Sam heeft in mijn beleving al maanden een vachtprobleem. Nooit gehad, maar droog haar, afgebroken haar, onwijs snel klit, bijna viltvorming en laatste maand steeds meer krabben en likken. Ik ben met Sam naar de trimsalon gegaan, waar de trimster veel ervaring heeft met langharige honden. Ze gaf aan dat rondom de kraag idd haar in slechte conditie was en afgebroken. Ws door gebruik trepoint tuigje. Verder vond ze geen ondervacht maar dat was normaal in deze tijd van het jaar. Verder kreeg ze zelden een hond zo netjes qua haardracht. Kortom, niet wat verontrustends.
Qua eten is er niets veranderd. Sam krijgt vnl vlees met wat zalm en zonnebloemolie en wat veendrenkstof. Verder glucosamide en chondroitine.
Toch klopt er iets niet. Overal vind ik steeds plukken haar. Dat was nooit zo. Ook kan Sam vanuit het niks dan extreem likken.
Vanmorgen was zijn haar bij de poot erg nat en oogde als weer een giga klit. Ik zag echter een soort huidwond. Nooit eerder gezien en 'vers'. Mogelijk is hij ergens achter blijven haken? Niet eerder gezien. Dat is het niet al keek ik er raar van op. Behandeld met honingzalf en nu kap om.
Ik ben bang voor iets maar weet niet wat. Maar heb unheimlich gevoel dat ik iets over het hoofd zie. Bang voor kanker, bang voor iets wat ik niet nu traceer.
Hebben jullie tips?
Sam heeft nav epileptische aanval na vaccinatie zeer uitgebreid bloedtest gehad. Daar kwam niets uit. Een aanval heeft Sam maar eenmalig gehad.
Wat zie ik niet wat ik wel moet zien?

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
TARAK