Eigenlijk bedoelde ik, sowieso nooit het uiterlijk meer belangrijk maken dan het karakter.Apple schreef: Waarom mag uiterlijk niet minder belangrijk zijn dan karakter?
Het enige wat je kan met het uiterlijk van een hond is er naar kijken.
Als ik de perfecte hond vind voor mezelf en die heeft nou eenmaal lang haar een flaporen, jammer dan. Dan gaat de tondeuse er over heen en hopla, klaar. Aan dat uiterlijk wen ik wel.
Neem een Duitse herder. Als je de stap maakt en zo'n hond wil dan is het wel van belang dat je er ook een neemt die aan je wensen voldoet. Ik zou zelf bv ook elke dag tranen krijgen als mijn Duitse herder reu de hakken langs elkaar schuurt. Dat wil ik hoe dan ook niet hebben want dat haalt voor mij alle optische genot weg.
Ik hou van honden die heel mooi en goed lopen totdat ze oud zijn. Nu is Bas ook een drama wat betreft lopen. Hupsen, manken, krom pootje hier en patella knietje daar. Ze loopt echt als een hond die net onder de auto is gekomen. Ik vind dat afschuwelijk en zit daar heel erg mee. Bas is echter niet genomen omdat ze een hond is die voor mij optisch ook wat moet doen. Ze heeft haar ruige koppie en haar goede karakter. Dat hupsje trek ik er dan wel bij.
Maar neem je een Duitse herder dan neem je echt wat in huis. Een mooie, grote, stoere maar ook werkbare hond.
Maar wat je las en wat er staat, uiterlijk nooit minder belangrijk maken dan karakter moest uiteraard zijn, uiterlijk nooit belangrijker maken dan karakter. Want als jij die rechte rug vindt in een nest KNPV herders die gefokt zijn op oa scherpte dan kom je van een koude kermis thuis als jij een lieve sportieve huishond zocht. Tenminste, soms dan. Kan prima gaan maar je hond met de rechte rug kan ook teveel zijn en maken dat je nooit die keuze had willen maken. Daar zal je het vast wel mee eens zijn denk ik