wel goed zit, met deze pup,
Misschien dat iemand dit topic leest, en ook verliefd wordt op dit beestje. Je weet het maar nooit.

Het is dus niet zo, dat ik deze pup niet wil, maar ik vind het geen goed idee, om een derde hond erbij te nemen, met zoveel twijfels.

Had ik allemaal wel eerder kunnen bedenken, en ben niet trots op deze karaktereigenschap van mij.
Labjesfan
Actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Labjesfan »

Ik zou het wel durven. Mensen doen impuls aankopen.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Heuy, ik heb voor de gein eens 150,- geboden op de hond. Alleen dat "Ik bied 150,- voor de pup." gemaild. Krijg nu al een mail terug "Is 175 te weinig?".

Dus je kunt nog leuk afdingen ook.
Emma
Zeer actief

Lemuria schreef:Heuy, ik heb voor de gein eens 150,- geboden op de hond. Alleen dat "Ik bied 150,- voor de pup." gemaild. Krijg nu al een mail terug "Is 175 te weinig?".

Het gaat mij niet zozeer om de prijs, maar omdat ik kriebels kreeg in mijn buik van de ogen van het pupje.
Ik vind het echt een leuk pupje.
Ik kan me wel voorstellen dat het moeilijk is in Brabant om een herplaatspupje te herplaatsen, want er staan of stonden veel jonge nestjes puppen op.

Ik hoop trouwens niet dat door dit topic mensen maar wat gaan mailen terwijl ze niet geïnteresseerd zijn :(:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Nou ja, was toch wel benieuwd wat voor mensen het waren. Maar ze waren bereid m'n bod aan te nemen zonder ook maar te vragen wat ik de pup kon bieden. Als je van dat hondje houdt, ga je toch vragen stellen lijkt me. Maar ze moeten er gewoon rap vanaf.

Als jij dat beestje zo graag wil, stel je toch gewoon even voor om langs te gaan om te zien of er een klik volgt? Met het openen van een topic kom je namelijk ook geen haar verder.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

malinois schreef:
Lizzie. schreef:
Emma schreef:Account is 9 en een half jaar actief.
Dan zou ik het adres opvragen en daar kan je dan ook weer op google, ik zelf zou nooit een pup uit Brabant kopen. Of ik zou via via gehoord moeten hebben dat het betrouwbaar is.
Nou lekker dan hahaha je zult fokker zijn en in Brabant wonen... gezond verstand gebruiken en eens gaan kijken doet al heel veel.
:blauwoog: :F:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angelique. schreef:
malinois schreef:
Lizzie. schreef:
Emma schreef:Account is 9 en een half jaar actief.
Dan zou ik het adres opvragen en daar kan je dan ook weer op google, ik zelf zou nooit een pup uit Brabant kopen. Of ik zou via via gehoord moeten hebben dat het betrouwbaar is.
Nou lekker dan hahaha je zult fokker zijn en in Brabant wonen... gezond verstand gebruiken en eens gaan kijken doet al heel veel.
:blauwoog: :F:
Dat bedoel ik :mrgreen:
Afbeelding
Ziva2014
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Ziva2014 »

Ik heb eens nagevraagd. Er zit daar geen fokker. Maar ik weet dus niet waar de pup vandaan komt. Als je toch nog geïnteresseerd bent, wil ik wel een afspraak maken en langs gaan. Kijken of ik meer te weten kom. Laat maar weten! Groetjes.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Lemuria schreef:Nou ja, was toch wel benieuwd wat voor mensen het waren. Maar ze waren bereid m'n bod aan te nemen zonder ook maar te vragen wat ik de pup kon bieden. Als je van dat hondje houdt, ga je toch vragen stellen lijkt me. Maar ze moeten er gewoon rap vanaf.

Als jij dat beestje zo graag wil, stel je toch gewoon even voor om langs te gaan om te zien of er een klik volgt? Met het openen van een topic kom je namelijk ook geen haar verder.

Dan lees je hun reactie toch niet goed ;)
Lemuria schreef:Heuy, ik heb voor de gein eens 150,- geboden op de hond. Alleen dat "Ik bied 150,- voor de pup." gemaild. Krijg nu al een mail terug "Is 175 te weinig?".

Prijs op MP is 325€ dus 150€ is 175€ te weinig en verder willen ze schijnbaar geen tijd verspillen aan een mailwisseling met iemand die enkel voor het goedkope wil ;)
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Die pup is morgen naar een poepadres. Wel jammer dat je zo twijfelt dat je een pup waar je als een blok voor valt laat zitten. Vindt dat maar een tweede keer.
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

laeken schreef:Die pup is morgen naar een poepadres. Wel jammer dat je zo twijfelt dat je een pup waar je als een blok voor valt laat zitten. Vindt dat maar een tweede keer.
ja dit, soms kun je ook te veel twijfelen.
Afbeelding
gevni havanezers
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Nou ik snap het wel hoor maar misschien komt dat omdat ik net zo'n twijfelaar ben als TS.
Ik heb in mijn zoektocht naar Nala ook veel broodfokkers achterhaald maar bij Nala niks kunnen vinden. Uiteindelijk gaan kijken en het voelde goed want van achter een pc is dat lastig zeggen.

Maar als het niet goed voelt dan gewoon niet doen. Ik ben ook zo'n lekkere twijfelaar :F:
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Het verhaal van Kiwi was ook onwijs schimmig. Ik wist via-via dat ergens een Kelpie herplaatst moest worden, maar ze stond ook op marktplaats. Maar ik ben blij dat ik toen gewoon maar ben gaan kijken. Toen ik daar eenmaal was, viel alles op zn plek.
Sommige mensen zijn gewoon niet zo goed in communicatie, daardoor kun je vanalles achter een advertentie gaan zoeken wat er eigenlijk helemaal niet is.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”