ranetje schreef:Nanna schreef:ranetje schreef:Jo-Ellen schreef:Wow, ik lees heel veel reacties op Staffords/Pitbulls.
Ik heb zelf nog geen problemen gehad met een stafford of pitt.
Overigens wel met een Rhodesian Ridgeback die bovenop mijn uitlaathond dook. Mijn uitlaathond lag direct op zijn rug, maar de Ridgeback stopte niet. En de man riep inderdaad "Hij doet niks hoor, is maar schijn!". Ja, tot mijn uitlaathond ernstig gebeten wordt, is het dan nog schijn!?
Het is was voor mij in ieder geval een heel beangstigend moment.
Het was voor jou vast beangstigend, maar wat als die man gelijk heeft en dat het maar schijn is?
Want jouw uitlaathond is toch niet gebeten?
Of wel?
Er zijn namelijk ook eigenaars die echt wel weten wat hun hond wel of niet gaat doen.
Niet iedereen is een complete nul op gebied van kennis van zijn eigen hond.
Nou, als je je hond op andermans hond laat klappen en dan gaat lopen roepen dattie niks doet ben je in mijn ogen een behoorlijke drol hoor. Want hij doet wel degelijk wat.
Is die hond ernstig gebeten of zo?
Want daar gaat het om hé in dat stukje dat ik heb gequote.
Er zijn wel meer honden doe "wel eens wat doen" maar niet bijten
Alleen als dat wordt gezegd gelooft iemand die schrikt dat ook niet.
Dus houden de bazen het maar bij "hij doet niks" omdat ze dat vaak het snelste kunnen zeggen.
Want hij gromt en grauwt DUS ..................... hij bijt!!

volgens de baas van het slachtoffer.
Nee, uiteindelijk is-ie niet gebeten, want de eigenaar haalde hem er alsnog vanaf, hij ging er zelf niet vanaf.
Ik ga ook niet vertrouwen op woorden van de eigenaar, hij kan zo veel zeggen.
Ik kwam daar aan met een jonge Golden Retriever, net ouder dan één. Hij lijkt nog nergens het kwade in te zien en vindt iedereen nog leuk om mee te spelen. Hij is nooit dominant en wanneer een andere hond dominant blijkt ligt-ie al gauw op zijn rug. Hij lokte niets uit, hij lokte ook niet eens uit tot spelen. De Rhodesian liep voorbij en dook erop en ging er dus echt niet meer vanaf. Hij deed echt heel lelijk.
Bovendien is de Golden niet mijn eigen hond, maar ik ben er op dat moment wel verantwoordelijk voor.
Aelynn schreef:Tenmashi schreef:Jo-Ellen schreef:Welke herders gaat het dan over?
Mijn eigen hond is half mechel en super lief. Ik ben nog nooit een mechel tegengekomen die problemen gaf.
Ontmoet Mitzi, mechelse herder (voor zover ik weet

) en een draak naar andere honden. Met name andere herders trouwens.

Een kleine keffers, ze is nogal reactief.
Ik loop dus ook met ogen op stokjes.

Natuurlijk is dat niet echt relaxt lopen, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik van mezelf al ogen op stokjes heb.

Dus voor mij maakt 't niet veel uit. Ik sta er niet om te juichen dat ze zo is, maar ze heeft andere kwaliteiten. Uiteraard hou ik haar ver van andere honden, losloopgebieden zijn een no-go.

Goed dat je dat doet!
Zelf kende ik ook een Mechelse Herder die super lief was voor volwassenen en kinderen maar niet hield van andere honden. Zij was eigenlijk altijd aangelijnd en als er tijdens het wandelen een andere hond aankwam werd ze kort gehouden. Ik vond dar ook niet meer dan logisch, als je weet dat je hond dat soort gedrag kan vertonen dan zorg je toch dat ze aangelijnd is en niet in ce buurt van andere honden kan komen?
Met een beetje tolerantie is het voor iedereen vakantie.
Idd goed dat je daar rekening mee houdt en losloopgebieden mijd!
Die DH die ik dus wel eens tegenkwam, die ze 3x om een paaltje moest binden (heb hem al een hele tijd niet meer gezien), kwam ik dus tegen in een losloopgebied. Het nut daarvan weet ik ook niet..