Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kleine hondjes groeien (veel te) snel..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Kleine hondjes groeien (veel te) snel..

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

23 April haal ik mijn lieve kleine Herder pup, nog geen 2 KG en zo'n knuffeltje :I: :I: . Dan gaan de weken van lief knuffeltje naar in alles bijten en broeken perforeren :devil: :boos: je schoenen en sokken (etc) stelen en hard mee weg rennen :lekkerpuh:
Nu zijn we 4 maanden verder en is al dat "duivelse" gedrag alweer voorbij :19: en is het een (bijna) gehoorzame 20 KG hond van 6 maanden :wink: Maar ze blijft lief :I:

Afbeelding

Net 3 dagen bij ons. :slaap:

Afbeelding

stoere dame :tongue:

Afbeelding

5 maanden alweer :D

Afbeelding

6 maanden.. ben ik niet lief? :I:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Kleine hondjes groeien (veel te) snel..

Ongelezen bericht door crutz »

knapperd op 6 maanden, maareh....nog geen 2 kilo bij het ophalen???? dat wegen ze hier met de eerste ontworming al ruim (3 weken) ;)
mosquito1980
Zeer actief

Nanna schreef:Wat een prachtig herdertje. heb je ook een foto van haar waar ze helemaal op staat?
Nee, :oeps: ze beweegt te veel om een foto van te maken en ik ben geen goeie fotograve :roll:
Ik doe eens extra m'n best dit weekend, ga er veel maken dan is er vast wel eentje goed genoeg om te plaatsen :W:
mosquito1980
Zeer actief

crutz schreef:knapperd op 6 maanden, maareh....nog geen 2 kilo bij het ophalen???? dat wegen ze hier met de eerste ontworming al ruim (3 weken) ;)
Ze was nog niet eens de kleinste uit het nest. Met 6 weken heeft ze ook nog Parvo gehad, werd verholpen dmv bloed van mijn 11 jarige Lab.
Ze heeft zich toch aardig op gewicht gegeten :ok:
De fokker deed z'n best maar de moeder zou beter voer gehad moeten hebben tijdens en na de bevalling.

3 Uit het nest van 6 zijn inmiddels al overleden. Hier worden de honden maar 3 of 4 jaar oud. Iedere keer als ik met mijn honden bij de DA kom zijn er altijd mensen die niet geloven dat mijn Labrador, Alex, 11 is.

In Januari heb ik helaas mijn 13 jarige moeten laten inslapen, daarvoor nog bloed onderzoek etc laten doen, op het resultaat papiertje stond: Lady, Geb.datum 31.11.2011 inplaats van 2001 :F:

Je hebt "brood fokkers" hier die de pups al met 3-4 weken weg doen :boos: :boos: triest, ik zie ze wel eens bij de DA. :(
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

wat een lieve en mooie ogen heeft ze... :I:
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Die ogen op de laatste foto! Heel mooi.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yara »

Prachtige hond is het! Maar wat jammer dat ze daar zo raar met de honden omgaan. Ook zo vroeg uit het nest, wat is daar de rededen van?
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief

Yara schreef:Prachtige hond is het! Maar wat jammer dat ze daar zo raar met de honden omgaan. Ook zo vroeg uit het nest, wat is daar de rededen van?
1 Geld, 2 gebrek aan het weten hoe je met beesten om moet gaan.

Ik heb ook hele discussies met de fokker van mijn hond gehad, hij doet ze "weg" als ze 6 weken zijn anders moet hij ze extra bijvoeren en dat kost geld (een zak puppy brok RC of Eukanuba kost hier 120 Euro 16 Kg) Ik heb hem zelf RC gegeven zodat mijn pup tot 8 weken kon blijven. Hij doet ze nooit voor 6 weken weg.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Het lijkt me een hele mooie Herder :ok:
Ik ben ook wel benieuwd naar een foto waar ze helemaal op staat (liefst een foto waar ze staat). :D

Ik had niet direct verwacht dat de behandeling van honden en vooral pups in die omgeving erg zachtmoedig zou zijn.
Maar als zo'n nest al gehalveerd is voor er een jaar voorbij is, is dat wel erg triest :(:
Waar overlijden ze aan?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
mosquito1980
Zeer actief

ranetje schreef:Het lijkt me een hele mooie Herder :ok:
Ik ben ook wel benieuwd naar een foto waar ze helemaal op staat (liefst een foto waar ze staat). :D

Ik had niet direct verwacht dat de behandeling van honden en vooral pups in die omgeving erg zachtmoedig zou zijn.
Maar als zo'n nest al gehalveerd is voor er een jaar voorbij is, is dat wel erg triest :(:
Waar overlijden ze aan?
Parvo is de hoofd oorzaak, verder verschillende darm infecties.
Ik weet van 1, van de 3 die overleden zijn, dat ie coccidiosis had en te laat naar de DA ging.
Mensen hier (vooral jonge jongens, "stoere" grote honden) kopen een Herder of Mastiff etc. die kosten veel geld (800, 900 en meer Euro) Tja, en als ze dan ziek worden en de DA vraagt 30 Euro voor behandeling en medicijnen dan hebben ze geen geld om te betalen. Veel honden krijgen resten van wat er overblijft als baas en familie gegeten hebben.. die "resten" kan een hond niet van overleven.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

mosquito1980 schreef:
ranetje schreef:Het lijkt me een hele mooie Herder :ok:

Waar overlijden ze aan?
Parvo is de hoofd oorzaak, verder verschillende darm infecties.
Ik weet van 1, van de 3 die overleden zijn, dat ie coccidiosis had en te laat naar de DA ging.
Mensen hier (vooral jonge jongens, "stoere" grote honden) kopen een Herder of Mastiff etc. die kosten veel geld (800, 900 en meer Euro) Tja, en als ze dan ziek worden en de DA vraagt 30 Euro voor behandeling en medicijnen dan hebben ze geen geld om te betalen. Veel honden krijgen resten van wat er overblijft als baas en familie gegeten hebben.. die "resten" kan een hond niet van overleven.
:80:
Is dat niet heel veel geld waar jij woont?
En dan krijgen ze de pup kennelijk ook nog niet geënt.
Eigenlijk zou je denken dat men met zo'n dure hond juist wel naar de DA zou gaan......

Er blijft kennelijk weinig eten over voor ze?
De honden van mijn opa aten ook tafelresten en die werden er oud op :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
mosquito1980
Zeer actief

Ja, dat is heel veel geld. Minimum salaris is +/- 150 Euro/maand.
Een lagere school leraar verdient 490 Euro per maand.

Nee, er wordt (te) weinig geënt, maar dat heeft niet alleen met geld te maken bv Rabiës is gratis bij het Min. van Landbouw toch worden de meeste honden niet geënt.
Rabiës is in onze provincie een probleem, vorig jaar stierven er 59 mensen aan Rabiës.

Het is hoofdzakelijk onwetendheid.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”