dan wordt het lastiger....Gollum schreef:In haar hele lijf vertelde de dierenarts..jeanine schreef:waar heeft ze artrose?
Ik heb voor senna die artrose heeft in zijn pols en voet en brace en schoen laten maken bij orthopedieren, ken hem niet meer terug.
Hij doet het er zo goed mee.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Laatste keer strand voor Gol?
Moderator: moderatorteam
-
jeanine
- Actief
Re: Laatste keer strand voor Gol?

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
haha ja kan haar moeilijk helemaal laten opensnijdenjeanine schreef:dan wordt het lastiger....Gollum schreef:In haar hele lijf vertelde de dierenarts..jeanine schreef:waar heeft ze artrose?
Ik heb voor senna die artrose heeft in zijn pols en voet en brace en schoen laten maken bij orthopedieren, ken hem niet meer terug.
Ik denk dat ik het vooral moet zoeken in de fysiotherapie. Om spieren op te bouwen/ in stand te houden en haar op een ideaal gewicht te krijgen. Dat zal al een hoop schelen denk ik.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik heb voor gilly 2 schoentjes laten maken bij jurriaan en linda. wat een verschil he als ze ze aan hebben?jeanine schreef:waar heeft ze artrose?
ellen
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Mowgli heeft artrose in haar heupen en krijgt hier voor al een paar jaar dagelijks metacam. Ze krijgt de helft van wat ze hebben mag, gaat het wat slechter dan krijgt ze de hele dosis die weer word afgebouwd als het beter gaat. Een keer per week mag ze met mijn dochter heerlijk vrij rennen verder loopt ze met mij altijd aan de riem. Ze loopt vaak mank en staat moeilijk op als ze los haar gang heeft kunnen gaan maar dit is de dag erna weer over. Voor Mowgli werkt het dus goed om haar te ontzien, maar niet iedereen wil dit voor zijn hond.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Jammer zeg voor jullie beiden
Ik zou haar voor nu niet meer meenemen, het is niet alleen op het moment zelf dat ze pijn heeft, daarna zal ze er ook nog best last van kunnen hebben. Dat merk ik hier bij Dewi tenminste wel. Analgos al geprobeert? Dat heeft bij allebei mijn honden een dikke verbetering laten zien.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Door foto's bewezen?Gollum schreef:In haar hele lijf vertelde de dierenarts..jeanine schreef:waar heeft ze artrose?
Ik wil niet flauw doen, maar de blessure van Ita werd ook in eerste instantie gezien als artrose.
Na foto's bleek dat ze helemaal nergens artrose had.
Wel iets heel ernstigs, gevonden na een MRI, waarvoor ze uiteindelijk is geopereerd, maar geen artrose.
Gol kan best artrose hebben, ik zeg dus niet dat ze dat niet heeft.
Maar ik zie zoiets graag bewezen voor ik actie onderneem.
- Gollum
- Zeer actief
Er zijn foto's van haar poten gemaakt toen ze 'door haar poot' was gegaan. Ze had met Mika gespeeld (op zandranetje schreef:Door foto's bewezen?Gollum schreef:In haar hele lijf vertelde de dierenarts..jeanine schreef:waar heeft ze artrose?
Ik wil niet flauw doen, maar de blessure van Ita werd ook in eerste instantie gezien als artrose.
Wel iets heel ernstigs, gevonden na een MRI, waarvoor ze uiteindelijk is geopereerd, maar geen artrose.
Maar ik zie zoiets graag bewezen voor ik actie onderneem.
Aangezien de pootfoto's veel artrose toonden dacht hij dat ze in de rest van haar lijf ook artrose had.
Ik zal even kijken of ik het topic van toen nog terug kan vinden, volgens mij had ik de foto's ook geplaatst.
- Gollum
- Zeer actief
Op de dagelijkse wandelingen doet Gol het rustig aan dus ik zie niet direct aanleiding om haar aangelijnd te laten. Het is vooral op de leuke plekken dat ze jolig word zoals op het strand en in het bos.Antonetta schreef:Mowgli heeft artrose in haar heupen en krijgt hier voor al een paar jaar dagelijks metacam. Ze krijgt de helft van wat ze hebben mag, gaat het wat slechter dan krijgt ze de hele dosis die weer word afgebouwd als het beter gaat. Een keer per week mag ze met mijn dochter heerlijk vrij rennen verder loopt ze met mij altijd aan de riem. Ze loopt vaak mank en staat moeilijk op als ze los haar gang heeft kunnen gaan maar dit is de dag erna weer over. Voor Mowgli werkt het dus goed om haar te ontzien, maar niet iedereen wil dit voor zijn hond.
Ik zal het eens opzoeken!rose schreef:Jammer zeg voor jullie beidenIk zou haar voor nu niet meer meenemen, het is niet alleen op het moment zelf dat ze pijn heeft, daarna zal ze er ook nog best last van kunnen hebben. Dat merk ik hier bij Dewi tenminste wel. Analgos al geprobeert? Dat heeft bij allebei mijn honden een dikke verbetering laten zien.
- Gollum
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
De foto staat een pagina eerder (op pagina 3)Gollum schreef:http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... e&start=90
Daar wordt gesproken van "wat" artrose bij een van de tenen.
Is dat veel?
-
jeanine
- Actief
dag en nacht, senna kan gewoon weer mee op jacht!ellen en de birmanen schreef:ik heb voor gilly 2 schoentjes laten maken bij jurriaan en linda. wat een verschil he als ze ze aan hebben?jeanine schreef:waar heeft ze artrose?
ellen

- Gollum
- Zeer actief
Ja vandaar dat ik de laatste pagina had gelinkt, nadat we amputatie hadden overwogen. Het bleek toch ernstiger als gedacht.ranetje schreef:De foto staat een pagina eerder (op pagina 3)Gollum schreef:http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... e&start=90
Daar wordt gesproken van "wat" artrose bij een van de tenen.
Is dat veel?
-
jeanine
- Actief
artrose in tenen schijnt de ergste soort te zijn, senna heeft volgens de orthopeed hoogste nivo in zijn tenen van zijn rechtervoorpoot, schoentje laten maken zodat het stabiel blijft en hij gaat nu zelfs weer mee op jacht, echt 200 % verschil, ben er zo blij mee hoe goed hij het ermee doet.Gollum schreef:Er zijn foto's van haar poten gemaakt toen ze 'door haar poot' was gegaan. Ze had met Mika gespeeld (op zandranetje schreef:Door foto's bewezen?Gollum schreef:In haar hele lijf vertelde de dierenarts..jeanine schreef:waar heeft ze artrose?
Maar ik zie zoiets graag bewezen voor ik actie onderneem.), gaf een gil, viel om en stond niet meer op. Dat was echt vreselijk. Beiden poten hadden flinke artrose, links meer dan rechts. Hij heeft de rest van haar lijf bevoeld en ze gaf op meerdere plekken pijn aan.
Aangezien de pootfoto's veel artrose toonden dacht hij dat ze in de rest van haar lijf ook artrose had.
Ik zal even kijken of ik het topic van toen nog terug kan vinden, volgens mij had ik de foto's ook geplaatst.
verder krijgt hij glucosamine, doills, en ben de pijnstilling nu aan het afbouwen zo goed gaat het.

- Gollum
- Zeer actief
Misschien toch een idee om eens naar die schoentjes te vragen dan, ik had er nog nooit van gehoord!
- hondeponnetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
Ben je bekent met GP? Golden paste. Er zijn honden die het er goed op doen. Ik heb het een tijd aan mijn hond gegeven na een zware operatie. Je kunt het googelen of de Facebook pagina Turmeric user Group raadplegen. Het is een papje wat je moet maken van kurkuma, water en kokos olie. Wel goed kijken dat je de meest onbewerkte ingrediënten koopt. Bij het geven moet je er ook verse peper over doen.
met dank aan Twinkel
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik zou dat dus inderdaad niet willen. Want het zou leuker voor die hond zijn als ze elke dag lekker los kon rennen zonder pijn. Waarom zou je de helft van de toegestane dosis pijnstiller geven? Zodat ze langer leeft?Antonetta schreef:Mowgli heeft artrose in haar heupen en krijgt hier voor al een paar jaar dagelijks metacam. Ze krijgt de helft van wat ze hebben mag, gaat het wat slechter dan krijgt ze de hele dosis die weer word afgebouwd als het beter gaat. Een keer per week mag ze met mijn dochter heerlijk vrij rennen verder loopt ze met mij altijd aan de riem. Ze loopt vaak mank en staat moeilijk op als ze los haar gang heeft kunnen gaan maar dit is de dag erna weer over. Voor Mowgli werkt het dus goed om haar te ontzien, maar niet iedereen wil dit voor zijn hond.
Ik heb Jack vrijwel nooit ingeperkt, en over de jaren alsmaar de dosis pijnstilling opgehoogd, en steeds overgestapt naar iets anders/sterkers als hij pijn leek te krijgen. En ja, hij heeft die poten finaal kapot gerend, want dat gebeurt dan natuurlijk. En dan is het einde verhaal voor een hond die verder nog helemaal kerngezond is. Maar hij heeft wel jaren kunnen rennen dankzij dikke doses pijnstilling.
Het is heel moeilijk hoor, een balans vinden tussen een leuk leven voor je hond en voorzichtig zijn met je hond, maar ik denk dat een hond die maar beperkt mag uitrennen ook eerder over grenzen heen gaat dan een hond die elke dag los kan rennen. En dan blijf je aanklooien met meer en minder pijnstilling en een hond die dus af en toe pijn heeft. En dan vind ik dagelijks voldouwen met pijnstillers fijner voor die hond.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes