Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Manu al 2x aangevallen om een zogenaamd tuinhek

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Manu

Manu al 2x aangevallen om een zogenaamd tuinhek

Ongelezen bericht door Manu »

Zo'n 2 maanden geleden is Manu aangevallen door een zwarte Labrador uit de buurt.
Het was geen heftige aanval, hij klom op Manu, wilde hem op de grond duwen, gromde veel en beet hem in zijn kraag. Manu worstelde terug maar mijn vriend kreeg ze snel uit elkaar door Manu weg te trekken en de andere hond een trap te verkopen.
Het gebeurde op een losloopgebied om een sportveld heen. Het grenst aan een weg dus Manu loopt daar niet los, net als vele andere honden. Deze hond liep wel los.
De eigenaresse begon gelijk te vertellen dat het zijn schuld was want het was losloopgebied en dat heb je wel eens :19: Bovendien had Manu aan haar hekje gesnuffeld, dus nu was haar hond boos.

Manu had niks, dus mijn vriend heeft het erbij gelaten en is verder niet in discussie gegaan.

Zojuist werd ik gebeld dat Manu opnieuw door deze hond is aangevallen.
De Labrador liep op hetzelfde losloopgebied, mijn vriend met Manu aan de korte lijn aan de andere kant van de weg die eraan grenst. De hond is een heuvel opgerend, de stoep op en de straat over en heeft daar Manu gegrepen. Gelijk op de grond gegooid en gebeten in zijn kraag en rug. Dit keer worstelde Manu niet terug. Volgens mijn vriend was deze aanval vele malen heftiger dan die van de vorige keer.
Hij kan geen gaten vinden maar Uma wil aan zijn nek zitten dus ik vermoed dat er toch beschadigingen zijn.
Mijn vriend heeft de hond trappen moeten verkopen en flink moeten schreeuwen om hem eraf te krijgen.
De hond heeft Manu niet kunnen zien vanaf de plek waar hij liep, hij zal hem enkel geroken moeten hebben.
Weer begon de eigenaresse dat het onze eigen schuld is want we hebben Manu aan haar hekje laten snuffelen. Haar (voor)tuinhek grenst aan de stoep dus het kan best dat hij daar eens stilgestaan heeft :19: Als we aangifte zouden doen, zou onze hond ook hangen want dan doet ze aangifte over dat hekje :scratch:

Ze was voor geen rede vatbaar.
Manu is bij thuiskomst gelijk onder ons bed gekropen wat hij nooit doet.

We weten eigenlijk niet zo goed wat we nu moeten doen.
De mevrouw erkent niet dat ze fout zit, ze zegt dat haar hond het alleen bij Manu doet.

Kan een hond echt boos worden op een andere hond (beide intacte reuen), enkel omdat hij de geur van een andere hond ruikt bij hun territorium/tuinhek?

Manu mag van mij nooit markeren op tuinhekken maar er grenst aan dat hek ook een grote heg, dus daar zal hij misschien gemarkeerd hebben. Mijn vriend is daar wat minder netjes in... Ik kan moeilijk verwachten dat ze haar hond nooit meer los doet, mijn vriend heeft zelf gezien dat haar hond met andere honden wel goed gaat. Maar als hij zonder onze hond te zien al de straat over vliegt om er gelijk bovenop te duiken en te bijten vind ik het best extreem gedrag.
JBK

Re: Manu al 2x aangevallen om een zogenaamd tuinhek

Ongelezen bericht door JBK »

Manu schreef: We weten eigenlijk niet zo goed wat we nu moeten doen.
De mevrouw erkent niet dat ze fout zit, ze zegt dat haar hond het alleen bij Manu doet.
Of dat laatste waar is, weet je niet.
Omdat mevrouw niet voor rede vatbaar is, zou ik er aangifte van doen (bij de wijkagent of elders)

Ook al zou haar hond boos worden omdat Manu daar gemarkeerd heeft, heeft hij nog niet zo zijn punt te maken.
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Ten allertijde is in mijn ogen de hond die losloopt diegene die fout zit. Omdat hij aan het hekje geroken heeft kom zeg. Die mevrouw is blijkbaar niet voor reden vatbaar. Ik vind een hond die niet te vertrouwen is mag niet los. Bijzonder dat die mevrouw zo raar reageert al weet ze waarschijnlijk zelf ook wel dat haar hond fout zit.
Manu

Ik zit eraan te denken om zelf langs te gaan (we weten waar ze wonen) en hun klacht te erkennen over hun stomme tuinhek.
En dan voor te stellen eens samen een rondje te lopen zodat we dit volgende keer kunnen voorkomen. Maar goed, dan moet ze wel wat afgekoeld zijn en ik denk dat ik alleen moet want mijn vriend is razend.

We hebben eigenlijk nooit problemen met andere honden.
Deze stormt er gewoon direct op af.
Laatst gewijzigd door Manu op 26 okt 2015 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

Ik zou zeggen: Donder op gek wijf ,met je tuinhekje,ik ga aangifte doen,je hoort nog van ons! Hallo zeg,waar gaat het over!
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Manu schreef:Ik zit eraan te denken om zelf langs te gaan (we weten waar ze wonen) en hun klacht te erkennen over hun stomme tuinhek.
En dan voor te stellen eens samen een rondje te lopen zodat we dit volgende keer kunnen voorkomen. Maar goed, dan moet ze wel wat afgekoeld zijn en ik denk dat ik alleen moet want mijn vriend is razend.
nou dat dikgedrukte kan ik me wel voorstellen eigenlijk :?

waarom zou je meegaan in de idioterie van een ander?
wat is de volgende stap dan waardoor die lab getriggerd wordt, de lucht van manu's voeten op de weg of op de stoep?
en ga je dat dan ook erkennen?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik denk dat zowel bij die hond al die vrouw een paar steekjes los zitten.

Geen idee wat je ermee kan. Inderdaad samen oplopen kan je proberen maar denk eerlijk dan het niet gek veel gaat uitmaken.
Lijkt me niet dat die hond zo uit zijn stekker mag en kan gaan vanwege een plasje of wat dan ook.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Jij bent echt veel te lief, hopla aangifte doen.
Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Goldylocks schreef:Ik zou zeggen: Donder op gek wijf ,met je tuinhekje,ik ga aangifte doen,je hoort nog van ons! Hallo zeg,waar gaat het over!
Nou dit dus. Aangifte doen en eventuele da kosten op haar verhalen. Wat maf wijf zeg!
Manu

renee-uk schreef:
Manu schreef:Ik zit eraan te denken om zelf langs te gaan (we weten waar ze wonen) en hun klacht te erkennen over hun stomme tuinhek.

wat is de volgende stap dan waardoor die lab getriggerd wordt, de lucht van manu's voeten op de weg of op de stoep?
Ik ben van de goede, lieve vrede :ugh:

Ze wonen vlakbij en ik zou het vervelend vinden als we dit probleem houden.
Als zij zich begrepen voelen kunnen we misschien tot een oplossing komen die ons ook uit komt.

Mijn vriend heeft zelf gezien dat de Labrador met andere honden wel goed gaat. En vooral omdat Manu eigenlijk zelden last heeft van aanvallende honden vind ik het zo gek dat uitgerekend deze dan woest wordt bij alleen al zijn geur :oeps:
Manu reageert totaal niet agressief op deze hond.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Manu schreef:
renee-uk schreef:

Als zij zich begrepen voelen kunnen we misschien tot een oplossing komen die ons ook uit komt.

Mijn vriend heeft zelf gezien dat de Labrador met andere honden wel goed gaat. En vooral omdat Manu eigenlijk zelden last heeft van aanvallende honden vind ik het zo gek dat uitgerekend deze dan woest wordt bij alleen al zijn geur :oeps:
dat bestaat hoor, ook bij honden 'haat op het eerste gezicht'
en daar hoeft helemaal geen reden voor te zijn.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Ik weet precies wanneer Samantha met haar reuen in het park heeft gelopen want dan wordt Enzi helemaal leip. Ja, alleen door de geur. En dit heeft hij bij nog één andere reu. Hij begint al te grommen als hij aan een struik snuffelt weer de hond geplast heeft.

Zelf vindt ik aangifte doen (nu nog) te vroeg en wat overdreven, ik zou wel aan de deur gaan en vragen of mevrouw in het vervolg beter op wilt letten en als zij denkt haar hond Manu ruikt, of ziet, zij hem dan aan wilt lijnen. Mocht ze hier nu in het vervolg weer niet naar luisteren dan zou ik ook andere maatregelen treffen en dit kun je best even tussen neus en lippen door laten vallen.

Lukt het niet om de hond weg te brullen? Dat hij wat meer ontzag voor je vriend en/of voor jou krijgt zodat hij niet kans krijgt om bij Manu in de buurt te komen? Of geef hem een keer een flinke lel met de musketon van je lijn, misschien dat hij het dan afleert.
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

renee-uk schreef:
Manu schreef:
renee-uk schreef:

dat bestaat hoor, ook bij honden 'haat op het eerste gezicht'
en daar hoeft helemaal geen reden voor te zijn.
Ja dat is inderdaad zo. Sterre heeft een vreselijke hekel aan een superbrave grote greyhound. Die loopt altijd heel rustig naast zijn baas en heeft totaal geen oog voor Sterre. Maar Sterre ziet hem al van verre en reageert dan (aan de lijn) door zich groot te maken en te grommen. Helemaal geen gedrag wat ik van Sterre ken en in dit geval ook geen barst van begrijp. Het is zo'n rustige hond die nergens naar kijkt, de greyhound bedoel ik.
Laatst gewijzigd door Sterre op 26 okt 2015 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

renee-uk schreef:

Eeh nou inderdaad zeg...
Onze Jura kan ook heftig reageren op een 'verkeerde' geur van een hond die ze niet eens hoeft te kennen. Geen haar op mijn hoofd om daar de andere hond de schuld van te geven. Dat vind ik echt de omgekeerde wereld hoor. Haar hond is de boosdoener, aanvaller, hoe je het ook wil noemen. Ik zou ook even een praatje met de wijkagent maken en vragen of hij met haar wil gaan praten aangezien het jullie niet lukt om tot haar door te dringen.
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

Mevr is fout. Zij moet er voor zorgen dat haar hond niet kan aanvallen. Of Manu nu wel of niet aan het hekje snuffelt of plast. En dat het losloopgebied is wil niet zeggen dat haar reu mag aanvallen. Ik zou wel een gesprek met de wijkagent aangaan want mevr is niet voor rede vatbaar.
Manu

Nerazi schreef: Lukt het niet om de hond weg te brullen? Dat hij wat meer ontzag voor je vriend en/of voor jou krijgt zodat hij niet kans krijgt om bij Manu in de buurt te komen? Of geef hem een keer een flinke lel met de musketon van je lijn, misschien dat hij het dan afleert.
Hij kwam echt aangestormd en hij zag het niet aankomen. Wellicht een idee om voortaan iets mee te nemen als we die kant op gaan.
Het is zo'n beetje de enige groenstrook hier in de buurt dus ontwijken zou ik jammer vinden.
Mijn vriend is ook nog niet zo lang een hondenmens zoals jij wel weet :mrgreen: die vindt zichzelf al heel wat dat hij met 2 honden kan lopen zonder verstrikt te raken. Ik vind het al dapper dat hij trappen verkocht heeft en heeft staan brullen, dat is echt niks voor hem.
Het is zo snel gegaan dat hij niets kon doen.

Jullie hebben gelijk, het is belachelijk dat ik erover nadenk haar hekjesprobleem te erkennen.

We gaan vanavond bespreken hoe of wat. Wellicht dat we zelf even langs gaan om zonder hond een rustig gesprek aan te gaan.
De contactgegevens van de wijkagent zijn in ieder geval al opgezocht. We hebben er geen zin in dat hij volgende keer echt onze hond uit elkaar trekt, en hij is zo lekker makkelijk met andere honden, ik zou het vreselijk vinden als dat verandert door deze miep en haar kuthond.

Ik denk dat we maar een ballenwerper gaan kopen. Niet om ballen te werpen.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Edit, ik schreef dit bericht gelijk met dat van Manu hier direct boven.

Blijf overigens achter de inhoud staan.

Ik zou mezelf iets serieuzer nemen, en die mevrouw iets minder serieus.

Dit is kolder namelijk.

Haar hond is de hond die in beide gevallen aanvalt.
Haar hond is de hond die die kans dus al 2 keer krijgt.
Het is niet op haar privé terrein.

Klaar dus.

Stel dat ik het lef zou hebben om met mijn handen aan dat hek te komen, is dat dan reden genoeg om een aanval te accepteren? Dacht het toch niet.

Aan dat hek snuffelen valt in diezelfde categorie.
Tegen het hek pissen is irritant, maar ook niet meer dan dat. Ook dat is never nooit niet reden genoeg voor zo'n aanval.
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

renee-uk schreef:

:LOL: :LOL:

Maar je hebt idd wel gelijk ja :ok:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

al heeft die hond honderd keer een legitieme reden, hij loopt zonder begeleiding, los en valt aan en sorry maar ik zou ook razend zijn en toch even zorgen dat er in ieder geval melding wordt gemaakt- ik heb dat in het verleden ook gedaan en soms helpt het als een agent even een gesprekje aan gaat- om mensen tot rede te manen
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Manu schreef:
Nerazi schreef: Lukt het niet om de hond weg te brullen? Dat hij wat meer ontzag voor je vriend en/of voor jou krijgt zodat hij niet kans krijgt om bij Manu in de buurt te komen? Of geef hem een keer een flinke lel met de musketon van je lijn, misschien dat hij het dan afleert.
Hij kwam echt aangestormd en hij zag het niet aankomen. Wellicht een idee om voortaan iets mee te nemen als we die kant op gaan.
Het is zo'n beetje de enige groenstrook hier in de buurt dus ontwijken zou ik jammer vinden.
Mijn vriend is ook nog niet zo lang een hondenmens zoals jij wel weet :mrgreen: die vindt zichzelf al heel wat dat hij met 2 honden kan lopen zonder verstrikt te raken. Ik vind het al dapper dat hij trappen verkocht heeft en heeft staan brullen, dat is echt niks voor hem.
Het is zo snel gegaan dat hij niets kon doen.
Ik moet toegeven dat ik ook wel moest grijnzen toen ik las hoe hij de situatie heeft opgelost! Heel goed! Langzaamaan wordt hij ook een echte packleader :pffff:

Ik zou ook voor een ballenwerper gaan en dat beest een flinke lel verkopen als hij weer komt aangestormd. En misschien dan voortaan maar met zijn tweeën daar lopen totdat het zwarte mormel jullie niet meer lastig valt. Ik denk overigens niet dat Manu gelijk veranderd door deze situatie, maar het moet ook niet zo ver komen dat hij zich wel geroepen voelt om een keertje terug te knokken. Daar zou ik ook niet blij mee zijn.

Stiekem hoop ik dat een gesprekje met de mevrouw voor een oplossing zorgt, dat zou toch wel het fijnste zijn!
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Belachelijk zeg.
Heb je geen wijkagent die er iets mee kan?
Zou de plek in ieder geval gaan vermijden vooralsnog.
Manu

Heavy schreef:Liep Uma er ook bij? Kan het om Uma gaan?
Uma liep er inderdaad bij beide keren, maar hoe zie je voor je dat het om Uma gaat?
Ik kan niks bedenken namelijk.
Crystalclear
Actief
Mijn ras(sen): Poolse herderin

Ongelezen bericht door Crystalclear »

Ik ben -net als jouw vriend- nog maar kort een hondenmens. Dus over de hondjes en hun gedrag heb ik geen advies...

Ik herken echter wel jouw reactie. Ik ben zelf ook van de lieve vrede bewaren en ga ook meestal de fout bij mezelf zoeken. Want ja.. Manu rook inderdaad aan dat hekje en ja.... het is vervelend dat die hond daar niet tegen kan... Maar zo werkt dat natuurlijk niet.

Die mevrouw heeft ook gewoon 'geroken' aan jou dat zij hiermee weg kan komen, dat zij zo geen moeite hoeft te steken in het gedrag van háár hond. Dat is natuurlijk wel zo makkelijk voor haar... Gewoon een grote bek optrekken tegen dat lieve mens met d'r lieve hond en zij heeft geen probleem :neenee: '
Hup ernaartoe en laten weten dat je dit niet accepteert. Of als dat lastig is gewoon aangifte doen, dat zou ik namelijk doen :engel:
Afbeelding
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Heavy schreef:Liep Uma er ook bij? Kan het om Uma gaan?
maakt niks uit, die hond moet niet aanvallen.
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Wat een stom mens zeg!
Ik herken het wel, ben zelf ook niet zo''n held met zulke dingen. Bel gewoon de wijkagent, die gaat er heus niet op hoge poten naartoe maar zal wel proberen een gesprek te voeren. Al was het maar voor je eigen gevoel!
ik heb dat toen ook gedaan want ik vond dat ik er iets aan moest doen, hielp helaas niet maar het voelt wel beter dan niks doen en je zelf de schuld geven.
Afbeelding
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Jeetje het moet toch niet gekker worden? Jullie lopen met aangelijnde honden, die worden aangevallen door een loslopende hond en dan is het jullie schuld? Wat een raar mens. Ik zou even langs gaan en vertellen dat als haar hond die van jullie nog een keer aanvalt je gelijk aangifte doet. En de hond in kwestie zou van mij ook een rotschop krijgen dat hij de volgende keer wel 10x nadenkt om het nog een keer te flikken.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Weet je, dat hek word gewoon als smoes gebruikt! Je schrijft dat hij Manu nu niet heeft kunnen zien lopen, dus kan hij ook niet gezien hebben of Manu aan het hek gesnuffelt heeft :19:
Op de één of andere manier moet hij Manu niet en hem ruiken is schijnbaar al genoeg om door het lint te gaan :piew: Het is de verantwoordelijkheid van de vrouw om te zorgen dat haar hond geen andere honden kan aanvallen, simpeler kan het niet lijkt me. Is voor haar ook beter, de hond stak de straat over om bij Manu te komen, hij had onder een auto kunnen komen en nee dat is dan niet jullie schuld, al zal zij dat vast wel vinden :roll:

Als Uma interesse blijft houden in de plek waar Manu gegrepen is, zou ik het voor de zekerheid even na laten kijken. Toen Luna gegrepen was dacht ik ook dat het mee zou vallen omdat er geen bloed uit stroomde, dat bleek de volgende dag toch tegen te vallen :ugh:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Die vrouw kan ook gewoon wat beter opletten nu ze weet dat haar hond Manu aanvalt. Beetje van de zotte dat ze de schuld bij jullie gaan leggen.
Vooralsnog reageert Manu niet, maar als hij wel terug reageert en haar hond heeft schade, dan krijg je ook de zwarte piet toegespeeld.
Zou zelf inderdaad proberen een gesprek met haar aan te gaan, wil ze niet wat beter haar best doen om haar hond niet meer op Manu af te laten stieren dan zou ik melding maken bij de wijkagent je moet toch normaal daar kunnen lopen lijkt me.
Tenzij er andere plekken zijn, want eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik in het verleden tabak kreeg van veel honden die mijn stel belaagden in het loslooppark. Ik ben heerlijk op andere rustige plekjes gaan lopen die ook vlakbij huis bleken te liggen, was alleen even een andere richting uit :wink:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Zal ze niet bedoelen dat de hond reageert op Manu omdat hij bij het hek loopt? Dat kan natuurlijk een reden zijn, maar is natuurlijk niet zoals zij het nu zegt een smoes. Kom zeg, nog even en het komt doordat Manu een verkeerde kleur heeft. Of omdat zijn ogen verschillende kleur hebben, of... (Vul maar in).
Ik zou langsgaan of toch wel aangifte doen. Een hond die allerlei capriolen moet uitrichten om een hond aan te vallen is niet normaal lijkt mij. Al zou Manu inderdaad de enige hond zijn waar hij op reageert, ze weet het nu en dus moet baasje daar op anticiperen.
Heb je nog schade gevonden? Tip: neem hem even af met een witte handdoek. Misschien zie je dan wel bloed.
Perry en Noah

Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Mevrouw kon mij de boom in.
Haar hond gaat in de fout en dus heeft zij maar te zorgen dat dat niet meer kan gebeuren.
En ja, honden kunnen sterk reageren op de geur van een andere hond; ik heb dat eens ondervonden toen er een meneer bij mij in de lift stapte met zijn hond die de onze niet kon uitstaan.
Het beest heeft naar me staan grommen totdat hij de lift uit ging. Ik kon niet eerder uitstappen omdat ik achterin de lift stond en meneer met hond voorin.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”