ik vond het ook een boeiend artikel. Zeker als je leest dat die vacht in heel veel vormen tot uitting kan komen. Van een dikke kraag met een dikke broek en staart tot een plofvacht van een showcollie. Dus de ene poolhond die woolly is is ook de andere niet. Bij de ene zie je het nauwelijks terwijl bij een andere je tot op de oren de wollige vacht hebt.Manu schreef:Boeiend zeglaeken schreef:Hier een goed artikel met een duidelijke en in mijn ogen geloofwaardige uitleg over het woolly gen. Dat is dus wel echt het langhaar gen zoals dat ook in collies zit. En ook veranderd de vacht daardoor in zachter en wattig staat er letterlijk. Wat er ook staat is dat dat gen altijd al in de poolhonden zat. Dit artikel gaat dan wel over de malamute maar ze zeggen duidelijk dat dit ook zo gaat bij de Siberische husky.Marjoleine schreef: Dat Sultan zo'n enorme vacht heeft komt ongetwijfeld doordat hij een castraat is.
Die wolly's, dat zijn langharen. Dat is heel iets anders.
Langhaar is volgens mij ongewenst en terecht, dat is niet direct handig bij een sledehond. Daar hangen in no time allemaal sneeuwbollen aan.
Sultan is geen langhaar. Hij heeft gewoon een castratenvacht
Als je dit artikel leest zal je het rondom Sultan wel met mij eens zijn denk ik![]()
http://nicholescritters.homestead.com/m ... ength.html
In elk geval verklaart dat denk ik wel de vacht van Sultan. Natuurlijk kan hij ook een woolly husky x collie zijn alleen zie ik dat er allemaal totaal 0,0 in. Gelukkig ben ik niet helderziend maar ik ben dus wel heel erg benieuwd naar wat die DNA test gaat zeggen. Als je het mij vraagt malamute, husky en wat andere poolhonden. En dan is het dus gewoon een husky want die uitslag geven stamboomhuskies ook. Malamute en husky is bv niet te onderscheiden in die testen. Hij zou dus zomaar 100% malumute kunnen testen terwijl hij een husky is. Zover ik weet dan. Misschien dat ze inmiddels malamute en husky wel weten te scheiden genetisch...