Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ook erg fijn.. :/ (loslopende waakhond)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hailfall
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ook erg fijn.. :/ (loslopende waakhond)

Ongelezen bericht door Hailfall »

Wij gingen net met Loki naar de Mac toe om eten te halen (ook al voel ik mij niet helemaal goed nog) op de weg daarheen zien we ineens een hond loslopen. Ik herkende de Duitse Herder als de waakhond die een heel stuk verder op normaal gesproken achter een dik hek zit. Oh fijn :ugh:

Terwijl wij die kant op liepen begon de hond al te blaffen en had een redelijke kam op. Ik liep een stuk voorop terwijl Alex met Loki achter mij bleven (en Alex er voor zorgde dat Loki zijn bek hield). Uiteindelijk hebben wij de hond terug kunnen "drijven" doordat ik hem zei dat terug (Ab!) moest gaan. Dit deed hij natuurlijk maar wel onder luid protest, dat was wel fijn, maar toen wij even stil stonden om Loki zijn poep op te ruimen kwam hij al weer blaffend terug gerend. Dus ik weer naar voren gelopen en weer hem bevolen terug te lopen. Was wel blij dat de hond niet zo aggressief was eigenlijk.

Uiteindelijk is hij richting dat gebouw wat hij normaal gesproken bewaakt gegaan waar wij gezien hadden dat het hek open was. Omdat er een drukke weg en ook een Mac Donalds met veel kinderen in de buurt was hebben wij toen maar de politie gebeld want je weet maar nooit. Deze vroegen mij nog even te blijven zodat ik ze kon aanwijzen waar de hond was.

Daarna is de politie (3 man sterk) gekomen en zeiden grappend tegen Alex "Oh daar is de hond toch, die is wel schattig" terwijl Loki de politie aankeek :mann: om aandacht te krijgen. Ik heb ze daarna aangewezen waar de hond zat, maar dat was niet nodig omdat hij meteen al blaffend aangerend kwam. Hierna zijn wij maar gegaan zodat zij het konden afhandelen en op de terugweg zagen we in ieder geval dat het hek nu wel dicht was en de hond konden wij ook niet meer zien.

Ik hoop echt dat die man een vette boete gekregen heeft daarvoor, vooral nadat wij voor ons lieve loslopende hond een boete van 100 euro hadden gehad een paar weken daarvoor (en Loki was alleen maar met een bal aan het spelen niet andere mensen pesten ;) )
Afbeelding
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Re: Ook erg fijn.. :/ (loslopende waakhond)

Ongelezen bericht door Lunatic »

Je kon zelf het hek niet even dicht doen?
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Hailfall schreef: Ik hoop echt dat die man een vette boete gekregen heeft daarvoor, vooral nadat wij voor ons lieve loslopende hond een boete van 100 euro hadden gehad een paar weken daarvoor (en Loki was alleen maar met een bal aan het spelen niet andere mensen pesten ;) )
ach god toch, wat een gelul weer !
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hailfall schreef:Wij gingen net met Loki naar de Mac toe om eten te halen (ook al voel ik mij niet helemaal goed nog) op de weg daarheen zien we ineens een hond loslopen. Ik herkende de Duitse Herder als de waakhond die een heel stuk verder op normaal gesproken achter een dik hek zit. Oh fijn :ugh:

Terwijl wij die kant op liepen begon de hond al te blaffen en had een redelijke kam op. Ik liep een stuk voorop terwijl Alex met Loki achter mij bleven (en Alex er voor zorgde dat Loki zijn bek hield). Uiteindelijk hebben wij de hond terug kunnen "drijven" doordat ik hem zei dat terug (Ab!) moest gaan. Dit deed hij natuurlijk maar wel onder luid protest, dat was wel fijn, maar toen wij even stil stonden om Loki zijn poep op te ruimen kwam hij al weer blaffend terug gerend. Dus ik weer naar voren gelopen en weer hem bevolen terug te lopen. Was wel blij dat de hond niet zo aggressief was eigenlijk.

Uiteindelijk is hij richting dat gebouw wat hij normaal gesproken bewaakt gegaan waar wij gezien hadden dat het hek open was. Omdat er een drukke weg en ook een Mac Donalds met veel kinderen in de buurt was hebben wij toen maar de politie gebeld want je weet maar nooit. Deze vroegen mij nog even te blijven zodat ik ze kon aanwijzen waar de hond was.

Daarna is de politie (3 man sterk) gekomen en zeiden grappend tegen Alex "Oh daar is de hond toch, die is wel schattig" terwijl Loki de politie aankeek :mann: om aandacht te krijgen. Ik heb ze daarna aangewezen waar de hond zat, maar dat was niet nodig omdat hij meteen al blaffend aangerend kwam. Hierna zijn wij maar gegaan zodat zij het konden afhandelen en op de terugweg zagen we in ieder geval dat het hek nu wel dicht was en de hond konden wij ook niet meer zien.

Ik hoop echt dat die man een vette boete gekregen heeft daarvoor, vooral nadat wij voor ons lieve loslopende hond een boete van 100 euro hadden gehad een paar weken daarvoor (en Loki was alleen maar met een bal aan het spelen niet andere mensen pesten ;) )
Inderdaad geluk gehad dat de hond redelijk luisterde en fijn dat de politie er zo snel bij was.
Hailfall
Zeer actief

Lunatic schreef:Je kon zelf het hek niet even dicht doen?
Dat was zo'n groot ijzeren hek wat normaal gesproken "automatisch" geopend en dichtgaat, dus nee dat konden wij niet ;)
Afbeelding
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Waarom ga je in vredesnaam naar de MacDrek als je toch al niet lekker bent?
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

nathalie schreef:Waarom ga je in vredesnaam naar de MacDrek als je toch al niet lekker bent?
Misschien misselijkheid door verslaving. :zweep:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Hailfall
Zeer actief

Natuurlijk BP..

Heb ook niet gezegd dat ik wat gegeten had daar? Mijn vriend wilde een ronde gaan lopen en onderweg besloot hij dat hij honger had en wij zijn daar heen gelopen. Ik heb buiten gewacht met de hond en alleen een smoothie gehad, ik had alleen knallende koppijn daarvoor.
Afbeelding
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Hailfall schreef:Natuurlijk BP..

Heb ook niet gezegd dat ik wat gegeten had daar? Mijn vriend wilde een ronde gaan lopen en onderweg besloot hij dat hij honger had en wij zijn daar heen gelopen. Ik heb buiten gewacht met de hond en alleen een smoothie gehad, ik had alleen knallende koppijn daarvoor.
Ik heb ook zo mijn verslavingen hoor dus trek het je niet aan door uitleg te geven wat je wel en niet gevreten hebt bij de Mac.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

bouvierpoedel schreef:
Hailfall schreef:Natuurlijk BP..

Ik heb ook zo mijn verslavingen hoor dus trek het je niet aan door uitleg te geven wat je wel en niet gevreten hebt bij de Mac.
Dat dus, al had je je wel volgevreten, moet je helemaal zelf weten. Zou wat worden dat we daar ook nog eens verantwoording voor zouden moeten afleggen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”