Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kruising Duitse Herder Golden Retriever

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Gast

Kruising Duitse Herder Golden Retriever

Ongelezen bericht door Gast »

Een kennis van me wil graag een pup en heeft zijn oog laten vallen op een nestje Duitse Herder x Golden Retriever. Wat kun je van zo'n hond verwachten qua karakter? Iemand zin om te speculeren?
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Weet niet, klinkt best leuk. Maar ik denk dat het zeker een hond is waarmee je wat moet doen. Denk ook dat je er hele leuke resultaten mee kan halen.
Afbeelding
henny
Actief

Ongelezen bericht door henny »

Klinkt niet verkeerd... als je van kruisingen hou net zoals ik!!! :p:
Gast

henny schreef:Klinkt niet verkeerd... als je van kruisingen hou net zoals ik!!! :p:
Hij houdt ook van kruisingen.

Ik zie zelf 2 nadelen:

De gezondheid. Het gezin dat het nest heeft bezit zelf de vader en de moeder. Die zijn gezond, maar niet getest op bv HD. HD komt bij de golden retriever en de Duitse herder voor.

Het formaat. Hij wil eigenlijk geen al te grote hond. Kruisingen willen nog wel eens groter uitvallen dan de ouders. Herders en Goldens hebben al snel een schofthoogte van 60 cm (veel Duitse Herders nog wel groter)

Hij gaat binnenkort bij het nest kijken.
Branka
moderator

sypke schreef:
henny schreef:Klinkt niet verkeerd... als je van kruisingen hou net zoals ik!!! :p:

Ik zie zelf 2 nadelen:

De gezondheid. Het gezin dat het nest heeft bezit zelf de vader en de moeder. Die zijn gezond, maar niet getest op bv HD. HD komt bij de golden retriever en de Duitse herder voor.

Het formaat. Hij wil eigenlijk geen al te grote hond. Kruisingen willen nog wel eens groter uitvallen dan de ouders. Herders en Goldens hebben al snel een schofthoogte van 60 cm (veel Duitse Herders nog wel groter)

Even een kleine correctie: de schofthoogte van een Goldenteefje moet tussen de 51 en 56 cm liggen en een Goldenreu tussen 56 en 61 cm. Wij hebben 2 Goldenreuen en de ene heeft een schofthoogte van 56 cm en de andere van 57 cm en ze tonen niet echt klein! Het valt dus nogal mee met die schofthoogte!
Afbeelding
Gast

Branka schreef: Even een kleine correctie: de schofthoogte van een Goldenteefje moet tussen de 51 en 56 cm liggen en een Goldenreu tussen 56 en 61 cm. Wij hebben 2 Goldenreuen en de ene heeft een schofthoogte van 56 cm en de andere van 57 cm en ze tonen niet echt klein! Het valt dus nogal mee met die schofthoogte!
Dat valt inderdaad wel mee dan. Ik zie vaak goldens die wel een stuk groter lijken dan 57 cm.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

volgens mij word dat een hele actieve hond :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Een vriendinnetje van mij heeft een LabDer: x d-herder en Labrador...echt een ontzettend leuke hond!

Het is een soort labrador met tiporen, de vachtkleur van een Holl herder, flinke staart en qua karakter echt Lab: vriendelijk, enthousiast en zacht. (haha, ik ben geen lab-kenner, dus hierbij mijn definitie van een Lab)
Geen verkeerde hond hoor!!!
:zwaai: Peet
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Branka schreef:
sypke schreef:

Ik zie zelf 2 nadelen:

Even een kleine correctie: de schofthoogte van een Goldenteefje moet tussen de 51 en 56 cm liggen en een Goldenreu tussen 56 en 61 cm. Wij hebben 2 Goldenreuen en de ene heeft een schofthoogte van 56 cm en de andere van 57 cm en ze tonen niet echt klein! Het valt dus nogal mee met die schofthoogte!
Kiera's schofthoogte is ong. 60 cm. Dit heb ik een paar keer gemeten, kan het ook verkeerd meten natuurlijk :?

Als hij geen al te grote hond wil, denk ik dat die kruising niet geschikt voor hem is, denk wel dat de pups groot worden ;)
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Branka schreef:Even een kleine correctie: de schofthoogte van een Goldenteefje moet tussen de 51 en 56 cm liggen en een Goldenreu tussen 56 en 61 cm
Zo staat het inderdaad nog wel in de rasstandaard beschreven. Moet zeggen dat de meeste reuen die ik zie ook nog wel aan die standaard voldoen. Maar die meeste teven die ik ken, zitten toch echt tegen de bovengrens aan hoor. Ik heb er hier zelf 2 die erboven zitten (resp. 58 en 60 ofzo), en toch zijn het echte Golden-vrouwtjes ;)
Gast

Gelukkig, het ligt niet aan mijn perceptie, ze zijn echt zo groot, die Goldens :mrgreen: Ik wandel met Stabijreuen die ongeveer 53-54 cm hoog zijn. Veel Goldens die ik op het strand zie zijn echt veel groter.
Marion.

sypke schreef:Gelukkig, het ligt niet aan mijn perceptie, ze zijn echt zo groot, die Goldens :mrgreen: Ik wandel met Stabijreuen die ongeveer 53-54 cm hoog zijn. Veel Goldens die ik op het strand zie zijn echt veel groter.
Mega-hondjes zijn het, je zou er bijna bang van worden he? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gast

Saartje schreef:Mega-hondjes zijn het, je zou er bijna bang van worden he? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Doodeng zijn ze! Sypke en Mees mogen er ook nooit mee spelen!! :mrgreen: :mrgreen:
Marion.

sypke schreef:Doodeng zijn ze! Sypke en Mees mogen er ook nooit mee spelen!! :mrgreen: :mrgreen:
Jwellllllll, kom maar hier naar toe met je kanjers. Gaan wij lekker wandelen samen. Geloof maar dat Sypke en Mees aan hun trekken komen met spelen hoor ;)
Anders spreken we een keer halverwege af, lijkt me wel gezellig (en ik zie uit m'n ooghoeken 2 hondjes heel hard 'ja' knikken haha)
Gast

Saartje schreef:
sypke schreef:Doodeng zijn ze! Sypke en Mees mogen er ook nooit mee spelen!! :mrgreen: :mrgreen:
Jwellllllll, kom maar hier naar toe met je kanjers. Gaan wij lekker wandelen samen. Geloof maar dat Sypke en Mees aan hun trekken komen met spelen hoor ;)
Anders spreken we een keer halverwege af, lijkt me wel gezellig (en ik zie uit m'n ooghoeken 2 hondjes heel hard 'ja' knikken haha)
Mijn hondjes willen ook wel. Ik doe maandag rijexamen, dus wie weet! :mrgreen: :mrgreen:
Marion.

sypke schreef:Mijn hondjes willen ook wel. Ik doe maandag rijexamen, dus wie weet! :mrgreen: :mrgreen:
Hoe laat moet je? Ik ga duimen :ok:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Ik heb Diesel net opgemeten, 61/62 cm.
Hij is nu 15 maanden. Ik neem aan dat hij niet hoger meer wordt.
Gast

Saartje schreef:
sypke schreef:Mijn hondjes willen ook wel. Ik doe maandag rijexamen, dus wie weet! :mrgreen: :mrgreen:
Hoe laat moet je? Ik ga duimen :ok:
om 9 uur. kan ik dus nog lekker weg met de hondjes erna als ik slaag.
Marion.

Daan schreef:Ik heb Diesel net opgemeten, 61/62 cm.
Hij is nu 15 maanden. Ik neem aan dat hij niet hoger meer wordt.
Ik hoop het voor je, hij loopt nu al uit de standaard haha. Miep is 17 maanden, teefje, en 60 cm dus. Als ik tijd heb breng ik haar terug naar de fokster, 't is gewoon een misbaksel :twisted: :twisted:
Gast

Saartje schreef:Als ik tijd heb breng ik haar terug naar de fokster
Die moet haar maar een kopje kleiner maken zodat jij weer een standaard golden hebt!
Marion.

sypke schreef:Die moet haar maar een kopje kleiner maken zodat jij weer een standaard golden hebt!
Zoiets dan maar. Hahaha, neeeee, ze blijft er lekker van af. Miep is helemaal ons babietje, hoe nep ze ook is (geheimpje.... ze waakt zelfs! Echt waar. Ooit een golden gezien die kan blaffen? Ik heb er eentje :-D )
Gast

Saartje schreef:
sypke schreef:Die moet haar maar een kopje kleiner maken zodat jij weer een standaard golden hebt!
Zoiets dan maar. Hahaha, neeeee, ze blijft er lekker van af. Miep is helemaal ons babietje, hoe nep ze ook is (geheimpje.... ze waakt zelfs! Echt waar. Ooit een golden gezien die kan blaffen? Ik heb er eentje :-D )
Dan zal Sypke het helemaal geweldig vinden. Sypke kan namelijk ook blaffen :twisted: :twisted: (Stabijen mogen het volgens de rasstandaard, dus ik kan er niets van zeggen :cry2: :cry2: )
Branka
moderator

Saartje schreef:
Nou hier ook een blaffer hoor. Moet je eens bij mijn ouders aanbellen en als je niets hoort op het raam kloppen. Joh, oren dicht want Tagor geeft een concert!!!
Afbeelding
Daan

Diesel blaftte nooit.
Heeft hij geleerd van Bitsy.
Hij doet het alllen als we aan het spelen zijn, en laatst 'snachts, 1 blaf.
Zat gelijk de hele familie rechtop in bed.
Geen blaffer dus.
Maar hij wil wel graag mij door de wijk sleuren.
Hoort ook niet bij dit ras vertelde iemand mij eens. :mrgreen:
Marion.

Branka schreef:Nou hier ook een blaffer hoor. Moet je eens bij mijn ouders aanbellen en als je niets hoort op het raam kloppen. Joh, oren dicht want Tagor geeft een concert!!!
Mag ik raden? En dan vrolijk kwispelend de vreemdeling begroeten en wijzen waar de portommonee ligt???
Daan

Saartje schreef:
Branka schreef:Nou hier ook een blaffer hoor. Moet je eens bij mijn ouders aanbellen en als je niets hoort op het raam kloppen. Joh, oren dicht want Tagor geeft een concert!!!
Mag ik raden? En dan vrolijk kwispelend de vreemdeling begroeten en wijzen waar de portommonee ligt???
en een kopje thee aanbieden.
Branka
moderator

Saartje schreef:
Ja, maar in beperkte mate. Hij moet idd heel duidelijk laten weten dat hij er is en dat hij eigenlijk de liefste hond van de wereld is. En bijna iedereen tuint er nog in ook :mrgreen: . Maar ook daar wijkt ie in af van de rasstandaard. Echt geen allemansvriend. Is zelfs zo'n type dat als je met hem gaat wandelen en je bent in zijn ogen hem niet genoeg de baas hij besluit om op eigen houtje terug naar huis te gaan. Is diverse mensen al overkomen. Over het algemeen ook een prima toets om te kijken of iemand stoer is of alleen maar stoer doet (zoals een neef van mij :V ). Maar goed wat Tagor nalaat wordt bij ons door Jari (over)gecompenseert. Hij apporteert dus slecht, maar hij zal bij wijze van spreke die portemonee naar een inbreker brengen. Is kwa karakter dus op een top een Golden. Tagor veel minder, bij hem moet je de wil to please afdwingen door echt zijn baas te zijn. Niet echt een typische Golden dus....
Afbeelding
Daan

Daan schreef:
Saartje schreef:
dat roep ik dus altijd.
Maaarrrrrrr
Volgens mij weet hij het best wel als het niet pluis is.
Marion.

Daan schreef:Maaarrrrrrr
Nou, Miep van ons die heeft dat verschil nog niet helemaal door denk ik. Blaft op hetzelfde toontje als ik thuis kom van m'n werk, als wanneer er een collecteman voor de deur staat. En maar kwispelen voor die voordeur. Jaaaa Miep, indringers worden echt bang van jou zo.
Van de andere kant... Saar en Miep begroeten wel heel enthousiast iedereen die binnenkomt. Voor sommige mensen misschien een beetje té enthousiast. Dus dat kan ook weer afschrikwekkend werken he?
Branka
moderator

Daan schreef:
Daan schreef:
Saartje schreef:
dat roep ik dus altijd.
Maaarrrrrrr
Zeker weten! Tagor is een hond die tijdens het uitlaten graag zijn eigen route kiest en dus altijd een eindje van je af loopt. Op een gegeven moment was ik met een groep vrienden wezen stappen en lag er bij thuiskomst een briefje of ik Tagor nog een keer extra wilde uitlaten, dan konden mijn ouders ook lekker uitslapen. Was er niet blij mee dit midden in de nacht te moeten doen met mijn flink aangeschoten kop. Hij is toen echt binnen een straal van 10 m. bij mij gebleven. Alsof ie wist dat ik in die staat niet mijzelf kon redden en hij mij moest beschermen. Is daarna eigenlijk ook niet meer voorgekomen.
Net zoals Jari mij een keer gewekt heeft toen er brand bij de buren was. Allen was dat dus om de zoveel tijd een waarschuwingsblaf. Dus ik op een gegeven moment kijken, stond er een brandweerauto in de straat. Ben mijn bed weer ingestapt met het idee: brave hond en als ik het huis uit moet bellen ze wel aan...... Dat bleek dus al gebeurd te zijn hoorde ik later :?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”