Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppenhandel?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Puppenhandel?

Ongelezen bericht door Emma »

Weet iemand of er gevallen bekend zijn, in noord brabant, van het verkopen van 1 puppy, wat misschien puppenhandel kan zijn?
Dat 1 pup aanbieden op mp, van ongeveer 9 of 11 weken oud. Die geen tweede enting hebben gehad, of misschien helemaal niet zijn ingeënt.
En na die verkoop met een andere naam en tel. Nummer weer een volgende pup aanbieden?

Beetje vaag verhaal, maar ik heb een leuke pup gezien, met dubieus verhaal. Ik dacht eigenlijk wegblijven van zulke praktijken. Maar ik denk ook dat een pup een tweede kans moet krijgen.
Hoe zou puppenhandel werken? In vele verschillende vormen.

Maar kan het ook, dat iemand een verkeerde keus maakt, en wegens vage omstandigheden de pup weer moet wegdoen?

Ik heb trouwens gevraagd om een foto van het paspoort, van de gegevens van de eerste enting en dierenarts.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Re: Puppenhandel?

Ongelezen bericht door Lizzie. »

dat is schering en inslag op de MP, kijk eens naar het account die zijn vaak maar enkele dagen oud ;)
Dit zijn gewoon handelaren/broodfokkers.
En google eens op het telefoonnummer ;)
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Lizzie. schreef:dat is schering en inslag op de MP, kijk eens naar het account die zijn vaak maar enkele dagen oud ;)
Dit zijn gewoon handelaren/broodfokkers.
En google eens op het telefoonnummer ;)
Al gegoogeld. Alleen nog een nummer bekend in Frankrijk.
Maar een nummer kun je ook steeds wijzigen natuurlijk.
Emma
Zeer actief

Account is 9 en een half jaar actief.
Lizzie.
Zeer actief

Emma schreef:Account is 9 en een half jaar actief.
Dan zou ik het adres opvragen en daar kan je dan ook weer op google, ik zelf zou nooit een pup uit Brabant kopen. Of ik zou via via gehoord moeten hebben dat het betrouwbaar is.
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Soms gebeurt het echt dat mensen impulsief een pup kopen en na een week of iets meer denken dat het toch beter was van niet.

Of ze hebben geld nodig, daarom verkopen ze de hond en heeft deze niet alle entingen gehad.

Ik zou het ook niet vertrouwen, tenzij het een bekende is zou ik er ook niet zeker van zijn.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Emma
Zeer actief

Bij het googlen van het adres kom ik alleen een huis op funda tegen. Ik weet het huisnummer niet. Maar vind niks over evt. Honden of puppies.

In Brabant zitten ook stamboom fokkers. En alhoewel brabant wel eens met dubieus honden gedoe in de media is geweest, weet ik niet of dat leidend moet zijn, om een herplaatser op te halen, als is het nog een hele jonge herplaatser.
Maar goed, ik probeer inderdaad meer informatie te zoeken, omdat ik het ook niet 100 procent vertrouw.
Lizzie.
Zeer actief

Emma schreef:Bij het googlen van het adres kom ik alleen een huis op funda tegen. Ik weet het huisnummer niet. Maar vind niks over evt. Honden of puppies.

In Brabant zitten ook stamboom fokkers. En alhoewel brabant wel eens met dubieus honden gedoe in de media is geweest, weet ik niet of dat leidend moet zijn, om een herplaatser op te halen, als is het nog een hele jonge herplaatser.
Maar goed, ik probeer inderdaad meer informatie te zoeken, omdat ik het ook niet 100 procent vertrouw.
Ik zeg;
Luister naar je intuïtie :wink:
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

ik zelf zou nooit een pup uit Brabant kopen. Of ik zou via via gehoord moeten hebben dat het betrouwbaar is.
:LOL: nou nou, dat is wel heel erg generaliserend zeg.
Afbeelding
Emma
Zeer actief

Lizzie. schreef:
Emma schreef:Bij het googlen van het adres kom ik alleen een huis op funda tegen. Ik weet het huisnummer niet. Maar vind niks over evt. Honden of puppies.

Ik zeg;
Luister naar je intuïtie :wink:
Tja, dat moet ik eigenlijk doen. Maar heb een foto gezien, waar ik in de ogen ben gezonken. Ha,ha. Ik heb dat niet snel, maar dit beestje heeft voor mij de x- factor.
Als ik nou iets kon vinden wat niet deugd. Behalve dat pup geen tweede enting heeft gehad, en ik nog moet zien of de eerste wel is gegeven. Maar als de eerste is gegeven, en ik daar van de dierenarts een bevestigend antwoord op kan krijgen, zou de kans groot kunnen zijn op verpakte puppenhandel? Dat kan natuurlijk niemand met zekerheid zeggen.

Maar misschien dat iemand weet dat dit bestaat, in die regio. En in welke plaats dit is.
Ik wil geen adres hier neerzetten, want dat is iemand zwart maken, terwijl dit natuurlijk helemaal geen puppenhandel hoeft te zijn.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Je kunt de, openbare, advertentie toch delen?
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

hou er ook rekening mee dat veel broodfokkers een meewerkende da hebben.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Emma
Zeer actief

Hoe kopieer je de advertentie?
Als ik de url? Kopieer en plak, krijg je mega link, wat geen link is, want je kunt er niet op klikken.
Volgt iemand mij nog?
Emma
Zeer actief

renee-uk schreef:hou er ook rekening mee dat veel broodfokkers een meewerkende da hebben.
Ja, precies. Dat is ook zo.
Dan moet ik hier weer gaan vragen of die da bekent is. Ha,ha.
Er zitten net iets teveel haken en ogen aan. Want een pup die niet volgens de juiste entingsschema is geënt. Vind ik eigenlijk eng.
Ik heb hier twee honden lopen, dus kans op infectie gevaar, als de pup toch ziek blijkt.
Lizzie.
Zeer actief

Emma schreef:Hoe kopieer je de advertentie?
Als ik de url? Kopieer en plak, krijg je mega link, wat geen link is, want je kunt er niet op klikken.
Volgt iemand mij nog?
Als je de advertentie opent en naar beneden scrol zie je in een venster http;link.marktplaats staan en die moet je kopiëren en tussen de URL zetten.
Afbeelding
Emma
Zeer actief

Lizzie.
Zeer actief

ja hoor de link doet het, een teckel :I: :I: :I:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

renee-uk schreef:hou er ook rekening mee dat veel broodfokkers een meewerkende da hebben.

Ja. Waar ik was pups ver onder de 7 weken en er stond een lading vloeibare ab op kantoor, ging standaard door het drinkwater om luchtweginfecties te onderdrukken tot de verkoop.
Alles "legaal".

Er zijn veel handelaren die iets oudere pups van de puppyschuur overkopen als "oepsnest".
Wijzen hun eigen teef buiten aan als moeder en klaar is kees.
Iedere keer één zo'n stumper uit de schuur trekken is net zo makkelijk.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Lizzie. schreef:
Emma schreef:Account is 9 en een half jaar actief.
Dan zou ik het adres opvragen en daar kan je dan ook weer op google, ik zelf zou nooit een pup uit Brabant kopen. Of ik zou via via gehoord moeten hebben dat het betrouwbaar is.
Nou lekker dan hahaha je zult fokker zijn en in Brabant wonen... gezond verstand gebruiken en eens gaan kijken doet al heel veel.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Je kunt toch gewoon vragen waar ze de pup gekocht hebben? Zo te zien heeft het beestje gewoon spullen en ik neem aan dat je die erbij krijgt. Pup kan prima uit de broodfok komen maar zoals ik het zie hebben ze een pup en als jij de spullen meekrijgt met gebruikt riempje en zo is het toch goed?
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Berlicum zit een broodfokker niet ver van rosmalen.
Meer zinnigs kan ik niet zeggen.
Vraag eens waar hij geent is? Ik woon en werk in die omgeving.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Ziva2014
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Ziva2014 »

Als ik kijk op de kaart die je kan aanklikken, is het in een woonwijk. Vlak bij mij. Ik persoonlijk heb nooit gehoord dat daar een broodfokker zou zitten. Wel in Berlicum en lith. Ik wil wel rondvragen als je wilt.
Emma
Zeer actief

Ik probeer te googlen welke consequenties het kan hebben, als de tweede vaccinatie te laat wordt gegeven.
Natuurlijk moet de vaccinatie ronde opnieuw gedaan worden, maar in hoeverre is de pup bevattelijk voor ziektes, als het met 9 weken niet de tweede enting heeft gehad?

Pup is nu ruim 10 weken.

Heb mail terug, dat de enting gegevens bij zijn ouders liggen.
Aangezien het voor mij niet om de hoek is, wil ik toch wat zekerheid hebben, voordat ik ga kijken.
Heb al langer mailcontact, en heb hem van de week gesproken. Maar ik blijf dingen niet duidelijk vinden. Ik weet niet of dit desinteresse is, in de pup, of iets anders.

Ondertussen, door de onduidelijke informatie, wordt de pup ouder, en nog steeds niet verder of opnieuw ingeënt. Dat is nu even mijn eerste issue geworden.

Ik kan niks vinden over evt. Puppyhandel. En de manier waarop terug gereageerd wordt, denk ik ook niet dat het dat is. Maar een pup niet goed in laten enten, vind ik ook dubieus.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Maak je nou niet teveel zorgen. Pup kost haast niks en ziet er gezond uit. Gewoon meteen laten enten. Komt echt wel goed.
Afbeelding
Emma
Zeer actief

Ziva2014 schreef:Als ik kijk op de kaart die je kan aanklikken, is het in een woonwijk. Vlak bij mij. Ik persoonlijk heb nooit gehoord dat daar een broodfokker zou zitten. Wel in Berlicum en lith. Ik wil wel rondvragen als je wilt.
Ik probeer nu nog even uit te zoeken, in hoeverre het erg is, als een pup te laat is met de 9 weken enting.
Maar mocht je nog verontrustende geluiden horen in je omgeving, of dit allemaal wel zuivere koffie is, dan hoor ik dat graag. Of in dit geval, dan lees ik dit graag :ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Is nu pas 10 weken? Nou ik geef ze hier ook niet op de dag hoor... dat kan ook makkelijk een paar dagen later zijn
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Emma
Zeer actief

laeken schreef:Maak je nou niet teveel zorgen. Pup kost haast niks en ziet er gezond uit. Gewoon meteen laten enten. Komt echt wel goed.
Ik heb hier twee honden lopen, die ik graag gezond houd.
Daarom wil ik wat informatie zoeken.
Ik heb het liefst herplaatsers. Maar die vind je niet veel van teckels.
Toen kwam ik deze advertentie tegen.

Ik vraag me zelf ook af, waarom niet pup uit zorgvuldig stamboom nest.
Maar ik denk dat ik ook een hond met wat slechte start een kans wil geven.
Emma
Zeer actief

malinois schreef:Is nu pas 10 weken? Nou ik geef ze hier ook niet op de dag hoor... dat kan ook makkelijk een paar dagen later zijn
Ja?
Ik ben zelf nogal stipt, vooral met eerste entingen.
Maar een beetje nuchtere antwoorden kan ik wel gebruiken :wink:
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Mijn hond (buitenlandertje) is pas na 4 maanden geënt en ze is helemaal gezond. Dus kan gewoon hoor. ;)
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Over die enting zou ik me juist geen zorgen maken maar juist wel over de info.
Heel vaag dat die entgegevens dan bij zijn moeder liggen. Krijg je wel normaal antwoord op vragen ?
Waarom moet het hondje weg volgens hen ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”