Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boos

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lemuria

Re: Boos

Ongelezen bericht door Lemuria »

Heavy schreef: Ja ik kan het wel een beetje zien aan een hond maar dat voorbeeld wat jij nu noemt had ik dus vorige week ook. Een hond die gaat liggen gluren baasje nergens te bekennen en dan draai ik om en komt die hond alsnog aanrennen. De meeste mensen nemen het hier niet zo nauw wat opvoeden betreft. Ik kom ook vaak honden tegen die zichzelf uitlaten :wink:
Ik zie ze vaak al van een meter of 60 verderop aankomen omdat hier veel heide is en het bos aardig kaal is. Als een hond me dan alsnog achterna rent, sta ik klaar om 'm op te vangen en terug te schelden naar waar hij vandaan kwam. Vaak zijn ze zonder baas toch al een stuk schijteriger :)

Ik heb een week of 2 terug nog een hond door de dierenambulance laten ophalen en thuisbezorgen bij de baasjes. Die heb ik sindsdien niet meer los zien lopen, terwijl ik 'm normaal bijna elke ochtend tegenkwam :mrgreen: Helemaal klaar met die flauwekul.
Lemuria

Nanna schreef:
Lemuria schreef: Maaruh, of een hond vriendelijk is of niet zie je toch al van mijlen aankomen als je naar de lichaamstaal kijkt? Ik zie hier regelmatig honden aankomen die al plat op de buik gaan liggen loeren, dan draai ik me ook stante pede om hoor. Totáal geen trek in.
Dat zijn ook vaak honden die op die manier uitnodigen tot spel. :8):
Bij mij is het enórm rasgebonden of ik dan doorloop of niet. Herders, klepperbekken en Labradors betekent idd wegwezen.
Dat kan, maar Izzy snapt die manier van spelen helemáal niet en pakt het op als een bedreiging ;) Dat moeten we niet hebben niet.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Nanna schreef:
Lemuria schreef: Maaruh, of een hond vriendelijk is of niet zie je toch al van mijlen aankomen als je naar de lichaamstaal kijkt? Ik zie hier regelmatig honden aankomen die al plat op de buik gaan liggen loeren, dan draai ik me ook stante pede om hoor. Totáal geen trek in.
Bij mij is het enórm rasgebonden of ik dan doorloop of niet. Herders, klepperbekken en Labradors betekent idd wegwezen.
Elco gaat ook vaak liggen als hij niet helemaal goed weet wat hij van de ander kan verwachten. Maar dat is op grote afstand en hij beslist dan heel snel of hij beter kan gaan negeren of dat hij er naartoe kan. In het laatste geval gaat hij met dwaze sprongen en een bocht naar de andere hond toe: ik wil spelen, alleen maar spelen; En jij? Dat is wel heel anders dan het liggen van een gemiddelde border collie, herder, labrador, die wacht tot de andere hond vlakbij is om die de stuipen op het lijf te jagen
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Fotogravinnetje schreef:
Nanna schreef:
Elco gaat ook vaak liggen als hij niet helemaal goed weet wat hij van de ander kan verwachten. Maar dat is op grote afstand en hij beslist dan heel snel of hij beter kan gaan negeren of dat hij er naartoe kan. In het laatste geval gaat hij met dwaze sprongen en een bocht naar de andere hond toe: ik wil spelen, alleen maar spelen; En jij? Dat is wel heel anders dan het liggen van een gemiddelde border collie, herder, labrador, die wacht tot de andere hond vlakbij is om die de stuipen op het lijf te jagen
Precies. Zo eentje kwamen we gistermiddag weer eens tegen, een zwarte labrador/flatcoated mix die met Pol 'speelt' alsof ze een stuk speelgoed is dat zo snel mogelijk stuk moet. Ik zag 'm niet aankomen, want hij kwam vanuit een weggetje dat vanaf het pad niet is te overzien. Maar hij was aangelijnd, dus ik dacht, da's mooi, dan gaan wij nu de andere kant op. Maar toen liet het kind dat altijd met 'm loopt, hem los. Aangezien de hond altijd wordt uitgelaten door een jongetje van een jaar of 10 dat totaal geen greep op 'm heeft, moeten anderen zich er dan maar mee zien te redden. Echt rot-vervelend dat soort dingen.
Lemuria

Nog voor ze 'm los klikt (wat niet in 1 seconde gebeurt is) hysterisch gillen "NEEEE, niet loslaten!! Die van mij is váls!!!". Dat hoef je ook maar 1x te zeggen, wedden dat ze 'm volgende keer al angstvallig bij zich houdt? :lol1:
63673J

Lemuria schreef:Nog voor ze 'm los klikt (wat niet in 1 seconde gebeurt is) hysterisch gillen "NEEEE, niet loslaten!! Die van mij is váls!!!". Dat hoef je ook maar 1x te zeggen, wedden dat ze 'm volgende keer al angstvallig bij zich houdt? :lol1:
Ik heb geschreeuwd en aangezien het joch altijd met doppen in de oren loopt, van de iphone of of de telefoon of weet ik veel, ook nog met gebarentaal duidelijk proberen te maken dat de hond vast moest, maar het was al te laat, hij kwam al op ons afgedenderd. Omdat 't weer helemaal uit de hand dreigde te lopen heb ik 'm een schop gegeven. Ik weet niet of-ie er veel van gemerkt heeft, maar hij hield in elk geval even op en toen pakte 't kind 'm dan bij de halsband. Maar toen we op het bruggetje verderop waren kwam hij ons weer achterna, ik riep tegen Pol dat ze moest gaan rennen en toen heb ik 'm in volle vaart geblokkeerd, hij knalde zo tegen de zijkant van mijn been aan. Toen droop-ie eindelijk af. Nou heb ik een zeer been en als ik er aan denk word ik weer kwaad, het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat soort dingen.
Lemuria

Ik neem aan dat hij wel voor zich kijkt? Aangezien hij je aan ziet komen en dan pas de hond los gooit? Maak dan even een gebaar "Haal je doppen uit je oren!" met een beetje dreigende blik. Dan heb je de aandacht wel hoor ;) Kun je vervolgens zeggen hoe spuugzat je het bent.
63673J

Lemuria schreef:Ik neem aan dat hij wel voor zich kijkt? Aangezien hij je aan ziet komen en dan pas de hond los gooit? Maak dan even een gebaar "Haal je doppen uit je oren!" met een beetje dreigende blik. Dan heb je de aandacht wel hoor ;) Kun je vervolgens zeggen hoe spuugzat je het bent.
Welnee, hij kijkt het vrijwel helemaal niet voor zich, gisteren ook niet. Hij loopt met zijn hoofd te schudden en te wiebelen met zijn neus richting schoenpunten en kijkt niet op of om, ook niet naar de hond. Het waaide nogal gistermiddag en ik had wind tegen, mijn woorden verwaaiden in de wind zogezegd.
Lemuria

Dan stamp je volgende keer op 'm af en tikt 'm aan. Echt, je mág mensen aanspreken op gedrag als je er last van hebt. Denk ik nou zo simpel?
63673J

Lemuria schreef:Ik neem aan dat hij wel voor zich kijkt? Aangezien hij je aan ziet komen en dan pas de hond los gooit? Maak dan even een gebaar "Haal je doppen uit je oren!" met een beetje dreigende blik. Dan heb je de aandacht wel hoor ;) Kun je vervolgens zeggen hoe spuugzat je het bent.
Ik ben 'm weleens eerder tegengekomen en heb toen het een en ander tegen hem gezegd, maar dan kijkt hij je ook amper aan en loopt zonder iets te zeggen door. Ik denk dat hij er zich geen raad mee weet en dat kan ik me ook wel voorstellen, op die leeftijd.
Lemuria

jvanringen schreef:
Ik ben 'm weleens eerder tegengekomen en heb toen het een en ander tegen hem gezegd, maar dan kijkt hij je ook amper aan en loopt zonder iets te zeggen door. Ik denk dat hij er zich geen raad mee weet en dat kan ik me ook wel voorstellen, op die leeftijd.
Beetje strenger zijn dan. "Wat is het telefoonnummer van je moeder?" en haar ter plekke bellen en de situatie voorleggen.
Zo, en nu ben ik klaar hiermee. Gaat heen en lost uw irritatie op.
63673J

Lemuria schreef:Dan stamp je volgende keer op 'm af en tikt 'm aan. Echt, je mág mensen aanspreken op gedrag als je er last van hebt. Denk ik nou zo simpel?
Nee, je denkt niet simpel, maar mijn eerste prioriteit is om mijn hondje van die belager te verlossen, want het wordt heel snel knokken wat die hond betreft en hoewel Polly zich dan zeker gaat verweren redt ze dat van geen kant, en bovendien wil ik helemaal niet dat er gevochten wordt. Dus ik wil gewoon eerst die hond weg hebben, daarna ga ik wel iets zeggen, als ik daar nog voor in de stemming ben, want vaak ben ik dan zo kwaad dat ik beter mijn mond kan houden, in elk geval tegenover een kind.

Het klinkt misschien een beetje stom, maar ik vind het ook ergens zielig. Dat jongetje is absoluut geen partij voor die hond en er loopt nooit iemand anders mee. Die ouders maken zich er makkelijk van af.
63673J

Lemuria schreef:
jvanringen schreef:
Beetje strenger zijn dan. "Wat is het telefoonnummer van je moeder?" en haar ter plekke bellen en de situatie voorleggen.
Zo, en nu ben ik klaar hiermee. Gaat heen en lost uw irritatie op.
Niet alle irritaties zijn op te lossen, ik ken de ouders. Daarom ga ik de hond zoveel mogelijk uit de weg, zoals er hier ook andere honden zijn die door vrijwel iedereen gemeden worden. Heel soms lukt dat niet. Ik heb weleens mensen aangesproken op het gedrag van hun hond, maar daar ben ik mee gestopt, ik vermijd het gewoon zoveel mogelijk, maar dat betekent niet dat je je af toe niet flink ergert. Maar dat hoort er nou eenmaal bij helaas.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Jo-Ellen schreef:
Lemuria schreef:Ik vind het wel gezellig, al die vreemde honden. Mits ze vriendelijk zijn.
Nou ja, dit dus. :)

ik loop zelf veel in het park, waar veel honden komen. Ik kom dus ook regelmatig vreemde honden tegen. Ik loop ook veel met mijn hond maar bij het hondenstrandje blijf ik toch wel even staan. Wat stokken gooien voor mijn hond en daar kan zij een beetje sociaal doen met andere honden. Er komen nog best veel mensen op het hondenstrandje af, zeker met mooi weer. Soms zijn ze wel met een stuk of 10 aan het spelen, ik vind dat altijd heel leuk om te zien.
Ik fiets ook regelmatig met mijn hondje, maar dan stop ik daar ook altijd eventjes.
En dat vind ik nu net van die gelegenheden waar het regelmatig mis gaat. Die 10 kunnen leuk aan het spelen zijn en daar komt nummer 11 even rotzooi trappen. Dat heb ik al te vaak zien gebeuren.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Lemuria schreef:Dan stamp je volgende keer op 'm af en tikt 'm aan. Echt, je mág mensen aanspreken op gedrag als je er last van hebt. Denk ik nou zo simpel?
Nee hoor, ik heb gisterenmiddag nog een brul aan iemand gegeven z'n hond bij zich te houden (nu ja, het ging even op z'n echt brabants) kwam daar die idiote Max die zijn vrouwtje al een keer een gebroken been heeft bezorgd door haar omver te trekken, als een gek naar ons gerend op zeker 100 meter afstand. Het is een Appenzeller Sennenhond en zo lomp als de neten. Die hoef ik niet bij Lotje te hebben. Nog maar een keer gebruld en ik ben afgeslagen.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cornelia »

Jammer dat je het niet altijd eerder ziet. Enfin, ik ben zo blind als een mol dus ging daar ook wel eens de mist mee in. Maar na jaren van "oeps"en ben ik nu zo geevolueerd dat ik omloop voor onbekende boomstronken. M.a.w. ik neem geen risico meer. Het voorkomen en genezen verhaal. Neemt niet weg dat ik me soms wel kwaad maak over dat omlopen en soms van die "hij doet niks" types zo de kop in zou kunnen slaan (in mijn fantasie). Ik heb ook vaak de gedachte "wat doet die vreemdeling hier in mijn bos, op mijn pad. Flikker op naar je eigen bos".
Afbeelding
Lemuria

cornelia schreef:Ik heb ook vaak de gedachte "wat doet die vreemdeling hier in mijn bos, op mijn pad. Flikker op naar je eigen bos".
Dat heb ik ook :mrgreen: Van die mensen die je steevast alleen op zondagen ziet, met hun strontvervelende, hyperactieve joekels.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cornelia »

Nanna schreef:Ik heb trouwens die hele pitbull uit het openingsbericht hier niet meer gezien, we hopen dus maar van harte dat het een bezoeker was. Dattie zijn eigen bos maar onveilig gaat lopen maken :hmmm:
Een "klote toerist" dus. Haha, hier in Valkenburg zie je die wel meer (de Kerstmarkten zijn weer open (1 bovengronds en 2 in de grotten)).
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”