Ik zie wel een groot verschil met het stuk uit ED. Namelijk dat er geen harde grens is en er per persoon wordt gekeken. De ene persoon is oud met 70 de andere al eerder of pas later.Kirra schreef:Klopt, ik had eerder al een link geplaatst. https://www.dierenbescherming.nl/wat-wi ... ten-of-pupveertje schreef:Ik kan me er wel een beetje in vinden, maar ik denk bovendien dat het een overtrokken artikel is. Ze zullen het vast vragen hoor, of er over nagedacht is, maar ze vragen toch ook naar andere dingen waar je van te voren over nagedacht moet hebben voor je een dier aanschaft? Geloof niet dat het zo zwart/wit is als hier gesteld wordt, leer mij de media kennen
Geen leeftijdsgrens voor adoptie kitten of pup
30 oktober 2015
In diverse media wordt bericht dat Dierenopvangcentrum de Doornakker in Eindhoven een leeftijdsgrens hanteert voor de adoptie van kittens en pups door 65-plussers. Dit is onjuist.
In het interview dat werd gevoerd met een woordvoerder van het Dierenopvangcentrum is nadrukkelijk gezegd dat er géén leeftijdsgrens is, niet aan de boven- en niet de onderkant. Wel wordt er in het belang van het dier altijd gekeken naar de levenssituatie van mensen die willen adopteren.
Niet verstandig
Een kind dat bijvoorbeeld heeft gespaard voor een kitten, moet bij de adoptie van een dier uit het asiel vanzelfsprekend altijd eerst toestemming krijgen van de ouders. Voor oudere adoptanten geldt dat zij tijdens een voorgesprek met een medewerker van het opvangcentrum de vraag krijgen om na te denken over waar hun dier terechtkan als ze er op een dag zelf niet meer voor kunnen zorgen. Is er niemand die garant wil staan? Dan is de adoptie van een heel jong dier niet verstandig.
Het gaat hier ook om jonge dieren, waarbij er voor puppy's in ieder geval, meestal veel mensen zijn en dan wordt de beste kandidaat gekozen. Dat dat niet altijd (soms misschien wel; geen harde grens...) iemand is die als ouder wordt geschat, bijvoorbeeld, 75 of 80, of 65 indien er veel gezondheidsproblemen zijn, dat is niet heel vreemd.
Toch blijft die achterban garantie wel een valse zekerheid en zal het in sommigen gevallen, als het zover is, niets voorstellen.[/quote
Niet verstandig maar ze krijgen het jonge dier wel mee.?