Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Advies gevraagd; herstellende hond weer op gewicht krijgen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Lance
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog
Aantal honden: 2

Advies gevraagd; herstellende hond weer op gewicht krijgen

Ongelezen bericht door Lance »

Hoi,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik op dit forum actief ben geweest, toch hoop ik dat jullie een beetje met mij mee kunnen denken!

3 weken geleden is mijn hond (3 jarige Amerikaanse bulldog) met spoed geopereerd. Hij bleek een tennisbal te hebben opgegeten. Gevolg; een darmperforatie en een buikvliesontsteking waarbij er 20cm blinde darm is verwijderd + het volledige buikvlies omdat deze niet te redden was. Na 4 dagen Intensive Care mocht hij naar huis. Inmiddels gaat het éindelijk de goede kant op met hem maar nu moet hij nog aankomen in gewicht. Hij heeft nooit veel reserves gehad, het is een zeer actieve hond met een atletische bouw. Zijn gezonde gewicht is ongeveer 40 kilo, na de operatie woog hij nog 31 kilo... Hij kreeg altijd KVV, lotgering een kilo per dag. Nu krijgt hij voor zijn herstel nog voer van de DA, Hill's i/d. Ik ben als de dood om hem nog vlees te geven (zal misschien tussen mijn oren zitten, maar ik krijg de rillingen als ik er aan denk hoeveel bacterieën daarin zitten...).

Dus... Heeft er iemand tips?! Ik ben namelijk een échte brokken-leek. Wat zou een optie zijn om hem te voeren? Wat zijn echte dikmakers om hem weer snel op gewicht te krijgen? Zijn er misschien supplementen die ik hem kan geven om hem wat extra te helpen te herstellen? Hij krijgt nu enkel (sinds maandag) pro-biotica na zijn antibiotica van 3 weken.

Alvast bedankt voor het meedenken! :ok:

Gr Marloes
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Advies gevraagd; herstellende hond weer op gewicht krijg

Ongelezen bericht door DeDiana »

Je zou satin balls kunnen proberen, maar die maak je ook met rauw vlees (met de zoekfunctie vind je de ingrediënten wel). Wat betreft brokken zou ik voor een high energy-variant gaan.

Toen ik Amy kreeg was ze ook een gratenpakhuis en heb ik haar redelijk snel weer op gewicht gekregen met o.a. rundervetpoeder over de maaltijd, kvv mengen met Hills A/D, als snack een paar schapenvetbonbons per dag en geregeld wat koolhydraten (havermout of rijst) toevoegen aan de maaltijd.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nutrivet en acana hebben goede calorie rijke brokken.

Niko krijgt (zit altijd ergens tussen schraal en te mager) sinds een paar weken een extra maaltijd in de vorm van een shake, met een heel rauw ei, banaan, havermout, volle yoghurt, iets van olie, kokos of rundervet, een schep sojaproteine en krillolie.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Kale gekookte spaghetti bijvoeren. Ik kreeg dat advies van de da voor mijn hond toen hij ook een stuk tennisbal had binnengewerkt, gelukkig geen operaties toen aan te pas gekomen, maar hij was in die periode sterk vermagerd. Ook ongeveer 8 kilo onder zijn minimale gewicht.
Zijn darmen moesten toen ook tot rust komen/herstellen en da adviseerde toen dus spaghetti dieet met gekookte kip en af en toe gekookt ei.
Dat was een weekje en daarna ben ik ook brok weer gaan bijvoeren. Hij kwam behoorlijk snel gelukkig toen weer op gewicht.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”