Het vetgedrukte zeggen ze natuurlijk allemaal. Al zullen er tussen de fokkers ongetwijfeld mensen tussen zitten met de beste bedoelingen.Reny schreef:Ik vind dat ze wel een punt heeft, vooral omdat ze ook klaar staat als het niet goed gaat en een pup dan terug zou komen. Ik geef je gelijk Wolfsblut als het een fooker zou zijn die je uitzwaait en waarbij je nooit meer hoeft terug te komen. Maar dit is een fokster waarbij de deur dus altijd openstaat voor de pup/hond.Wolfsblut schreef:Dat schijnt erg populair te zijn de laatste jaren. Potentiële klanten eerst aan een psychologisch onderzoek onderwerpen om te kijken welke pup bij hen past. Dit liefst in combinatie met een honden gedragstherapeut. Dat de titel therapeut niet erkend is en geen enkele waarde heeft laten we gemakshalve maar even in het midden.FullofLove schreef: Verder bepaal ik wel zelf aan wie ik wel of geen pup verkoop! Of als ik een bepaalde combinatie van baas-pup niet zie zitten, kan men laag en hoog springen maar dan kan men niet de pup kopen die men zo graag wilt. Maar wel een pup die ik wel bij ze vind passen. M.a.w. ik bepaal uiteindelijk wie welke pup mee naar huis neemt!
Ik vind het arrogantie ten top dat een of andere afgekeurde Anita van drie hoog achter met 5 jaar lager school en drie danslessen de wannabee psychologe placht uit te hangen. Die was ik ter plekke haar oren met haar therapeut erbij.
Natuurlijk maak je zelf uit aan wie je je pup verkoopt. Maar met dit soort benaderingen wil ik bij dergelijke fokkers niet eens een hond kopen.
Er zitten genoeg top fokkers in het buitenland die mij graag een pup verkopen die ik graag wil. En met het vliegtuig ben ik sneller in Barcelona, Praag of Milaan dan dat ik met mijn Peugeootje "even" naar Friesland rij.
Een betrokken huiskamer fokker weet wat voor karakter een pup heeft en dat ze juist wel of juist niet in een bepaald huishouden/gezinssamenstelling/met of zonder andere honden die pup kan plaatsen. Lijkt mij dat je dat overlegt met een a.s. pupkoper.
Terug naar de originele vraag: ja Billy hebben wij onder fokkersvoorwaarden. Billy is een (dek)reu. Wij hebben een contract wat ergens op zolder ligt want alles gaat in samenspraak met de fokster. Nou ja, alles........... grijnsssssssssss we overleggen als we op vakantie gaan met de mannen of er iets in de planning zit qua dekken. Maar dat is zo ongeveer alles. De fokster heeft ons gevraagd o.a. door de manier waarop wij met honden omgaan. Dus doen we gewoon lekker ons ding.
Lijkt mij dat je dat overlegt met een a.s. pupkoper.
Overleg vind ik prima. En gerichte vragen van de koper beantwoorden inzake het gedrag van een pup die je wel ligt ook natuurlijk. Daar moet het echter wel bij blijven.
Het zo gemakkelijk nee willen verkopen geeft echter wel aan dat er meer vraag dan aanbod is. Daarmee creëer je natuurlijk een monopoliepositie waarbij je gemakkelijk je eigen regeltjes kunt hanteren. Met uiteraard een daarbij passend prijskaartje.
Dit vraagt eigenlijk om veel meer fokkertjes. Dan kunnen de prijzen ook flink naar beneden en dan word de broodfok ook grotendeels uitgeschakeld. Dat zijn dus twee vliegen in een klap.