Nanna schreef:Caro. schreef:
Ik had een kat die de boel onder piste (niet van ouderdom, maar weet ik veel waarom), ik vond die kat echt niet leuk
meer hoor. Zoals iemand hier al zei: ik hield wel van hem, maar ik vond hem niet leuk meer.
Ja, daar heb ik dus geen zin in. Plus dat een pissende kat het niet naar zijn zin heeft (medische oorzaken daargelaten natuurlijk).
Ik heb ook zo'n kat gehad. Die trok de aanwezigheid van mijn andere katten niet en zeek alles onder. Toen ie in de wieg van de baby had gepist was het klaar en heb ik hem herplaatst naar een gezin die verder geen katten hadden en helemaal waus van hem waren (hij was een kampioens Perzische kat van een toen heel bijzondere kleur) en heb ik hem gratis weggeven met het consigne er nooit een andere kat bij te zetten. Hij is daar oud geworden en heeft nooit meer gepist.
Zal wel heel hardvochtig van mij zijn maar ik ga écht niet nog twaalf jaar met een overal zeikende kat in huis zitten. En die was nog heel jong dus, een ouwetje vergeef je dat nog.
Het was half om half bij hem: een deel medische oorzaak en een deel gedrag. Het was een herplaatser, laat gecastreerd (voor de fok gebruikt) en hij ging steeds meer plassen.
Uiteindelijk vonden we wat oorzaken en werd het minder, maar het is nooit weggeweest. Het was een binnenkat en ik
denk ook dat daar deels het probleem zat, al wilde hij helemaal niet naar buiten hoor.
Ik heb meerdere keren geroepen dat ik hem wilde herplaatsen, maar kreeg het niet over mijn hart en Pieter was echt
gek op het beestje. Het was een hele aanhankelijk kat, klimde altijd in je enzo (Oosterse korthaar).
Maar goed, we hebben nu nog 1 kat - zo zindelijk als wat godzijdank - en van mij hoeft het daarna niet meer. Ik wil
niet de kans lopen weer een zeikerd te krijgen, ik vind het zo vreselijk smerig
Ik vrees echter dat ik het ga verliezen en dat er toch weer een kat komt, maar dan absoluut onder de voorwaarde dat als hij de boel onder zeikt, hij echt weggaat.