Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tegenstrijdig

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

tegenstrijdig

Ongelezen bericht door little-wolf »

gister was ik ergens bij een training van een vdh club.

daar gebruikten ze een stroom mouw.
nooit geweten dat dta ook al bestond. :?

het is tegenstrijdig om te zien/weten dat er zulke dingen gebruikt worden maar toch helpen. ik weet niet hoeveel stroom erop staat.
de hond op wie het gebruikt werd, wilde al meteen met het rivieren de pakwerker in het verstek bijten. maar door de stroom werd ie uiteraard tegen gehouden.
de 2e x deedie het niet meer en had hij ervan geleerd.
ik vind het zo moeilijk om het te accepteren.
ik had er met iemand over en die zei dat het zo eigenlijk even beter is om te zien/doen, dan wanneer de hond in elkaar geschopt wordt steeds.
en dat is ook weer zo.

:roll:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Er zal vast geen 220 opgestaan hebben :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
little-wolf
Zeer actief

:mrgreen: nee, dan hadden ze nu een punk hond.

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: tegenstrijdig

Ongelezen bericht door malinois »

honiahaka-kuckunniwi schreef: gister was ik ergens bij een training van een vdh club.

het is tegenstrijdig om te zien/weten dat er zulke dingen gebruikt worden maar toch helpen. ik weet niet hoeveel stroom erop staat.
de hond op wie het gebruikt werd, wilde al meteen met het rivieren de pakwerker in het verstek bijten. maar door de stroom werd ie uiteraard tegen gehouden.
ik had er met iemand over en die zei dat het zo eigenlijk even beter is om te zien/doen, dan wanneer de hond in elkaar geschopt wordt steeds.
en dat is ook weer zo.

vaak hetzelfde als een teletac.
Tja ik ben er niet tegen evenals de TT... zie het liever zo dan dat een hond helemaal verrot geschopt wordt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
felicia
Zeer actief

Ongelezen bericht door felicia »

malinois schreef:
honiahaka-kuckunniwi schreef: gister was ik ergens bij een training van een vdh club.

en dat is ook weer zo.

Tja ik ben er niet tegen evenals de TT... zie het liever zo dan dat een hond helemaal verrot geschopt wordt.
het is toch wel zo dat een hond daarna vaak onrustig wordt in de beet of niet meer wil bijten (na een tijdje is het dan weer goed)
ik heb het op mn oude ipo club ook weleens gezien..
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

of gewoon gelijk goed aanleren.....ipv eerst de hond steeds te laten mogen inpitten (het bijten dus) en dan ineens stroom erop want het mag niet meer.......

little-wolf
Zeer actief

ja vind ik ook. gewoon goed aanleren.
felicia
Zeer actief

Ongelezen bericht door felicia »

ik ben er ook niet zo'n voorstander van..
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

honiahaka-kuckunniwi schreef:ja vind ik ook. gewoon goed aanleren.
ja maar een hond 'groeit' tijdens de maanden/jaren... dus hij gaat je uitproberen en nog veel meer uitproberen... Sommige honden interesseert het niets als je ze op de 'normale' manier straft want op dat moment is het bijten belangrijker... en ja, dat moet wel afgeleerd worden.
Ik heb ze gelukkig nog nooit nodig gehad maar zou het zeker gebruiken als het nodig was...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

malinois schreef:
Tsja, ik vind het ook net iets minder erg om te zien dat een hond een tik met een krant krijgt dan dat ie met een ijzeren ketting wordt afgeragd... nog liever zie ik geen van beiden.

Het gebruik van stroomband/mouw of verrot schoppen zijn toch niet de enige twee mogelijke opties?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jelle schreef:
malinois schreef:
Tsja, ik vind het ook net iets minder erg om te zien dat een hond een tik met een krant krijgt dan dat ie met een ijzeren ketting wordt afgeragd... nog liever zie ik geen van beiden.

Het gebruik van stroomband/mouw of verrot schoppen zijn toch niet de enige twee mogelijke opties?
krant 8O , als je een hond een tik geeft doe je het met je blote handen niet met hulpmiddelen! :pffff:
Ga jij dan maar een hond die ver in z'n driften is en dus zo goed als niet meer zo goed wil luisteren vragen of hij wil ruilen voor worst :V of hem lieve woordjes toespreken... als hij zou kunnen zou hij je gigantisch uitlachen... m.a.w. nee, veel mogelijkheden zijn er niet op zo'n moment...
Als je niet uitkijkt heb jij zelf nog een hap te pakken als je hem niet meteen aanpakt...
Afbeelding
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Hahahahaha heb wel eens gehad tijdens volgen naar 6, kleine correctie met halfcheck omdat hij te ver voor volgde.. meneer was zo bezig met bijten dat hij rederectie gaf op mijn knie schijf.. hem toch even vriendelijk verteld dat dat niet de bedoeling was.

Er zijn verschillende manieren om dingen aan te leren en hangt ook vanaf hoe je hond is. Mick heb ik nooit meer hoeven te corrigeren dan op halfcheck of tikje op zijn neus. Was dan ook al wat ouder (en rustiger!) dat we begonnen.
Ben niet tegen TT of andere stroommiddelen maar wel als laatste optie na heel goed overleg. Met mijn jongehond ga ik het echt niet redden op de halfcheck en tikje op de neus.. ze heeft nu al meer correcties te pakken als Mick in zijn 8 jaar. Zij is dan ook een heel ander type hond.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
little-wolf
Zeer actief

wat is halfcheck?
jelle
Zeer actief

malinois schreef:
jelle schreef:
malinois schreef:

krant 8O , als je een hond een tik geeft doe je het met je blote handen niet met hulpmiddelen! :pffff:
Zoals al duidelijk in mijn bericht staat kan ik slaan met een krant ook niet waarderen. Ik sla bij voorkeur helemaal niet, dus ook niet met een krant, en corrigeer mijn hond met mijn blote handen (en stem) inderdaad. Wat dat betreft zijn we het dus eens...
Maarehh... als je er zo over denkt... wat is die TT dan? Toch ook een hulpmiddel omdat je het met je blote handen niet af kunt?
Ga jij dan maar een hond die ver in z'n driften is en dus zo goed als niet meer zo goed wil luisteren vragen of hij wil ruilen voor worst :V of hem lieve woordjes toespreken... als hij zou kunnen zou hij je gigantisch uitlachen... m.a.w. nee, veel mogelijkheden zijn er niet op zo'n moment...
Als je niet uitkijkt heb jij zelf nog een hap te pakken als je hem niet meteen aanpakt...
Doe nou niet gelijk zo belachelijk denigrerend weer. Ik heb het niet of lieve woordjes of een koekje.

Jullie zijn degenen die het hier doen voorkomen alsof er in het trainen met die honden maar twee keuzes zijn, stroom erop zetten of verrot schoppen.
Als dat echt het enige is dat je rest aan "trainingsmethoden" zou ik mezelf toch eens heel hard op m'n hoofd gaan krabbelen. Waarom kun JIJ die hond niet meer bereiken? Is het niet de bedoeling dat geleider en hond uiteindelijk een team gaat vormen waarbij (mag ik hopen) de geleider toch echt de touwtjes in handen heeft?

Als je hond echt te fel is om nog bereikbaar te zijn op zo'n moment zou dat voor mij een punt zijn om te stoppen en iets anders te gaan doen.
Het is maar training! Geen kwestie van leven of dood (zolang je als hobby traint), geen kwestie van wel of niet meekunnen in de maatschappij. Training. Spelletje. Keus van de baas, niet van de hond. Hond is daarvan niet voor zijn levensgeluk afhankelijk. Kan ook heel leuk andere dingen doen.

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Selena schreef:Hahahahaha heb wel eens gehad tijdens volgen naar 6, kleine correctie met halfcheck omdat hij te ver voor volgde.. meneer was zo bezig met bijten dat hij rederectie gaf op mijn knie schijf.. hem toch even vriendelijk verteld dat dat niet de bedoeling was.

Er zijn verschillende manieren om dingen aan te leren en hangt ook vanaf hoe je hond is. Mick heb ik nooit meer hoeven te corrigeren dan op halfcheck of tikje op zijn neus. Was dan ook al wat ouder (en rustiger!) dat we begonnen.
Ben niet tegen TT of andere stroommiddelen maar wel als laatste optie na heel goed overleg. Met mijn jongehond ga ik het echt niet redden op de halfcheck en tikje op de neus.. ze heeft nu al meer correcties te pakken als Mick in zijn 8 jaar. Zij is dan ook een heel ander type hond.
aanleren doe je natuurlijk niet door te straffen, een TT of stroommouw werkt alleen als hij dondersgoed weet wat hij moet doen, maar gewoon je in de zeik neemt.
En ja, alle honden zijn gelukkig anders van karakter, de een kan heel veel hebben en heeft nog zat over, de ander heeft aan 1 kleine correctie z'n hele leven genoeg...
En een TT of ander stroomgebruik moet natuurlijk onder begeleiding, je moet er niet alleen mee gaan klooien...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jelle schreef:Doe nou niet gelijk zo belachelijk denigrerend weer. Ik heb het niet of lieve woordjes of een koekje.
Ik doe niet denigrerend, jullie denken zo makkelijk over de hondensport, kom dan eens kijken dan zie je hoe het gaat en hoever honden gaan....
Jullie zijn degenen die het hier doen voorkomen alsof er in het trainen met die honden maar twee keuzes zijn, stroom erop zetten of verrot schoppen.
Als dat echt het enige is dat je rest aan "trainingsmethoden" zou ik mezelf toch eens heel hard op m'n hoofd gaan krabbelen. Waarom kun JIJ die hond niet meer bereiken? Is het niet de bedoeling dat geleider en hond uiteindelijk een team gaat vormen waarbij (mag ik hopen) de geleider toch echt de touwtjes in handen heeft?
ahum 8O .. het gaat niet om mij hoor, ik heb het gelukkig nog nooit hoeven te gebruiken maar als het moest, ja...ik vind het diervriendelijker dan de andere manieren...
Zeker moet de geleider de touwtjes in handen hebben, maar ja, het blijft een dier he, die jou ook weleens uit wil proberen en zeker als hij al zover in z'n driften zit op dat moment... en dat vind ik niet erg, mijn honden mogen me zeker uitproberen, doen ze ook, maar ik ben nog steeds de baas.
Als je hond echt te fel is om nog bereikbaar te zijn op zo'n moment zou dat voor mij een punt zijn om te stoppen en iets anders te gaan doen. Het is maar training! Geen kwestie van leven of dood (zolang je als hobby traint), geen kwestie van wel of niet meekunnen in de maatschappij. Training. Spelletje. Keus van de baas, niet van de hond. Hond is daarvan niet voor zijn levensgeluk afhankelijk. Kan ook heel leuk andere dingen doen.
nee mijn honden zijn er speciaal voor gefokt, die doe je geen plezier met andere dingen dan waarvoor ze gemaakt zijn.

En stoppen??? die honden zijn juist de beste :twisted: Dat hebben we al in een andere discussie ook uitgelegd, maar het schijnt heel moeilijk te begrijpen te zijn...
Een hond die africhting doet moet veel kunnen incasseren, dreiging van de pakwerker, stokslagen (nee is niet zielig, met een softstok) etc. etc.
En ja, dan komt er een punt dat hij zich heel sterk gaat voelen en zich probeerd te verzetten.. niets mis mee!
Afbeelding
jelle
Zeer actief

malinois schreef:
jelle schreef:Doe nou niet gelijk zo belachelijk denigrerend weer. Ik heb het niet over lieve woordjes of een koekje.
Ik doe niet denigrerend, jullie denken zo makkelijk over de hondensport, kom dan eens kijken dan zie je hoe het gaat en hoever honden gaan....
Iedereen die kritiek heeft op het gebruik van stroomkbanden/-mouwen of het verrot schoppen van een hond gelijk in het hoekje scharen van mensen die denken alles met lieve woordjes en een worstje voor elkaar te krijgen onder begeleiding van :pffff: 8O :V smilies is WEL denigrerend.
En wat is er nou zo anders als ik kom kijken dat jullie niet gewoon kunnen vertellen hier? Ik denk niet dat ik een zo vreselijk vertekend beeld heb van de hondensport.

ahum 8O .. het gaat niet om mij hoor, ik heb het gelukkig nog nooit hoeven te gebruiken maar als het moest, ja...ik vind het diervriendelijker dan de andere manieren...
Dat is wat ik bedoelde met de vergelijking met de krant en de ijzeren ketting. Misschien is die stroommouw/band wel minder erg dan verrot schoppen. Maar als het MIJN hond was zou ik het geen van beide willen ter wille van een training die ik voor hem heb uitgezocht en waar hij voornamelijk om MIJN ambities te bereiken zo nodig doorheen moet. Ook al zijn deze honden afkomstig uit werklijnen, dan nog geloof ik niet dat die energie niet op een andere manier te richten is zodanig dat je niet met ronduit agressieve middelen aan de slag hoeft om je hond een trucje te leren. Ik zeg niet dat je er dan maar mee moet gaan Doggydancen, er zijn met wat creativiteit nog heel veel dingen te bedenken waar zo'n hond zich prima op moet kunnen uitleven.
Zeker moet de geleider de touwtjes in handen hebben, maar ja, het blijft een dier he, die jou ook weleens uit wil proberen en zeker als hij al zover in z'n driften zit op dat moment... en dat vind ik niet erg, mijn honden mogen me zeker uitproberen, doen ze ook, maar ik ben nog steeds de baas.
Als je alleen de baas kunt blijven door er stroom op te zetten (hypothetisch, ik snap dat jij daar nu geengebruik van maakt maar het eventueel wel zou doen) dan stelt je "gezag" toch geen reet voor? Dan ben jij toch niet de baas, maar dat knoppenkastje...

nee mijn honden zijn er speciaal voor gefokt, die doe je geen plezier met andere dingen dan waarvoor ze gemaakt zijn.
Er zijn maar heel weinig honden die nog die taken uitvoeren waarvoor ze oorspronkelijk gefokt zijn. Bij alle rassen lukt het iha prima om dat om te zetten in andere activiteiten waar de hond net zoveel plezier aan beleeft. Waarom met jouw hond niet?
En stoppen??? die honden zijn juist de beste :twisted: Dat hebben we al in een andere discussie ook uitgelegd, maar het schijnt heel moeilijk te begrijpen te zijn...
Ik snap inderdaad nog steeds niet dat het blijkbaar godsonmogelijk is dat een hond TE fel is om deze sport te doen. Maar goed, als je maar onbegrensd allerlei methodes gebruikt om het erin te rammen als het op een normale manier niet lukt zul je elke hond wel een keer kunnen breken waarschijnlijk...
Een hond die africhting doet moet veel kunnen incasseren, dreiging van de pakwerker, stokslagen (nee is niet zielig, met een softstok) etc. etc.
En ja, dan komt er een punt dat hij zich heel sterk gaat voelen en zich probeerd te verzetten.. niets mis mee!
Wat mij betreft heeft een hond die met een "softstok" wordt geslagen ook alle recht om zich te verzetten. Ik zou alleen als baas niet vinden dat ik het recht heb om dat dan maar weer hardhandig de kop in te drukken door het gebruik van dit soort hulpmiddelen. Dan is voor mij de grens van hoe ik met mijn hond wil om gaan, wat ik hem wil aandoen puur om in het stramien van de trainingen en het spelletje te kunnen blijven en hoge puntjes te scoren op een wedstrijd gepasseerd. Trainen is leuk maar toch niet ten koste van alles?

Afbeelding

Theo
Actief

Ongelezen bericht door Theo »

felicia schreef:
malinois schreef:

en dat is ook weer zo.

het is toch wel zo dat een hond daarna vaak onrustig wordt in de beet of niet meer wil bijten (na een tijdje is het dan weer goed)
fout gebruik van de stroommouw als de hond onrustig in de beet word of helemaal niet meer wil bijten.
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH

Ongelezen bericht door Selena »

Wat mij betreft heeft een hond die met een "softstok" wordt geslagen ook alle recht om zich te verzetten. Ik zou alleen als baas niet vinden dat ik het recht heb om dat dan maar weer hardhandig de kop in te drukken door het gebruik van dit soort hulpmiddelen.
Het gebruik van een softstok staat omschreven in het IPO/IWR regelement. Dit is een met schuimrubber omklede stok.. Om de hond te testen worden er 2 stokslagen gegeven tijdens de overval na de vlucht met stemdreiging. Deze stokslagen moeten op een bepaalde manier gegeven worden op de niet-weke delen van het lijf.

Dreiging en stokslagen is ook kwestie van opbouwen tijdens de training. Je dacht toch niet dat een jonge hond dit al aankon he? Geldt ook voor bv. de stokaanval bij KNPV.

Ja dit is sport.. een hele intensieve ook.. Ga maar na, ik train nu 3 p.w., ze is nu 9 mnd en voordat ik op ga voor mn certificaat zal ze een jaar of 2 1/2- 3 zijn (op zn vroegst).
Met mijn oude reu deed ik IPO, heb de afgelopen 3 jaar 2-3 x pw getraind..zit behalve 2x VZH niks op. Ben wel 1 maal opgegaan voor mn IPO 1, maar gezakt.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jelle schreef:Iedereen die kritiek heeft op het gebruik van stroomkbanden/-mouwen of het verrot schoppen van een hond gelijk in het hoekje scharen van mensen die denken alles met lieve woordjes en een worstje voor elkaar te krijgen onder begeleiding van :pffff: 8O :V smilies is WEL denigrerend.
vind je smilies al denigrerend...?8O
En wat is er nou zo anders als ik kom kijken dat jullie niet gewoon kunnen vertellen hier? Ik denk niet dat ik een zo vreselijk vertekend beeld heb van de hondensport.
denk het wel, kan het al lezen aan je reactie, JULLIE doen.., kettingen, stroom, schoppen, stok is zielig, waarom doorgaan als de hond 'te' fel is...
.. dan heb je er niet veel van gesnapt en lijkt me het makkelijker als je naar een IPO/KNPV vereniging in de buurt gaat en het eens zelf gaat bekijken en met mensen gaat praten zonder meteen te oordelen.
Dat is wat ik bedoelde met de vergelijking met de krant en de ijzeren ketting. Misschien is die stroommouw/band wel minder erg dan verrot schoppen. Maar als het MIJN hond was zou ik het geen van beide willen ter wille van een training die ik voor hem heb uitgezocht en waar hij voornamelijk om MIJN ambities te bereiken zo nodig doorheen moet. Ook al zijn deze honden afkomstig uit werklijnen, dan nog geloof ik niet dat die energie niet op een andere manier te richten is zodanig dat je niet met ronduit agressieve middelen aan de slag hoeft om je hond een trucje te leren. Ik zeg niet dat je er dan maar mee moet gaan Doggydancen, er zijn met wat creativiteit nog heel veel dingen te bedenken waar zo'n hond zich prima op moet kunnen uitleven.
als ik die hond niet gekocht had, zat hij bij een andere africhter maar nooit in een huisgezin als huishondje, dus nee, ik heb hem er niet voor uitgezocht dat heeft de fokker in principe al gedaan...

Als je alleen de baas kunt blijven door er stroom op te zetten (hypothetisch, ik snap dat jij daar nu geengebruik van maakt maar het eventueel wel zou doen) dan stelt je "gezag" toch geen reet voor? Dan ben jij toch niet de baas, maar dat knoppenkastje...
Ik heb het al gehad over bepaalde driften en ja, bij sommige honden moet dat dus daardoor worden afgeleerd... Dat wil niet zeggen dat hij nu voor de rest van z'n leven een TT om moet, nee, vaak is 1 of 2 x genoeg.

Er zijn maar heel weinig honden die nog die taken uitvoeren waarvoor ze oorspronkelijk gefokt zijn. Bij alle rassen lukt het iha prima om dat om te zetten in andere activiteiten waar de hond net zoveel plezier aan beleeft. Waarom met jouw hond niet?
omdat hij ervoor gefokt is...waarom zou ik dan wat anders doen. Hij vind het prachtig, kan zich lekker uitleven... dus waarom niet?

Ik snap inderdaad nog steeds niet dat het blijkbaar godsonmogelijk is dat een hond TE fel is om deze sport te doen. Maar goed, als je maar onbegrensd allerlei methodes gebruikt om het erin te rammen als het op een normale manier niet lukt zul je elke hond wel een keer kunnen breken waarschijnlijk...
een hond hoeft niet gebroken te worden hoor... een hond zal alleen goed bijten als hij het leuk vind. En nee, ik ken geen honden die te fel zijn... omdat dit juist goed is voor een sporthond. Vandaar dat ze ook niet geschikt zijn om als haardkleedje voor de kachel te liggen.
Wat mij betreft heeft een hond die met een "softstok" wordt geslagen ook alle recht om zich te verzetten. Ik zou alleen als baas niet vinden dat ik het recht heb om dat dan maar weer hardhandig de kop in te drukken door het gebruik van dit soort hulpmiddelen. Dan is voor mij de grens van hoe ik met mijn hond wil om gaan, wat ik hem wil aandoen puur om in het stramien van de trainingen en het spelletje te kunnen blijven en hoge puntjes te scoren op een wedstrijd gepasseerd. Trainen is leuk maar toch niet ten koste van alles?
een hond die bang is voor stokslagen is dus niet geschikt voor de sport... elke normale sporthond accepteerd ze, heeft langzaam maar zeker geleerd dat het geen straf is ... Een beschrijving van de stok is al gegeven.
En de pakwerker gebruikt de softstok niet ik ;)
De pakwerker geeft ook veel stemdreiging dus als je een hond hebt die daar al bang voor is, is het ook over...
Africhting is inderdaad een hele leuke en intensieve sport... ook voor de honden!

hier staat het wel wat meer uitgelegd:

http://www.nederlandseboxerclub.nl/watisipo.htm
Laatst gewijzigd door malinois op 20 jan 2004 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Theo schreef:
felicia schreef:
malinois schreef:

en dat is ook weer zo.

fout gebruik van de stroommouw als de hond onrustig in de beet word of helemaal niet meer wil bijten.
klopt, maar elk foutief gebruik heeft z'n nadelen, de een meer dan de ander.. het kan ook positief werken heb ik in sommige gevallen gezien...
Afbeelding
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

Is het weer zover weer de zelfde discussie met mensen die niet weten waar ze het over hebben. Ik doe de hondensport en met veel lol en heb prikker, TT gebruikt alleen ik wist wel voor welke hond.

De mensen die jullie moeten aanpakken zijn de mensen die een TT kopen voor hun huis tuin en keuken hondje omdat hij niet hier komt. Dat zijn pas dierenbeulen want die weten niet eens hoe je met z'n ding om moeten gaan.

Verder moet je TT niet voor alles gebruiken maar met beleid en zo dat de hond snapt waar voor hij hem krijgt.

Jammer dat mijn oude reu niks meer kan maar anders zei ik kom eens langs en ga maar met hem trainen en dan ook het pakwerk.

Kortom een zinloze discussie.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
chrico
Zeer actief

Het is de toon die de muziek maakt en van sommige mensen hoor ik alleen een valse noot :mrgreen:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Canto
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door Canto »

Wat hier al eerder gezegd is dat alle hulpmiddelen op een correcte manier uitgevoerd moeten worden. Over het algemeen bij het gebruik van de stroommouw weten de meeste pakwerkers wel hoe ze het moeten gebruiken. Meestal bij een aantal keren weet de hond dondersgoed wat er gaat komen en zal niet zo gauw meer inpitten.
Er zijn namelijk genoeg honden die véééél bijtdrift hebben in het werk en die kan je niet paaien met wat lekkers op dat moment. En bijna alle honden gaan uitproberen hoever ze kunnen gaan. Op een training kan je ingrijpen,maar op een wedstrijd of examen niet. En de hond weet dat dondersgoed. Die 4 van ons wel in ieder geval.
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

Dat vindt ik een beetje een dom antwoord. Mijn trainer heeft 4 MH uit africhtingslijnen en die doen alle 4 aan behendigheid.
1 is 3de (of 4de) geworden op het Nederlands Kampioenschap.

Wat raar dat deze honden dat zo leuk vinden, ze komen immers uit africhtingslijnen :?
Of zijn dit hele aparte africhtingshonden?
Laatst gewijzigd door Daphne op 20 jan 2004 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

malinois schreef:
honiahaka-kuckunniwi schreef:ja vind ik ook. gewoon goed aanleren.
ja maar een hond 'groeit' tijdens de maanden/jaren... dus hij gaat je uitproberen en nog veel meer uitproberen... Sommige honden interesseert het niets als je ze op de 'normale' manier straft want op dat moment is het bijten belangrijker... en ja, dat moet wel afgeleerd worden.
Ik heb ze gelukkig nog nooit nodig gehad maar zou het zeker gebruiken als het nodig was...
Even hoor.....heb zelf IPO getrained dus ik weet wel waar ik over praat....

En ik heb het dus maar wat vaak gezien dat de jonge honden alles maar mogen want ze moeten lekker groeien....lekker overal maar mogen bijten en dna met een jaar of 1,5 gaan de prikkers erom en wordt er gerost bij het leven want dan mag het ineens niet meer...... :roll:
Als ze die jonge honden nou gelijk hadden geleerd dat inpitten niet gewenst is had die prikker achterwege kunnen blijven...
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

dobervriendin schreef: De mensen die jullie moeten aanpakken zijn de mensen die een TT kopen voor hun huis tuin en keuken hondje omdat hij niet hier komt. Dat zijn pas dierenbeulen want die weten niet eens hoe je met z'n ding om moeten gaan.
Inderdaad en toen ik daar een keer wat over zei, gevalletje dierenwinkel, kreeg ik van de "africhtingsgroep" een zooitje commentaar.
Hoe durfde ik, want zo zielig was het niet, beter dan dat ze de "huis tuin en keuken" hond de deur uit zouden gooien.

Toen ik schreef waarom ik het belachelijk vond, vanwege het ontbreken aan deskundige leiding, werd daar zo overheen gewalst want ik weet niet waar ik het over heb.

Grappig dat het nu door een africhtingspersoon ook gezegt wordt.
Kijken of ze ook zo op jou reageren?
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
Canto
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door Canto »

Ik vind ook niet dat je je hond zo ver moet laten groeien,maar soms zit het ook gewoon in het karakter van de hond. Het is natuurlijk ook een bepaalde combinatiefok wat ook doorvererfd wordt.
Wijzelf fokken duitse herders uit africhtingslijnen,dus gewoon gezegd werkhonden. En tuurlijk zitten er ook weleens hondjes tussen wat ook gewoon leuk in een gezin kan,maar het is de combinatie die het ook maakt. Wij laten onze honden ook niet groeien,maar een hond wordt ook ouder en gaat ook puberen en dan willen ze weleens gaan uitproberen hoever ze kunnen gaan. Dat heeft dan niks te maken met het vroegtijdig afleren.
En ik heb ook liever dat iemand een pinnenband gebruikt dan dat diegene z'n hond in elkaar loopt te trappen achter z'n auto,omdat de hond niet deed wat 'ie wou. Als je een pinnenband correct gebruikt heb je hem bijna niet nodig(hulpmiddel)
Theo
Actief

Ongelezen bericht door Theo »

Canto schreef:Wat hier al eerder gezegd is dat alle hulpmiddelen op een correcte manier uitgevoerd moeten worden. Over het algemeen bij het gebruik van de stroommouw weten de meeste pakwerkers wel hoe ze het moeten gebruiken. Meestal bij een aantal keren weet de hond dondersgoed wat er gaat komen en zal niet zo gauw meer inpitten.
Er zijn namelijk genoeg honden die véééél bijtdrift hebben in het werk en die kan je niet paaien met wat lekkers op dat moment. En bijna alle honden gaan uitproberen hoever ze kunnen gaan. Op een training kan je ingrijpen,maar op een wedstrijd of examen niet. En de hond weet dat dondersgoed. Die 4 van ons wel in ieder geval.
De pakwerker bepaald niet wat de hond nodig heeft aan correcties maar de geleider en niemand anders want er is niemand op het veld die een hond beter kent dan de eigenaar van de hond en dat geldt vooral voor stroommouwen e.d want als de eigenaar van de hond zegt ik wil graag dat je begint op stand 1 dan moet dat gewoon zo gebeuren en niet dat een 1 of andere figuur op het veld zegt van nee laten we maar beginnen op stand 3 of 4.

Theo
chrico
Zeer actief

Daphne schreef:
dobervriendin schreef: De mensen die jullie moeten aanpakken zijn de mensen die een TT kopen voor hun huis tuin en keuken hondje omdat hij niet hier komt. Dat zijn pas dierenbeulen want die weten niet eens hoe je met z'n ding om moeten gaan.
Inderdaad en toen ik daar een keer wat over zei, gevalletje dierenwinkel, kreeg ik van de "africhtingsgroep" een zooitje commentaar.
Hoe durfde ik, want zo zielig was het niet, beter dan dat ze de "huis tuin en keuken" hond de deur uit zouden gooien.

Toen ik schreef waarom ik het belachelijk vond, vanwege het ontbreken aan deskundige leiding, werd daar zo overheen gewalst want ik weet niet waar ik het over heb.

Grappig dat het nu door een africhtingspersoon ook gezegt wordt.
Kijken of ze ook zo op jou reageren?
Daar heb je helemaal gelijk in want de mensen die er net zo als jij over dachten werden met de grond gelijk gehakt (tenminste geprobeerd) 8O
Bij sommige hoef je meer een vraag te stellen, uit te leggen waarom je die vraag steld en je bent meteen niet goed bij je hoofd :?
Het lijkt wel of sommige africhters afgeleerd hebben om te luisteren naar elkaar en open te staan voor elkaars meningen. Dat maakt dat dit soort discussie ontploffen en er niet op een normale manier over gesproken kan worden.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”