Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tegenstrijdig
Moderator: moderatorteam
-
patrick*
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): XMH
- Contacteer:
In dat geval is niet de TT het probleem maar het persoon!
zonder die TT zou hij de zelfde dingen uitproberen alleen dan met zijn handen riem of wat dan ook.
ik heb nog nooit een TT uit zich zelf wat fout zien doen, wel de mens erachter
ik heb nog nooit een riem uit zichzelf wat fout zien doen, wel de mens erachter
Feit is dat het niet zomaar overal te koop zou moeten zijn en zeker niet voor iedereen beschikbaar zou moeten zijn!
zonder die TT zou hij de zelfde dingen uitproberen alleen dan met zijn handen riem of wat dan ook.
Feit is dat het niet zomaar overal te koop zou moeten zijn en zeker niet voor iedereen beschikbaar zou moeten zijn!
Laatst gewijzigd door patrick* op 22 jan 2004 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- dobervriendin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dobers en hollanders
- Contacteer:
Daar ben ik het helemaal mee eens. Heb hier al eens iets geschreven dat TT gewoon te koop was bij petsplace. Wij hebben die man toen uitgehoord en die zei "als je hond niet wil komen druk je gewoon op het knopje en hij komt" waarop wij zeiden "en als de hond dan weg vlucht" toen zei de man "ja dan weet ik het ook niet". De volgende keer dat we er kwamen lagen ze niet meer op de balie.patrick* schreef:In dat geval is niet de TT het probleem maar het persoon!
zonder die TT zou hij dezlefde dingen uitproberen alleen dan met zijn handen riem of wat dan ook.
Zelfs Loes van den Bogaart heeft ergens geschreven dat door het africhten van honden er minder bijt incidenten zijn. Wat wel gevaarlijk is is als een hond half afgericht is en op de verkeerde manier. Dus zelfs van iemand die bij O en O zit en ook nog bij KC krijgen wij africhters steun.
En ja wij willen honden die hoog in de drift zitten omdat je daar wat meer mee kunt bereiken. En ja wij zoeken fokkers op die bewezen hebben dit te fokken met honden. Ik kan ook een hond kopen om de hoek maar betaal me blauw en kan aan de papieren al zien dat het nooit wat zal worden. Als africhter is dat niet leuk want je steekt ontzettend veel tijd en energie in je hobby. Ik train 3 keer in de week en mocht mijn jonge reu weer wedstrijden lopen dan word dit meer.
Africhting is een levenswijze en het zit in je bloed heb je dit niet dan zal het je niet makkelijk af gaan.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Loes...ach, best mens, maar om nou te zeggen dat ik vind dat ze echt veel weet van hondengedrag?? Neeuuu....dobervriendin schreef:Zelfs Loes van den Bogaart heeft ergens geschreven dat door het africhten van honden er minder bijt incidenten zijn. Wat wel gevaarlijk is is als een hond half afgericht is en op de verkeerde manier. Dus zelfs van iemand die bij O en O zit en ook nog bij KC krijgen wij africhters steun.
Overigens ben ik het wel met de uitspraken van Patrick eens...leek me ook wel leuk om eens te vermelden!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
patrick*
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Het is inderdaad belachelijk dat de lichtere variant van de TT gewoon te koop is voor gebruik tijdens het uitlaten van bv een labrador
als je ervaren bent oké maar gewoon zomaar even een band omhangen en op het knopje drukken is er gewoon niet bij.
ene of er minder bijtgevallen zijn door africhting denk ik wel.
Africhtings honden hebben ze wel op hun naam staan
maar dit gebeurd vaak tijdens trainingen en dat is het risico wat je loopt als je een hond corigeerd.
als een hond die in de africhting zit op straat iemand bijt dan ben je gewoon veel meer de lul dan een ander.
wel zijn er bij het bijtgevallen tellen de beten van de politiehonden mee geteld waardoor de mechelaar erg hoog staat wat een verkeerd beeld geeft.
als je ervaren bent oké maar gewoon zomaar even een band omhangen en op het knopje drukken is er gewoon niet bij.
maar dit gebeurd vaak tijdens trainingen en dat is het risico wat je loopt als je een hond corigeerd.
als een hond die in de africhting zit op straat iemand bijt dan ben je gewoon veel meer de lul dan een ander.
wel zijn er bij het bijtgevallen tellen de beten van de politiehonden mee geteld waardoor de mechelaar erg hoog staat wat een verkeerd beeld geeft.
-
henny
- Actief
Lulkoek!!!!!felicia schreef:De onderzoekers, dr. M.B.H. Schilder en drs. J. A M. van der Borg, hebben het gedrag en de reacties vergeleken van honden die mét, en honden die zónder stroomband worden getraind. Tijdens en direct na het ontvangen van een schok tonen de honden signalen die duiden op pijn en angst. Honden die ooit een schok hebben ontvangen, laten op het trainingsveld meer stress- gerelateerd gedrag zien dan honden die nooit een schok hebben gekregen. Zelfs buiten het trainingsveld reageert een hond die met schokken is getraind met meer stress-signalen op de aanwezigheid van zijn begeleider dan een hond die nooit schokken heeft gehad. Dit duidt erop dat met een stroomband getrainde honden ook buiten het trainingsveld iets akeligs van hun baas verwachten. Afgezien van de directe pijn als gevolg van het ontvangen van schokken kan ook deze anticipatie van nieuwe onaangenaamheden het welzijn negatief beïnvloeden.
staat ook op http://www.tinley.nl/stroombanden.htm
heb ik van internet, van vinden jullie van dit onderzoek?
-
henny
- Actief
Er is ook eens een onderzoek geweest (heeft geloof ik in VDH blad gestaan paar jaar geleden) dat honden die met hun poot omhoog zitten, dit komt door stroomgebruik.....
heeft de mijne zeker in het nest als een stroomband omgehad!!!!
Ook onzin natuurlijk.... mijn hond trekt altijd zijn voorpoot omhoog... met de zit en zelfs met de sta!!!! Het is eigenlijk zijn kenmerk..... :p:
Ook onzin natuurlijk.... mijn hond trekt altijd zijn voorpoot omhoog... met de zit en zelfs met de sta!!!! Het is eigenlijk zijn kenmerk..... :p:
-
patrick*
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- felicia
- Zeer actief
ben ik het mee eens!patrick* schreef:Feit is dat het niet zomaar overal te koop zou moeten zijn en zeker niet voor iedereen beschikbaar zou moeten zijn!
als het niet overal te koop zou zijn en niet voor iedereen beschikbaar wordt de kans veel kleiner dat mensen het middel 'mis'bruiken
als we nu eens zeggen dat:
stroomband niet overal te koop mag zijn en niet door iedereen gekocht mag worden, zodat het alleen met de uiterste zorg kan worden toegepast.
ik denk dat hier dan veel honden- en mensenleed mee bespaart kan worden. (alleen hoe krijg je het zover, dan zijn we ook weer 10 jaar verder)
Laatst gewijzigd door felicia op 23 jan 2004 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- felicia
- Zeer actief
is idd onzin, mijn hond doet dat ook en die is nooit met stroomband getraind.henny schreef:Er is ook eens een onderzoek geweest (heeft geloof ik in VDH blad gestaan paar jaar geleden) dat honden die met hun poot omhoog zitten, dit komt door stroomgebruik.....
-
patrick*
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Mijn vorige hond Renso vertoonde bijna alles wat ze melden soms tongelen soms poot omhoog enz bla bla blafelicia schreef:is idd onzin, mijn hond doet dat ook en die is nooit met stroomband getraind.henny schreef:Er is ook eens een onderzoek geweest (heeft geloof ik in VDH blad gestaan paar jaar geleden) dat honden die met hun poot omhoog zitten, dit komt door stroomgebruik.....
Hij is bij mij opgegroeit en heeft ook nog nooit stoom gehad!
-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
De stresssignalen zoals die beschreven staan is een indicatie van stress bij een hond. Elke hond heeft een bepaalde mate van stress, en onze honden laten sommige dingen van nature al zien.. Pootje heffen doen zowel mijn jonge teef als oude reu. Het aloude "pompen" bij vestekrevieren in de IPO of manrevieren in de KNPV is waarschijnlijk ook afkomstig van het pootje heffen. We conditioneren dit om dat we dit een uiting vinden van tempramentvol bewaken. Net zoals tandenklapperen met aanblaffen.. is een bijtintentie..patrick* schreef:Mijn vorige hond Renso vertoonde bijna alles wat ze melden soms tongelen soms poot omhoog enz bla bla blafelicia schreef:is idd onzin, mijn hond doet dat ook en die is nooit met stroomband getraind.henny schreef:Er is ook eens een onderzoek geweest (heeft geloof ik in VDH blad gestaan paar jaar geleden) dat honden die met hun poot omhoog zitten, dit komt door stroomgebruik.....
Hij is bij mij opgegroeit en heeft ook nog nooit stoom gehad!
Zo kan ik er wel meer noemen. Maar ook zonder stroom zal je in welke sport dan ook en hoe diervriendelijk er ook getraind wordt stress zien. Bij een bepaald niveau zet iedereen toch druk op zijn/haar hond..waardoor een hond stresssignalen kan vertonen.
Mick, mijn oude reu, is op de halfcheck en koekjes (naja, Rodiworst) afgericht.. Een gedragstherapeute is mede oprichter geweest van mijn IPO club, heb zelf ook 1e O&O cursus gedaan. Maar mijn hond is toonbeeld van alle stresssignalen en ambivalent gedrag.. hij heeft het echter van nature of is er in geconditioneerd (heb hem niet vanaf pup).. en was bij hem dus geen graadmeter meer van zijn "stress" tijdens de training.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- dobervriendin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dobers en hollanders
- Contacteer:
Weten die mensen die hem kopen veel dat knopje drukken niet de juiste manier is. Mensen zonder kennis vertrouwen op wat er verteld word en kijken niet verder.patrick* schreef:Het is inderdaad belachelijk dat de lichtere variant van de TT gewoon te koop is voor gebruik tijdens het uitlaten van bv een labrador![]()
De bijtincidenten op het veld is eigen risico dat weet je dat dat kan gebeuren ben je daar bang voor moet je niet KNPV of IPO trainen.
Dat als een afgerichte hond op straat iemand bijt tja dan ben je goed de lul maar dit gebeurt naar mijn weten minder vaak dan anders.
En dat de bijtincidenten van de politiehonden meetellen vind ik zelf belachtelijk want daar zijn die honden toch voor afgericht ter bescherming van de politie.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
vind ik ook, aangezien dit geen "ongecontroleerde"beten zijndobervriendin schreef: En dat de bijtincidenten van de politiehonden meetellen vind ik zelf belachtelijk want daar zijn die honden toch voor afgericht ter bescherming van de politie.

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dingo schreef:vind ik ook, aangezien dit geen "ongecontroleerde"beten zijndobervriendin schreef: En dat de bijtincidenten van de politiehonden meetellen vind ik zelf belachtelijk want daar zijn die honden toch voor afgericht ter bescherming van de politie.en er word altijd een geweldsrapport van gemaakt, welke naar de districtschef gaat.....dus ik vind ook dat deze niet meetellen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi