Bij de fokker is ze afgespeend op carocroc puppybrok.
Ze heeft hier veelvuldig ontlasting van, minstens 12 keer per dag, soms wel 3 of 4 keer per half uur. De ontlasting was de eerste 2 dagen gevormd, daarna een beetje zalfachtig en komt er uit als een sliertje tandpasta uit de tube zeg maar.
De laatste dagen zit er af en toe een druppel slijmbloed bij, en vandaag hing er een druppel helder bloed aan haar kontje. Volgens mij is het uiteinde van haar endeldarm en/of anusje geïrriteerd door dat veelvuldige gepoep. Ze is verder goed speels en levendig. Gisteren had ze een beetje verhoging vanwege de 2e puppyenting maar dat is weer over.
Ik ben niet zo'n fan van carocroc en omdat de ontlasting de eerste dagen goed ging en ze verder lekker ontspannen was ben ik al na enkele dagen over gegaan op 75% Carocroc en 25% Dog Lover's Gold. Ik voer naar behoefte.
Ze hoeft pas met 12 weken opnieuw ontwormd te worden.
Ik weet niet of het nodig is hier actie op te ondernemen. Nu al ontwormen (en de darmen nog meer overstuur maken?), mestonderzoekje laten doen of voeding aanpassen?
Ik ga setje voor mestonderzoek bestellen bij VPL 't Woud (inclusief giardia). Ik heb vandaag mijn pot sanofor veendrenkstof geopend en ga vanaf nu daar dagelijks een theelepeltje geven.
Wat raden jullie aan ivm de voeding: doorgaan met wat ik nu geef, sneller over op de dog lover's gold, want minder vulstof en dus minder ontlasting; of nu al iets van rauw vlees introduceren en wat dan? Ik kan hier in het dorp farmfood kvv krijgen, maar dan een complete versie of eventjes alleen de pens om de darmflora op te bouwen en dan wel of niet in het begin eerst even wat kokend water erover?
Ik lees hier al zoveel jaren mee, maar ik vind het nog steeds lastig om tussen alle goeie adviezen datgene te pikken wat voor mijn hond goed is/zou kunnen zijn...
Ik ben een beetje huiverig om naar de dierenarts te gaan omdat die waarschijnlijk als een soort pavlov-reflex meteen met panacur komt aanzetten. Mijn berner heeft dit soort ontlasting als jonge pup ook gehad, en na een aantal extra ontwormkuren heb ik toen besloten niet meer het standaard ontwormschema te hanteren maar alleen op geleide van die testjes van 't Woud, met als gevolg dat ze nooit meer een wormkuur nodig had. Uiteindelijk is het met mijn berner ook helemaal goed gekomen, maar ik weet niet meer precies hoe, waarschijnlijk door verder niks te doen behalve wat sanofor iedere dag.
Ik geef even twee foto's van de laatste twee 'zittingen' van vandaag, die bestonden uit alleen maar wat slijmbloed. Bij die ene foto ligt mijn trouwring erbij, om een idee van hoeveelheid te geven. Gelukkig liggen er veel dorre blaadjes in de tuin zodat ik het gemakkelijk kon oprapen