Terwijl wij die kant op liepen begon de hond al te blaffen en had een redelijke kam op. Ik liep een stuk voorop terwijl Alex met Loki achter mij bleven (en Alex er voor zorgde dat Loki zijn bek hield). Uiteindelijk hebben wij de hond terug kunnen "drijven" doordat ik hem zei dat terug (Ab!) moest gaan. Dit deed hij natuurlijk maar wel onder luid protest, dat was wel fijn, maar toen wij even stil stonden om Loki zijn poep op te ruimen kwam hij al weer blaffend terug gerend. Dus ik weer naar voren gelopen en weer hem bevolen terug te lopen. Was wel blij dat de hond niet zo aggressief was eigenlijk.
Uiteindelijk is hij richting dat gebouw wat hij normaal gesproken bewaakt gegaan waar wij gezien hadden dat het hek open was. Omdat er een drukke weg en ook een Mac Donalds met veel kinderen in de buurt was hebben wij toen maar de politie gebeld want je weet maar nooit. Deze vroegen mij nog even te blijven zodat ik ze kon aanwijzen waar de hond was.
Daarna is de politie (3 man sterk) gekomen en zeiden grappend tegen Alex "Oh daar is de hond toch, die is wel schattig" terwijl Loki de politie aankeek
Ik hoop echt dat die man een vette boete gekregen heeft daarvoor, vooral nadat wij voor ons lieve loslopende hond een boete van 100 euro hadden gehad een paar weken daarvoor (en Loki was alleen maar met een bal aan het spelen niet andere mensen pesten