Het is alweer een tijdje geleden dat ik op dit forum actief ben geweest, toch hoop ik dat jullie een beetje met mij mee kunnen denken!
3 weken geleden is mijn hond (3 jarige Amerikaanse bulldog) met spoed geopereerd. Hij bleek een tennisbal te hebben opgegeten. Gevolg; een darmperforatie en een buikvliesontsteking waarbij er 20cm blinde darm is verwijderd + het volledige buikvlies omdat deze niet te redden was. Na 4 dagen Intensive Care mocht hij naar huis. Inmiddels gaat het éindelijk de goede kant op met hem maar nu moet hij nog aankomen in gewicht. Hij heeft nooit veel reserves gehad, het is een zeer actieve hond met een atletische bouw. Zijn gezonde gewicht is ongeveer 40 kilo, na de operatie woog hij nog 31 kilo... Hij kreeg altijd KVV, lotgering een kilo per dag. Nu krijgt hij voor zijn herstel nog voer van de DA, Hill's i/d. Ik ben als de dood om hem nog vlees te geven (zal misschien tussen mijn oren zitten, maar ik krijg de rillingen als ik er aan denk hoeveel bacterieën daarin zitten...).
Dus... Heeft er iemand tips?! Ik ben namelijk een échte brokken-leek. Wat zou een optie zijn om hem te voeren? Wat zijn echte dikmakers om hem weer snel op gewicht te krijgen? Zijn er misschien supplementen die ik hem kan geven om hem wat extra te helpen te herstellen? Hij krijgt nu enkel (sinds maandag) pro-biotica na zijn antibiotica van 3 weken.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Gr Marloes