Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loslopende vechthonden: wat doe je (eraan)?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Opjeplaats
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Cubo de la basura
Aantal honden: 1

Loslopende vechthonden: wat doe je (eraan)?

Ongelezen bericht door Opjeplaats »

Ik woon in een buurt waar regelmatig mensen hun vechthonden laten loslopen (Staffords etc.). Op zich vind ik dat niet zo erg, maar vaak heb ik het vermoeden dat het baasje ze totaal niet onder controle heeft en de hond agressief gedrag vertoont. Het gebeurt namelijk vaak dat de honden ver weg van de baas lopen, ze op mij en mijn hond afstormen, ze hun volledige concentratie op mijn hond richten, ze op enige afstand van ons stokstijf met een trillende staart blijven staan, ze naar mij of mijn hond grommen en blaffen etc. Als dat gebeurt, dan vind ik het eigenlijk al lastig om nog normaal tegen het baasje te praten, omdat ik het belachelijk vind dat iemand die de aanlijnplicht aan zijn laars lapt een ander en zijn hond zomaar een onveilig gevoel kan geven. Als ik dan op een zo goed mogelijke manier de baas verzoek om het beestje bij zich te houden en/of hem aan te lijnen, wordt er nogal laconiek gereageerd. "Mijn hond doet echt niets", "Ik heb u hier nog niet eerder zien lopen" etc. Daar kan ik natuurlijk helemaal niets mee. Ik heb twee vragen over deze situatie.

Ten eerste: hoe kan ik mij het beste gedragen in deze situatie?
Misschien is het totaal de verkeerde oplossing, maar wat ik nu doe is het volgende.
- de situatie aankijken (wat doet de andere hond?)
- bepalen of de hond een bedreiging vormt (wat voor signalen geeft de hond af?)
- indien dat het geval is, bekijken of de hond op zijn baas reageert
- indien dat niet het geval is, voor mijn hond gaan staan
- indien de dreigende hond mij negeert desnoods mijn hond oppakken

De laatste tijd is het helaas drie voorgekomen dat ik het idee had dat de hond daadwerkelijk ging aanvallen en ik mijn hond daarom oppakte. Ik weet dat dat slecht is, en de bazen van de honden wreven dat er nog eens op kleinerende manieren in, maar ik vertrouw honden die zulke signalen afgeven gewoon niet. Wat kan ik er zelf nog aan doen?

Ten tweede wil ik graag weten of ik iets tegen de mensen die honden die agressief gedrag vertonen laten loslopen. Ik ben die mensen en hun smoesjes eerlijk gezegd spuugzat. Kan ik bijv. de politie bellen voor het feit dat iemand de aanlijnplicht aan z'n laars lapt? Of kan ik iemand aangeven?

Sorry voor de 'toon', maar ik word er gewoon nijdig van.

----aanpassing oorspronkelijk bericht----
Dit is de aanleiding:
Ik had moeten zeggen dat ik mijn bericht postte naar aanleiding van een ervaring afgelopen nacht. Het gebeurde toen ik mijn eigen hond uitliet. Mijn hond, een rustige en gehoorzame Spaanse mix van een Duitse herder, windhond, nog iets die ca. 10 kg weegt, was aangelijnd en volgde mij netjes. In een parkje met wat heggen, kwam er uit het niets een staffordachtige hond. Hij stond voor ons te grommen in een houding die mij niet beviel. Even later kwam er een tweede de hoek om kijken. Toen ik het na enkele momenten niet vertrouwde, heb ik mijn hond opgepakt en ben ik tegen een hek gaan staan, met mijn rug richting de honden. Even later kreeg ik de baas in het oog, die liep nl. 30 meter verderop. Ik verzocht haar om haar honden bij me weg te halen. Dat deed ze niet en ze ging er ook niet echt op in. Ze reageerde op zich aardig en enigszins begripvol op mijn geschrokken reactie, maar ze deed dus niets en haar boodschap was wel dat ze haar honden blijft laten loslopen. Ik zei toen op een nogal geschrokken toon dat ik daar absoluut niet van gediend was. Ondertussen stonden twee van de drie andere honden die ze bij zich had, tegen ons te blaffen. Deze waren wel aangelijnd. Daarop begon ijn hond terug te grommen, iets wat hij nooit doet. Op een gegeven moment was ik er klaar mee en ben ik half in het gesprek weggelopen, omdat haar honden bleven blaffen en ik niet het idee had dat ze de situatie onder controle ging krijgen. Een van de twee dreigende honden was alweer ergens anders heengerend, in de richting waar ik ook naartoe moest. Op de terugweg naar huis keek ik nog een aantal keer om, maar de hond heb ik niet meer gezien.
Laatst gewijzigd door Opjeplaats op 24 aug 2015 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Loslopende vechthonden: wat doe je (eraan)?

Ongelezen bericht door gonnie »

Als je bang bent dat je hond gegrepen wordt misschien de andere kant oplopen?
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

Vreselijk dat soort mensen, en kan me zo voorstellen dat je als je zelf geen klapkaak hebt je ook niet serieus genomen wordt als je er wat van zegt. Ik wil je niet onnodig bang maken, maar ik denk dat je er goed aan doet om deze honden te ontwijken want de baasjes hebben duidelijk geen idee wat voor hond ze in huis hebben. Als ze loslopen waar het niet mag, misschien de politie/stadswacht tippen om daar eens te controleren? Staat een flinke boete op namelijk, en anders schijnt het wel eens te werken om te roepen dat je hond schurft heeft (of een andere besmettelijke ziekte). Ben echt blij dat (bijna) alle staffords en aanverwanten hier aangelijnd lopen, juist omdat ik zelf een hond van dat kaliber heb die een vechtpartij echt niet uit de weg gaat :-/
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Eerst eens even aangeven dat je er niet van gediend bent, ten tweede kun je een klacht in dienen bij een wijkagent of iets dergelijks - want volgens mij is er nog altijd overal een aanlijn gebod en je hebt er ( terecht) last van- je kunt eens informeren bij de politie of gemeente of die er iets aan kan doen of op kan komen controleren. ten derde kun je proberen om de deur uit te gaan als zij er niet lopen - want je hoeft echt je hond niet te laten slopen , of iets in die richting. En ik zou mijn hond ook optillen, als ze je daar laatdunkend op aanspreken zou je eens even terug kunnen kaatsen dat ze niet eens in staat zijn hun eigen honden bij zich ( slechte opvoeding) te houden en dat dat toch wel getuigd van heel veel overwicht :scratch: :hmmm: en idd als je ze ziet, demonstratief de andere kant op gaan.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik zal een hond die ik niet vertrouw nooit de rug toe keren of er moet een behoorlijke afstand tussen mij en de hond zitten. De hond die mijn hond ooit greep kwam van achteren hij had mijn hond te pakken voor ik door had wat er gebeurde, had ik hem zien aankomen dan had ik mijn hond misschien nog kunnen optillen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Hier lees ik even mee. Hier gelukkig geen loslopende vecht/ waakhonden, maar wel een schapendoes die Skye al van pup af aan aanvalt. Ze laten hem altijd los en hij doet nooit iets (en dat is echt waar) behalve bij border collies en huskies.
Nu is dit geen onwijs indrukwekkende hond en als hij komt en ik kan hem niet ontlopen pak ik hem gewoon bij zijn halsband en hou ik ze allebei vast tot de baasjes de hond eindelijk op komen halen. Verder draai ik meteen om als ik ze zie. Maar zodra hij ons ziet komt hij aangestormd, al zijn we 100m ver weg.
Maar een vreemde herder/ rottweiler/ stafford en zelfs vreemde border collies pak ik toch liever niet zomaar ineens vast als ze in de aanval gaan.

Nu wonen wij in een klein dorp en de politie op je buren afsturen valt niet zo heel goed zegmaar.

Ik heb vaak een jachtlijntje bij, heb wel eens gedacht dat als een hond Skye komt lastig vallen ik die gewoon om de kop van die hond gooi en de hond vast hou tot de baasjes er zijn. Maar aan de andere kant denk ik niet dat mensen daar echt van gediend zijn... al ben ik natuurlijk ook niet gediend van opdringerige loslopende honden...
S@ndr@
Zeer actief

Ik neem aan dat je in een klein dorp je buren wel kunt aan spreken dat je er niet zo blij mee bent dat hun hond niet zo gezellig komt doen, dat is toch best te bespreken.....!
*Skye*
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Ik neem aan dat je in een klein dorp je buren wel kunt aan spreken dat je er niet zo blij mee bent dat hun hond niet zo gezellig komt doen, dat is toch best te bespreken.....!

Ja heb ik al meerder malen gedaan. De man snapt het en heeft hem tegenwoordig altijd aangelijnd bij. Laatste keer glipte de hond naar buiten en rende hij er echt achteraan, hij deed dus echt zijn best.

De vrouw vind het allemaal erg vervelend, maar laat de hond nog steeds altijd los lopen. Als de hond op ons af stormt roept ze een paar keer zijn naam maar de hond luistert niet als hij ons ziet.

Ze wonen ook tegenover een klein stukje met wat bosjes. Die hond wordt dus ook vaak gewoon buiten gelaten en dan staan ze zelf in de deur te wachten. Al zien ze dan zelf verder de hele straat niet. Als ik verderop voorbij loopt en hij ziet ons komt hij meteen weer.

Ik vind het ook heel zielig voor de hond. Als wij voorbij lopen dan komt hij zowat door het raam. Ik heb al voorgesteld dat het voor de hond misschien fijner is om ergens te liggen waar hij de voorbijgangers niet kan zien. Maar als hij zo te keer gaat laten ze hem zelfs los in de tuin waardoor hij door het traliehek als een wilde te keer kan gaan.
S@ndr@
Zeer actief

*Skye* schreef:
S@ndr@ schreef:Ik neem aan dat je in een klein dorp je buren wel kunt aan spreken dat je er niet zo blij mee bent dat hun hond niet zo gezellig komt doen, dat is toch best te bespreken.....!

Ja heb ik al meerder malen gedaan. De man snapt het en heeft hem tegenwoordig altijd aangelijnd bij. Laatste keer glipte de hond naar buiten en rende hij er echt achteraan, hij deed dus echt zijn best.

De vrouw vind het allemaal erg vervelend, maar laat de hond nog steeds altijd los lopen. Als de hond op ons af stormt roept ze een paar keer zijn naam maar de hond luistert niet als hij ons ziet.

Ze wonen ook tegenover een klein stukje met wat bosjes. Die hond wordt dus ook vaak gewoon buiten gelaten en dan staan ze zelf in de deur te wachten. Al zien ze dan zelf verder de hele straat niet. Als ik verderop voorbij loopt en hij ziet ons komt hij meteen weer.

Ik vind het ook heel zielig voor de hond. Als wij voorbij lopen dan komt hij zowat door het raam. Ik heb al voorgesteld dat het voor de hond misschien fijner is om ergens te liggen waar hij de voorbijgangers niet kan zien. Maar als hij zo te keer gaat laten ze hem zelfs los in de tuin waardoor hij door het traliehek als een wilde te keer kan gaan.
Ik heb dat in de tijd met Baco gehad, de plaatselijke buurt junk had een soort van bordercollie, die altijd Baco moest hebben, ook afstande aflegde om hem te pakken en er viel niet te praten met de man, heb toch de politie gebeld( na verschillende incidenten) , die heeft een gesprekje gehad met meneer en toen was het over. :19: hond ging niet meer alleen naar buiten en hij hield hem vast als hij ging lopen met de hond. probleem opgelost- het lijkt een forse maatregel, maar het diende wel zijn doel ( er waren meer mensen hoor die er last van hadden toen)
*Skye*
Zeer actief

Tara schreef:
*Skye* schreef:Hier lees ik even mee. Hier gelukkig geen loslopende vecht/ waakhonden, maar wel een schapendoes die Skye al van pup af aan aanvalt. Ze laten hem altijd los en hij doet nooit iets (en dat is echt waar) behalve bij border collies en huskies.
Nu is dit geen onwijs indrukwekkende hond en als hij komt en ik kan hem niet ontlopen pak ik hem gewoon bij zijn halsband en hou ik ze allebei vast tot de baasjes de hond eindelijk op komen halen. Verder draai ik meteen om als ik ze zie. Maar zodra hij ons ziet komt hij aangestormd, al zijn we 100m ver weg.
Die kreeg van mij dan toch maar eens een keer een hollewipper. Als hij dat nou een keer doet, maar iedere keer grote afstanden afleggen om een hond te pakken vind ik onopgevoed en ongeleid gedrag. Als de bazen dat niet voorkomen, dan moet je het zelf oplossen.
Iedere keer als hij ons ziet al lopen we 200m beroep spring hij in de houding en komt hij aangerent. Je ziet ook echt een knop om gaan. Hij staat relaxed te snuffelen. Kijkt wat om zich heen. Ziet ons, spring al grommend in de houding en komt. Ze hebben dus eigenlijk genoeg tijd om in te grijpen maar doen het niet.

Hij laat zich ook niet wegjagen door je. Misschien door een schop idd wel. Maar ik kan hem ook makkelijk vastpakken bij zijn halsband. Ik zat te denken om misschien mijn sleutels naar hem te gooien als het nog eens gebeurd.

Heb ook wel eens gedacht om niet meer daar te lopen, maar het is een ideaal p&p rondje dicht bij huis. Wel erg fijn als je bv alleen 's avonds laat loopt.

Maar nu hebben we het over een schapendoes, met een pitbull of herder zou ik wel maken dat ik daar nooit meer zou komen. Maar terug waar het topic om gaat. Als mijn schapendoes een hond van een ander kaliber was, hoe grijp je dan in. En ik zelf wil dat het liefst een beetje op afstand doen omdat ik erg angstig ben geworden. Ik weet zeker dat mijn spanning alleen maar nog meer olie op het vuur gooit.

Is een jachtlijntje om doen een goed idee of dom?
S@ndr@
Zeer actief

net als bij iedere andere hond in een zo vroeg mogelijke stadium ingrijpen, alles wat je voorkomt is meegenomen. ik heb Baco wel eens vastgebonden aan een hek- of lantaarnpaal -zodat ik mijn handen vrij had om die hond tegen te houden........
*Skye*
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
*Skye* schreef:

Ik heb dat in de tijd met Baco gehad, de plaatselijke buurt junk had een soort van bordercollie, die altijd Baco moest hebben, ook afstande aflegde om hem te pakken en er viel niet te praten met de man, heb toch de politie gebeld( na verschillende incidenten) , die heeft een gesprekje gehad met meneer en toen was het over. :19: hond ging niet meer alleen naar buiten en hij hield hem vast als hij ging lopen met de hond. probleem opgelost- het lijkt een forse maatregel, maar het diende wel zijn doel ( er waren meer mensen hoor die er last van hadden toen)
Gelukkig heb je het zo op weten te lossen. Er valt dus echt heel goed met deze mensen te praten. Als dat niet mogelijk was was het een stuk makkelijker geweest om de politie te bellen.
En ik ga mezelf en heel veel andere natuurlijk ook in de vingers snijden als ik de politie ga bellen. Het is een erg fijn veldje om even wat balletjes te gooien en dan laat je natuurlijk ook je hond los. Maar eigenlijk iedereen zorgt er voor dat ze of hun hond bij houden of optijd aanlijnen. Het gaat altijd goed behalve als ik Samson weer eens tegen kom. Als ik de politie of hun af stuur is het voor de rest ook gedaan met de pret.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Antonetta schreef:Ik zal een hond die ik niet vertrouw nooit de rug toe keren of er moet een behoorlijke afstand tussen mij en de hond zitten. De hond die mijn hond ooit greep kwam van achteren hij had mijn hond te pakken voor ik door had wat er gebeurde, had ik hem zien aankomen dan had ik mijn hond misschien nog kunnen optillen.

Dan kan hij nog uit je armen getrokken worden.

In Oostenrijk tilde een vrouw haar hondje op toen er koeien op hen afkwamen toen is ze samen met haar hondje doodgetrapt.

Moet er niet aan denken.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
*Skye*
Zeer actief

Tara schreef:Je hoeft je hond gewoon niet tot structurele schietschijf te laten maken.
Als andere honden steeds jouw hond op de korrel hebben, dan mag je daar toch gewoon wat aan doen vind ik.
Zeker waar, als Skye de pik zou hebben op een hond en dat zou doen dan grijp ik zelf wel in. Als de situatie andersom zou zijn zou ik iedere keer als het mis gaat met een bloemetje voor de deur staan.
*Skye*
Zeer actief

S@ndr@ schreef:net als bij iedere andere hond in een zo vroeg mogelijke stadium ingrijpen, alles wat je voorkomt is meegenomen. ik heb Baco wel eens vastgebonden aan een hek- of lantaarnpaal -zodat ik mijn handen vrij had om die hond tegen te houden........
Maar wat doe je dan?
*Skye*
Zeer actief

gonnie schreef:
Antonetta schreef:Ik zal een hond die ik niet vertrouw nooit de rug toe keren of er moet een behoorlijke afstand tussen mij en de hond zitten. De hond die mijn hond ooit greep kwam van achteren hij had mijn hond te pakken voor ik door had wat er gebeurde, had ik hem zien aankomen dan had ik mijn hond misschien nog kunnen optillen.

Dan kan hij nog uit je armen getrokken worden.

In Oostenrijk tilde een vrouw haar hondje op toen er koeien op hen afkwamen toen is ze samen met haar hondje doodgetrapt.

Moet er niet aan denken.
Daar moet je idd niet aan denken.

Wij waren vorige week in Oostenrijk en alle koeien reageerde echt op Skye. Ze waren allemaal erg nieuwsgierig. Had toevallig gelezen dat als koeien op je hond afkomen dat je hem los moest laten aangezien ze veel sneller zijn als de koe. Ben blij dat het niet nodig was ;)
S@ndr@
Zeer actief

*Skye* schreef:
S@ndr@ schreef:net als bij iedere andere hond in een zo vroeg mogelijke stadium ingrijpen, alles wat je voorkomt is meegenomen. ik heb Baco wel eens vastgebonden aan een hek- of lantaarnpaal -zodat ik mijn handen vrij had om die hond tegen te houden........
Maar wat doe je dan?
Je groot maken, flink schreeuwen met je armen zwaaien en intimideren, en wegjagen, van ik ben niet leuk en ik wil dat je opzout,....... :boos: GO....... :gvd: het heeft tot nu toe altijd gewerkt, fysiek een vreemde hond aan pakken, zou ik alleen doen als het echt niet anders kan
*Skye*
Zeer actief

Tara schreef:
*Skye* schreef: Is een jachtlijntje om doen een goed idee of dom?
Ik ben op een gegeven moment echt mijn geduld verloren en ik denk dat als ik in jouw situatie zou zitten ik de hond écht eens een keer zou aanpakken (hollewipper of gewoon met de vlakke hand eens écht een draai om zijn oren geven), óf dat ik hem inderdaad zou aanlijnen en zou blijven staan wachten tot zijn eigenaars niet meer anders kunnen dan hem ophalen en ze dan eens goed duidelijk maken dat ze hun hond bij zich moeten houden en de derde optie is om hem aan te lijnen en zelf terug te brengen naar zijn bazen en ze dán vertellen wat ik er allemaal van vind. Kiest u maar uit.
Misschien moet ik toch leren mondiger te worden. Maar ik moet zeggen dat ondanks dit heel vervelend is het gelukkig niet mis gaat. Die hond is echt super lief (behalve tegen borders en huskies) en ik pak hem gewoon omdat ik hem ken.

Maar als er dus een blaffende/ grommende herder/ stafford/ rottweiler op me af komt weet ik dus echt niet wat ik moet doen.
*Skye*
Zeer actief

Tara schreef:
*Skye* schreef:Samson
Nou, dat zegt ook wel weer genoeg. :roll:

Afbeelding
Haha hij heet geen Samson hoor ;) zo noemen wij hem ;)
S@ndr@
Zeer actief

*Skye* schreef:
Gelukkig heb je het zo op weten te lossen. Er valt dus echt heel goed met deze mensen te praten. Als dat niet mogelijk was was het een stuk makkelijker geweest om de politie te bellen.
En ik ga mezelf en heel veel andere natuurlijk ook in de vingers snijden als ik de politie ga bellen. Het is een erg fijn veldje om even wat balletjes te gooien en dan laat je natuurlijk ook je hond los. Maar eigenlijk iedereen zorgt er voor dat ze of hun hond bij houden of optijd aanlijnen. Het gaat altijd goed behalve als ik Samson weer eens tegen kom. Als ik de politie of hun af stuur is het voor de rest ook gedaan met de pret.
Het probleem daar is dus van ze snappen het wel, maar nemen het niet serieus genoeg, want er gebeurt eigenlijk niet heel veel, er vallen geen gaten en je voorkomt erger dus gaat t eigenlijk wel goed, maar ze gaan het dus niet voorkomen en je blijft met het probleem zitten- er wordt dus niets opgelost......... en je staat er alle keren weer voor. dat wordt toch een keer doorpakken dan denk ik, shit happens, maar hopelijk niet uit gemak zucht bij herhaling
*Skye*
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
*Skye* schreef:
Maar wat doe je dan?
Je groot maken, flink schreeuwen met je armen zwaaien en intimideren, en wegjagen, van ik ben niet leuk en ik wil dat je opzout,....... :boos: GO....... :gvd: het heeft tot nu toe altijd gewerkt, fysiek een vreemde hond aan pakken, zou ik alleen doen als het echt niet anders kan
Dat helpt natuurlijk alleen echt als je het vanuit je tenen meent. Ik weet dat er een cursus hier in de buurt is waarbij ze hier aandacht aan besteden tijdens de cursus. Er trainen daar ook veel 'sterke rassen'. Misschien me daar toch eens inschrijven.
S@ndr@
Zeer actief

nou, ik meende het en het kwam over ook........ viswijfmodus in 3 voud :help:
*Skye*
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
*Skye* schreef:
Het probleem daar is dus van ze snappen het wel, maar nemen het niet serieus genoeg, want er gebeurt eigenlijk niet heel veel, er vallen geen gaten en je voorkomt erger dus gaat t eigenlijk wel goed, maar ze gaan het dus niet voorkomen en je blijft met het probleem zitten- er wordt dus niets opgelost......... en je staat er alle keren weer voor. dat wordt toch een keer doorpakken dan denk ik, shit happens, maar hopelijk niet uit gemak zucht bij herhaling
Maar dat is het ook. Als er iedere keer gaten vallen zou er van alle kanten heel anders gereageerd worden. Ze willen het gewoon niet zien omdat het over het algemeen zo een lieve hond is. Hij is zo geworden omdat ze lastig gevallen zijn door een huskie die ook heel de tijd voor het raam bleef staan. Ze snappen niet dat mijn hond hetzelfde kan veranderen door wat hun hond doet.
S@ndr@
Zeer actief

wat de reden ook moge zijn ( en die zal best legitiem zijn, maar dat maakt feitelijk niet uit), het is stront vervelend......... :roll: en het moet over. klaar
*Skye*
Zeer actief

S@ndr@ schreef:wat de reden ook moge zijn ( en die zal best legitiem zijn, maar dat maakt feitelijk niet uit), het is stront vervelend......... :roll: en het moet over. klaar
Helemaal waar. Al heb ik me er bij neergelegd. Als ik kan draai ik om en als het te laat is vang ik die hond op.
Jo-Ellen
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder x Friese Stabij

Ongelezen bericht door Jo-Ellen »

Ay, een dergelijke situatie heb ik onlangs ook nog gehad.

Een stafford kwam op mijn uitlaathond af, een reu. Mijn eigen hond, een teefje, werd met rust gelaten. De stafford deed lelijk en dook bovenop mijn uitlaathond. Deze lag direct op zijn rug en de stafford ging er niet vanaf. Ik ben zelf ook boven mijn uitlaathond gaan staan en heb de stafford weggeduwd en mijn uitlaathond aangelijnd en daar weggehaald. Sowieso wil ik voorkomen dat er iets gebeurt maar het is ook nog eens niet mijn hond.
Mijn eigen hond kon dus gewoon los blijven lopen daar deed ie niets tegen.
En die mensen nog op afstand roepen "Nee hoor, hij doet niets!". Er gebeurde in mijn ogen HEEL iets anders dan NIETS. =/
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

S@ndr@ schreef:
*Skye* schreef:
Maar wat doe je dan?
Dat doe ik dus ook en het werkt heel erg goed. Ik heb in het voorjaar een poos met een stok gelopen i.v.m. een gescheurde spier in mijn bovenbeen en moet zeggen, dat is ook best handig. Niet om te slaan, maar je kunt ze er makkelijk mee weg bonjouren. En anders pak ik Lotje gewoon op. Gelukkig is ze dan net een lappenpop, en begint niet te spartelen of zo.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

mmm...
Ik woon in een buurt waar regelmatig mensen hun vechthonden laten loslopen (Staffords etc.). Op zich vind ik dat niet zo erg, maar vaak heb ik het vermoeden dat het baasje ze totaal niet onder controle heeft en de hond agressief gedrag vertoont.
Hoezo: heb je het vermoeden? Is de hond nu agressief of niet?
Het gebeurt namelijk vaak dat de honden ver weg van de baas lopen, ze op mij en mijn hond afstormen, ze hun volledige concentratie op mijn hond richten, ze op enige afstand van ons stokstijf met een trillende staart blijven staan, ze naar mij of mijn hond grommen en blaffen etc. ...... Als ik dan op een zo goed mogelijke manier de baas verzoek om het beestje bij zich te houden en/of hem aan te lijnen, wordt er nogal laconiek gereageerd. "Mijn hond doet echt niets", "Ik heb u hier nog niet eerder zien lopen" etc. Daar kan ik natuurlijk helemaal niets mee
Dit gebeurd allemaal vaak maar is nog nooit echt geëscaleerd? Kan het dan niet zo zijn dat de baas gewoon gelijk heeft met z`n "mijn hond doet niks" ? Ik heb eigenlijk het idee dat jij dingen ziet die er niet zijn. :U:
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Dat ik alleen Maylo nog had en hij nog niks tegen vreemde reutjes had heb ik een paar keer meegemaakt dat hij gepakt werd door de zelfde hond. Gelukkig niks ernstigs, maar de laatste keer heb gevraagd of ze even haar hond wilde overpakken want ik hij stond boven Maylo en weigerde Maylo te laten gaan. Deed ze niet(ze gaf aan het eng te vinden) dus toen heb ik het nog netjes gedaan en heb hem bij z'n halsband gepakt en een flinke zwieper gegeven haar kant op. Heb gelijk even vermeld dat ik de volgende keer niet zoo aardig meer zou zijn en dat ie best een rotschop van me zou kunnen krijgen en ik ook ongeacht de schade naar de dierenarts zou gaan en de kosten bij hun zou indienen. Nou is Maylo geen klein hondje dus die til ik ook nog even op. Sinds dien lijnen hun de hond meestal aan en als hij al een keer los loopt(hij doet tegenwoordig naar tegen veel reutjes) dan lijnen ze direct aan als ze mij zien en vaak lopen ze zelfs om. Nou moet ik zeggen dat na laatste keer Maylo die hond ook niet meer kan zien zonder zichzelf vreselijk kwaad te maken.

Inmiddels heb Izzy erbij en hij doet tegen haar ook behoorlijk lelijk dus ik lijn ook haar aan als ik hem zie. Ze mag van mij absoluut niet daarbij in de buurt komen, schuim staat op z'n bek als ie mij en de honden ziet.

Maar dreigen werkt dus wel. Nou is dat geen stafford of iets in die richting, en ik snap dat je het niet zover wil laten komen maar misschien een idee om aan te geven dat de rekening voor hun is mocht er al wat gebeuren en je absoluut niet je hond laat bijten en des noods geweld gebruikt indien nodig. Al hoewel vraag ik me af of je dat moet willen tegen zo'n kaliber hond.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
*Skye*
Zeer actief

Sas schreef:mmm...
Ik woon in een buurt waar regelmatig mensen hun vechthonden laten loslopen (Staffords etc.). Op zich vind ik dat niet zo erg, maar vaak heb ik het vermoeden dat het baasje ze totaal niet onder controle heeft en de hond agressief gedrag vertoont.
Hoezo: heb je het vermoeden? Is de hond nu agressief of niet?
Het gebeurt namelijk vaak dat de honden ver weg van de baas lopen, ze op mij en mijn hond afstormen, ze hun volledige concentratie op mijn hond richten, ze op enige afstand van ons stokstijf met een trillende staart blijven staan, ze naar mij of mijn hond grommen en blaffen etc. ...... Als ik dan op een zo goed mogelijke manier de baas verzoek om het beestje bij zich te houden en/of hem aan te lijnen, wordt er nogal laconiek gereageerd. "Mijn hond doet echt niets", "Ik heb u hier nog niet eerder zien lopen" etc. Daar kan ik natuurlijk helemaal niets mee
Dit gebeurd allemaal vaak maar is nog nooit echt geëscaleerd? Kan het dan niet zo zijn dat de baas gewoon gelijk heeft met z`n "mijn hond doet niks" ? Ik heb eigenlijk het idee dat jij dingen ziet die er niet zijn. :U:
Nee dan is er inderdaad helemaal niets aan de hand en moet je gewoon lekker er voorbij wandelen alsof er niets is, die hond is kei relaxed en wil alleen maar spelen. Je kan toch niet ontkennen dat dat gewoon een hele enge situatie is en dat mensen gewoon hun hond bij zich moeten houden zeker in een woonwijk.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”