Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zeg jij ook alles 2x als je tegen je hond kletst?
Moderator: moderatorteam
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Re: Zeg jij ook alles 2x als je tegen je hond kletst?
Geen idee of ik iets 2x tegen ze zei maar wij hadden wel volwaardige conversaties van hoor en wederhoor
En verder heb ik ze met regelmaat toegezegd dat ik ze aan een boom zou binden maar we waren als de dood dat ze dan met boom en al thuis zouden komen. Heb je weer zo'n boswachter achter je aan.

-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Ik geloof niet dat ik alles twee keer herhaal maar praat wel tegen de honden. Vind dat eigenlijk heel normaal en zo te lezen hier is het dat ook, hihi! Maar dat dat niet voor iedereen geld merkte ik een keer in de wachtkamer van de da. Ik zei tegen de honden dat ze nog even moesten wachten en dat ik snapte dat het lastig was om netjes te blijven zitten met al die vreemde luchtjes in de neus maar dat we vast snel aan de beurt waren.... Een meneer die naast me zat vond het maar vreemd en vroeg me dan ook of ik dat altijd deed ? Ik nog heel onnozel, wat?? Tegen mijn honden praten? Ja, natuurlijk! Ik vind het vreemder als mensen dat niet doen eigenlijk... Ik praat ook tegen mijn vogels hoor, als ik in de voliere bezig ben. Die snappen het waarschijnlijk ook niet maar het is wel zo gezellig!
- bram en thijs
- Zeer actief
Ik ook, dan zie je ze wandelen en dan wordt zo'n hond opeens naar links of rechts gerukt omdat ze afslaan. Ik attendeerde de jongens er in ieder geval altijd op dat we van richting gingen veranderen en meestal wees ik dan ook even. Lijkt me toch fijner als de hele tijd dat plotselinge getrek aan je nek.SuzieC1970 schreef:Ik vind het vreemder als mensen dat niet doen eigenlijk

- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
- Aantal honden: 1
Betrapte me er vanmorgen op dat ik het ook doe. En niet twee keer maar wel meer.
Kom, even je pak (tuig) aan, kom dan pak aan. Kira pak aan?
En dan natuurlijk onder het wandelen de dag met haar doornemen, klets wat af met haar.
Kom, even je pak (tuig) aan, kom dan pak aan. Kira pak aan?
En dan natuurlijk onder het wandelen de dag met haar doornemen, klets wat af met haar.
Groetjes, Terry
- Thomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Ik betrapte mezelf er net weer op.
"Ohh, geef je mij zomaar een pootje! Dat is een mooi pootje zeg. Wat moet ik met dat pootje dan. Wat moet ik daarmee? Wat heb ik aan jouw pootje?'
"Ohh, geef je mij zomaar een pootje! Dat is een mooi pootje zeg. Wat moet ik met dat pootje dan. Wat moet ik daarmee? Wat heb ik aan jouw pootje?'

- Sabi85
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Wat een opluchting dat ik niet de enige ben die dat doet
Vaak stel ik een vraag en geef dan zelf antwoord.
"Gaan we lekker wandelen?" Ja, we gaan lekker wandelen he?" "Oohhhhh wat gaan we lekker wandelen"
"Is Wilma mijn brave hondje?" "Ja Wilma is mijn brave hondje he? "Ooohh wat is Wilma een braaf hondje"
Wilma wordt heel blij als ik tegen haar praat, maar ik heb nou eenmaal niet zo veel te melden. Dan maar alles 2 of 3 keer zeggen
"Gaan we lekker wandelen?" Ja, we gaan lekker wandelen he?" "Oohhhhh wat gaan we lekker wandelen"
"Is Wilma mijn brave hondje?" "Ja Wilma is mijn brave hondje he? "Ooohh wat is Wilma een braaf hondje"
Wilma wordt heel blij als ik tegen haar praat, maar ik heb nou eenmaal niet zo veel te melden. Dan maar alles 2 of 3 keer zeggen

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
haha ik ook! Gollum vind dat geweldig, zo heb ik haar ook netjes aan de lijn leren lopen. Tijdens het wandelen zong ik een zelfbedacht liedje over Gol en tussendoor riep ik dan een commando. Als ze dat opvolgde kreeg ze snoepdagmar88 schreef:Daisy@ schreef:Is tegen jezelf praten raar dan?![]()
Dan ben ik dubbel belast geloof ik. Heb hele conversaties met mezelf
Ik maak er zelfs liedjes van. Familiekwaal.
En de honden begrijpen me gewoon
Het is ook de enige die me adoreert wanneer ik zing
Tegen Mika en Rani moet ik wat minder enthousiast doen, anders krijg ik een poot in mijn oog
-
80564M
Miep sturen we altijd terug naar de fokker (Saar herkende haar uit duizenden, rende er in 1 streep op af, en Miep rende leuk mee maar had geen flauw idee wie die vrouw wasnomo schreef:Morris gaat altijd op marktplaatsMiranda schreef:Daisy@ schreef:Als Indy vervelend is zeg ik altijd 'Ik ga je aan een boom binden hoor!'![]()
Ik zeg "ik ga je naar het asiel brengen, hoor. En dan zit je de rést van je leven alléén, want niemand wil zo'n klierige hond!"
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik dreig wel eens met terug sturen naar Spanje. Niet dat dat helpt, en dan sta ik dus van "Niet rollen! Niet rollen! Niet rollen!" En dat helpt ook niet. 
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Dreigen met het asiel is hier ook een vaste, ja. Ook als we in de auto zitten. "Naar waar gaan we? Het.... ASIEL!
" en Pippa dan helemaal blij, haha!

- Feather__
- Zeer actief
Whuahahha. Vanmiddag stond je idd zo xD en Toto maar doorgaan en zn middelvinger opsteken. En dan Yin die heel braaf stond te kijken 'mag niet he vrouwtje?' Haha.Hanneke2 schreef:Ik dreig wel eens met terug sturen naar Spanje. Niet dat dat helpt, en dan sta ik dus van "Niet rollen! Niet rollen! Niet rollen!" En dat helpt ook niet.

-
blondie
- Zeer actief
Er wordt hier heel wat af gekletst. En als ik mijn vriend hoor praten, dan vraag ik me soms oprecht af of hij het nu tegen mij heeft of tegen Jol het teefje in huis
Soms heb ik het mis, dan heeft hij het écht tegen mij.
Soms heb ik het mis, dan heeft hij het écht tegen mij.
- dagmar88
- Zeer actief
Gollum schreef:haha ik ook! Gollum vind dat geweldig, zo heb ik haar ook netjes aan de lijn leren lopen. Tijdens het wandelen zong ik een zelfbedacht liedje over Gol en tussendoor riep ik dan een commando. Als ze dat opvolgde kreeg ze snoepdagmar88 schreef:Daisy@ schreef:Is tegen jezelf praten raar dan?![]()
Dan ben ik dubbel belast geloof ik. Heb hele conversaties met mezelf
Ik maak er zelfs liedjes van. Familiekwaal.
En de honden begrijpen me gewoon![]()
Het is ook de enige die me adoreert wanneer ik zing![]()
Tegen Mika en Rani moet ik wat minder enthousiast doen, anders krijg ik een poot in mijn oog
Charlie vindt t alleen leuk als ik expres heel vals zing (sorry buren), dan doen we er samen een dansje bij en bromt, piept, keft en loeit ze mee
De nepherders trekken zo'n verveeld "heb je haar weer hoor"
- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Als Dax tegen erfhonden te keer gaat, dan dreig ik altijd met:Miranda schreef:Daisy@ schreef:Als Indy vervelend is zeg ik altijd 'Ik ga je aan een boom binden hoor!'![]()
Ik zeg "ik ga je naar het asiel brengen, hoor. En dan zit je de rést van je leven alléén, want niemand wil zo'n klierige hond!"
Als je je klep niet heel snel houdt, dan ga je over het hek, heeft dat hondje ook een piepspeeltje. Zal ie leuk vinden!
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Als Maylo weer eens loopt te klieren in huis dan geef ik hem de optie, of je gaat normaal doen of ff lekker in je mand. Soms kan hij dus niet normaal doen en loopt direct naar z'n mand en gaat slapen en de andere keren stopt hij met klieren of gaat gewoon rustig door.
Ook is Maylo van mening dat de laptop teveel aandacht krijgt als ik languit op de bank lig kom hij er bij liggen en kan er op rekenen dat hij ze poot de laptop dicht slaat, hierop is mijn reactie dan. Heb de gore moed!! Kan ik 3 x herhalen maar uiteindelijk is het toch BAM laptop dicht.
Zingen, hoe vals het ook is reageren ze hier niet op.
En buiten staat men geregeld met stomheid naar me te kijken als ik tegen ze sta te ouwehoeren, zelfs me vriend zegt er geregeld wat van.
Ook is Maylo van mening dat de laptop teveel aandacht krijgt als ik languit op de bank lig kom hij er bij liggen en kan er op rekenen dat hij ze poot de laptop dicht slaat, hierop is mijn reactie dan. Heb de gore moed!! Kan ik 3 x herhalen maar uiteindelijk is het toch BAM laptop dicht.
Zingen, hoe vals het ook is reageren ze hier niet op.
En buiten staat men geregeld met stomheid naar me te kijken als ik tegen ze sta te ouwehoeren, zelfs me vriend zegt er geregeld wat van.
- bram en thijs
- Zeer actief
Bram anders wel. Die had altijd het laatste woord.Cairo_ schreef:eigenlijk wel raar, want je weet dat ze niks terugzeggenMickie schreef:Het valt me op dat heel veel mensen dat doen; kletsen tegen hun hond (niks raars aan)
En dan is het nu klaar Bram
Woef
Nee, het is klaar. Jij zegt niets meer.
Woef.
Jij houdt dus nu je klep.
Woef.
Bram!
Woef.
Ach zo hebben wij heel wat discussies gevoerd, die ik allemaal heb verloren.

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Haha, prachtige verhalen verhalen verder.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Als ik tegen mijn honden praat krijg ik altijd de vraag wat ik tegen die mensen zei.
En ik, voor de zoveelste keer, ik had het tegen de hond.
Gerard heeft er ook zo handje van, zeg ik wat tegen de honden vraagt hij wat ik tegen hem zei.
Ik zeg ook vaak tegen ze dat ze naar rechts of links moeten, een keer zag iemand dat ze ook echt naar rechts gingen, ze stond heel erg verbaasd. Ik kwam haar later nog eens tegen toen ze samen met iemand aan het fietsen was en toen zei ze tegen die andere: die honden weten het verschil tussen links en rechts. Hahaha.
Ik praat ook tegen de eendjes die ik tegenkom als ik ergens heen fiets.
Of tegen katten onderweg die ineens oversteken. Dan zeg ik: kijk maar uit straks ben je een vloerkleedje.
Praat ook tegen mijn iPad, oftewel als ik een spelletje doe en ik haal het niet, wordt er in dat spelletje b.v. gezegd: je leek wel bevroren. Ik: hou je kop.
Of als de hond geen crackers kreeg ( in datzelfde spelletj) wordt er gezegd: de hond heeft honger.
Zeg ik jammer dan.
En praat ook in mezelf.
En ik, voor de zoveelste keer, ik had het tegen de hond.
Gerard heeft er ook zo handje van, zeg ik wat tegen de honden vraagt hij wat ik tegen hem zei.
Ik zeg ook vaak tegen ze dat ze naar rechts of links moeten, een keer zag iemand dat ze ook echt naar rechts gingen, ze stond heel erg verbaasd. Ik kwam haar later nog eens tegen toen ze samen met iemand aan het fietsen was en toen zei ze tegen die andere: die honden weten het verschil tussen links en rechts. Hahaha.
Ik praat ook tegen de eendjes die ik tegenkom als ik ergens heen fiets.
Of tegen katten onderweg die ineens oversteken. Dan zeg ik: kijk maar uit straks ben je een vloerkleedje.
Praat ook tegen mijn iPad, oftewel als ik een spelletje doe en ik haal het niet, wordt er in dat spelletje b.v. gezegd: je leek wel bevroren. Ik: hou je kop.
Of als de hond geen crackers kreeg ( in datzelfde spelletj) wordt er gezegd: de hond heeft honger.
Zeg ik jammer dan.
En praat ook in mezelf.
Laatst gewijzigd door gonnie op 13 dec 2015 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Elmo wil ook altijd het laatste woord hebben.
Elmo kop dicht
*woef*
Stil
*wroef*
Elmo!!!
*wraf*
*gmpf*
Elmo kop dicht
*woef*
Stil
*wroef*
Elmo!!!
*wraf*
*gmpf*
- bram en thijs
- Zeer actief
Je legt je erbij neer.Elmo/maureen schreef:Elmo wil ook altijd het laatste woord hebben.![]()
Elmo kop dicht
*woef*
Stil
*wroef*
Elmo!!!
*wraf*
![]()
*gmpf*

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier