Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"Nederlandse asiels zitten overvol"

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Re: "Nederlandse asiels zitten overvol"

Ongelezen bericht door Valerie »

noekie schreef: We zijn ook maar een middelgroot asiel en vrij oud.
We hebben wel veel buitenterrein maar de hondenkennel is maar 1 gebouwtje uit 1982
De meeste asielen hier in de provincie nemen inderdaad geen staffordachtige; molossers en soms herders aan.
Honden met een incident zoals kat gepakt; gebeten of rugzakje en dergelijke weigeren ze ook.
Pas nog gebeld door een asiel hier uit de buurt of we nog honden voor ze hadden want ze hadden niks.
Wachtlijst erbij gepakt en we kregen de vraag of we geen normale honden hadden voor ze :ugh:
:80: nou ja...
Zijn jullie van plan om ooit uit te breiden?
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Valerie schreef:
noekie schreef: We zijn ook maar een middelgroot asiel en vrij oud.
We hebben wel veel buitenterrein maar de hondenkennel is maar 1 gebouwtje uit 1982
De meeste asielen hier in de provincie nemen inderdaad geen staffordachtige; molossers en soms herders aan.
Honden met een incident zoals kat gepakt; gebeten of rugzakje en dergelijke weigeren ze ook.
Pas nog gebeld door een asiel hier uit de buurt of we nog honden voor ze hadden want ze hadden niks.
Wachtlijst erbij gepakt en we kregen de vraag of we geen normale honden hadden voor ze :ugh:
:80: nou ja...
Zijn jullie van plan om ooit uit te breiden?
De honden nu op de wachtlijst zijn : 2 staffords, 1 am.bulldog; 2 labradors, jack russel, M.herder, Xbeagle en Kruising, 2 Malamutes en Xarg.dog

Dat willen we wel heel graag want we willen de honden hulp bieden die dat nodig hebben; ook omdat we samenwerken met een aantal stichtingen zoals Rottweiler herplaatsing en shiba rescue en vaak meer aanvragen krijgen dan plek hebben.
Maar ja; Willen is 1 :roll: Ook hebben we maar 4 vaste mensen en dat is te weinig voor een groter aanbod. En meer personeel zit er op dit moment zeker niet in
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Wel typisch weer dat iedereen nu gaat opnoemen hoeveel honden er op de site staan overal. Als er ergens plek is voor 20 honden wil toch niet zeggen dat er het hele jaar door 20 honden in dat asiel moeten zitten? Het ene asiel is voller dan de andere en ik geloof wel dat we gemiddeld nog vol genoeg zitten met honden in Nederlandse asiels.
noekie schreef: De meeste asielen hier in de provincie nemen inderdaad geen staffordachtige; molossers en soms herders aan.
Nouja het klinkt wat hard maar eerlijk? Wat moet je ermee? Zulke honden worden echt niet in een week in een gezellig huis geplaatst en er zijn maar vrij weinig honden (vooral staffords en herders) die rustig een paar jaar in een asiel kunnen leven zonder weg te kwijnen. Leuk dat je alles wil aannemen en wil redden en natuurlijk kan je iets een paar weken aankijken, maar wat mij betreft gaat het welzijn van de hond toch voorop. En mijn ervaring is dat het type hond wat vaak het langst in het asiel verblijft er het slechts tegen kan. En omdat ze moeilijk plaatsbaar zijn, zijn er ook vrijwel geen gastgezinnen die zo'n hond even in huis kunnen nemen.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

@Punzel
Totdat er op een dag iemand binnen wandelt en instant valt voor zo'n hond.
Cas heeft nog dik 5 mooie jaren bij ons gehad.
Zat er al ruim 2 jaar en dood ongelukkig.

Ik vind het een dilemma iig :ugh:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Punzel schreef:Wel typisch weer dat iedereen nu gaat opnoemen hoeveel honden er op de site staan overal. Als er ergens plek is voor 20 honden wil toch niet zeggen dat er het hele jaar door 20 honden in dat asiel moeten zitten? Het ene asiel is voller dan de andere en ik geloof wel dat we gemiddeld nog vol genoeg zitten met honden in Nederlandse asiels.
noekie schreef: De meeste asielen hier in de provincie nemen inderdaad geen staffordachtige; molossers en soms herders aan.
Nouja het klinkt wat hard maar eerlijk? Wat moet je ermee? Zulke honden worden echt niet in een week in een gezellig huis geplaatst en er zijn maar vrij weinig honden (vooral staffords en herders) die rustig een paar jaar in een asiel kunnen leven zonder weg te kwijnen. Leuk dat je alles wil aannemen en wil redden en natuurlijk kan je iets een paar weken aankijken, maar wat mij betreft gaat het welzijn van de hond toch voorop. En mijn ervaring is dat het type hond wat vaak het langst in het asiel verblijft er het slechts tegen kan. En omdat ze moeilijk plaatsbaar zijn, zijn er ook vrijwel geen gastgezinnen die zo'n hond even in huis kunnen nemen.

Omdat de rassen genoemd worden; ga je er bij voorbaat al uit dat ze niet plaatsbaar zijn. Niet elke stafford; molosser en herder zijn hetzelfde toch?
Pas nog een bullmastiff van 15 mnd afstand gekregen; een molosser en dus niet gewenst in een aantal asielen maar binnen 8 dagen herplaatst bij een nieuw gezin.
Niks mis mee maar door zijn ras niet welkom.
Of een am.stafford van 8 jaar zwaar verwaarloosd en mishandeld en woont nu samen in een huis met een kat; kan prima met kinderen en andere honden.

De honden worden bij voorbaat al geweigerd zelfs als de dierenpolitie contact met ze opneemt. Ze nemen ze niet aan.
Punzel
Zeer actief

noekie schreef: Omdat de rassen genoemd worden; ga je er bij voorbaat al uit dat ze niet plaatsbaar zijn. Niet elke stafford; molosser en herder zijn hetzelfde toch?
Pas nog een bullmastiff van 15 mnd afstand gekregen; een molosser en dus niet gewenst in een aantal asielen maar binnen 8 dagen herplaatst bij een nieuw gezin.
Of een am.stafford van 8 jaar zwaar verwaarloosd en mishandeld en woont nu samen in een huis met een kat; kan prima met kinderen en andere honden.
Nee niet vanwege het ras, maar jij zegt dingen als honden die bijtincidenten en dergelijke op hun cv hebben staan en ja dan vind ik dat je wel even goed moet nadenken voordat je zo'n hond jarenlang in het asiel laat zitten op hoop van zegen.
Suske schreef:@Punzel
Totdat er op een dag iemand binnen wandelt en instant valt voor zo'n hond.
Cas heeft nog dik 5 mooie jaren bij ons gehad.
Zat er al ruim 2 jaar en dood ongelukkig.

Ik vind het een dilemma iig :ugh:
Ja dat snap ik ook wel, echt waar. Ik werk zelf al een aantal jaren op verschillende dierenasiels en ondanks dat ik zelf nooit zo'n hond zou nemen zijn ze me allemaal in het hart gaan zitten. Cas heeft zeker geluk gehad en ik wil ook niet alle moeilijke honden meteen afschrijven. Ik denk alleen wel dat het aanbod veel groter is dan de mensen die zo'n hond willen. Twee jaar doodongelukkig zijn vind ik niet niks en wat mij betreft is er toch wel een grens.
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Punzel schreef:
noekie schreef: Omdat de rassen genoemd worden; ga je er bij voorbaat al uit dat ze niet plaatsbaar zijn. Niet elke stafford; molosser en herder zijn hetzelfde toch?
Nee niet vanwege het ras, maar jij zegt dingen als honden die bijtincidenten en dergelijke op hun cv hebben staan en ja dan vind ik dat je wel even goed moet nadenken voordat je zo'n hond jarenlang in het asiel laat zitten op hoop van zegen.
Maar een incident is niet meteen een echt bijtincident. Het gaat zelfs om honden die bijv. een kat uit de buurt gebeten heeft in zijn eigen tuin en waarvan de buren willen dat de hond afgemaakt word en het asiel hem weigert omdat er een incident is geweest.
Een hond die aangeeft dat hij met rust gelaten wil worden door weg te lopen en daarna te grommen enz. dat verstaan deze asielen al als incident terwijl je met een goede plaatsing een geweldige hond kan hebben.
Je kan niet alles redden dat doen we zelf ook niet; dat we vorig jaar zomer een stafford hebben in laten slapen zorgde voor een hele heisa op social media en aan de schandpaal genageld worden door de HvDieren fbpagina omdat we een stafford hadden in laten slapen.
Dat het dier door 3 mensen moest uitgelaten worden omdat alles op 4 poten uitgemoord moest worden en dan zelfs ging tollen over de grond en in de kennel doordraaide dat maakt niet uit; hij ko wel naar dierenthuis Almere :piew:
Die hadden dan meteen wel weer extra ruimte gehad in hun kamers :ugh:
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

@Punzel
Ff zo want quote en telefoon en ik gaat niet lekker samen :engel:
Cas was helemaal niet zo lastig.
Top met mensen, top met kinderen.
Had wel gebeten, en definieer dan gebeten, ik was er niet bij.
Wat voor ons een snep is, is voor een ander bijten.
Maar was echt een grote sul.
Zie hem nog blij springen tussen allemaal kinderen op een springkussen :I:
Doodsbang voor harde geluiden, dat wel.
En dan ging hij volledig onbereikbaar in de vlekken en liet uit ellende alles lopen.
Maar moeilijk?
Twijfel ik aan.
Eerder onbegrepen :ugh:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Punzel
Zeer actief

noekie schreef:
Maar een incident is niet meteen een echt bijtincident. Het gaat zelfs om honden die bijv. een kat uit de buurt gebeten heeft in zijn eigen tuin en waarvan de buren willen dat de hond afgemaakt word en het asiel hem weigert omdat er een incident is geweest.
Een hond die aangeeft dat hij met rust gelaten wil worden door weg te lopen en daarna te grommen enz. dat verstaan deze asielen al als incident terwijl je met een goede plaatsing een geweldige hond kan hebben.
Je kan niet alles redden dat doen we zelf ook niet; dat we vorig jaar zomer een stafford hebben in laten slapen zorgde voor een hele heisa op social media en aan de schandpaal genageld worden door de HvDieren fbpagina omdat we een stafford hadden in laten slapen.
Dat het dier door 3 mensen moest uitgelaten worden omdat alles op 4 poten uitgemoord moest worden en dan zelfs ging tollen over de grond en in de kennel doordraaide dat maakt niet uit; hij ko wel naar dierenthuis Almere :piew:
Die nuance miste ik even in je bericht, excuus :mrgreen: Nee een kat bijten in eigen tuin zie ik niet als een groot incident. Ik ging uit van honden die een andere hond hadden gebeten en honden die om andere redenen heel moeilijk plaatsbaar zijn.
Suske schreef:@Punzel
Ff zo want quote en telefoon en ik gaat niet lekker samen :engel:
Cas was helemaal niet zo lastig.
Top met mensen, top met kinderen.
Had wel gebeten, en definieer dan gebeten, ik was er niet bij.
Wat voor ons een snep is, is voor een ander bijten.
Maar was echt een grote sul.
Zie hem nog blij springen tussen allemaal kinderen op een springkussen :I:
Doodsbang voor harde geluiden, dat wel.
En dan ging hij volledig onbereikbaar in de vlekken en liet uit ellende alles lopen.
Maar moeilijk?
Twijfel ik aan.
Ja dat is ook lastig. Als ze op het asiel niet doorkrijgen hoe ze het beste met Cas (of welke 'lastige' hond dan ook) om kunnen gaan en er eventueel aan kunnen werken of ervoor zorgen dat de hond zo snel mogelijk op een goed adres wordt geplaatst, dan wordt de hond heel ongelukkig op het asiel. En dat ligt ook niet altijd aan de hond, maar de hond is er wel de dupe van en dat vind ik zo rot. Nee je hoeft niet een hond in te laten slapen om dingen die je maar gehoord hebt, maar maanden of zelfs jaren ongelukkig zijn in een kennel hoeft van mij ook niet.

Wij hadden zo'n stafford in het asiel een half jaar geleden. Het was een ontzettend lieve meid maar zodra er iemand voorbij liep, langs haar kennel of buiten een auto of een paard ,maakt niks uit, draaide ze helemaal door. Ze kreeg zelfs speciale plastic water en voerbakken omdat ze zichzelf pijn deed door al het springen. Zij zat ook echt op het randje hoor. Dat is niet leuk om te zien en zo'n hond wordt ook niet snel geplaatst. Gelukkig hadden we een vrijwilligster die besloot om met haar naar cursus te gaan en nam haar bijna elke dag mee voor een uurtje strand of iets dergelijks. De hond knapte echt op en is toen ook binnen een paar maanden geplaatst. Als de vrijwilligster niet met haar aan het werk was gegaan dan had ze van mij echt ingeslapen mogen worden. Een hond met zo weinig kans om geplaatst te worden die helemaal gek wordt in het asiel, daar hoef je niet jaren op te wachten op hoop dat er eens iemand zo'n debiel (sorry voor het woord) hondje wil.
Het aanbod honden die zo'n soort baas zoeken is nu eenmaal veel groter dan het type baas die een hond zoekt, dat blijkt wel aan de grote aantallen 'klapkaken' die in de asielen verblijven. En zolang de hond er niet onder lijdt vind ik dat elke hond recht heeft op een kans, echt waar. Maar zodra het welzijn van de hond achteruit gaat met weinig zicht op een gelukkige toekomst dan hoeft ie wat mij betreft niet weg te kwijnen in het asiel.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Wij zitten ook nooit vol hoor, op dit moment maar 2 en 2 Staffords pas geplaatst.
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Dit geeft wel voldoende beeld van het asiel hier qua aanbod en wat weg gaat: http://dewissel.dierenbescherming.nl/asieldieren/honden

Maar inderdaad zeggen de cijfers van aantallen honden op de website niet altijd alles. Op dit moment hebben we weer iets ruimte en hebben we twee honden uit Limburg overgenomen (bella & danco). Maar zo'n paar maand geleden zaten we echt bomvol. Je hebt ook geen invloed op welke klanten komen. De ene week komt er niemand en de andere week ineens twee lastige honden of langzitters geplaatst.

En helaas merken ook wij dat er asielen zijn die een hond alleen op basis van ras afwijzen. En alleen echt makkelijke honden aannemen. De aantallen van asielhonden in een bepaald asiel zeggen soms pas iets als je de werkwijze van ze kent. Geldt ook qua katten trouwens.. genoeg regio's waarbij een kat pas wordt opgenomen als die doodziek, graatmager of poot er half af bij loopt.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

noekie schreef:
Punzel schreef:

Ik vind het heel storend dat er zo weinig kennis, liefde en respect is voor honden, vooral dat gebrek aan kennis :O: WTF......... wat moet je ermee........ ik spuit mijn honden dus liever af dan dat ze naar "zo`n" asiel zouden gaan mocht het ooit nodig zijn :U:
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

S@ndr@ schreef:
noekie schreef:
Punzel schreef:

Ik vind het heel storend dat er zo weinig kennis, liefde en respect is voor honden, vooral dat gebrek aan kennis :O: WTF......... wat moet je ermee........ ik spuit mijn honden dus liever af dan dat ze naar "zo`n" asiel zouden gaan mocht het ooit nodig zijn :U:
Dat is ook eigenlijk de reden dat we onze honden niet snel uitwisselen naar andere asielen; er zijn er maar een aantal die we kennen en ook vertrouwen met moeilijkere honden.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Suske schreef: Maar moeilijk?
Twijfel ik aan.
Ik denk dat dit de spijker op de kop is bij veel honden van de minder gemakkelijke rassen, die in asiels terechtkomen.
Zo'n hond kan zijn energie niet kwijt in een asiel, raakt gefrustreerd en reageert dit op een niet al te wenselijke manier af door blaffen, grommen, lelijk doen, uitvallen en verzin het verder maar. Als je zo'n hond uit de situatie haalt en er op een weloverwogen wijze mee aan de slag gaat, zodat de hond zijn ei weer kwijt kan en zijn frustratie niet meer hoeft af te reageren heb je al een heel andere hond in de meeste gevallen.
Alleen zijn er denk ik niet veel mensen die capabel genoeg zijn om A te zien dat zo'n hond niet agressief of onplaatsbaar is maar gewoon ongelukkig en gefrustreerd, en B om daarmee aan de slag te willen gaan en dit op de juiste manier te doen.
Wat Punzel beschrijft over de Stafford is zo'n voorbeeld en ik denk dat dit zeker niet op zichzelf zal staan.
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Ook de andere kant vind ik eng. Asiels die onmiddellijk de schuld bij de vorige eigenaar leggen. Tot aan het verhaaltje op internet aan toe. Bijtincidenten wegens onbegrip van de eigenaar, arme zielige pitbull kruising verdient toch beter. Niet erbij vertellen dat die arme schat ook andere honden aan kon vallen, stevige jachtdrift had en absoluut niet betrouwbaar was als iets hem niet zinde.

De mensen die afstand deden wilde hem eigenlijk in laten slapen. Maar dat mocht niet van het asiel waar hij vandaan kwam. Dat asiel heeft hem 3 x opnieuw herplaatst in de loop van 3 jaar. Hij kwam terug omdat hij de visite had gebeten, een andere hond had verwond, en omdat het niet ging in een gezin met kinderen. Dan mankeert er toch iets aan je plaatsingsbeleid. En je verhaaltje op internet wordt er ook niet geloofwaardiger op. Als je zo'n hond herplaatst zet dan even die roze bril af en wees kritisch.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Dartel schreef:Ook de andere kant vind ik eng. Asiels die onmiddellijk de schuld bij de vorige eigenaar leggen. Tot aan het verhaaltje op internet aan toe. Bijtincidenten wegens onbegrip van de eigenaar, arme zielige pitbull kruising verdient toch beter. Niet erbij vertellen dat die arme schat ook andere honden aan kon vallen, stevige jachtdrift had en absoluut niet betrouwbaar was als iets hem niet zinde.

De mensen die afstand deden wilde hem eigenlijk in laten slapen. Maar dat mocht niet van het asiel waar hij vandaan kwam. Dat asiel heeft hem 3 x opnieuw herplaatst in de loop van 3 jaar. Hij kwam terug omdat hij de visite had gebeten, een andere hond had verwond, en omdat het niet ging in een gezin met kinderen. Dan mankeert er toch iets aan je plaatsingsbeleid. En je verhaaltje op internet wordt er ook niet geloofwaardiger op. Als je zo'n hond herplaatst zet dan even die roze bril af en wees kritisch.
Er werken niet altijd deskundige mensen in asiels. Hier in het asiel in Arnhem jaren geleden ook nog zoiets meegemaakt. Een oudere buurvrouw van me (ze liep tegen de 70) wilde een hondje. Dus naar het asiel, leuk hondje uitgekozen. Paar weken later bleek het beestje tot haar grote schrik zwanger te zijn. Buurvrouw belde in paniek het asiel op. Antwoord van het asiel: 'nou mevrouw, gewoon het nestje laten komen en als de pups oud genoeg zijn, breng ze dan maar naar het asiel, dan willen wij ze wel bemiddelen' (lees: verkopen). :roll:
Mevrouw heeft zwangere hondje overigens, met pijn in het hart, linea recta geretourneerd.
Afbeelding
Inne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Inne »

Wat gebeurt er met die honden als asielen ze weigeren?
Afbeelding
Madison

Boris, voor altijd in mijn hart
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Inne schreef:Wat gebeurt er met die honden als asielen ze weigeren?
Dan worden ze ergens aan een boom gebonden of op straat gerot misschien? Of via Marktplaats herplaatst, of bij andere asiels aangeboden, ik weet het niet.

Ik vind het te dwaas voor woorden dat asiels honden weigeren. Ik zou het verstandiger vinden als die honden wel werden opgenomen, en als echt duidelijk is dat niet plaatsbaar zijn, ze werden ingeslapen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Marktplaats of tegenwoordig Facebook; aan een boom of enkeltje dierenarts gebeurd tegenwoordig ook nog steeds
En anders kunnen ze het bij andere asielen proberen of via bepaalde stichtingen
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Hanneke2 schreef:
Dan worden ze ergens aan een boom gebonden of op straat gerot misschien? Of via Marktplaats herplaatst, of bij andere asiels aangeboden, ik weet het niet.

Ik vind het te dwaas voor woorden dat asiels honden weigeren. Ik zou het verstandiger vinden als die honden wel werden opgenomen, en als echt duidelijk is dat niet plaatsbaar zijn, ze werden ingeslapen.
officieel is een asiel NIET voor honden die herplaatst moeten worden maar voor de zwerfdieren van de regio.
inslapen gebeurt ook maar als mensen dat horen is het altijd zielig en het gezeik van; het asiel daar en daar laat alle honden inslapen is zo slecht asiel.
ellen
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

ellen en de birmanen schreef:
Hanneke2 schreef:

officieel is een asiel NIET voor honden die herplaatst moeten worden maar voor de zwerfdieren van de regio.
inslapen gebeurt ook maar als mensen dat horen is het altijd zielig en het gezeik van; het asiel daar en daar laat alle honden inslapen is zo slecht asiel.
ellen
Nou, als je honden gaat weigeren worden het vanzelf zwerfdieren, wel zo efficiënt om die stap over te slaan.

En wat mensen vinden van inslapen van niet-plaatsbare dieren dat boeit toch helemaal niet? Dan moeten ze lekker zelf een roedel agressieve honden uit het asiel halen, dan hebben ze nog enig recht van spreken.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik vind t niet gek dat asiels weigeren. Laat het maar niet tw makkelijk worden om van je klapkaak af te komen, want dan beginnen mensen er ook makkelijker aan. Daar moet de maatschappij dan voor opdraaien want asiels leven op belasting geld. En daar zijn betere bestemmingen voor dan voor iedere tok een mislukte klapkaak aannemen zodat ze t opnieuw kunnen proberen met een pup
Afbeelding
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Nee, niet op die manier. Maar als je eerst moet leuren met je hondagressieve en je moet uiteindelijk zelf bij de DA aankloppen om hem in te laten slapen is de stap om een volgende te nemen misschien wel iets meer doordacht. Het is wel makkelijk om hem "gewoon" maar naar het asiel te brengen als Tyson toch niet de gedroomde hond is. Dan moet je het dreigement "anders laat ik hem wel inslapen" ook zelf waarmaken en betalen. En dierenartsen laten ook niet meer zomaar een hond inslapen, daar moet je toch wel een fatsoenlijk excuus voor hebben. Daar kom je niet meer weg met "mijn zoontje is allergisch".
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Paisley schreef:Ik vind t niet gek dat asiels weigeren. Laat het maar niet tw makkelijk worden om van je klapkaak af te komen, want dan beginnen mensen er ook makkelijker aan. Daar moet de maatschappij dan voor opdraaien want asiels leven op belasting geld. En daar zijn betere bestemmingen voor dan voor iedere tok een mislukte klapkaak aannemen zodat ze t opnieuw kunnen proberen met een pup
Nee dan is verzopen honden in sloten vinden natuurlijk veel beter...
Ik zie t steeds meer voorbij komen op fb en 9 van de 10 x dezelfde type honden
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Wij nemen alles aan (oke hebben nu wachtlijst ivm vol zijn) maar de gevonden honden zijn bij ons echt bijna op 1 hand te tellen over een heel jaar.
Dit jaar hebben we nog maar 2 gevonden hondjes binnen gekregen waarvan 1 meteen weer opgehaald is door de eigenaar en nummer 2 de eigenaar van bekend is maar niet terug kan.
Of dat ligt aan dat we alles opnemen weet ik niet.
Het is al meerdere jaren erg rustig bij ons qua gevonden dieren.
MP word door ons in de gaten gehouden ivm mogelijk gedumpte hondjes maar ook daar staan er in onze regio niet heel veel op.
Punzel
Zeer actief

Ik geloof dat jullie vergeten dat een hond afstaan gemiddeld toch wel zo'n €50,- kost. Dat past niet helemaal in jullie verhaal van asociale tok die veel stafford puppy's neemt en ze allemaal weer 'lekker makkelijk' afstaat als ze één jaar oud zijn. Dat wordt toch een dure hobby op ten duur. Zeker als de puppy's die ze nemen blijkbaar wel gratis zijn.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik kijk vaak bij Leiden en Den Haag, maar ik zie toch regelmatig langzitters hoor.. vaak dezelfde honden en dan snap ik dat er geen hond bij kan daar.
Best wel leuke honden, maar niet de gemakkelijksten als je voor de "leuk" een hond wilt aanschaffen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”