Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Engelse Cocker Spaniel

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Laura84 »

Niet voor mezelf maar voor mijn lieve ouders.

Bailey heeft natuurlijk niet het eeuwige leven en sowieso wordt een flatcoated retriever niet heel oud. Ondanks dat hij 8 wordt begin volgend jaar zijn mijn ouders er wel over uit dat er na Bail toch nog een hond gaat komen en mams vond het wel handig dat ik dan maar "even" een selectie met goede fokkers ging maken en ook nog maar even ging kijken waar we allemaal op moesten letten.

Dus alwetend hondenforum, vertel mij eens wat meer over dit kleine spanieltje die vrolijk, vaak sociaal, baasgericht, en trainbaar is.
Wat zouden we moeten weten van het karakter behalve alles wat online staat, dat geeft toch vaak een vertekend beeld. En hoe is het gesteld met de gezondheid. (De gezondheid plus de grote is de reden dat mijn ouders van de flatcoated af gaan stappen)

Mijn ouders, kleine schets te geven, ervaren met een aantal rassen, de Dobermann, werklijn duitse herder, flatcoated en natuurlijk komen mijn meiden daar met regelmaat. Paps is met vervroegd pensioen en mams is zolang ik me kan heugen huisvrouw.
Hondje zal 4 keer per dag uitgelaten worden waarvan 1 keer een lange ronde en daarbij regelmatig in het bos te vinden te zijn. Mocht de nieuwe aanwinst trainen leuk vinden dan zal daar absoluut ook tijd in geïnvesteerd worden (Bailey vindt er gewoon geen bal aan dus die hoeft niet meer naar school).

Mocht iemand anders nog een andere optie weten dan staan ze daar zeker voor open.

Natuurlijk gaat Bailey (zo dwars als dat hij altijd is) 15 worden maar toch zit de kans er helaas dik in dat ie dat niet gaat halen dus vandaar nu rustig informatie inwinnen en mocht het moment daar komen niet compleet onvoorbereid en last minute op pad te gaan.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

Re: Engelse Cocker Spaniel

Nanna schreef:Lees DIT eens.
Koop altijd bij een goede fokker.
En o, Cockers zijn erg bevattelijk voor oorontstekingen door die lange zware oren van ze. Een puntje om in de gaten te houden.
verder niets op aan te merken hoor ;-) Een leuk en vrolijk ras. :ok:
Inderdaad een goede fokker, nu alleen de weg nog om een goede te gaan vinden ;)

Dank je wel voor die site, ik ga hem doornemen
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Markiesje past ook. En spreekt misschien qua uiterlijk ook aan als ze flatcoat gewend zijn. Wel een wachtlijst, dus zou niet al te lang wachten met inschrijven
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

Ze vinden de markies te iel, had het ook al voorgesteld, ik vind ze erg leuk
Afbeelding
Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Feather__ »

Ik vind mijn amerikaanse cocker een stuk makkelijker dan de engelse van mijn moeder. Die luistert alleen als ze zelf wilt. Heeft jachtinstinct.
Die van mij luistert wel. Heeft geen jachtinstinct en is een stuk rustiger.
Afbeelding
Annemieb
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Annemieb »

Feather__ schreef:Ik vind mijn amerikaanse cocker een stuk makkelijker dan de engelse van mijn moeder. Die luistert alleen als ze zelf wilt. Heeft jachtinstinct.

Heeft niet te maken of het een Amerikaans of Engelse is

Ligt aan hond tot hond
Hebben 2 cockers zelf gehad
Ene die niet snapte wat jagen of haar neus was
De andere kan niet los in de bos...

Mijn broer heeft er eentje die jagen ook niet kent
Dan een vriendin eentje die weet wat jagen is en zijn neus achterna gaat maar wel nog luisterd

Ook bij Amerikanen is het verschil er
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

Feather__ schreef:Ik vind mijn amerikaanse cocker een stuk makkelijker dan de engelse van mijn moeder. Die luistert alleen als ze zelf wilt. Heeft jachtinstinct.
Annemieb schreef:

Ligt aan hond tot hond

Dan een vriendin eentje die weet wat jagen is en zijn neus achterna gaat maar wel nog luisterd

Ik denk dat het risico er bij een spaniel sowieso wel inzit, het zijn opstotende honden toch?

De amerikaan vinden ze niet mooi qua hoofd

maar qua gezondheid, kan iemand me daar iets meer duidelijkheid in geven? Ik heb al een ontzettend goede site van Nanna gekregen maar hoe meer info des de beter
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Mijn persoonlijke ervaring kan ik je alleen geven.. Maar wij hebben allebei geen stamboomhonden. Mijn hond is gezond. Hij heeft een bultje gehad die onschuldig was en hij heeft helaas een nekhernia maar die heeft daar geen last van.

Mijn moeders hond.. Heeft een allergie, zo erg dat ze medicijnen krijgt, elke maand een prik (desensibilisatiekuur) en dat is verdomd duur.. Maar toch blijft ze last houden en krijgt ze dus ook nog extra medicijnen ertegen.
Ook heeft ze heupproblemen en ondanks dat ze geen actieve hond is heeft ze ook een keer haar kruisband gescheurd en daar dus ook een dure operatie voor nodig had. Dus met de engelse hier geen goede ervaring.

Maar volgens mij zitten er hier op het forum wel genoeg gezonde engelse cockers.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

stuur Reny anders een pbtje, die kan je vast wel verder helpen

ik vind cockers heel charmant :) zou ik zelf ook nog wel willen.
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Spaniels zijn sowieso leuk :D Ik zou er ooit ook wel een cockertje bij willen, mijn lieftallige echtgenoot wil helaas niet kleiner dan een Welsh Springer hahaha :P Qua gezondheid weet ik dat er wel eea aan oogproblemen in zit maar het fijne weet ik er ook niet van.
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

Laura84 schreef:
Annemieb schreef:

Ligt aan hond tot hond

Ik denk dat het risico er bij een spaniel sowieso wel inzit, het zijn opstotende honden toch?

De amerikaan vinden ze niet mooi qua hoofd

maar qua gezondheid, kan iemand me daar iets meer duidelijkheid in geven? Ik heb al een ontzettend goede site van Nanna gekregen maar hoe meer info des de beter
Ietsie pietsie training helpt ook.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
Feather__
Zeer actief

Veenmug schreef:
De engelse heeft op cursus gezeten en luistert nergens naar :P
Mijn hond heeft niet op cursus gezeten maar luistert weer wel.
Maar dat zal idd ook wel aan de hond liggen hoor :P

Blijkbaar heb ik gewoon een hele brave hond. Al begint die nu die bijna 12 is wel wat minder te luisteren en als Snoopy denkt 'goh, ik wil daar eens kijken!' dan gaat die nu ook gewoon :pffff:
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

Iedereen bedankt tot nu toe voor de reacties, ik zal Reny een berichtje sturen!
Afbeelding
FullofLove
Actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door FullofLove »

Ik vind de Engelse Cocker natuurlijk een heel leuk ras, heb er niet voor niets 5 en fok ook Engelse Cockertjes.

Ze zijn superaanhankelijk en dat is ook weleens een nadeel! En ze kunnen best dwingend aanwezig zijn...en ja jammer genoeg zijn er best mensen die zich weleens vergissen in de aanschaf van een cockertje. Het opvoeden gaat niet vanzelf....en ze zijn meester in het bespelen van je, en konsekwent zijn is ook erg moeilijk bij ze.
Ook vind ik dat er soms best behoorlijk drukke exeplaren tussen kunnen zitten, zelfs soms wat nerveus en onzeker!

Ook is er best verschil in karakter tussen de Eenkleuren en de Bonten. De Eenkleuren zij vaak wat eenkenniger en ook feller. En ja, mijn ervaring is ook dat als zich gedragsproblemen voordoen bij de cocker dit toch vaak de Eenkleuren betreft. Veel hebben toch wel een gebruiksaanwijzing, jammergenoeg! De Bonten zijn vaak vriendelijker en meer een echte allemansvriend....alleen deze zijn vaak weer wat energieker en drukker.

Verder is er natuurlijk de vacht, die vanaf dat de pup thuis is, regelmatig aandacht behoeft. Er is nog niet zo veel te borstelen aan een pup van 8 weken maar je kan er toch niet vroeg genoeg mee beginnen. Ik zie te vaak dat mensen dit onderschatten en is de pup toe aan een eertse trim en plukbeurt ze vaak onhandelbaar zijn op de trimtafel en ze vaak ook vol met klitten zitten!
En die vacht gaat echt ontploffen en vaak gaan de baasjes dat zielig vinden als ze een maand of 6 zijn en nog niet plukrijp...maar het is echt raadzaam om te wachten tot ze plukrijp zijn en dus met de hand de puppyvacht eruit gehaald kan worden. Gaan scheren lijkt de makkelijkste oplossing maar is dat uiteindelijk niet, de vacht behoeft dan steeds meer onderhoud! De meeste zijn voor het eerst te plukken tussen de 6 en 10 maanden, beetje afhankelijk van de kleur en aftekening. De rode en alle rood bonten zijn vaak met 6 maanden al behoorlijk te plukken, met de bruinen en lever bonten duurt dit vaak langer..de zwarte en alle zwarte bonten zitten hier een beetje tussenin!
Dus ja, ze moeten regelmatig geborsteld worden en zeker 4x in het jaar een trimbeurt krijgen bij een trimmer die weet wat er aan een cockervacht moet gebeuren. De meeste trimsalons op de hoek, weten dat niet en wordt er voor het gemak naar het scheerapparaat gegrepen.

En ja, de gezondheid....de ouderhonden dienen getest te zijn op PRA, FN en HD. Je kan er inmiddels ook wel van uit gaan dat je cockertje dan ook niet deze ziektes kan ontwikkelen. Maar goed, er komen soms ook andere afwijkingen en gebreken voor. Lipplooiontsteking is daar 1 van en ja, soms ook oorontstekingen maar bij kort houden van de vacht op deze plekken voorkomt al veel narigheid. EN met de oren is het van belang om er niet teveel in te gaan lopen prutten of laten prutten door de DA. Vaak is dat het begin van het einde...en ontwikkelen ze chronische oorproblemen. Ik heb met mijn cockertjes nooit oorproblemen, juist omdat ik ze met rust laat en niet loop te klooien met allerlei oorcleaners en oorzalfjes...ik hou alleen de gehooringang vrij van haren!
Verder geeft de website die je al bezocht hebt een aardig beeld wat voor verdere afwijkingen soms kunnen voorkomen.
En ja het jagen vind ik bij de meeste huiscockers wel meevallen, vaak ontbreekt het ze toch aan echte jachtpassie.
Groetjes Bibi met Peggy en Suzie
Afbeelding
FullofLove
Actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door FullofLove »

Nanna schreef:Ook iets om in de peiling te houden: als je ouders van plan zijn te castreren/steriliseren gaat die vacht geheid ontploffen. Dan is er maar weinig meer over van dat glanzende cockertje en wordt het een krullenbaal die geschoren moet worden.
:E:
Die was ik nog vergeten....maar dan is er haast geen beginnen meer aan en rest idd alleen nog het scheerapparaat. Met alle gevolgen van dien, een bijkans onwerkbare vacht die toch weer gaat groeien maar met borstelen dan vaak geen doorkomen meer aan is...dus moet ie steeds vaker geschoren worden.
Groetjes Bibi met Peggy en Suzie
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

FullofLove schreef:Ik vind de Engelse Cocker natuurlijk een heel leuk ras, heb er niet voor niets 5 en fok ook Engelse Cockertjes.

Ze zijn superaanhankelijk en dat is ook weleens een nadeel! En ze kunnen best dwingend aanwezig zijn...en ja jammer genoeg zijn er best mensen die zich weleens vergissen in de aanschaf van een cockertje. Het opvoeden gaat niet vanzelf....en ze zijn meester in het bespelen van je, en konsekwent zijn is ook erg moeilijk bij ze.
Ook vind ik dat er soms best behoorlijk drukke exeplaren tussen kunnen zitten, zelfs soms wat nerveus en onzeker!

Ook is er best verschil in karakter tussen de Eenkleuren en de Bonten. De Eenkleuren zij vaak wat eenkenniger en ook feller. En ja, mijn ervaring is ook dat als zich gedragsproblemen voordoen bij de cocker dit toch vaak de Eenkleuren betreft. Veel hebben toch wel een gebruiksaanwijzing, jammergenoeg! De Bonten zijn vaak vriendelijker en meer een echte allemansvriend....alleen deze zijn vaak weer wat energieker en drukker.

Verder is er natuurlijk de vacht, die vanaf dat de pup thuis is, regelmatig aandacht behoeft. Er is nog niet zo veel te borstelen aan een pup van 8 weken maar je kan er toch niet vroeg genoeg mee beginnen. Ik zie te vaak dat mensen dit onderschatten en is de pup toe aan een eertse trim en plukbeurt ze vaak onhandelbaar zijn op de trimtafel en ze vaak ook vol met klitten zitten!
En die vacht gaat echt ontploffen en vaak gaan de baasjes dat zielig vinden als ze een maand of 6 zijn en nog niet plukrijp...maar het is echt raadzaam om te wachten tot ze plukrijp zijn en dus met de hand de puppyvacht eruit gehaald kan worden. Gaan scheren lijkt de makkelijkste oplossing maar is dat uiteindelijk niet, de vacht behoeft dan steeds meer onderhoud! De meeste zijn voor het eerst te plukken tussen de 6 en 10 maanden, beetje afhankelijk van de kleur en aftekening. De rode en alle rood bonten zijn vaak met 6 maanden al behoorlijk te plukken, met de bruinen en lever bonten duurt dit vaak langer..de zwarte en alle zwarte bonten zitten hier een beetje tussenin!
Dus ja, ze moeten regelmatig geborsteld worden en zeker 4x in het jaar een trimbeurt krijgen bij een trimmer die weet wat er aan een cockervacht moet gebeuren. De meeste trimsalons op de hoek, weten dat niet en wordt er voor het gemak naar het scheerapparaat gegrepen.

En ja, de gezondheid....de ouderhonden dienen getest te zijn op PRA, FN en HD. Je kan er inmiddels ook wel van uit gaan dat je cockertje dan ook niet deze ziektes kan ontwikkelen. Maar goed, er komen soms ook andere afwijkingen en gebreken voor. Lipplooiontsteking is daar 1 van en ja, soms ook oorontstekingen maar bij kort houden van de vacht op deze plekken voorkomt al veel narigheid. EN met de oren is het van belang om er niet teveel in te gaan lopen prutten of laten prutten door de DA. Vaak is dat het begin van het einde...en ontwikkelen ze chronische oorproblemen. Ik heb met mijn cockertjes nooit oorproblemen, juist omdat ik ze met rust laat en niet loop te klooien met allerlei oorcleaners en oorzalfjes...ik hou alleen de gehooringang vrij van haren!
Verder geeft de website die je al bezocht hebt een aardig beeld wat voor verdere afwijkingen soms kunnen voorkomen.
En ja het jagen vind ik bij de meeste huiscockers wel meevallen, vaak ontbreekt het ze toch aan echte jachtpassie.
Super bedankt voor je reactie. Het trimmen heb ik mijn ouders ook al verteld en de misschien toekomstige hond zal op de hondenschool waar ik werk ook de cursussen volgen en toevallig is daar ook een trimster (wel alleen voor border terriers) maar trimtafelproof maken moet wel lukken denk ik.
Nanna schreef:Ook iets om in de peiling te houden: als je ouders van plan zijn te castreren/steriliseren gaat die vacht geheid ontploffen. Dan is er maar weinig meer over van dat glanzende cockertje en wordt het een krullenbaal die geschoren moet worden.
Zolang het niet medisch noodzakelijk is wordt er niet in de dieren gesneden, alles is intact bij ons
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

de cockers van reny komen hiervandaan: http://lunasstar.englishcockerspaniel.info/

peer is daar gefokt, en met een omweg via belgie op 1 jarige leeftijd bij mij gekomen. daarvoor moest ik eerst door de ballotagecommissie bij de fokster, en dat vind ik een zeer goede zaak.
na de bullmastiffs is het iets totaal anders maar wat zijn ze leuk!! wel heel erg energiek, vooral peer. peer is hyper. peer moet altijd bij mij zijn en staat op als ik dat doe. daar moest ik wel aan wennen maar ik vind het niet erg., hij heeft dat nodig en is er verder niet vervelend van.
qua jacht, ze blijven liever bij mij in de buurt en ik heb ze ook aangeleerd dat ze op het pad blijven. peer kan heel goed een apport zoeken, daar wordt hij ook erg blij van.
peer is echt een werkhond, nootje is meer van het hiephiephoera spelen en met stokken rondklooien.
ze zijn beiden heel erg baasgericht en luisteren in het algemeen erg goed, peer meestal "op de vingerknip" , nootje moet er soms even over nadenken.
ze hebben wel veel beweging nodig en zwemmen heel graag.

qua gezondheid hebben ze eigenlijk nooit problemen. een goede trimmer is wel noodzakelijk, en ze moeten geplukt worden, dat is echt heel erg belangrijk. peer heeft belachelijk veel haar, die gaat elke 3 maanden. verder heb ik er niet veel onderhoud aan, ik hou alleen de klitten in de gaten.

ik moest erg wennen aan de vacht, erg praktisch is het niet, als je elke dag naar het bos gaat. maar dat went, ik veeg een keer vaker en ik heb kleden op het meubilair.

ik ben verknocht geraakt aan dit ras! :I:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

oh, en ze zijn (erg) luidruchtig :schrik:
Afbeelding
Annemieb
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Annemieb »

Veenmug schreef:
is ook wel zo...
maar instinct is niet volledig eruit te trainen
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:oh, en ze zijn (erg) luidruchtig :schrik:
Dat is wel een dingetje, luidruchtig, wanneer en is het goed te stoppen?
Annemieb schreef:
Veenmug schreef:
is ook wel zo...
Tot hoe ver zou dat kunnen gaan, zoals een beagle kilometers spoor uitwerken of werken ze toch uiteindelijk meer op zicht en zijn ze baas aanhankelijker waardoor ze minder ver weg gaan.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

nou, ze praten en blaffen bij opwinding maar dat is er goed uit te trainen. peer blafte heel erg bij stokken of ballen maar door me om te draaien met stok of bal was het er in 2 dagen uit. nu nootje erbij is blaft hij wel met haar mee, ik heb het haar nog niet afgeleerd maar stoor me er ook niet zo aan eigenlijk.

ze jagen totaal niet, maar zijn ook erg baasgericht dus als ze gaan gaan ze niet het hele bos door achter wild aan (in tegenstelling tot een zekere basset). ze zijn gefokt om wild op te stoten in de bosjes, niet om te jagen.
de cockers van reny jagen ook niet en blijven ook in de buurt van de baas.

noot en peer raak ik nog niet kwijt al zou ik het willen, die letten heel goed op me en luisteren heel goed als ik ze roep of fluit.
ik heb altijd lekkers bij me en dat krijgen ze ook vaak als ze bij me komen.

ze zijn best zelfstandig maar ook erg baasgericht, zonder slaafs te zijn, dat vind ik juist het leukste aan ze denk ik. ze zijn ook erg speels en altijd in voor aktie.
Afbeelding
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.

Ongelezen bericht door chaos »

Een betrokken fokker, met mooie gezonde honden die ook van karakter goed zijn is Riena van kennel de Wielekam.
Meerdere honden gezien en op cursus gehad en ze zijn altijd leuk.
Afbeelding
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

Laura84 schreef:
Hutsje schreef:oh, en ze zijn (erg) luidruchtig :schrik:
Dat is wel een dingetje, luidruchtig, wanneer en is het goed te stoppen?
Annemieb schreef:
Veenmug schreef:
is ook wel zo...
Tot hoe ver zou dat kunnen gaan, zoals een beagle kilometers spoor uitwerken of werken ze toch uiteindelijk meer op zicht en zijn ze baas aanhankelijker waardoor ze minder ver weg gaan.
Spaniels zijn gefokt om zgn. onder het geweer te jagen maw max. 20-25 meter van de baas/jager te werken. Dit kan met wat training gestimuleerd worden.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Ik raak ook steeds meer gecharmeerd door de cocker. Vooral door die twee van Reny en door Nootje. Wát een leuke hondjes! Lees dus even geïnteresseerd mee.
Helaas ken ik ook een aantal cockers die bloedjezenuwachtig en nerveus zijn. Angstbijters ook. Komt dat in bepaalde lijnen meer voor of is het echt een opvoedingsdingetje?
Hutsje
Zeer actief

nomo schreef:Ik raak ook steeds meer gecharmeerd door de cocker. Vooral door die twee van Reny en door Nootje. Wát een leuke hondjes! Lees dus even geïnteresseerd mee.
Helaas ken ik ook een aantal cockers die bloedjezenuwachtig en nerveus zijn. Angstbijters ook. Komt dat in bepaalde lijnen meer voor of is het echt een opvoedingsdingetje?
ik denk dat dat meestal met opvoeding te maken heeft. en niet genoeg beweging.
er worden ook vrij veel cockers ter herplaatsing aangeboden vanaf een jaar of jonger. als pup zijn ze erg schattig en moeilijk iets te weigeren. dan wordt pupje volwassen en heeft veel en veel meer beweging nodig. als ze dat niet krijgen kunnen ze erg vervelend worden.
peer was best een vervelend hondje toen hij kwam. altijd behandeld als een prinsje en zo gedroeg hij zich ook. wij hebben er weer een hond van gemaakt, nog net zo verwend maar wel op de goede manier. heb hem ook best hard moeten aanpakken omdat hij eerder altijd alles zelf bepaalde en de baas was. dat is hij hier niet, hij heeft dat even moeten leren en nu is het een superhond!
nootje was alleen maar getraumatiseerd en apatisch in het begin maar dat is een heel open en vrij hondje geworden dat iets eigenzinniger is dan peer. peer luistert meestal op de vingerknip, nootje moet soms even nadenken of ze iets wel nodig vindt of wil. uiteindelijk doet ze het wel hoor.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

oh, peer is wel hyper. binnen is hij wel rustig als de rest en ik ook rustig zijn maar sta ik op gaat hij mee. nootje heeft veel meer rust en die blijft dus ook liggen. buiten is hij ook erg druk en hyper, vooral met spelen (en met stok of bal) en soms moeilijker te bereiken. hij gaat soms even over zijn theewater in zijn enthousiasme. nootje is ook druk en bewegelijk maar niet hyper. die gaat graven of liggen als ik sta te praten, peer gaat hard blaffen omdat het hem te lang duurt.
peer is dan ook echt een werkhond. dat kwam op de cockerdag afgelopen zaterdag er ook weer erg duidelijk uit, met het apporteren. nootje apporteert in het bos etc heel goed, daar keek ze niet eens naar de dummy, terwijl peer helemaal gek werd en stond te schudden in zijn tuigje om het apport te zoeken in de bosjes.
Afbeelding
billy20
Actief

Ongelezen bericht door billy20 »

Wij hebben er twee en het zijn de leukste en vrolijkste honden die je je kunt voorstellen. Die van ons zijn wel erg energiek en vooral onze teef is wat zenuwachtig. Onze reu is wel echt een patser bij andere reuen iets wat veel voorkomt bij cockerreuen. Ze luisteren best goed en zijn goed trainbaar omdat ze erg baasgericht zijn tot het moment dat ze wat in de neus hebben dan zijn ze ineens doof. Ze hebben beide best veel jachtinstinct en met onze reu lopen we dus niet in gebieden met veel wild want dan raken we hem kwijt. Verder hechten ze behoorlijk aan je en lopen ze de hele dag achter je aan. Het enige reden waarom er niet weer een cocker hier komt is de vacht. Ze moeten regelmatig gekamd worden en een aantal keer per jaar naar de trimmer (en die zijn best duur). Let wel op dat je geen cocker van een marktplaats-fokker koopt want dat is meestal broodfok.
Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Leuk cockertje te geef :)
Hutsje
Zeer actief

*Wolf* schreef:Leuk cockertje te geef :)
mwoah, 350 euro vind ik niet echt te geef.
Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Hutsje schreef:
*Wolf* schreef:Leuk cockertje te geef :)
mwoah, 350 euro vind ik niet echt te geef.

Ja daar is ie, ik was op deze reactie voorbereid :D

En heb ook een antwoord klaar: het geld is een bijdrage in de kosten dus eerder een donatie :lol1:

Ben je het daar niet mee eens, even goede vrienden :cool2: :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”