Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kruising Duitse Herder Golden Retriever
Moderator: moderatorteam
Kruising Duitse Herder Golden Retriever
Een kennis van me wil graag een pup en heeft zijn oog laten vallen op een nestje Duitse Herder x Golden Retriever. Wat kun je van zo'n hond verwachten qua karakter? Iemand zin om te speculeren?
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
-
- Actief
Hij houdt ook van kruisingen.henny schreef:Klinkt niet verkeerd... als je van kruisingen hou net zoals ik!!! :p:
Ik zie zelf 2 nadelen:
De gezondheid. Het gezin dat het nest heeft bezit zelf de vader en de moeder. Die zijn gezond, maar niet getest op bv HD. HD komt bij de golden retriever en de Duitse herder voor.
Het formaat. Hij wil eigenlijk geen al te grote hond. Kruisingen willen nog wel eens groter uitvallen dan de ouders. Herders en Goldens hebben al snel een schofthoogte van 60 cm (veel Duitse Herders nog wel groter)
Hij gaat binnenkort bij het nest kijken.
- Branka
- moderator
Even een kleine correctie: de schofthoogte van een Goldenteefje moet tussen de 51 en 56 cm liggen en een Goldenreu tussen 56 en 61 cm. Wij hebben 2 Goldenreuen en de ene heeft een schofthoogte van 56 cm en de andere van 57 cm en ze tonen niet echt klein! Het valt dus nogal mee met die schofthoogte!sypke schreef:Hij houdt ook van kruisingen.henny schreef:Klinkt niet verkeerd... als je van kruisingen hou net zoals ik!!! :p:
Ik zie zelf 2 nadelen:
De gezondheid. Het gezin dat het nest heeft bezit zelf de vader en de moeder. Die zijn gezond, maar niet getest op bv HD. HD komt bij de golden retriever en de Duitse herder voor.
Het formaat. Hij wil eigenlijk geen al te grote hond. Kruisingen willen nog wel eens groter uitvallen dan de ouders. Herders en Goldens hebben al snel een schofthoogte van 60 cm (veel Duitse Herders nog wel groter)

Dat valt inderdaad wel mee dan. Ik zie vaak goldens die wel een stuk groter lijken dan 57 cm.Branka schreef: Even een kleine correctie: de schofthoogte van een Goldenteefje moet tussen de 51 en 56 cm liggen en een Goldenreu tussen 56 en 61 cm. Wij hebben 2 Goldenreuen en de ene heeft een schofthoogte van 56 cm en de andere van 57 cm en ze tonen niet echt klein! Het valt dus nogal mee met die schofthoogte!
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Peet2
- Zeer actief
Een vriendinnetje van mij heeft een LabDer: x d-herder en Labrador...echt een ontzettend leuke hond!
Het is een soort labrador met tiporen, de vachtkleur van een Holl herder, flinke staart en qua karakter echt Lab: vriendelijk, enthousiast en zacht. (haha, ik ben geen lab-kenner, dus hierbij mijn definitie van een Lab)
Geen verkeerde hond hoor!!!
: Peet
Het is een soort labrador met tiporen, de vachtkleur van een Holl herder, flinke staart en qua karakter echt Lab: vriendelijk, enthousiast en zacht. (haha, ik ben geen lab-kenner, dus hierbij mijn definitie van een Lab)
Geen verkeerde hond hoor!!!

- cindy1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Kiera's schofthoogte is ong. 60 cm. Dit heb ik een paar keer gemeten, kan het ook verkeerd meten natuurlijkBranka schreef:Even een kleine correctie: de schofthoogte van een Goldenteefje moet tussen de 51 en 56 cm liggen en een Goldenreu tussen 56 en 61 cm. Wij hebben 2 Goldenreuen en de ene heeft een schofthoogte van 56 cm en de andere van 57 cm en ze tonen niet echt klein! Het valt dus nogal mee met die schofthoogte!sypke schreef:Hij houdt ook van kruisingen.henny schreef:Klinkt niet verkeerd... als je van kruisingen hou net zoals ik!!! :p:
Ik zie zelf 2 nadelen:

Als hij geen al te grote hond wil, denk ik dat die kruising niet geschikt voor hem is, denk wel dat de pups groot worden

Zo staat het inderdaad nog wel in de rasstandaard beschreven. Moet zeggen dat de meeste reuen die ik zie ook nog wel aan die standaard voldoen. Maar die meeste teven die ik ken, zitten toch echt tegen de bovengrens aan hoor. Ik heb er hier zelf 2 die erboven zitten (resp. 58 en 60 ofzo), en toch zijn het echte Golden-vrouwtjesBranka schreef:Even een kleine correctie: de schofthoogte van een Goldenteefje moet tussen de 51 en 56 cm liggen en een Goldenreu tussen 56 en 61 cm

Jwellllllll, kom maar hier naar toe met je kanjers. Gaan wij lekker wandelen samen. Geloof maar dat Sypke en Mees aan hun trekken komen met spelen hoorsypke schreef:Doodeng zijn ze! Sypke en Mees mogen er ook nooit mee spelen!!![]()

Anders spreken we een keer halverwege af, lijkt me wel gezellig (en ik zie uit m'n ooghoeken 2 hondjes heel hard 'ja' knikken haha)
Mijn hondjes willen ook wel. Ik doe maandag rijexamen, dus wie weet!Saartje schreef:Jwellllllll, kom maar hier naar toe met je kanjers. Gaan wij lekker wandelen samen. Geloof maar dat Sypke en Mees aan hun trekken komen met spelen hoorsypke schreef:Doodeng zijn ze! Sypke en Mees mogen er ook nooit mee spelen!!![]()
![]()
Anders spreken we een keer halverwege af, lijkt me wel gezellig (en ik zie uit m'n ooghoeken 2 hondjes heel hard 'ja' knikken haha)

Zoiets dan maar. Hahaha, neeeee, ze blijft er lekker van af. Miep is helemaal ons babietje, hoe nep ze ook is (geheimpje.... ze waakt zelfs! Echt waar. Ooit een golden gezien die kan blaffen? Ik heb er eentjesypke schreef:Die moet haar maar een kopje kleiner maken zodat jij weer een standaard golden hebt!

Dan zal Sypke het helemaal geweldig vinden. Sypke kan namelijk ook blaffenSaartje schreef:Zoiets dan maar. Hahaha, neeeee, ze blijft er lekker van af. Miep is helemaal ons babietje, hoe nep ze ook is (geheimpje.... ze waakt zelfs! Echt waar. Ooit een golden gezien die kan blaffen? Ik heb er eentjesypke schreef:Die moet haar maar een kopje kleiner maken zodat jij weer een standaard golden hebt!)

- Branka
- moderator
Nou hier ook een blaffer hoor. Moet je eens bij mijn ouders aanbellen en als je niets hoort op het raam kloppen. Joh, oren dicht want Tagor geeft een concert!!!Saartje schreef:Zoiets dan maar. Hahaha, neeeee, ze blijft er lekker van af. Miep is helemaal ons babietje, hoe nep ze ook is (geheimpje.... ze waakt zelfs! Echt waar. Ooit een golden gezien die kan blaffen? Ik heb er eentjesypke schreef:Die moet haar maar een kopje kleiner maken zodat jij weer een standaard golden hebt!)

en een kopje thee aanbieden.Saartje schreef:Mag ik raden? En dan vrolijk kwispelend de vreemdeling begroeten en wijzen waar de portommonee ligt???Branka schreef:Nou hier ook een blaffer hoor. Moet je eens bij mijn ouders aanbellen en als je niets hoort op het raam kloppen. Joh, oren dicht want Tagor geeft een concert!!!
- Branka
- moderator
Ja, maar in beperkte mate. Hij moet idd heel duidelijk laten weten dat hij er is en dat hij eigenlijk de liefste hond van de wereld is. En bijna iedereen tuint er nog in ookSaartje schreef:Mag ik raden? En dan vrolijk kwispelend de vreemdeling begroeten en wijzen waar de portommonee ligt???Branka schreef:Nou hier ook een blaffer hoor. Moet je eens bij mijn ouders aanbellen en als je niets hoort op het raam kloppen. Joh, oren dicht want Tagor geeft een concert!!!

dat roep ik dus altijd.Daan schreef:en een kopje thee aanbieden.Saartje schreef:Mag ik raden? En dan vrolijk kwispelend de vreemdeling begroeten en wijzen waar de portommonee ligt???Branka schreef:Nou hier ook een blaffer hoor. Moet je eens bij mijn ouders aanbellen en als je niets hoort op het raam kloppen. Joh, oren dicht want Tagor geeft een concert!!!
Maaarrrrrrr
Volgens mij weet hij het best wel als het niet pluis is.
Nou, Miep van ons die heeft dat verschil nog niet helemaal door denk ik. Blaft op hetzelfde toontje als ik thuis kom van m'n werk, als wanneer er een collecteman voor de deur staat. En maar kwispelen voor die voordeur. Jaaaa Miep, indringers worden echt bang van jou zo.Daan schreef:Maaarrrrrrr
Van de andere kant... Saar en Miep begroeten wel heel enthousiast iedereen die binnenkomt. Voor sommige mensen misschien een beetje té enthousiast. Dus dat kan ook weer afschrikwekkend werken he?
- Branka
- moderator
Zeker weten! Tagor is een hond die tijdens het uitlaten graag zijn eigen route kiest en dus altijd een eindje van je af loopt. Op een gegeven moment was ik met een groep vrienden wezen stappen en lag er bij thuiskomst een briefje of ik Tagor nog een keer extra wilde uitlaten, dan konden mijn ouders ook lekker uitslapen. Was er niet blij mee dit midden in de nacht te moeten doen met mijn flink aangeschoten kop. Hij is toen echt binnen een straal van 10 m. bij mij gebleven. Alsof ie wist dat ik in die staat niet mijzelf kon redden en hij mij moest beschermen. Is daarna eigenlijk ook niet meer voorgekomen.Daan schreef:dat roep ik dus altijd.Daan schreef:en een kopje thee aanbieden.Saartje schreef:Mag ik raden? En dan vrolijk kwispelend de vreemdeling begroeten en wijzen waar de portommonee ligt???Branka schreef:Nou hier ook een blaffer hoor. Moet je eens bij mijn ouders aanbellen en als je niets hoort op het raam kloppen. Joh, oren dicht want Tagor geeft een concert!!!
Maaarrrrrrr
Net zoals Jari mij een keer gewekt heeft toen er brand bij de buren was. Allen was dat dus om de zoveel tijd een waarschuwingsblaf. Dus ik op een gegeven moment kijken, stond er een brandweerauto in de straat. Ben mijn bed weer ingestapt met het idee: brave hond en als ik het huis uit moet bellen ze wel aan...... Dat bleek dus al gebeurd te zijn hoorde ik later