Nu zijn we 4 maanden verder en is al dat "duivelse" gedrag alweer voorbij

Net 3 dagen bij ons.

stoere dame

5 maanden alweer

6 maanden.. ben ik niet lief?
Moderator: moderatorteam

Nee,Nanna schreef:Wat een prachtig herdertje. heb je ook een foto van haar waar ze helemaal op staat?
Ze was nog niet eens de kleinste uit het nest. Met 6 weken heeft ze ook nog Parvo gehad, werd verholpen dmv bloed van mijn 11 jarige Lab.crutz schreef:knapperd op 6 maanden, maareh....nog geen 2 kilo bij het ophalen???? dat wegen ze hier met de eerste ontworming al ruim (3 weken)

1 Geld, 2 gebrek aan het weten hoe je met beesten om moet gaan.Yara schreef:Prachtige hond is het! Maar wat jammer dat ze daar zo raar met de honden omgaan. Ook zo vroeg uit het nest, wat is daar de rededen van?
Parvo is de hoofd oorzaak, verder verschillende darm infecties.ranetje schreef:Het lijkt me een hele mooie Herder
Ik ben ook wel benieuwd naar een foto waar ze helemaal op staat (liefst een foto waar ze staat).![]()
Ik had niet direct verwacht dat de behandeling van honden en vooral pups in die omgeving erg zachtmoedig zou zijn.
Maar als zo'n nest al gehalveerd is voor er een jaar voorbij is, is dat wel erg triest![]()
Waar overlijden ze aan?
mosquito1980 schreef:Parvo is de hoofd oorzaak, verder verschillende darm infecties.ranetje schreef:Het lijkt me een hele mooie Herder
Ik ben ook wel benieuwd naar een foto waar ze helemaal op staat (liefst een foto waar ze staat).![]()
Ik had niet direct verwacht dat de behandeling van honden en vooral pups in die omgeving erg zachtmoedig zou zijn.
Maar als zo'n nest al gehalveerd is voor er een jaar voorbij is, is dat wel erg triest![]()
Waar overlijden ze aan?
Ik weet van 1, van de 3 die overleden zijn, dat ie coccidiosis had en te laat naar de DA ging.
Mensen hier (vooral jonge jongens, "stoere" grote honden) kopen een Herder of Mastiff etc. die kosten veel geld (800, 900 en meer Euro) Tja, en als ze dan ziek worden en de DA vraagt 30 Euro voor behandeling en medicijnen dan hebben ze geen geld om te betalen. Veel honden krijgen resten van wat er overblijft als baas en familie gegeten hebben.. die "resten" kan een hond niet van overleven.