Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Boos
Moderator: moderatorteam
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Boos
Domme mensen "hij doet niks hoor..."

- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Aantal honden: 2
Ik begrijp ook niet dat mensen dat soort honden maar los laten lopen en dan ook nog roepen hij doet nooit wat. Dat weet je toch nooit? Echt belachelijk. Ik liep laatst met de honden door het land van buurman en toen zag ik op de weg een paar kleine kinderen met een loslopende pitbull. Ik heb de honden maar snel richting de kennel gestuurd want ik zag de bui al hangen.

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Wat dat betreft ben ik wel blij dat ik alleen maar teven heb, de 'enge' reuen zijn meestal wel van hen gecharmeerd. De teven ontwijk ik meestal, op een enkeling na die ik ken.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
En dan ook nog een vervelende herder wat we hoorden vd week die dat pupje gegrepen hadNanna schreef:Ja, die wel. Dat is een braverd en als die komt kijken maakt me dat geen zak uit.crutz schreef:Balen zeg. Ja die bullador was wel een schatje.
Maar dit was een intacte kruising Ambull/Stafford. Het mag bekend zijn dat ik daar toch al niks mee opheb en als er dan ook nog nitwits mee lopen kan me dat razend maken.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Oh ik heb zo'n hekel aan dat soort mensen die honden en hondentaal totaal niet snappen,mhij doet niks hoor, terwijl hij zich groot en breed staat op te pompen
hou dat stomme beest gewoon vast en lees je eens in!
Gelukkig is het goed afgelopen, hopelijk kom je ze niet vaker tegen.
Gelukkig is het goed afgelopen, hopelijk kom je ze niet vaker tegen.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Neeltje
Maar hier zijn het bijna allemaal teven die 'staffords', 'pitbull', weet ik wat het allemaal zijn en ik mijd ze als de dood. Eentje maakte laatst van die afschuwelijk akelige geluiden en baasje kon hem net houden. Ik was al snel overgestoken naar de andere kant van de straat. Ik loop echt altijd met mijn ogen voor en achter, maar loop gelukkig ook op tijden dat de meesten niet lopen, behalve in het weekend natuurlijk.Gollum schreef:Wat dat betreft ben ik wel blij dat ik alleen maar teven heb, de 'enge' reuen zijn meestal wel van hen gecharmeerd. De teven ontwijk ik meestal, op een enkeling na die ik ken.
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Van de week hier twee vrouwen met een bordeaux dog en een frans bulletje, overduidelijk mensen die in het vakantiepark zaten bij het meer, meestal ons favoriete wandelgebied. Die beide honden rochelend ademhalen, Luna blijft even staan om te kijken omdat ze dat nog steeds een raar fenomeen vindt. Ik liep wat door en de bordeaux dog loopt zich oppompend naar Luna, die schiet weg, ik haar geroepen en gefloten, ze was zo in paniek en die hond er maar achter aan rennen. Heb ik maar eens 'gevraagd' waarom ze haar hond niet terug riep als overduidelijk een bange hond weg schiet. "Oh, ik dacht ze leuk aan het spelen waren..".
Zo hard aan gewerkt met Luna, normaal komt ze naar me toe als ze het niet vertrouwt, ze wist kennelijk even niet waar ik was.
Zo hard aan gewerkt met Luna, normaal komt ze naar me toe als ze het niet vertrouwt, ze wist kennelijk even niet waar ik was.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Je hebt gelijk hoor dat je dat niet wilt en volkomen terecht dat je die bazin die opdracht gaf.Nanna schreef:Verdomme nog an toe.
Kwam ik gisteren terug van een fijne wandeling, zag ik bij het bankje de Bullador lopen. Tenminste, dat dácht ik.
Nou is die hond een lieverd dus ik maak me niet druk.
Maar dichterbij gekomen zag ik dat dat hem niet was, maar een vechthondreuEen intacte.
De eigenares was een broodmagere juffrouw van een jaar of 20.
En ja hoor, dat kwam natuurlijk meteen aanzettenPiepen, janken, pissen. Ik wilde zo snel mogelijk verder want ik moet daar echt niks van hebben. Maar hij liet Glenn niet verder lopen. Blokkeren, borstelen, the works. Dus ik word pissig en snauw naar die miep dat ze haar hond moet pakken omdat dat vechten wordt. Bestaat ze het te zeggen dat ie nooit wat doet.
Inmiddels hing dat monster half over Glenn heen die hem ook zat werd. Toen heb ik maar gezegd dat ze gódverdomme NU dat beest moest pakken. Op het moment dat ze hem greep zou ie beginnen met knokken.
Ik hoop maar dat het een verdwaalde passant was want ik heb echt zó weinig zin in dat soort gedierte in de buurt met van die suffe eigenaren erbij.
Wat nou als ik een pittige terriër of kwaaie Rottweiler had gehad? Dan waren de poppen mooi aan het dansen geweest.....
Af en toe vraag ik me echt af wat dat soort mensen bezielt....
Maar ..........
De mogelijkheid bestaat nog altijd dat het bij patsen zou zijn gebleven als de bazin niet naar hem toe was gegaan om hem weg te halen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ja hoor, mochten we je ooit tegen komen en die kans is zo ongeveer nul dan vluchten we heel hard de andere kant opNanna schreef:Ik durf zo'n hond ook niet weg te sturen want als het losgaat is mijn hond dood.
Oproep aan alle vechthondbazen: hou je hond vast. De ' dat doettie anders nooit' s zijn ontelbaar en ik neem aan dat die bazen het zelf ook erg vinden als Tyson een andere hond doodt. Dat mag ik tenminste hopen.![]()
Het zijn nu eenmaal geen honden om ergens gezellig mee op een bankje te zitten en hopen dat er speelmakkertjes langskomen.
heel fijn ook weer die oproep op het honden forum, heb je mevrouw gevraagd lid te worden hier, kan ze nog wat opsteken
de rest hier weet het namelijk zo ongeveer allemaal al wel...... maar hopelijk voel je je nu wat beter
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
-
Lemuria
S@ndr@ schreef: Ja hoor, mochten we je ooit tegen komen en die kans is zo ongeveer nul dan vluchten we heel hard de andere kant op![]()
heel fijn ook weer die oproep op het honden forum, heb je mevrouw gevraagd lid te worden hier, kan ze nog wat opsteken![]()
de rest hier weet het namelijk zo ongeveer allemaal al wel...... maar hopelijk voel je je nu wat beter

Ik denk er ook het mijne over. Maar je kunt lullen als Brugman, het resultaat zal altijd hetzelfde zijn. Alle 'vecht'honden zijn vechthonden, er is er natuurlijk geen enkele die wel sociaal is.
-
Neeltje
Sorry, maar dat zou ik dus never nooit staan afwachten, ben gek. Ze houden hun beest maar bij zich.ranetje schreef:Je hebt gelijk hoor dat je dat niet wilt en volkomen terecht dat je die bazin die opdracht gaf.Nanna schreef:Verdomme nog an toe.
Kwam ik gisteren terug van een fijne wandeling, zag ik bij het bankje de Bullador lopen. Tenminste, dat dácht ik.
Maar dichterbij gekomen zag ik dat dat hem niet was, maar een vechthondreuEen intacte.
En ja hoor, dat kwam natuurlijk meteen aanzettenPiepen, janken, pissen. Ik wilde zo snel mogelijk verder want ik moet daar echt niks van hebben. Maar hij liet Glenn niet verder lopen. Blokkeren, borstelen, the works. Dus ik word pissig en snauw naar die miep dat ze haar hond moet pakken omdat dat vechten wordt. Bestaat ze het te zeggen dat ie nooit wat doet.
Inmiddels hing dat monster half over Glenn heen die hem ook zat werd. Toen heb ik maar gezegd dat ze gódverdomme NU dat beest moest pakken. Op het moment dat ze hem greep zou ie beginnen met knokken.
Ik hoop maar dat het een verdwaalde passant was want ik heb echt zó weinig zin in dat soort gedierte in de buurt met van die suffe eigenaren erbij.
Wat nou als ik een pittige terriër of kwaaie Rottweiler had gehad? Dan waren de poppen mooi aan het dansen geweest.....
Maar .................. juist het naderen en vastgrijpen door de baas kan een signaal zijn om te gaan knokken.
De mogelijkheid bestaat nog altijd dat het bij patsen zou zijn gebleven als de bazin niet naar hem toe was gegaan om hem weg te halen.
- mosquito1980
- Zeer actief
Jezus wat een akelig filmpjeMarco88 schreef:dit had ook kunnen gebeuren met een ''doet ie anders nooit''
Ik had een hond 11 jaar geleden die de 6 maanden oude herder van de buren verscheurde door een 10 cm drain gat in de scheidingsmuur. De honden waren in de tuin en ik vond het zo raar dat ik ze niet zag of hoorde, ik ging kijken en vond mijn hond met de voorpoot van de herder in z'n bek, de rest lag dood bij de buren in de tuin. De pup had waarschijnlijk z'n poot door het gat gestoken, stom beest.
Dit vergeet ik nooit meer, kloten, 5 uur later heb ik mijn hond laten gaan, 3,5 jaar en kern gezond.
-
Neeltje
Weet je, als ik de honden niet ken en zie hoe die eigenaars ermee omgaan, ga ik geen risico nemen. En dan zal het me echt worst wezen wat een ander daar van denk. Tot nu toe, zo lang ik honden heb, en dat is nu 15 jaar ben ik één sociale stafford tegen gekomen, die ook gewoon met Tirsa, mijn Franse Bulldog heeft gespeeld. Wat daarna allemaal is gekomen en dat is eigenlijk de laatste 2 jaar, is ongecontroleerde zooi met eigenaars die van toeten nog blazen weten.Lemuria schreef:S@ndr@ schreef: Ja hoor, mochten we je ooit tegen komen en die kans is zo ongeveer nul dan vluchten we heel hard de andere kant op![]()
heel fijn ook weer die oproep op het honden forum, heb je mevrouw gevraagd lid te worden hier, kan ze nog wat opsteken![]()
Ik denk er ook het mijne over. Maar je kunt lullen als Brugman, het resultaat zal altijd hetzelfde zijn. Alle 'vecht'honden zijn vechthonden, er is er natuurlijk geen enkele die wel sociaal is.
Ik ben met 15 minuten rijden ook op de Strabrechtse Heide waar Nanna wandelt, maar ik durf het gewoonweg niet meer aan. Met Tirsa heb ik er veel gewandeld, maar als daar iets gebeurt, je kunt geen kant uit. Hier in het dorp wel.
- mosquito1980
- Zeer actief
Ik weet niet of ik tot de "gemiddelde" forummer behoor. Maar hier fokken ze raak met allerlei soorten en maten klapkaken, geen training en/of opvoeding. Ze hebben ze als wachthond. Ik zie ze wel eens bij de DA zelfs de eigenaar kan ze vaak niet houden, als ik met mijn hond kom laat ik die in de auto tot de KK weg is en helemaal uit zichtNanna schreef:Ik ben heel benieuwd wat de gemiddelde forummer er van vindt als een grote intacte pitbull reu bij hun reu komt staan borstelen en grommen en van geen wijken weet.
IK ben iig not amused en schijt in mijn broek van angst. Als dat matten wordt is namelijk mijn hond dood. Die eigenares leek me nou ook niet echt heel capabel om zo'n hond er op na te houden, type juffouw die de hond voor 'me frient' uit dient te laten.
Ik hoop dan ook van ganser harte haar nooit meer tegen te komen met die hond. Ik kan echt wel inschatten of een hond sociaal is of niet en deze leek me duidelijk uit op mot.
Dit is vrij nieuw (1-2 jaar) maar het zal niet lang duren of "ongelukken" gaan hier gebeuren
-
Lemuria
mosquito1980 schreef:k had een hond 11 jaar geleden die de 6 maanden oude herder van de buren verscheurde door een 10 cm drain gat in de scheidingsmuur. De honden waren in de tuin en ik vond het zo raar dat ik ze niet zag of hoorde, ik ging kijken en vond mijn hond met de voorpoot van de herder in z'n bek, de rest lag dood bij de buren in de tuin. De pup had waarschijnlijk z'n poot door het gat gestoken, stom beest.
Dit vergeet ik nooit meer, kloten, 5 uur later heb ik mijn hond laten gaan, 3,5 jaar en kern gezond.![]()
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat een vreselijk verhaal....mosquito1980 schreef:Jezus wat een akelig filmpjeMarco88 schreef:dit had ook kunnen gebeuren met een ''doet ie anders nooit''
niet kijken.
Ik had een hond 11 jaar geleden die de 6 maanden oude herder van de buren verscheurde door een 10 cm drain gat in de scheidingsmuur. De honden waren in de tuin en ik vond het zo raar dat ik ze niet zag of hoorde, ik ging kijken en vond mijn hond met de voorpoot van de herder in z'n bek, de rest lag dood bij de buren in de tuin. De pup had waarschijnlijk z'n poot door het gat gestoken, stom beest.
Dit vergeet ik nooit meer, kloten, 5 uur later heb ik mijn hond laten gaan, 3,5 jaar en kern gezond.![]()
Klinkt voor mij overigens niet echt 'kerngezond'. Fysiek wel misschien, maar mentaal?
- Mieke-Navajo
- Actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël
Ja dat is naar, hoop ook dat dat eenmalig was.
Woon hier nog niet zolang maar heb bij 2 passanten ook zo mijn twijfels.
Woon hier nog niet zolang maar heb bij 2 passanten ook zo mijn twijfels.
Het uitzicht op de berg is net zo mooi als de weg er naar toe.
- mosquito1980
- Zeer actief
Ik had hem als 8 weken oude pup van het asiel, helemaal geen achtergrond bekent.
Ik heb alles met hem gedaan, naar de beste honden school 2 keer per week, sessies met top gedragstherapeuten, thuis trainen en veel wandelen. Het was altijd een "moeilijke" hond.
Ik heb m'n best gedaan maar het is me niet gelukt.
Ik heb er wel enorm veel van geleerd zowel in training als in gedrag issues.
Ik heb een grote foto van hem, hij was mijn hond en ik hield van hem.
Ik heb alles met hem gedaan, naar de beste honden school 2 keer per week, sessies met top gedragstherapeuten, thuis trainen en veel wandelen. Het was altijd een "moeilijke" hond.
Ik heb m'n best gedaan maar het is me niet gelukt.
Ik heb er wel enorm veel van geleerd zowel in training als in gedrag issues.
Ik heb een grote foto van hem, hij was mijn hond en ik hield van hem.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik sluit me er helemaal bij aan hoor.. ik moet dat ook niet en roep al vrij snel heel zuur dat ze die hond aan moeten lijnen.Nanna schreef:Ik ben heel benieuwd wat de gemiddelde forummer er van vindt als een grote intacte pitbull reu bij hun reu komt staan borstelen en grommen en van geen wijken weet.
IK ben iig not amused en schijt in mijn broek van angst. Als dat matten wordt is namelijk mijn hond dood. Die eigenares leek me nou ook niet echt heel capabel om zo'n hond er op na te houden, type juffouw die de hond voor 'me frient' uit dient te laten.
Ik hoop dan ook van ganser harte haar nooit meer tegen te komen met die hond. Ik kan echt wel inschatten of een hond sociaal is of niet en deze leek me duidelijk uit op mot.
Heb er zo de schijt in als mensen roepen dat hij niks doet terwijl je aan de hond al ziet dat die dus echt wel iets van plan is... en het nadeel is dat dat soort honden juist bij bazen horen die zo stom zijn als het achtereind van een koe.
Hier loopt ook een kruising weet ik veel wat vechthond en die is ook echt verkeerd, gelukkig weet baas dat ook en dier loopt altijd aan de lijn en zodra wij elkaar tegenkomen ( zelden aangezien ik weet wanneer die baas loopt) seinen we even wie oversteekt..
Ik heb geen zin in gezeik met dit soort honden.. aanlijnen die hap en wegwezen.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik zou furieus zijn maar ik zou toch echt eerder dat beest wegtrappen dan niets staan te doen en te wachten op de incapabele eigenaar. Persoonlijk. Ik heb het namelijk ook meegemaakt maar die hond kwam echt niet in de buurt bij mijn honden. Die kreeg een musketonhaak tussen z'n ogen. Het hielp ook niet dat de eigenaar "pas op!!" schreeuwde.Nanna schreef:Ik ben heel benieuwd wat de gemiddelde forummer er van vindt als een grote intacte pitbull reu bij hun reu komt staan borstelen en grommen en van geen wijken weet.
Daarnaast kun je zelf ook inlezen in hoe je zo'n hond eraf kunt halen. Genoeg info op het forum daarover.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Lezen ..........Neeltje schreef:Sorry, maar dat zou ik dus never nooit staan afwachten, ben gek. Ze houden hun beest maar bij zich.ranetje schreef:Je hebt gelijk hoor dat je dat niet wilt en volkomen terecht dat je die bazin die opdracht gaf.Nanna schreef:Verdomme nog an toe.
Maar .................. juist het naderen en vastgrijpen door de baas kan een signaal zijn om te gaan knokken.
- Valerie
- Zeer actief
Ik wil ook een miljoen op m'n bank. Je kunt zoveel willen maar er bestaat dan ook nog realiteit.Tara schreef:Ik wil zo'n hond er niet af hoeven halen. Ik wil ze helemaal niet in de buurt van mijn honden hebben.Valerie schreef: Ik zou furieus zijn maar ik zou toch echt eerder dat beest wegtrappen dan niets staan te doen en te wachten op de incapabele eigenaar. Persoonlijk. Ik heb het namelijk ook meegemaakt maar die hond kwam echt niet in de buurt bij mijn honden. Die kreeg een musketonhaak tussen z'n ogen. Het hielp ook niet dat de eigenaar "pas op!!" schreeuwde.
Daarnaast kun je zelf ook inlezen in hoe je zo'n hond eraf kunt halen. Genoeg info op het forum daarover.
En dát heeft de eigenaar van zo'n hond maar te regelen.
Laatst gewijzigd door Valerie op 15 nov 2015 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik zou daar ook niet blij mee zijn nee, zeker nu ik ook een reu heb. Die absoluut geen vechtersbaas is, maar zich ook niet zomaar aan de kant laat zetten. En Amoz is ook geen partij voor een vechthond.Nanna schreef:Ik ben heel benieuwd wat de gemiddelde forummer er van vindt als een grote intacte pitbull reu bij hun reu komt staan borstelen en grommen en van geen wijken weet.
Ik moet zeggen dat ik er nooit last van heb gelukkig en hier geen mensen met een hondagressieve hond in drukke losloopgebieden tegenkom of ze hebben de hond aangelijnd. En als ik het niet helemaal vertrouw, draai ik vanaf een afstand al om en neem een andere route. De paar staffords die hier in de buurt geregeld loslopen, zijn gewoon sociaal en daar maak ik me verder geen zorgen over.
- Jo-Ellen
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder x Friese Stabij
Wow, ik lees heel veel reacties op Staffords/Pitbulls.
Ik heb zelf nog geen problemen gehad met een stafford of pitt.
Overigens wel met een Rhodesian Ridgeback die bovenop mijn uitlaathond dook. Mijn uitlaathond lag direct op zijn rug, maar de Ridgeback stopte niet. En de man riep inderdaad "Hij doet niks hoor, is maar schijn!". Ja, tot mijn uitlaathond ernstig gebeten wordt, is het dan nog schijn!?
Het is was voor mij in ieder geval een heel beangstigend moment.
Mijn eigen hond is laatst wel gebeten door de hond van mijn stiefzusje (Old-English Bulldog).
Ze had hem uit het asiel en was gewaarschuwd dat-ie niet samen kan.
Vervolgens komt ze op visite bij ons thuis en gaat ze met de honden binnen balletje gooien. Dat liep dus niet goed af.. hoe stupide kun je zijn.
Uiteindelijk hing de Bulldog aan mijn hond 'r oor en liet niet meer (zomaar) los. Uiteindelijk gooide iemand een glas water in het gezicht van de hond en daar schrok-ie van en liet eindelijk los. Gevolg; mijn hond had een gat in haar hoofd en kon richting dierenarts (terwijl het arme beestje echt nooit een vlieg kwaad doet).

Ik heb zelf nog geen problemen gehad met een stafford of pitt.
Overigens wel met een Rhodesian Ridgeback die bovenop mijn uitlaathond dook. Mijn uitlaathond lag direct op zijn rug, maar de Ridgeback stopte niet. En de man riep inderdaad "Hij doet niks hoor, is maar schijn!". Ja, tot mijn uitlaathond ernstig gebeten wordt, is het dan nog schijn!?
Het is was voor mij in ieder geval een heel beangstigend moment.
Mijn eigen hond is laatst wel gebeten door de hond van mijn stiefzusje (Old-English Bulldog).
Ze had hem uit het asiel en was gewaarschuwd dat-ie niet samen kan.
Vervolgens komt ze op visite bij ons thuis en gaat ze met de honden binnen balletje gooien. Dat liep dus niet goed af.. hoe stupide kun je zijn.
Uiteindelijk hing de Bulldog aan mijn hond 'r oor en liet niet meer (zomaar) los. Uiteindelijk gooide iemand een glas water in het gezicht van de hond en daar schrok-ie van en liet eindelijk los. Gevolg; mijn hond had een gat in haar hoofd en kon richting dierenarts (terwijl het arme beestje echt nooit een vlieg kwaad doet).

- Valerie
- Zeer actief
Ik heb geen klapkaak dus ik voel mij sowieso niet aangesproken.Tara schreef: Ja hoor, ik zoek geen contact en hoef dat contact ook niet opgedrongen te krijgen.
Het spijt me heus enorm voor alle klapkaakeigenaars die wel hun best doen om het voor iedereen gezellig te houden, maar ik heb gewoon geen trek in gezeik. En wie zich dat wil aantrekken moet dat vooral lekker doen, maar daar mag je dan anderen op aankijken en niet mij.