Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Engelse Cocker Spaniel

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Re: Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Hutsje »

*Wolf* schreef:
Hutsje schreef:
*Wolf* schreef:Leuk cockertje te geef :)
mwoah, 350 euro vind ik niet echt te geef.

Ja daar is ie, ik was op deze reactie voorbereid :D

En heb ook een antwoord klaar: het geld is een bijdrage in de kosten dus eerder een donatie :lol1:

Ben je het daar niet mee eens, even goede vrienden :cool2: :wink:
dat zal allemaal wel, dat is bij een asiel ook zo. dan nog is 350 euro niet " te geef", waar het geld dan ook voor is.
Afbeelding
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Ik fok ruim 23 jaar Engelse Cockers.....heerlijk vrolijk vrij hondje, allemans vriendjes! In de kleuren blauwschimmel, zwart/wit en oranjeschimmel en oranjebont. Voorheen ook wel eens leverschimmel.

Idd de vacht is heel belangrijk...mijn ervaring is dat veel puppykopers zich erop verkijken. Daarbij adviseert de DA vaak castratie...echt funest voor de vacht!!
Veel blaffen is helemaal niet nodig...als hier de deurbel gaat heeft niemand in de gaten dat er hier een aantal cockertjes rondlopen.....je hoort ze niet!
Nog nooit een cocker gehad met oorontsteking....wat al eerder werd gezegd...gehooringang vrij houden van haren en als ze liggen te slapen leg ik vaker hun flappers opzij zodat er frisse lucht bij kan.
Sommige cockers houden HEEL ERG VEEL van eten....het gewicht een beetje in de gaten houden dus.

Verder gewoon makkelijke hondjes om om je heen te hebben...ze gaan altijd mee op vakantie en visite...ze passen zich makkelijk aan en goed in groepsverband te houden.

Zeker de blauwschimmel kan echt een deusje zijn...van die lieve sukkeltjes waarbij een kleine stemverheffing al genoeg correctie betekend.

Ik kan niet meer zonder.....ben verslaafd :F:
Afbeelding

So Sweet :I:
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

*Wolf* schreef:Leuk cockertje te geef :)
knap ding maar sowieso te vroeg en we willen een stamboomhondje met ballen als Bail er niet meer is.
truusje schreef:Ik fok ruim 23 jaar Engelse Cockers.....heerlijk vrolijk vrij hondje, allemans vriendjes! In de kleuren blauwschimmel, zwart/wit en oranjeschimmel en oranjebont. Voorheen ook wel eens leverschimmel.

Idd de vacht is heel belangrijk...mijn ervaring is dat veel puppykopers zich erop verkijken. Daarbij adviseert de DA vaak castratie...echt funest voor de vacht!!
Veel blaffen is helemaal niet nodig...als hier de deurbel gaat heeft niemand in de gaten dat er hier een aantal cockertjes rondlopen.....je hoort ze niet!
Nog nooit een cocker gehad met oorontsteking....wat al eerder werd gezegd...gehooringang vrij houden van haren en als ze liggen te slapen leg ik vaker hun flappers opzij zodat er frisse lucht bij kan.
Sommige cockers houden HEEL ERG VEEL van eten....het gewicht een beetje in de gaten houden dus.

Verder gewoon makkelijke hondjes om om je heen te hebben...ze gaan altijd mee op vakantie en visite...ze passen zich makkelijk aan en goed in groepsverband te houden.

Zeker de blauwschimmel kan echt een deusje zijn...van die lieve sukkeltjes waarbij een kleine stemverheffing al genoeg correctie betekend.

Ik kan niet meer zonder.....ben verslaafd :F:
Dank je wel voor je feedback, ik zal het meenemen.

In hoeverre is het trimmen van een cocker zelf te leren?
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
truusje
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Je kunt het zeker zelf leren hoor....je hebt wat geduld nodig. Laat de puppyvacht zo'n 9 mnd zitten, ga hem dan door een prof laten plukken zodat meteen het model erin zit. Kijk goed hoe hij/zij het doet. Ook op YouTube zijn hier filmpjes van. En als je het moeilijk vind om het model erin te houden laat je hem 1 keer per jaar goed trimmen door een prof en de rest van het jaar doe je het zelf. Zelf doe ik het in etappes...elke dag wat totdat ze weer netjes zijn. Kammen zeker elke week hoor want de klitten zitten er zo in!
En de pup elke dag op de tafel zetten...ff een kammetje erdoor heen..flinke beloning en op een gegeven moment zijn ze er aan gewend.

Succes alvast met je zoektocht......je kunt me alles vragen....ik gun iedereen een cocker :F:
Afbeelding

So Sweet :I:
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

Okey, helder. Het model erin houden zal niet zo heel strikt gaan gebeuren, het zal niet een hondje worden wat naar shows gaat of zo. Plukken kan ik hoewel de vacht van een border terrier toch anders is als de vacht van een cocker, ik dacht altijd dat ze geknipt werden, foutje dus.
Afbeelding
FullofLove
Actief
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door FullofLove »

Laura84 schreef:Okey, helder. Het model erin houden zal niet zo heel strikt gaan gebeuren, het zal niet een hondje worden wat naar shows gaat of zo. Plukken kan ik hoewel de vacht van een border terrier toch anders is als de vacht van een cocker, ik dacht altijd dat ze geknipt werden, foutje dus.
Ja en van dat knippen denken dus veel trimsalons op de hoek dus ook, vandaar de adviezen om naar iemand te gaan die weet hoe een cocker getrimd(dus iid geplukt!) dient te worden.
En de bevedering kan je zo lang houden als jezelf handig vind....en ja, borsthaar lekker strak uit effileren(daar knip je wel) zodat je een frokkie overhoudt....scheelt ook weer onderhoud. En een goede borstel het liefst een Les Poochs...en dan de smalle groene. Deze maakt het borstelen voor zowel de baas als de hond veel fijner...Een gewone slicker kan ook maar de Les Poochs heeft langere tandjes dus je komt verder in de vacht en je hoeft minder dan in laagjes uit te borstelen. Het borstelen gaat sneller op deze manier en beter. En ja, wel de origineel nemen, de imitaties zijn echt weggegooid geld. De echte kost tegen de 50 euro maar daar heb je dan ook heel lang plezier van!
Groetjes Bibi met Peggy en Suzie
Afbeelding
marcella&jazz
Actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door marcella&jazz »

Er zijn al hele goede adviezen gegeven. :E:
Ik kan eigenlijk alleen maar beamen dat Engelse Cockers gewoon heel erg leuk zijn.
Je moet er wel tegen kunnen dat ze kunnen zingen en dat ze altijd bij je willen zijn. ook op de wc dus.... :I:
Afbeelding
billy20
Actief

Ongelezen bericht door billy20 »

marcella&jazz schreef:Je moet er wel tegen kunnen dat ze kunnen zingen en dat ze altijd bij je willen zijn. ook op de wc dus.... :I:
:lol1: Heel herkenbaar.
Afbeelding
Benthe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Benthe »

Oh ik vindt ze zo leuk….in heel veel dingen gedrag, trainbaarheid ( dat wat ik zie bij anderen dan) hun vrolijkheid.. Ik houdt van jachthonden..
FullofLove schreef:
Laura84 schreef:Okey, helder. Het model erin houden zal niet zo heel strikt gaan gebeuren, het zal niet een hondje worden wat naar shows gaat of zo. Plukken kan ik hoewel de vacht van een border terrier toch anders is als de vacht van een cocker, ik dacht altijd dat ze geknipt werden, foutje dus.
Ja en van dat knippen denken dus veel trimsalons op de hoek dus ook, vandaar de adviezen om naar iemand te gaan die weet hoe een cocker getrimd(dus iid geplukt!) dient te worden.
En de bevedering kan je zo lang houden als jezelf handig vind....en ja, borsthaar lekker strak uit effileren(daar knip je wel) zodat je een frokkie overhoudt....scheelt ook weer onderhoud. En een goede borstel het liefst een Les Poochs...en dan de smalle groene. Deze maakt het borstelen voor zowel de baas als de hond veel fijner...Een gewone slicker kan ook maar de Les Poochs heeft langere tandjes dus je komt verder in de vacht en je hoeft minder dan in laagjes uit te borstelen. Het borstelen gaat sneller op deze manier en beter. En ja, wel de origineel nemen, de imitaties zijn echt weggegooid geld. De echte kost tegen de 50 euro maar daar heb je dan ook heel lang plezier van!
Ik zocht net even op de borstel maar volgens mij heet het nu Activet? Het lijkt me een fijne borstel trouwens ga eens koekeloeren vannacht in de nachtdienst :)..
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Ik vond ze al leuk toen ik als kind onze honden encyclopedie verslond. Daar stond een foto in van rode cockertjes in een mandje :I:
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

vind het trouwens ontzettend leuk dat ik nu in mijn puppygroep een cockermeisje heb zitten, pittig ding zeg maar wat kan ze werken, sodeju. Ze heeft jullie rasomschrijving goed gelezen ;)
Afbeelding
Reny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reny »

Hahahahahahha moet ik nog wat vertellen over mijn heren?? :wink:

Over de vachten, Bob de oudste hier in huis, wordt lekker kort gehouden (bevedering e.d.) want hij houdt niet van borstelen. Ik mag alles doen maar borstelen ho maar.
Billy staat netjes in zijn (show)vacht, alhoewel dat bij hem ook een vrij korte versie is aangezien meneer wel van prut houdt.

Ik heb een stel pretletters waar ik regelmatig in een deuk om lig. Bob komt bijvoorbeeld als je hier in huis binnenstapt al schuddend met zijn kont zijn ikeabal showen (neee, die hoef je niet aan te pakken, hij laat hem alleen maar even zien) en Billy weet niet wat moet doen om gekroeld te worden. Beiden hebben ze verder een eigen mening (maar dat heb ik ook). Bob is heel erg gericht op mij en Billy vindt de hele wereld lief :wink:
Owh en veel fokkers testen op van alles maar niet allemaal, dus let daar goed op.

Laat je ouders ook goed nadenken over vakanties, want veel cockers zijn geen bench/kennel honden.

(en ik weet niet wanneer ze een hondje zoeken en hoe de wachtlijst is maar het speelmaatje van Billy, Lewis, heeft voor het eerst gedekt, bij from Peggywood. Lewis is ook zo'n pretletter en dol op de zee)

Er staan aardig wat foto's in het fototopic van de mannen en anders wel op facebook of op de site van de fokster (dezelfde als van Peer dus) :wink:
En de groeten van de mannen :zwaai
FullofLove
Actief
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door FullofLove »

Sanbeer schreef:Oh ik vindt ze zo leuk….in heel veel dingen gedrag, trainbaarheid ( dat wat ik zie bij anderen dan) hun vrolijkheid.. Ik houdt van jachthonden..
FullofLove schreef:
Ik zocht net even op de borstel maar volgens mij heet het nu Activet? Het lijkt me een fijne borstel trouwens ga eens koekeloeren vannacht in de nachtdienst :)..
:ok: Ze heten idd anders nu en idd Activet!!!
Groetjes Bibi met Peggy en Suzie
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”