Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pompidou bij de Osteopaat: update

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Pompidou bij de Osteopaat: update

Ongelezen bericht door Suuz! »

Raar eigenlijk dat kleine dingen pas op gaan vallen als er pijn aangegeven wordt.

Pompidou piepte vorige week ineens. Uit het niets..ja een beweging met haar nek. Nou ja, kan een keer gebeuren,
maar vervolgens gebeurde het ook aan de lijn (halsband) en ook toen ze op de bank lag te slapen en ik bewoog.

Vervolgens gingen mijn raders natuurlijk draaien..het zal toch geen nek hernia zijn?
Dierenarts gebeld, die gaf aan het een weekje aan te kijken. Het leek idd langzaam aan wat beter te gaan,
maar soms toch ineens weer een piep.

Dus toch verder bedenken wat de mogelijkheden waren en na wat gegoogeld te hebben kwam ik toch op het idee osteopaat uit in plaats van de dierenarts.
Vandaag met Pompidou daar naar toe geweest en ze vroeg me of ze verder nog een medische geschiedenis heeft of klachten.
Nee dat niet maar doordat ze nu pijn heeft bedacht ik me ineens dat ze eigenlijk de laatste tijd ook niet meer volledig uit schud als ze in het
water geweest is. Terwijl ik het zei schudde pom zich weer zo half uit en gaf de osteopaat idd aan dat dat wel een teken Is.
Dat doet ze al een half jaar zeker op die manier en nooit heb ik door gehad dat ze ergens pijn had.

Dan blijkt hoe makkelijk wij mensen kleine signalen over het hoofd zien.

Uiteindelijk zijn er vandaag 2 blokkades los gemaakt en zou er in een maand tijd een goeie verbetering zichtbaar moeten zijn.
Is het nog niet afdoende dan gaan we volgende maand nog een keer terug.

Toch blij dat ik mijn gevoel heb gevolgd en gegaan ben want die bgvs zijn wel zo hard dat ze ook helemaal geen pijn aan geven tenzij het echt mis is.
Nu op naar een goed herstel. En over 2 weken gaan we kijken wat ze voor Lune kan betekenen. Die geeft geen directe pijn in dr rug of nek aan maar is wel
veel ouder gaan ogen na dat ze vorig jaar zo ziek is geweest en heeft ook meer last van haar artrose. Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.

Even ruiken hoor, jij ruikt naar vreemde handen:
Afbeelding

Om vervolgens in slaap te storten en de eerste 5 uur niet meer wakker te worden, het was nogal intensief schijnbaar die behandeling:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Suuz! op 23 aug 2015 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Pompidou bij de Osteopaat

Ongelezen bericht door gonnie »

Vervelend zeg voor Pompidou.

Hoop dat het snel beter gaat.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ach, moppie toch. Hopelijk gaat het snel beter.
Hoe vond je het zelf? Ik vond Beau's eerste consult bij een osteopaat echt gek. Het ging zo veel relaxter dan waar ik bang voor was :)
Afbeelding
Annemieb
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Annemieb »

hopelijk is ie hier mee geholpen!!!

Ik heb bij Raisah ook blokkades ontdekt (richting hernia!) omdat ze eigenlijk al enkele maanden
met een achterpoot trok, heel onregelmatig niet dagelijks... en ze piepte niet

Uiteindelijk toch verder mee gegaan en bij de osteopaat terecht gekomen.
En nu voel ik me schuldig van zo lang te wachten... wat ze nu allemaal weer wel doet...
Suuz!
Zeer actief

Hilde schreef:Ach, moppie toch. Hopelijk gaat het snel beter.
Hoe vond je het zelf? Ik vond Beau's eerste consult bij een osteopaat echt gek. Het ging zo veel relaxter dan waar ik bang voor was :)
Ik ben zelf al ooit bij een osteopaat geweest dus wist hoe het er bij mensen aan toe ging ;-) en daardoor was ik wel voorbereid op hoe een osteopaat te werk zou gaan. Maar ik vond Martine haar behandeling erg prettig! Fijn om te zien dat Pom het ook redelijk relaxed onderging.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Goed dat je het toch hebt opgemerkt! Ze kunnen nu eenmaal niet praten en zijn vaak ook niet zo dat ze laten merken als er wat pijnlijks aan de hand is. De grootste mieperds voor kleine dingetjes kunnen anderzijds bij behoorlijke klachten ineens doen alsof er niets aan de hand is met ze :wink:
Wat doet een osteopaat eigenlijk, ik heb mijn ene hond destijds door een chiropractor laten behandelen, verschilt de werkwijze veel?

Beterschap voor Pompidou, zou fijn zijn als de behandeling de juiste uitwerking heeft!
Suuz!
Zeer actief

Osteopaat maakt blokkades los/ zet scheve wervels terug recht door het weefsel te behandelen, een fysio geeft oefeningen, leuk bij spierblessures maar niet bij blokkades. Een chiropractor zet de boel ook recht maar die manipuleert de gewrichten, niet het weefsel.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Het is bij Martine soms inderdaad een intensieve behandeling waar ze uren van kunnen slapen :D
Ita slaapt meestal ook flink na een behandeling.

En nu 4 dagen heel rustig aan doen voor je Pom toestaat zich weer wat meer uit te sloven :tongue:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

ranetje schreef:Het is bij Martine soms inderdaad een intensieve behandeling waar ze uren van kunnen slapen :D
Martine zei dat ook tegen mij, maar mijn stuiterbal was bij thuiskomst direct weer helemaal klaar voor actie. Helaas heeft hij een strenge baas dus moest hij gewoon slapen :)
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Beterschap voor Pommetje. Ik vind dat je het toch heel goed en eigenlijk ook vrij snel hebt opgemerkt dit is iets wat vaak langzaam gaat.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Suuz!
Zeer actief

Thanks voor de reacties..

Kleine update. Vandaag weer veel slapen en ze heeft overduidelijk pijn. Meer pijn dan gister in ieder geval.
Nu heeft martine me hier ook voor gewaarschuwd maar fijn Is het niet om het meisje zo te zien.

Ze Is hijgerig zo nu en dan en slaapt nog veel en ze lijkt misselijk maar dat Is ze volgens mij niet maar zo toont ze doordat ze pijn heeft.

Ze eet wel goed en dr rust neemt ze gelukkig wel maar ze Is wel veel goeie plekjes aan het zoeken want ze ligt duidelijk niet lekker.

Wel Is ze vandaag mee naar het bos geweest aangelijnd aan een tuig en hebben we rustig aan gelopen..ze Had niet eens de behoefte om los te lopen.

Ik hoop toch dat ze met een paar dagen wel goede verbetering gaat laten zien want dit ik heb nu wel ernstig medelijden met haar.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Csiva is een paar weken terug bij een fysio geweest. Ze had een vastzittend SI gewricht en die is los gemaakt, 3 dagen rustig aan en ze mocht alles weer. Ik merk ook wel kleine veranderingen. Nu strekt ze zich elke dag weer een paar keer helemaal uit, achterpoten naar achteren en dan met de buik tot de grond. Ik was vergeten dat ze dat al een poosje niet meer deed. Van die stomme kleine dingetjes...

Hopelijk gaat Pompidou snel de betere kant op!
Suuz!
Zeer actief

Machie schreef:Csiva is een paar weken terug bij een fysio geweest. Ze had een vastzittend SI gewricht en die is los gemaakt, 3 dagen rustig aan en ze mocht alles weer. Ik merk ook wel kleine veranderingen. Nu strekt ze zich elke dag weer een paar keer helemaal uit, achterpoten naar achteren en dan met de buik tot de grond. Ik was vergeten dat ze dat al een poosje niet meer deed. Van die stomme kleine dingetjes...

Hopelijk gaat Pompidou snel de betere kant op!
Herkenbaar en doordat het van die kleine dingen zijn valt het bijna niet op.
Suuz!
Zeer actief

Pommeloentje eindelijk tot rust. Ik was gewaarschuwd door Martine Burgers..de pijn kan 3 tot 4 dagen na de behandeling verergeren, maar ik had gehoopt dat ze niet meer zou piepen om haar nek. Vandaag toch 3 keer een piep vanwege dat ze tegen iemand aan liep, een test vanuit mij om te zien hoe ze op beweging in haar nek reageert en vervolgens ook nog toen ze zelf tegen het aanrecht aan sprong.

En dat ondanks dat we dr rustig houden en ze eigenlijk niet uitgelaten wordt behalve in de tuin en ze niet mag spelen met de andere hondjes.

Ik hoop dus heel hard dat na morgen de pijn voor haar gaat verminderen want leuk is het niet voor dr. Vanavond heb ik dr maar een dosis novacam gegeven zodat ze in ieder geval rustig kan slapen.

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn C6903 met Tapatalk
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: Pompidou bij de Osteopaat: update

Ongelezen bericht door ranetje »

Morgen kan er ook nog pijn zijn dus? (4e dag na de behandeling)
Daarna zou het vlot moeten afnemen.
Een pijnstiller lijkt me inderdaad een goede beslissing.

Een heel voorzichtig knuffeltje voor Pom
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Wat sneu voor Pom. Hopelijk gaat het na morgen dan wel echt beter.
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief

ranetje schreef:Morgen kan er ook nog pijn zijn dus? (4e dag na de behandeling)
Daarna zou het vlot moeten afnemen.
Een pijnstiller lijkt me inderdaad een goede beslissing.

Een heel voorzichtig knuffeltje voor Pom
Daar ga ik nu even van uit ja. Ik ben gaan tellen op vrijdag als dag 1 na de behandeling. Ik hoop inderdaad dat het vanaf dinsdag beter gaat met dr.

De knuffel Is doorgegeven :J:
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Of het vergelijkbaar is weet ik, maar als ik naar een osteopaat ben geweest heb ik een paar dagen het gevoel alsof ik door een bus ben overreden. Echt van mijn tenen tot mijn neus, alles doet pijn. Dus ik kan me voorstellen hoe je hond zich voelt ;)

Hopelijk merk je snel positief verschil.
Suuz!
Zeer actief

*Skye* schreef:Of het vergelijkbaar is weet ik, maar als ik naar een osteopaat ben geweest heb ik een paar dagen het gevoel alsof ik door een bus ben overreden. Echt van mijn tenen tot mijn neus, alles doet pijn. Dus ik kan me voorstellen hoe je hond zich voelt ;)

Het is natuurlijk niet fijn dat je je zo voelt na een bezoek aan de osteopaat maar ik moet wel zeggen dat ik 'blij' ben dat te lezen.
Dat houd de moed er in voor Pompidou. :F:
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Suuz! schreef:
*Skye* schreef:Of het vergelijkbaar is weet ik, maar als ik naar een osteopaat ben geweest heb ik een paar dagen het gevoel alsof ik door een bus ben overreden. Echt van mijn tenen tot mijn neus, alles doet pijn. Dus ik kan me voorstellen hoe je hond zich voelt ;)

Het is natuurlijk niet fijn dat je je zo voelt na een bezoek aan de osteopaat maar ik moet wel zeggen dat ik 'blij' ben dat te lezen.
Dat houd de moed er in voor Pompidou. :F:
Haha ik snap hem ;) Ik kan er zelf wel altijd een beetje mee lachen. Ik merk het al tijdens de behandeling, dan krijg ik steeds meer last als ik dan van de tafel af moet komen kan dat gewoon bijna niet meer. Ik voel me dan echt een 100 jarige oma. Mezelf weer aankleden lukt ook echt gewoon bijna niet. Na een paar uur zakt het ergste weg, maar ik voel het echt nog wel een paar dagen heel erg goed. De osteopaat zegt altijd dat het komt omdat de behandeling veel met mijn lichaam doet en dat dat een goed teken is. Nouja, eigenlijk niet natuurlijk, maar wel dat de behandeling aan slaat. En ze behandeld trouwens echt heel voorzichtig, door de feitelijke dingen die ze doet kan ik niet zo veel pijn krijgen, het is echt omdat ze precies de juiste punten weet te raken.

Jammer dat de honden zelf niet kunnen praten en aangeven hoe ze zich precies voelen.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Shib heeft laatst ook twee behandelingen van de osteopaat gehad en die functioneert met alles weer een stuk soepeler en beter nu. Hij komt weer makkelijker de trap op, rent weer meer in het bos, sleept nauwelijks meer met zijn achterpoten tijdens aangelijnde rondjes door de wijk. Ik ben echt zo blij dat ik die behandelingen bij hem heb laten doen! :ok:

'Onze' osteopaat had ook gewaarschuwd voor meer pijn in het begin, maar Shib zou Shib niet zijn als hij dat totaal niet laat brengen. De dag zelf was hij inderdaad bekaf, maar de volgende ochtend stond hij alweer te springen om naar het bos te gaan. Niet dat ik dat dan ook doe. ;)

Het zal afhankelijk zijn van de hond en ook van de behandeling en hoe heftig de blokkades in het lichaam waren.

Ik vind gewoon dat Pompidou morgen gewoon weer nagenoeg pijnloos door het leven gaat. :pffff: :ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”