Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
waar een duitse herder vinden?
Moderator: moderatorteam
-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
waar een duitse herder vinden?
Al vanaf dat ik klein was wou ik een duitse herder.
Ik Ben nooit voor dit ras gegaan omdat ze er nu gewoon vreselijk uitzien.
Nu was ik benieuwd als ik een duitse herder zou willen waar te zoeken?
Ik vind trouwens de shiloh sheperd prachtig maar is hun karakter erg anders Dan De duitse herder.
En hoe zit het met De king shepherd is dit een erkend ras en hoe is hun gezondheid?
Nu was ik benieuwd als ik een duitse herder zou willen waar te zoeken?
Ik vind trouwens de shiloh sheperd prachtig maar is hun karakter erg anders Dan De duitse herder.
En hoe zit het met De king shepherd is dit een erkend ras en hoe is hun gezondheid?
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Re: waar een duitse herder vinden?
Ik zie inderdaad heel veel leuke herders voorbij komen bij verschillende stichtingen.
Je kunt ze zo per dozijn krijgen
Je kunt ze zo per dozijn krijgen
-
wilma23
- Zeer actief
Jaaa dat type. Dus idd kijken bij de herplaats sites.
Thanks ik kijk even.
Thanks ik kijk even.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Dan moet je beginnen om te kijken of je een werklijn of een showlijn wil. 
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
TessaThomas schreef:Dan moet je beginnen om te kijken of je een werklijn of een showlijn wil.
zogenaamde showlijn lijkt mij uitgesloten:

- TessaThomas
- Zeer actief
Zijn ook showlijnen die er niet zo uitzien. Je blijft dan weg bij de extreme showlijnen, maar kan best een showlijn vinden die gewoon een normale rug heeft en geen extreme hoekingen.M@scha schreef:TessaThomas schreef:Dan moet je beginnen om te kijken of je een werklijn of een showlijn wil.
-
wilma23
- Zeer actief
Zodra wij verhuisd zijn maakt het qua activiteit niet uit omdat de honden genoeg te doen krijgen qua wandelingen en heb Dan De rite voor een agillity baan en op de boerderij etc. Duurt nog even maar ik wil me goed orienteren.
- M@scha
- Zeer actief
TessaThomas schreef:Zijn ook showlijnen die er niet zo uitzien. Je blijft dan weg bij de extreme showlijnen, maar kan best een showlijn vinden die gewoon een normale rug heeft en geen extreme hoekingen.M@scha schreef:TessaThomas schreef:Dan moet je beginnen om te kijken of je een werklijn of een showlijn wil.
echt? heb je fokkers/foto's? want ik ken ze niet en dat zou echt super zijn!

- TessaThomas
- Zeer actief
Ik was al bezig.
Het is alleen lastig, omdat de showlijn fokkers vaak alleen standfoto's op de site hebben staan en geen normale/neutrale foto's. Ik ben er de laatste tijd best wel wat tegen gekomen, dus ga ff zoeken.
-
wilma23
- Zeer actief
jacket dit Dus gewoon een hond die er goed gezond uitziet dit is voor mij een herder.Nanna schreef:Meestal is de broodfok het mooist.
Deze zit bij VZW de Grensstreek, een mooie rechte herder van een eenvoudig type maar daarom juist zo mooi.
- TessaThomas
- Zeer actief

En dit?
Ik denk dat je toch bij een werklijn uitkomt (een rustige werklijn vinden, vind ik persoonlijk makkelijker dan een showlijn vinden die in de buurt komt van wat jij acceptabel vind, vooral ook omdat die standfoto's vaak de enige foto's zijn die je kan vinden), dan hoef je alleen nog op te letten of het werklijnen zijn die geschikt zijn als huishond of echt alleen als werkhond. Bij Tay in het nest zijn een aantal pups gewoon als huishond geplaatst, zijn fokker doet dat regelmatig. En ik ken nog wel wat fokkers die dat doen en ook eerlijk zijn als ze een combinatie hebben waarvan de pups waarschijnlijk niet geschikt zijn als huishond (dus waar niks meegedaan zou worden, behalve wandelen).
-
wilma23
- Zeer actief
Nee ik vind zijn achterhand helemaal niks en de rug te rond. Dus niet Wat ik zoek.TessaThomas schreef:
En dit?
Ik denk dat je toch bij een werklijn uitkomt (een rustige werklijn vinden, vind ik persoonlijk makkelijker dan een showlijn vinden die in de buurt komt van wat jij acceptabel vind, vooral ook omdat die standfoto's vaak de enige foto's zijn die je kan vinden), dan hoef je alleen nog op te letten of het werklijnen zijn die geschikt zijn als huishond of echt alleen als werkhond. Bij Tay in het nest zijn een aantal pups gewoon als huishond geplaatst, zijn fokker doet dat regelmatig. En ik ken nog wel wat fokkers die dat doen en ook eerlijk zijn als ze een combinatie hebben waarvan de pups waarschijnlijk niet geschikt zijn als huishond (dus waar niks meegedaan zou worden, behalve wandelen).
Ik hoef niet perse een pup zolang de hond maar met andere honden kan, mijn roedeltje is erg sociaal Dus zelfs als een fokker een volwassen hond heeft zou dat prima zijn.
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
Dit ga ik even volgen. Was ook al een beetje aan het oriënteren.

RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Als je de hond van TessaThomas al niet mooi vind, zou ik het ras laten voor wat het is. Ook een werklijn heeft enigszins hoekingen, dat hoort nou eenmaal zo. Net als een sharpei geen achterhandshoekingen heeft, dan zoek je ook verder lijkt mij als je dat niet wil.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik vind die hier boven wel meevallen eigenlijk, mooie hond.TessaThomas schreef:![]()
Is dit ook een werklijn? Heb het idee dat je veel DH wel in zo'n stand kan zetten.

- TessaThomas
- Zeer actief
Ja, je kan ze in zo'n stand zetten, dat hoort ook op de clubmatches. Die eerste is een showlijn dekreu, die van jouw een bekende werklijn dekreu._Leonie schreef:Ik vind die hier boven wel meevallen eigenlijk, mooie hond.TessaThomas schreef:http://www.hooidonksewatermolen.nl/atta ... /Duvel.jpg[/img]![]()
Is dit ook een werklijn? Heb het idee dat je veel DH wel in zo'n stand kan zetten.
http://provocativo.net/Trojan_Staatsmacht.jpg[/img]
Inderdaad, als je dat al teveel vind (die reuen hierboven staan in stand, dus dat is niet hoe die er altijd uitziet), dan zou ik de DH links laten liggen. Tay heeft een rechte rug, maar een afvallende croupe geloof ik.duitse herder schreef:Als je de hond van TessaThomas al niet mooi vind, zou ik het ras laten voor wat het is. Ook een werklijn heeft enigszins hoekingen, dat hoort nou eenmaal zo. Net als een sharpei geen achterhandshoekingen heeft, dan zoek je ook verder lijkt mij als je dat niet wil.
EDIT:
Tay (toen hij een jaar was oid)
https://www.flickr.com/photos/117704155 ... res/t3o897
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Ik heb van de Duitsers niet zoveel verstand hoor, maar ik was altijd onder de indruk dat de zogenaamde "oud Duitse herder" meer het van het rechtere type zoals ze vroeger waren is. En dat als je dus daarop zoekt, dat je meer bij het type hond uitkomt wat je zoekt volgens mij?

- Feather__
- Zeer actief
Ik zag net op facebook een oud duitse herder voorbij komen, 14 maanden. Zoekt een nieuw huisje.
Maar dat is natuurlijk wel nú en jullie zoeken voor later
Maar dat is natuurlijk wel nú en jullie zoeken voor later

-
wilma23
- Zeer actief
Ik vind de honden die nanna plaatste prachtig in de achterhand,geen glijbanen maar waarom zou je een hond zo af wij end neerzet ten?duitse herder schreef:Als je de hond van TessaThomas al niet mooi vind, zou ik het ras laten voor wat het is. Ook een werklijn heeft enigszins hoekingen, dat hoort nou eenmaal zo. Net als een sharpei geen achterhandshoekingen heeft, dan zoek je ook verder lijkt mij als je dat niet wil.
Is er een foto van dezelfde hond in normale stand?
En nee het is niet iets wat bij het ras hoort imo maar wat er door de Jaren heen van gemaakt is.
-
wilma23
- Zeer actief
Ik vind de honden die nanna plaatste prachtig in de achterhand,geen glijbanen maar waarom zou je een hond zo af wij end neerzet ten?duitse herder schreef:Als je de hond van TessaThomas al niet mooi vind, zou ik het ras laten voor wat het is. Ook een werklijn heeft enigszins hoekingen, dat hoort nou eenmaal zo. Net als een sharpei geen achterhandshoekingen heeft, dan zoek je ook verder lijkt mij als je dat niet wil.
En nee het is niet iets wat bij het ras hoort imo maar wat er door de Jaren heen van gemaakt is.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Inderdaad, wij hadden vroeger ook Duitse Herders thuis en die hadden gewoon rechte ruggen.wilma23 schreef:Ik vind de honden die nanna plaatste prachtig in de achterhand,geen glijbanen maar waarom zou je een hond zo af wij end neerzet ten?duitse herder schreef:Als je de hond van TessaThomas al niet mooi vind, zou ik het ras laten voor wat het is. Ook een werklijn heeft enigszins hoekingen, dat hoort nou eenmaal zo. Net als een sharpei geen achterhandshoekingen heeft, dan zoek je ook verder lijkt mij als je dat niet wil.
Ik vind ze tegenwoordig dan ook niks aan.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
duitse herder
- Zeer actief
Dat geldt toch voor de meeste rassen? Echt hoor, als je niet van de huidige DH houdt zou ik verder kijken. Zo zien ze er nou eenmaal uit.wilma23 schreef:Ik vind de honden die nanna plaatste prachtig in de achterhand,geen glijbanen maar waarom zou je een hond zo af wij end neerzet ten?duitse herder schreef:Als je de hond van TessaThomas al niet mooi vind, zou ik het ras laten voor wat het is. Ook een werklijn heeft enigszins hoekingen, dat hoort nou eenmaal zo. Net als een sharpei geen achterhandshoekingen heeft, dan zoek je ook verder lijkt mij als je dat niet wil.
-
Neeltje
En misschien met zoekt en gij zult vinden, vindt ze er wel een die een rechte rug heeft. Ik heb een keer een stel puppies bij een DA naar buiten zien komen, het zwabberde van de ene naar de andere kant met de achterkant, leek erop met een duwtje tegen de billen dat ze op de grond zouden liggen. Kun je wel zeggen zo zien ze er nu eenmaal uit, maar lijkt me toch echt niet fijn om nooit gewoon te kunnen staan en altijd met een kromme rug.duitse herder schreef:Dat geldt toch voor de meeste rassen? Echt hoor, als je niet van de huidige DH houdt zou ik verder kijken. Zo zien ze er nou eenmaal uit.wilma23 schreef:Ik vind de honden die nanna plaatste prachtig in de achterhand,geen glijbanen maar waarom zou je een hond zo af wij end neerzet ten?duitse herder schreef:Als je de hond van TessaThomas al niet mooi vind, zou ik het ras laten voor wat het is. Ook een werklijn heeft enigszins hoekingen, dat hoort nou eenmaal zo. Net als een sharpei geen achterhandshoekingen heeft, dan zoek je ook verder lijkt mij als je dat niet wil.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
zo overdreven is het nu natuurlijk ook weer niet.Neeltje schreef:
En misschien met zoekt en gij zult vinden, vindt ze er wel een die een rechte rug heeft. Ik heb een keer een stel puppies bij een DA naar buiten zien komen, het zwabberde van de ene naar de andere kant met de achterkant, leek erop met een duwtje tegen de billen dat ze op de grond zouden liggen. Kun je wel zeggen zo zien ze er nu eenmaal uit, maar lijkt me toch echt niet fijn om nooit gewoon te kunnen staan en altijd met een kromme rug.
Ik heb ondertussen al wel tal van DH's gezien en DH pups en die zwalpen helemaal niet en kunnen prima staan.
- TessaThomas
- Zeer actief
Daar zitten ook gewone langstockhaar DH bij, hoe hard ze ook roepen dat het niet zo is. Dus ook honden met glijbaanruggen en veel hoekingen. Ook vroeger hadden ze hoekingen en ook vroeger kon je ze zo in stand zetten. Ja er zijn bizarre extremen tegenwoordig, maar als je de werklijnen die hier neergezet worden ook geen rechte rug vindt hebben, dan hoef je ook niet naar een Shiloh, Oud Duitser en andere aanverwante rassen te kijken.Shiloh86 schreef:Ik heb van de Duitsers niet zoveel verstand hoor, maar ik was altijd onder de indruk dat de zogenaamde "oud Duitse herder" meer het van het rechtere type zoals ze vroeger waren is. En dat als je dus daarop zoekt, dat je meer bij het type hond uitkomt wat je zoekt volgens mij?
- M@scha
- Zeer actief
TessaThomas schreef:Daar zitten ook gewone langstockhaar DH bij, hoe hard ze ook roepen dat het niet zo is. Dus ook honden met glijbaanruggen en veel hoekingen. Ook vroeger hadden ze hoekingen en ook vroeger kon je ze zo in stand zetten. Ja er zijn bizarre extremen tegenwoordig, maar als je de werklijnen die hier neergezet worden ook geen rechte rug vindt hebben, dan hoef je ook niet naar een Shiloh, Oud Duitser en andere aanverwante rassen te kijken.Shiloh86 schreef:Ik heb van de Duitsers niet zoveel verstand hoor, maar ik was altijd onder de indruk dat de zogenaamde "oud Duitse herder" meer het van het rechtere type zoals ze vroeger waren is. En dat als je dus daarop zoekt, dat je meer bij het type hond uitkomt wat je zoekt volgens mij?
jammer dat al die rassen zo verpest zijn. (niet alleen herders hoor)

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
gewoon het aanbod in de asiels in de gaten houden, keus genoeg helaas. ik wilde zelf ook geen glijbaanrug en heb extra gelet op een goeie sterke achterhand:

Overigens had mijn vorige herder zware HD en artritis maar met medicatie en veel beweging heeft zij zich tot haar laatste snik daar nooit door laten weerhouden
En zij was kruising MH met een vrij vierkante bouw, dus het hoeft ook weer niet alles te zeggen.

Overigens had mijn vorige herder zware HD en artritis maar met medicatie en veel beweging heeft zij zich tot haar laatste snik daar nooit door laten weerhouden
- TessaThomas
- Zeer actief
Nou ja, ik vind Tay geen voorbeeld van een verpest ras. Maar als dat ronde aan de achterhand (dat is de croupe toch?) niet op prijs gesteld wordt, ja dat hebben veel meer rassen, niet alleen herders. Maar dat vind ik niet verpest, zolang het niet weer te extreem wordt, de hond niet benadeelt in het lopen/leven enzovoorts. Ik houd ook niet van de meeste showlijnen, maar bij de werklijnen spreekt het overgrote deel mij wel aan.M@scha schreef:TessaThomas schreef:Daar zitten ook gewone langstockhaar DH bij, hoe hard ze ook roepen dat het niet zo is. Dus ook honden met glijbaanruggen en veel hoekingen. Ook vroeger hadden ze hoekingen en ook vroeger kon je ze zo in stand zetten. Ja er zijn bizarre extremen tegenwoordig, maar als je de werklijnen die hier neergezet worden ook geen rechte rug vindt hebben, dan hoef je ook niet naar een Shiloh, Oud Duitser en andere aanverwante rassen te kijken.Shiloh86 schreef:Ik heb van de Duitsers niet zoveel verstand hoor, maar ik was altijd onder de indruk dat de zogenaamde "oud Duitse herder" meer het van het rechtere type zoals ze vroeger waren is. En dat als je dus daarop zoekt, dat je meer bij het type hond uitkomt wat je zoekt volgens mij?
Vind je de showlijn die ik neerzette ook te extreem? Ik ben nog even aan het vragen waar bepaalde honden vandaan komen, want die waren irl echt recht, gezond en vol werkdrift.
-
duitse herder
- Zeer actief
Ik snap niet dat mensen commentaar hebben over de croupe terwijl dat echt gewoon een raseigenschap is. Net als de vellen bij een mastino, een korte neus bij een Engelse bulldog. Dat vind ik ook niet mooi, daarom neem ik dat ras niet. Als je een rechte rug wil zonder overdreven hoekingen moet je bij de Mechelse of Hollandse Herder kijken.TessaThomas schreef:Nou ja, ik vind Tay geen voorbeeld van een verpest ras. Maar als dat ronde aan de achterhand (dat is de croupe toch?) niet op prijs gesteld wordt, ja dat hebben veel meer rassen, niet alleen herders. Maar dat vind ik niet verpest, zolang het niet weer te extreem wordt, de hond niet benadeelt in het lopen/leven enzovoorts. Ik houd ook niet van de meeste showlijnen, maar bij de werklijnen spreekt het overgrote deel mij wel aan.M@scha schreef:TessaThomas schreef:Daar zitten ook gewone langstockhaar DH bij, hoe hard ze ook roepen dat het niet zo is. Dus ook honden met glijbaanruggen en veel hoekingen. Ook vroeger hadden ze hoekingen en ook vroeger kon je ze zo in stand zetten. Ja er zijn bizarre extremen tegenwoordig, maar als je de werklijnen die hier neergezet worden ook geen rechte rug vindt hebben, dan hoef je ook niet naar een Shiloh, Oud Duitser en andere aanverwante rassen te kijken.Shiloh86 schreef:Ik heb van de Duitsers niet zoveel verstand hoor, maar ik was altijd onder de indruk dat de zogenaamde "oud Duitse herder" meer het van het rechtere type zoals ze vroeger waren is. En dat als je dus daarop zoekt, dat je meer bij het type hond uitkomt wat je zoekt volgens mij?
Vind je de showlijn die ik neerzette ook te extreem? Ik ben nog even aan het vragen waar bepaalde honden vandaan komen, want die waren irl echt recht, gezond en vol werkdrift.
- dagmar88
- Zeer actief
duitse herder schreef: Ik snap niet dat mensen commentaar hebben over de croupe terwijl dat echt gewoon een raseigenschap is. Net als de vellen bij een mastino, een korte neus bij een Engelse bulldog. Dat vind ik ook niet mooi, daarom neem ik dat ras niet. Als je een rechte rug wil zonder overdreven hoekingen moet je bij de Mechelse of Hollandse Herder kijken.
Echt niet. En "mooi" mag nooit ten koste gaan van welzijn.
Herplaats herders zat met een normale bouw.