noekie schreef:
Maar een incident is niet meteen een echt bijtincident. Het gaat zelfs om honden die bijv. een kat uit de buurt gebeten heeft in zijn eigen tuin en waarvan de buren willen dat de hond afgemaakt word en het asiel hem weigert omdat er een incident is geweest.
Een hond die aangeeft dat hij met rust gelaten wil worden door weg te lopen en daarna te grommen enz. dat verstaan deze asielen al als incident terwijl je met een goede plaatsing een geweldige hond kan hebben.
Je kan niet alles redden dat doen we zelf ook niet; dat we vorig jaar zomer een stafford hebben in laten slapen zorgde voor een hele heisa op social media en aan de schandpaal genageld worden door de HvDieren fbpagina omdat we een stafford hadden in laten slapen.
Dat het dier door 3 mensen moest uitgelaten worden omdat alles op 4 poten uitgemoord moest worden en dan zelfs ging tollen over de grond en in de kennel doordraaide dat maakt niet uit; hij ko wel naar dierenthuis Almere
Die hadden dan meteen wel weer extra ruimte gehad in hun kamers

Die nuance miste ik even in je bericht, excuus

Nee een kat bijten in eigen tuin zie ik niet als een groot incident. Ik ging uit van honden die een andere hond hadden gebeten en honden die om andere redenen heel moeilijk plaatsbaar zijn.
Suske schreef:@Punzel
Ff zo want quote en telefoon en ik gaat niet lekker samen
Cas was helemaal niet zo lastig.
Top met mensen, top met kinderen.
Had wel gebeten, en definieer dan gebeten, ik was er niet bij.
Wat voor ons een snep is, is voor een ander bijten.
Maar was echt een grote sul.
Zie hem nog blij springen tussen allemaal kinderen op een springkussen
Doodsbang voor harde geluiden, dat wel.
En dan ging hij volledig onbereikbaar in de vlekken en liet uit ellende alles lopen.
Maar moeilijk?
Twijfel ik aan.
Eerder onbegrepen

Ja dat is ook lastig. Als ze op het asiel niet doorkrijgen hoe ze het beste met Cas (of welke 'lastige' hond dan ook) om kunnen gaan en er eventueel aan kunnen werken of ervoor zorgen dat de hond zo snel mogelijk op een goed adres wordt geplaatst, dan wordt de hond heel ongelukkig op het asiel. En dat ligt ook niet altijd aan de hond, maar de hond is er wel de dupe van en dat vind ik zo rot. Nee je hoeft niet een hond in te laten slapen om dingen die je maar gehoord hebt, maar maanden of zelfs jaren ongelukkig zijn in een kennel hoeft van mij ook niet.
Wij hadden zo'n stafford in het asiel een half jaar geleden. Het was een ontzettend lieve meid maar zodra er iemand voorbij liep, langs haar kennel of buiten een auto of een paard ,maakt niks uit, draaide ze helemaal door. Ze kreeg zelfs speciale plastic water en voerbakken omdat ze zichzelf pijn deed door al het springen. Zij zat ook echt op het randje hoor. Dat is niet leuk om te zien en zo'n hond wordt ook niet snel geplaatst. Gelukkig hadden we een vrijwilligster die besloot om met haar naar cursus te gaan en nam haar bijna elke dag mee voor een uurtje strand of iets dergelijks. De hond knapte echt op en is toen ook binnen een paar maanden geplaatst. Als de vrijwilligster niet met haar aan het werk was gegaan dan had ze van mij echt ingeslapen mogen worden. Een hond met zo weinig kans om geplaatst te worden die helemaal gek wordt in het asiel, daar hoef je niet jaren op te wachten op hoop dat er eens iemand zo'n debiel (sorry voor het woord) hondje wil.
Het aanbod honden die zo'n soort baas zoeken is nu eenmaal veel groter dan het type baas die een hond zoekt, dat blijkt wel aan de grote aantallen 'klapkaken' die in de asielen verblijven. En zolang de hond er niet onder lijdt vind ik dat elke hond recht heeft op een kans, echt waar. Maar zodra het welzijn van de hond achteruit gaat met weinig zicht op een gelukkige toekomst dan hoeft ie wat mij betreft niet weg te kwijnen in het asiel.