ik heb weliswaar geen whippet, maar herken wel grotendeels wat Nanna schrijft in mijn windhond.
Ik heb haar goed leren lezen en weet precies tot welk moment ik haar terug kan roepen. Als er een konijn over het pad loopt, ben ik natuurlijk kansloos, maar als ik zie dat ze iets ruikt of hoort is het geen probleem haar daarvan af te leiden en bij me te roepen.
Is ze even achter iets aan, dan komt ze inderdaad vrij snel al weer terug. Ik vergelijk het wel eens met een jachtluipaard. Na een flinke sprint stoppen ze ermee om energie te sparen. Lizzy is liever lui dan moe
Zoals Nanna ook zegt: met de fiets meelopen kan ze makkelijk, maar ze vindt er geen bal aan. Als je een uurtje wandelt en ze even flink een sprintje kan maken, is het voor haar voldoende (al heeft ze hier heel wat meer moeten doen dankzij de herdertjes

).
Bovendien is Lizzy een enorme 'gourmand'; voor een lekker hapje doet ze alles en dat maakt haar makkelijk trainbaar. Ondanks dat ik haar kreeg toen ze 2 was, en ik nooit op cursus oid ben geweest, luistert ze echt heel goed en blijft ze altijd keurig bij me.
Laat natuurlijk onverlet dat je altijd op je hoede moet zijn waar en wanneer je ze loslaat, dat moge duidelijk zijn. Als er eenmaal een prooi is, tja dan gaat ze er ook voor. En dan is dat aardsluie hondje echt in een tel honderd meter verderop