Het was geen heftige aanval, hij klom op Manu, wilde hem op de grond duwen, gromde veel en beet hem in zijn kraag. Manu worstelde terug maar mijn vriend kreeg ze snel uit elkaar door Manu weg te trekken en de andere hond een trap te verkopen.
Het gebeurde op een losloopgebied om een sportveld heen. Het grenst aan een weg dus Manu loopt daar niet los, net als vele andere honden. Deze hond liep wel los.
De eigenaresse begon gelijk te vertellen dat het zijn schuld was want het was losloopgebied en dat heb je wel eens
Manu had niks, dus mijn vriend heeft het erbij gelaten en is verder niet in discussie gegaan.
Zojuist werd ik gebeld dat Manu opnieuw door deze hond is aangevallen.
De Labrador liep op hetzelfde losloopgebied, mijn vriend met Manu aan de korte lijn aan de andere kant van de weg die eraan grenst. De hond is een heuvel opgerend, de stoep op en de straat over en heeft daar Manu gegrepen. Gelijk op de grond gegooid en gebeten in zijn kraag en rug. Dit keer worstelde Manu niet terug. Volgens mijn vriend was deze aanval vele malen heftiger dan die van de vorige keer.
Hij kan geen gaten vinden maar Uma wil aan zijn nek zitten dus ik vermoed dat er toch beschadigingen zijn.
Mijn vriend heeft de hond trappen moeten verkopen en flink moeten schreeuwen om hem eraf te krijgen.
De hond heeft Manu niet kunnen zien vanaf de plek waar hij liep, hij zal hem enkel geroken moeten hebben.
Weer begon de eigenaresse dat het onze eigen schuld is want we hebben Manu aan haar hekje laten snuffelen. Haar (voor)tuinhek grenst aan de stoep dus het kan best dat hij daar eens stilgestaan heeft
Ze was voor geen rede vatbaar.
Manu is bij thuiskomst gelijk onder ons bed gekropen wat hij nooit doet.
We weten eigenlijk niet zo goed wat we nu moeten doen.
De mevrouw erkent niet dat ze fout zit, ze zegt dat haar hond het alleen bij Manu doet.
Kan een hond echt boos worden op een andere hond (beide intacte reuen), enkel omdat hij de geur van een andere hond ruikt bij hun territorium/tuinhek?
Manu mag van mij nooit markeren op tuinhekken maar er grenst aan dat hek ook een grote heg, dus daar zal hij misschien gemarkeerd hebben. Mijn vriend is daar wat minder netjes in... Ik kan moeilijk verwachten dat ze haar hond nooit meer los doet, mijn vriend heeft zelf gezien dat haar hond met andere honden wel goed gaat. Maar als hij zonder onze hond te zien al de straat over vliegt om er gelijk bovenop te duiken en te bijten vind ik het best extreem gedrag.