Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welk ras past bij ons

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

amelie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Welk ras past bij ons

Ongelezen bericht door amelie »

't is al weer heel wat jaren geleden dat ik hier meeschreef! Een jaar geleden hebben we onze 14 jaar oude teckel laten inslapen en inmiddels begint het wel weer en beetje te kriebelen.
Het duurt nog zeker twee jaar voor we klaar zijn voor een nieuwe hond, eerst maar eens de jongste dochter van nu twee op school hebben, maar tot die tijd is de voorpret wel heel erg leuk :D
Het zou zo maar kunnen dat er een leuke mix op ons pad komt maar zoals ik er nu over denk willen we het liefst een pup of een herplaatser van een nog-te-kiezen-ras.

Ik besef me dat het onmogelijk is om een hond te vinden die alle gewenste en geen van de ongewenste eigenschappen heeft. En dat een hond een individu is, niet een kopietje van de rasbeschrijving.
Maar omdat ik zó veel rassen leuk vind en overal wel links- of rechtsom de charme van in zie zou het wel handig zijn om een beetje een schifting te maken :D

Ik ben benieuwd naar suggesties! Voor 't gemak heb ik de vragenlijst van reddits honden subreddit er bij gepakt:

Heb je andere huisdieren?
Ja, twee katten en tegen die tijd waarschijnlijk twee tamme ratten.

Wat is je gezinssamenstelling?
mezelf, mijn echtgenoot, drie dochters van dan 11, 9 en 4

Hoeveel verharen, blaffen en kwijlen kan je aan?
Verharen: dat boeit me niet zo al vind ik van die korte haartjes die overal in blijven zitten wel vervelend.
Blaffen: een erg vocaal ras is niet zo handig, we wonen in een niet al te groot en wel erg gehorig rijtjeshuis.
Kwijlen: een beetje kwijl hoort er bij, een erg kwijlende hond trekt me niet zo. Misschien omdat dat meestal honden zijn van de rassen die me sowieso niet zo trekken.

Hoeveel (vacht)verzorging ben je bereid te doen of te laten doen?
Ik zou best een hond willen die een beetje tot veel vachtverzorging nodig heeft. Ik vind het leuk om te doen en wil er graag meer over leren.

Hoe actief ben je?
Gemiddeld, denk ik. Ik hou wel van een flinke wandeling op zijn tijd maar ik ben meer de hele dag actief met verschillende 'dagelijkse' bezigheden. Met de fiets weg, boodschapje doen, de kinderen van school halen. Ik zou graag een hond hebben die daar ook plezier in heeft.
Een hond die absoluut elke dag een stevige work-out nodig heeft omdat hij anders de pan uit flipt is niet mijn soort hond, een hond die gemiddelde beweging nodig heeft en eventueel meer mentale stimulans nodig heeft wel.

Hoeveel tijd heb je dagelijks voor je hond?
De gewone poep-plasrondjes een paar keer per dag en/of mee op pad, een wat langere wandeling in de avonduren en in het weekend een of twee keer er op uit. Ik wil ook graag aan de slag met een 'activiteit'. Behendigheid, jachttraining, etc. Iets waarbij we allebei een nieuwe hobby kunnen ontwikkelen.

Hoe vaak zal je hond alleen zijn?
Waarschijnlijk nooit hele werkdagen omdat er altijd iemand thuis moet zijn voor en na schooltijd. Misschien wel een paar keer per week een paar uur.

Heb je de mogelijkheid om, indien nodig, iemand in te huren om te wandelen met de hond of kan je zelf tussendoor naar huis om de hond uit te laten?
In principe wel

Hoe 'trainbaar' moet je hond zijn?
Ik zou, na 14 jaar teckel, graag een hond hebben met een iets grotere will to please. Teckel en ik waren erg close, ze luisterde enorm goed en was heel erg gefocussed op mij maar dat was toch meer gebaseerd op onderling respect dan op een stevige training. Ze luisterde, kende commando's die noodzakelijk waren om veilig te functioneren maar dat was het dan ook.
Ik zou nu graag een hond willen die het ook echt leuk gaat vinden om samen te 'werken'

hoe belangrijk vind je het dat je hond los kan lopen
Belangrijk. Is besef me dat je zo maar een hond kan treffen die toch niet makkelijk los kan maar als ik zou kunnen kiezen dan liever geen hond die direct zijn neus achterna gaat of die een grote kans heeft op een andere hond te klappen.

Woon je of ga je wonen in een appartement?
Nee, we hebben een (kleine) eengezinswoning.

Zijn er eisen aan het formaat van de hond?
Een hele grote hond is gewoon niet zo handig in ons niet al te grote huis. Het zal de hond niet veel uit maken maar ik vind het minder fijn als er zo'n kalf languit een groot deel van de vloer in beslag neemt :F:
Extreem klein en kwetsbaar lijkt me ook niet zo handig, ik wil een hond die wel gewoon makkelijk mee kan lopen buiten en niet constant het gevaar loopt onder de voet gelopen te worden.

Besef je je dat een hond wel eens ouder dan 15 jaar zou kunnen worden?
Gelukkig wel!

Heb je een omheinde tuin of de mogelijkheid om naar een omheind stuk te gaan?
Ja, een afgesloten tuin.

Zijn er jonge (onder 8) kinderen in huis?
Ja, onze jongste dochter zal 4 zijn tegen de tijd dat we klaar zijn voor een hond.

Heb je ervaring met het hebben en/of trainen van honden
Ja, we hebben 14 jaar een teckel gehad en voor die tijd heb ik gewerkt in het asiel en als dierenartsassistente. Ik ben gastgezin geweest voor asielpups

Waar gaat je honden leven?
In huis

Hoe is het weer waar je woont?
Lekker hollandsch :F:

heb je geld apart gezet voor je hond?
Nog niet, maar we hebben een financieel stabiel modaal inkomen.

Waar hoop je een hond te kunnen vinden? (fokker, asiel, rasgebonden herplaatsing)
Waarschijnlijk een fokker, misschien een herplaatser via bijv. de rasvereniging. Het liefst vinden we ruim op tijd een fokker die ons aanspreekt en waarmee het klikt en gaan we daarna eens kijken wanneer daar puppies zijn.

Wat zoek je in een hond (bijv. hardloopmaatje, schootwarmer, waakhond, etc.)
Een hond die er van geniet om een actief onderdeel van het gezin te zijn. Die graag mee op pad gaat, niet flipt van een drukke dag met kinderen over de vloer en die het leuk vind om met mij aan de slag te gaan binnen een hondensportactiviteit.

Zijn er al rassen waar je interesse naar uit gaat?
Te veel! Ik ben er na heel veel jaar hondenforum-pauze ook een beetje uit. Op dit moment, enkel gebaseerd op ervaring met een enkele hond ben ik erg gecharmeerd van corgi's, vastgotaspets, australian sheperds, border terriers, poedels. Maar goed, da's echt op bijna niks gebaseerd.
Ik heb niet zo veel met molossers of spitsen/oertypes.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Welk ras past bij ons

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zou zeggen de corgi cardigan. Er zijn dingen die je herkend in ze van de teckel, het zijn ook echt grapjassen, maar daarnaast ook herdertjes die het leuk vinden iets met je te doen. Al zijn ze niet slaafs qua gehoorzaamheid, een eigen wil is ze niet vreemd :mrgreen:
Het zijn vaak ook echt uitgesproken kindervrienden.
Kunnen veel beweging hebben maar slopen over het algemeen niet je huis bij wat minder beweging.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Ik zeg een Airedale terrier op basis van mijn ervaringen tot nu toe.
Toegeven, het baasgerichte is misschien een puntje, maar verder voldoet hij aan al je eisen. De baasgerichtheid, of juist het gebrek daaraan, valt trouwens reuze mee hier hoor. Ja er zijn wel eens dingen interessanter dan mij, maar hij is goed bij de les te houden. Hij vindt samen werken leuk om te doen en ik ga waarschijnlijk in het voorjaar beginnen met agility of breitensport.

Vooral dit:
Een hond die er van geniet om een actief onderdeel van het gezin te zijn. Die graag mee op pad gaat, niet flipt van een drukke dag met kinderen over de vloer en die het leuk vind om met mij aan de slag te gaan binnen een hondensportactiviteit.

Zie ik sterk terug in Murdock. Een no-nonsense, stabiele hond die graag bezig is, maar ook goed kan luieren.
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Schapendoes?
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik denk dat de combinatie van eigenschappen die je wel, wel eens lastig kon worden. Je wil een hond met voldoende energie en will to please om mee te trainen, maar doordeweeks moet de hond zich aanpassen aan een ritme waar maar heel weinig tijd is voor individuele aandacht. De rassen die zulke werkeigenschappen bezitten hebben toch ook wel een behoorlijk hoog energieniveau en willen niet alleen werken wanneer jij daar tijd en zin in hebt, maar op regelmatige basis.

Ik zou voor jezelf na gaan wat zwaarder weegt in je keuze, en waar je je kan aanpassen. Of een hond met minder drive, of meer tijd inplannen voor de hond als dat mogelijk is?
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nawosh »

Een bearded collie.
Groetjes, Marjan
amelie
Zeer actief

Ik denk, al ws het alleen al omdat dat minder kans van vervelend falen (voor de hond) heeft, dat minder drive beter zou passen dan meer individuele aandacht.

Wat het denk ik is is dat we graag een ongecompliceerde gezinshond zoeken die het ook leuk gaat vinden om recreatief te sporten. Daar mag ook best dagelijks trainen voor nodig zijn en het hoeft geen haardkleedje te zijn maar een border of aussie, om wat te noemen, gaat hier niet op zijn plek zijn.

Tegelijk zou ik bijvoorbeeld niet weer graag een hond hebben zoals onze oude teckel, die je echt geen plezier deed iets wat ook maar een beetje op training leek.

Er moet vast een tussenweg te vinden zijn!
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Dan denk ik aan een leuke Golden (geen werklijn) :ok: En dan een goede fokker zoeken die een pup kan selecteren die in jullie gezin past, dus niet lukraak een beschikbare pup van internet plukken.
Shari
Zeer actief
Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Shari »

Wij hebben een corgi en nu een labrador pup. Hiervoor 13 jaar een labrador gehad en ze voldoen eigenlijk allebei aan je eisen als ik zo kijk.
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Als je je hond een taak geeft, kun je volgens mij prima een ras met iets meer drive kiezen. En een taak kan ook zijn iets dragen terwijl je meewandelt om de kinderen uit school te halen oid.
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Ik denk ook aan een Golden Retriever.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Een golden zou prima kunnen en een poedel ook.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

ik zou lekker voor een lieve Griek gaan :wink:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Een Markiesje past volgens mij ook wel goed. Helemaal aangezien je de tijd hebt om een jaar op de wachtlijst te gaan ;)

Golden zou inderdaad ook kunnen.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Leonie. schreef:Een Markiesje past volgens mij ook wel goed. Helemaal aangezien je de tijd hebt om een jaar op de wachtlijst te gaan ;)

Golden zou inderdaad ook kunnen.

Markiesje dacht ik ook aan, een perfect gezinshondje :ok:
Een dingetje is wel dat ze vrij vocaal kunnen zijn. Sommige blaffen helemaal niet, maar de meeste kunnen er wat van. Als je dat vanaf het eerste moment aanpakt heb je er een fantastisch hondje aan. Ze zijn heel goed trainbaar, de ene met meer drive als de ander, maar het moet allemaal niet per se. Een paar dagen gewoon wandelen vinden ze ook prima.
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Heavy schreef:
Tallie schreef:Schapendoes?
Ik vind een Schapendoes best vallen onder de soort die elke dag een stevige Workout nodig heeft omdat hij anders de pan uit flipt :wink:
Als je gaat voor een wat oudere herplaatser zou het wel kunnen denk ik
Ik vind de schapendoes best toe kunnen met een dagje wat minder. Zeker als er kinderen in huis zijn, daar hebben ze al genoeg mee te doen. Een paar keer per week even laten uitrennen en ze zijn hier in huis verder rustig. Wel gewoon iedere dag hun wandeling, maar dat hoeft echt geen uren te zijn. En mee naar school de kinderen wegbrengen is ook al een uitje.

Verder past hij prima in het plaatje. Niet te groot, niet te klein. Geen kleine kriebelhaartjes, wel bossen met takjes en zand mee naar binnen. Zeker mensgericht, maar verwacht geen 100% volgzaamheid. Ze hebben absoluut een eigen mening over zaken, maar voor een koekje hebben ze dan meestal wel weer een hoop over. Ze kunnen prima loslopen en de jachtdrift is niet sterk. Alhoewel ze hier graag achter een konijn of de ganzen aanrennen. De meeste doezen zijn ook heel erg verdraagzaam met kinderen. Je zult met een does misschien niet de hoogste eer behalen op de verschillende sporten, daar zijn ze teveel allrounder voor, maar leuk meekomen kunnen ze wel. Behendigheid, speuren of obedience zijn ze prima geschikt voor. En natuurlijk uren lang wandelen.

Het enige nadeel is dat ze wel vocaal kunnen zijn. Het zijn herdertjes, ze zijn waaks. Je kunt ze best leren om na een paar keer blaffen hun kop te houden, maar als je niet wilt dat ze aanslaan als de bel gaat of er iemand onverwachts door de poort komt kun je beter geen schapendoes nemen. Ze bestaan wel, niet waakse schapendoezen. Maar voor mij hoort dat gewoon bij het ras, als je geen waker wilt kun je beter voor een andere rasgroep gaan.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
amelie
Zeer actief

Ik denk niet dat een schapendoes echt ons soort hond is. Een golden....sjee daar heb ik echt werkelijk nog nooit over nagedacht. Waarschijnlijk willen we toch wel iets kleiners.
Wat ik me overigens ook nog bedacht is dat ik niet zo goed match met hele gevoelige hondjes. We hebben een tijdje een sheltiepup opgevangen, ik vond dat echt heel lastig. Eieren lopen, hij was zo snel onder de indruk. Ik ben echt geen bullebak, denk ik :F: , maar blijkbaar niet zo voorzichtig ofzo.
amelie
Zeer actief

Heavy schreef:
amelie schreef:Ik denk niet dat een schapendoes echt ons soort hond is. Een golden....sjee daar heb ik echt werkelijk nog nooit over nagedacht. Waarschijnlijk willen we toch wel iets kleiners.
Wat ik me overigens ook nog bedacht is dat ik niet zo goed match met hele gevoelige hondjes. We hebben een tijdje een sheltiepup opgevangen, ik vond dat echt heel lastig. Eieren lopen, hij was zo snel onder de indruk. Ik ben echt geen bullebak, denk ik :F: , maar blijkbaar niet zo voorzichtig ofzo.
Wat vind je van een smoushondje?
Heul leuk! :80:
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

kipo schreef:Als je je hond een taak geeft, kun je volgens mij prima een ras met iets meer drive kiezen. En een taak kan ook zijn iets dragen terwijl je meewandelt om de kinderen uit school te halen oid.
Om even voor mijn ras te spreken: daarvoor gaat dit echt niet op. Ze zouden het hartstikke leuk vinden maar die hebben echt niet genoeg aan dingetjes meedragen terwijl ze de kinderen ophalen, of naast de fiets lopen naar het winkelcentrum bijvoorbeeld. Ik zou mensen met zulke plannen die bij mij aankloppen voor een pup ook afwijzen eerlijk gezegd. Zoiets kun je vragen van een hond die stabiel is en náást die activiteiten voldoende beweging en uitdaging krijgt.
naomi12
Zeer actief
Mijn ras(sen): bobtail
Spaanse galgo kruising
Spaanse border collie kruising

Ongelezen bericht door naomi12 »

Ik denk dat de elo ook wel past.
Is een nieuw, nog geen erkend ''ras''. Worden op karakter en gezondheid gefokt, dus er kan nog veel verschil in uiterlijk zitten.
Onze volgende hond wordt misschien een elo. Toevallig zijn we gisteren naar een elo wandeling geweest. Het zijn hele leuke makkelijke honden, ook met kinderen. Maar vinden het ook leuk om lekker te wandelen en te werken met de baas, gisteren was er een elo die agility liet zien.

http://www.denijenhaer.nl/boke/pagina.php?webpagina=1

http://www.hondenpage.com/hondenrassen/ ... ogle.nl%2F
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Tibetaanse terriër, havanezer, poedel? Ik ken de rassen niet heel goed maar ik zie de eerste en de derde wel zeer geregeld in de behendigheid maar volgens mij kunnen ze ook prima functioneren als gezinshond. Geen kortharige vacht dus wel wat verzorging nodig. Van de kleine(re) poedels weet ik dat ze wat meer vocaal zijn.

Een papillon is ook erg leuk maar die zijn weer wat pittiger, geen idee hoe die het in een gezin doen.

Markiesje kan passen maar ze zijn wel erg vocaal dus dat is wel iets om goed over na te denken.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
amelie
Zeer actief

Oh man, een tibetaanse terrier! Die leuheuk! Ik was ze helemaal vergeten. Ik denk dat ze best wel eens goed zouden kunnen passen bij ons. Actief, veelzijdig, niet al te tuttig. Leuk :D
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

@UP: Jona-Jewel von Bopparder Hamm (roepnaam Jewel). Heerlijke hond, tikje lomp :engel: maar vooral voor zichzelf. Werkt heel graag, is zelfstandig en leert retesnel.

De fokker is wel heel erg kritisch over wie ze een hond meegeeft (en terecht). Honden van die kennel zijn al ingezet voor de obedience, agility, IPO, reddingshondenwerk etc. Alleen op shows scoren ze meestal net wat minder omdat dit type in de showwereld niet gewaardeerd wordt. Ik vind ze iig schitterend (al zullen collies nooit mijn type honden worden).

Edit: vachtonderhoud is er ook bij dit type wel alleen vele malen minder dan bij het Engelse type. Volgens mij was Jewel op deze foto ook een beetje uit vacht.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Wat een prachtige Collie. Daar zou ik ook zo voor kunnen vallen.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Drie dochters onder de 12 jaar?
Daar zou ik niet lang over hoeven na te denken. Dat werd per direct een ruwharige Foxterriër. Niks doorgefokt met allerlei mankementen. Leuk formaatje met zijn 7 kilo. Kan heerlijk overal mee naar toe, ook op vakantie. Heerlijke speelkameraadjes voor de kinderen. Een eigen tuin zijn ze heel tevreden mee. Af en toe een wandeling en achter een balletje aan rennen vinden ze prachtig. Geen haren, geen kwijl en geen gedoe. Als de bel gaat, ja dan blaffen ze. Ook als vreemden achterom komen. Dat vind ik dan ook een pluspunt.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Mijn Golden zou als pup dit prima kunnen hebben. Alleen als puber had ze wel wat meer nodig, rennen/vliegen/gek doen of een cursus. Nu ze twee jaar is zou ze prima in het gezin kunnen passen.

Wel zou ik er bij de Golden op letten dat er bezitterigheid kán voorkomen (bijvoorbeeld bij de voerbak of rondom speeltjes van de hond). En ze houden van water, liefst zwart en modderig water. :tongue:
Dreesje
Actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Dreesje »

Je lijstje met wensen is vrijwel identiek aan het onze. Ik had er nog twee bij: mijn oudste heeft astma, dus we wilden een niet-verharende hond en de jongste zorgt voor de hond tussen de middag als ik er niet ben. Hij is tien, dus een kleine hond had een pré.

Wij zijn uitgekomen bij een Havanezer. Hele vrolijke hondjes, waarmee je lekker lang in het bos kunt wandelen, die ook heel goed allerlei sporten kunnen doen, maar als je een keer geen tijd hebt spelen ze gewoon lekker in de tuin. Ze zien er uit als schattige schoothondjes, maar zijn echte acrobaten, kunnen heel hoog springen en vinden het geweldig om kunstjes te doen.

Inmiddels is onze Zoey vier maanden en ze is geweldig leuk. Ze kan superdruk en ondeugend zijn, maar luistert vrij goed, kent al trucjes, kan ook heel goed tegen lawaai en drukte, vindt kinderen (en volwassenen) helemaal het einde, is totaal niet onder de indruk van plotseling geschreeuw, gestamp, rennende kinderen, speelt geweldig met onze kater. Ze vindt alles leuk en wil overal bij zijn, alles tegelijk doen, op schoot zitten vindt ze saai. Wel speelt ze graag, ligt graag in de bech en kan inmiddels al vrij lang alleen zijn (langer dan drie uur is nog niet nodig geweest, maar dat gaat prima). De kinderen (10 en 12) kunnen alles met haar: knuffelen, spelen, uitlaten, trucjes leren. Erg leuk en makkelijk, want ik kan haar met een gerust hart bij hen achterlaten als ik weg moet. Ik vind het lekker om naar het bos te gaan met haar en dan merk je echt dat ze flink veel energie heeft. Ze heeft de vaart er flink in en het is een makkie voor haar.

En ja, ze glipt door het kattenluikje, trekt de wc-rol het hele huis door, versnippert de krant als ik even weg ben. En dan haar allerliefste snuitje opzetten :lekkerpuh: Er zit wel pit in, zeg maar...
Havanezertje Zoey :I:
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

amelie schreef:Oh man, een tibetaanse terrier! Die leuheuk! Ik was ze helemaal vergeten. Ik denk dat ze best wel eens goed zouden kunnen passen bij ons. Actief, veelzijdig, niet al te tuttig. Leuk :D
Maar je geeft zelf aan niet al te actief te zijn met wat je schrijft
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”