dat de pup direct mee naar huis is verbaasd me dan ook wel weer, want zelfs als ik hier nog pups beschikbaar heb die direct weg mogen mogen de nieuwe eigenaren eerst nog even met een uitdraai van het koopcontract naar huis om het een en ander door te nemen en een nachtje over te slapenNeeltje schreef:Het was mijn advies aan haar, niet de manier waarop ik de fokker voor mijn hond uitzoek. Zij zijn naar die mensen gegaan en met een pup naar huis. De fokkers waar ik mijn honden heb gehaald, had ik al een aantal jaar contact mee, voordat ik überhaupt een puppy wilde en zijn zorgvuldig uitgezocht.Nanna schreef:Het is nooit bij me opgekomen om onaangekondigd, ter controle, bij mensen waar ik een pup besteld had binnen te komen vallen. Vind dat inderdaad heel paranoïde overkomen en ook redelijk onbeschoft. Als je ergens een pup besteld hebt waar je de zaak op die manier meent te moeten controleren kun je beter die hele pup maar afbestellen.
Waarschijnlijk heb ik, geheel ten onrechte trouwens, een zeer betrouwbare harses want bij mij zijn pupkopers nooit binnen komen vallen terwijl ik net onder de douche stond, mij bedenkend wat ik aan boodschappen moest halen. Ze hadden het godverdomme ook niet hoeven te proberen
![]()
Het feit dat ik een nest heb liggen betekent niet dat ik openbaar bezit ben.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Is het mogelijk?
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Is het mogelijk?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Heb ooit mensen gehad die voor een dekking kwamen... kreeg de loopse teef bij de voordeur in mn handen gedrukt en mevrouw liep vrolijk door naar de woonkamer waar ze zichzelf installeerden voor een bakkie
met de vraag of ze t zelf maar zou inschenken want ik moest toch die honden doen... was dus een wildvreemde voor mij.
Een beetje hetzelfde voor mij als onaangekondigd langskomen...
Een beetje hetzelfde voor mij als onaangekondigd langskomen...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Wolfsblut
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Onderwerp je die nieuwe eigenaren niet eerst aan een psychologisch onderzoek? Schijnt tegenwoordig erg populair te zijn want het kan natuurlijk niet zo zijn dat de kopers de pup krijgen die ze graag willen.crutz schreef:dat de pup direct mee naar huis is verbaasd me dan ook wel weer, want zelfs als ik hier nog pups beschikbaar heb die direct weg mogen mogen de nieuwe eigenaren eerst nog even met een uitdraai van het koopcontract naar huis om het een en ander door te nemen en een nachtje over te slapenNeeltje schreef:Het was mijn advies aan haar, niet de manier waarop ik de fokker voor mijn hond uitzoek. Zij zijn naar die mensen gegaan en met een pup naar huis. De fokkers waar ik mijn honden heb gehaald, had ik al een aantal jaar contact mee, voordat ik überhaupt een puppy wilde en zijn zorgvuldig uitgezocht.Nanna schreef:Het is nooit bij me opgekomen om onaangekondigd, ter controle, bij mensen waar ik een pup besteld had binnen te komen vallen. Vind dat inderdaad heel paranoïde overkomen en ook redelijk onbeschoft. Als je ergens een pup besteld hebt waar je de zaak op die manier meent te moeten controleren kun je beter die hele pup maar afbestellen.
Waarschijnlijk heb ik, geheel ten onrechte trouwens, een zeer betrouwbare harses want bij mij zijn pupkopers nooit binnen komen vallen terwijl ik net onder de douche stond, mij bedenkend wat ik aan boodschappen moest halen. Ze hadden het godverdomme ook niet hoeven te proberen
![]()
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
natuurlijk niet maar ze krijgen wel (eerlijke) informatie over het ras en de tijd om er over na te denken, want ja, zo'n bolletje pluis vind iedereen schattigWolfsblut schreef:Onderwerp je die nieuwe eigenaren niet eerst aan een psychologisch onderzoek? Schijnt tegenwoordig erg populair te zijn want het kan natuurlijk niet zo zijn dat de kopers de pup krijgen die ze graag willen.crutz schreef:dat de pup direct mee naar huis is verbaasd me dan ook wel weer, want zelfs als ik hier nog pups beschikbaar heb die direct weg mogen mogen de nieuwe eigenaren eerst nog even met een uitdraai van het koopcontract naar huis om het een en ander door te nemen en een nachtje over te slapenNeeltje schreef:
Het was mijn advies aan haar, niet de manier waarop ik de fokker voor mijn hond uitzoek. Zij zijn naar die mensen gegaan en met een pup naar huis. De fokkers waar ik mijn honden heb gehaald, had ik al een aantal jaar contact mee, voordat ik überhaupt een puppy wilde en zijn zorgvuldig uitgezocht.
Ervaren mensen mogen ook prima zelf kiezen, onervaren mensen gaat de keuze hier wel degelijk in overleg, tot ze de deur uit gaan zijn ze mijn verantwoording (en daarna tot op zekere hoogte ook nog) dus maak graag een goede match en dat is niet obv een wit plekje/teentje oid maar juist op basis van het karakter
inderdaad dus ook mensen weggestuurd die enkel die ene met dat speciale kleurtje wilden (lichter of donkerder, veel keuze is er niet bij de mechel) en dat ik die niet geschikt vond. En ja zij moeten er als het goed is 12-15 jaar tegen aan kijken dus het oog mag ook wel wat willen, maar als het goed is moeten ze er ook die tijd mee samen leven dus het karakter lijkt me belangrijker
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Omdat het ze geen barst kan schelen uit welke schuur die puppen komen. Of omdat ze dom zijn. Of omdat ze als ze er eenmaal zijn het best weten maar dat pupje willen redden. Of alles tegelijk.Neeltje schreef:En waarom trappen er dan zoveel mensen in????? Het nest kan ook zelf gefokt zijn en bij de 100 anderen in de schuur ergens liggen. Als ik er bij een bij mij gekozen fokker niet naar binnen mag als ik onverwachts langs kom, dan zijn er nog volop andere fokkers.
Nou, dit dus.crutz schreef:inderdaad dus ook mensen weggestuurd die enkel die ene met dat speciale kleurtje wilden (lichter of donkerder, veel keuze is er niet bij de mechel) en dat ik die niet geschikt vond. En ja zij moeten er als het goed is 12-15 jaar tegen aan kijken dus het oog mag ook wel wat willen, maar als het goed is moeten ze er ook die tijd mee samen leven dus het karakter lijkt me belangrijker
Als ik pups heb ben ik ook geen openbaar bezit en ik ben verdorie nog veel te aardig en beleefd. Maar ik stel wel eisen aan de kopers. En als een fokker dat niet doet is dát dus het moment waarop je je als koper moet afvragen of het wel goed zit.
Maar mensen die in broodfok trappen vinden het juist top, geen eisen. Dan kan die pup meteen mee en zo. Ze geloven gewoon alle onzin omdat ze dat graag willen.
Behalve als het fout gaat natuurlijk, dan gaan ze klagen bij Hans Baaij dat fokkers geen van allen deugen.
-
Aniway
Wat een mooi pupje
Leuke foto
Leuke foto
-
Neeltje
Mij dus niet en dat zijn dus de adressen waar je heel erg moet opletten. Denk ook niet dat zij er een koopcontract bij gekregen heeft. Dit is gewoon we hebben nog een pup en die moet weg. Hoeft niets mis mee te zijn, maar moet je wel heel erg goed opletten.crutz schreef:dat de pup direct mee naar huis is verbaasd me dan ook wel weer, want zelfs als ik hier nog pups beschikbaar heb die direct weg mogen mogen de nieuwe eigenaren eerst nog even met een uitdraai van het koopcontract naar huis om het een en ander door te nemen en een nachtje over te slapenNeeltje schreef:Het was mijn advies aan haar, niet de manier waarop ik de fokker voor mijn hond uitzoek. Zij zijn naar die mensen gegaan en met een pup naar huis. De fokkers waar ik mijn honden heb gehaald, had ik al een aantal jaar contact mee, voordat ik überhaupt een puppy wilde en zijn zorgvuldig uitgezocht.Nanna schreef:Het is nooit bij me opgekomen om onaangekondigd, ter controle, bij mensen waar ik een pup besteld had binnen te komen vallen. Vind dat inderdaad heel paranoïde overkomen en ook redelijk onbeschoft. Als je ergens een pup besteld hebt waar je de zaak op die manier meent te moeten controleren kun je beter die hele pup maar afbestellen.
![]()
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
verbaasd me ook niet van de fokker, maar wel van de koper omdat er juist gezegd wordt op te passen dat het geen broodfok gaat zijnNeeltje schreef:Mij dus niet en dat zijn dus de adressen waar je heel erg moet opletten. Denk ook niet dat zij er een koopcontract bij gekregen heeft. Dit is gewoon we hebben nog een pup en die moet weg. Hoeft niets mis mee te zijn, maar moet je wel heel erg goed opletten.crutz schreef:dat de pup direct mee naar huis is verbaasd me dan ook wel weer, want zelfs als ik hier nog pups beschikbaar heb die direct weg mogen mogen de nieuwe eigenaren eerst nog even met een uitdraai van het koopcontract naar huis om het een en ander door te nemen en een nachtje over te slapenNeeltje schreef:Het was mijn advies aan haar, niet de manier waarop ik de fokker voor mijn hond uitzoek. Zij zijn naar die mensen gegaan en met een pup naar huis. De fokkers waar ik mijn honden heb gehaald, had ik al een aantal jaar contact mee, voordat ik überhaupt een puppy wilde en zijn zorgvuldig uitgezocht.Nanna schreef:Het is nooit bij me opgekomen om onaangekondigd, ter controle, bij mensen waar ik een pup besteld had binnen te komen vallen. Vind dat inderdaad heel paranoïde overkomen en ook redelijk onbeschoft. Als je ergens een pup besteld hebt waar je de zaak op die manier meent te moeten controleren kun je beter die hele pup maar afbestellen.
![]()
bij geen broodfok is de fokker heel niet te beroerd een pupje enkele dagen vast te houden zodat de koper een wel overwogen beslissing kan nemen over dat betreffende pupje
-
Lemuria
Ik ben voor Izzy ook 2x langsgegaan naar de andere kant van Brabant, om 2 momentopnames te zien van hoe de honden erbij liepen. Kan me er persoonlijk niets bij voorstellen dat je als fokker je pup aan iemand meegeeft die een halfuur bij je op de bank koffie heeft zitten drinken
Het pupje is wel vreselijk schattig om te zien
Het pupje is wel vreselijk schattig om te zien
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Je kunt het maar kwijt wezen heLemuria schreef:Ik ben voor Izzy ook 2x langsgegaan naar de andere kant van Brabant, om 2 momentopnames te zien van hoe de honden erbij liepen. Kan me er persoonlijk niets bij voorstellen dat je als fokker je pup aan iemand meegeeft die een halfuur bij je op de bank koffie heeft zitten drinken![]()
Maar het is toch al te laat, dus ach.
-
Neeltje
Maar wat is te laat? Wij kunnen vanaf hier niet beoordelen of het wel of niet een broodfokker is. Er zijn meer dan genoeg mensen die niet alleen een 'oeps' nestje hebben, maar ook die gewoon met hun fikkie een nestje willen. En die geven 9 van de 10 keer ook de pupjes zo mee. En al zou het een broodfokpup zijn, ja wat erachter zit is gigantisch fout, maar niet alle hondjes van de broodfok zijn zielige zieke hondjes.Marjoleine schreef:Je kunt het maar kwijt wezen heLemuria schreef:Ik ben voor Izzy ook 2x langsgegaan naar de andere kant van Brabant, om 2 momentopnames te zien van hoe de honden erbij liepen. Kan me er persoonlijk niets bij voorstellen dat je als fokker je pup aan iemand meegeeft die een halfuur bij je op de bank koffie heeft zitten drinken![]()
Maar het is toch al te laat, dus ach.
-
Neeltje
Maar ook niet te beroerd om het meteen mee te geven. Wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben, maar dat is gewoon de realiteit. En degene tegen wie wij het gezegd hebben, TS, is niet de koper van het hondje. Dus zij is niet degene die beslist.crutz schreef:verbaasd me ook niet van de fokker, maar wel van de koper omdat er juist gezegd wordt op te passen dat het geen broodfok gaat zijnNeeltje schreef:Mij dus niet en dat zijn dus de adressen waar je heel erg moet opletten. Denk ook niet dat zij er een koopcontract bij gekregen heeft. Dit is gewoon we hebben nog een pup en die moet weg. Hoeft niets mis mee te zijn, maar moet je wel heel erg goed opletten.crutz schreef:dat de pup direct mee naar huis is verbaasd me dan ook wel weer, want zelfs als ik hier nog pups beschikbaar heb die direct weg mogen mogen de nieuwe eigenaren eerst nog even met een uitdraai van het koopcontract naar huis om het een en ander door te nemen en een nachtje over te slapenNeeltje schreef:
Het was mijn advies aan haar, niet de manier waarop ik de fokker voor mijn hond uitzoek. Zij zijn naar die mensen gegaan en met een pup naar huis. De fokkers waar ik mijn honden heb gehaald, had ik al een aantal jaar contact mee, voordat ik überhaupt een puppy wilde en zijn zorgvuldig uitgezocht.
bij geen broodfok is de fokker heel niet te beroerd een pupje enkele dagen vast te houden zodat de koper een wel overwogen beslissing kan nemen over dat betreffende pupje
-
Lieske1977
Dat laatste klopt inderdaad. Bij het zoeken naar een pup voor vriendin kon ik zo al heel wat adressen afschrijven omdat het overduidelijk wél om broodfok ging: meerdere nestjes/kruisingen die tegelijk werden aangeboden, iemand die niet eens wist te vertellen of de hondjes van vijf weken die hij aanbood reutjes of teefjes waren, advertenties die op het oog wel wat leken maar twee (en drie en vier) maanden geleden exact zo op MP stonden en nog meer van dergelijke troep.Neeltje schreef: Maar ook niet te beroerd om het meteen mee te geven. Wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben, maar dat is gewoon de realiteit. En degene tegen wie wij het gezegd hebben, TS, is niet de koper van het hondje. Dus zij is niet degene die beslist.
Ik heb mijn best gedaan om kaf van koren te onderscheiden en een voor deze kruising zo betrouwbaar mogelijk adres te vinden. Ik denk dat dat gelukt is. Zou ik hier zelf voor kiezen? Nee, dat heb ik eerder ook al geschreven. Maar als een vriendin zo stellig voor een dergelijk hondje wil gaan, wil ik wel graag helpen om dat dan zo goed mogelijk te doen.
Hondje is gisteren voor een check up naar de eigen dierenarts geweest, die het gelukkig een prima gezond hondje vond waar hij niets op aan te merken had. Beestje is ook lekker open en vrij van karakter, zowel naar mensen als naar andere honden. Tussen Joy en de pup was het meteen dikke mik
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier kon iedereen langskomen, nadat ze een afspraak hadden gemaakt of even hadden gebeld. Onaangekondigd aan de deur ter controle= geen pup meer. Simpel. Rot maar op met je achterdochtigheid en ga lekker ergens anders een pup halen! Mijn leven ging nog steeds een beetje door toen ik pups had en dat is met komend nestje niet anders.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
Lieske1977
Bij Joys fokker had ik ook gerust niet onaangekondigd langs hoeven te komen. Daar had ik ook geen enkele aanleiding toe, ik had alle vertrouwen in haar.nathalie schreef:Hier kon iedereen langskomen, nadat ze een afspraak hadden gemaakt of even hadden gebeld. Onaangekondigd aan de deur ter controle= geen pup meer. Simpel. Rot maar op met je achterdochtigheid en ga lekker ergens anders een pup halen! Mijn leven ging nog steeds een beetje door toen ik pups had en dat is met komend nestje niet anders.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Bij Axel zijn we twee keer langs geweest om te kijken, terwijl dat achteraf gezien toch echt broodfok was. (Wisten wij veel, zestien jaar geleden...) De hondjes lagen nota bene zonder ouders in een schuur!
Bij Murdock heb ik het anders aangepakt; gedegen onderzoek, via de Ras vereniging en drie keer langs geweest. Een keer voor dat de pups geboren waren zelfs.
Nu komt de Puli pup en gaat het weer heel anders. Ik laat op goed vertrouwen iemand voor mij zoeken in Hongarije omdat ik daar de ballen verstand van heb...
Zo zie je maar. Het kan op velerlei manieren.
Bij Murdock heb ik het anders aangepakt; gedegen onderzoek, via de Ras vereniging en drie keer langs geweest. Een keer voor dat de pups geboren waren zelfs.
Nu komt de Puli pup en gaat het weer heel anders. Ik laat op goed vertrouwen iemand voor mij zoeken in Hongarije omdat ik daar de ballen verstand van heb...
Zo zie je maar. Het kan op velerlei manieren.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Nanna, maar jij kende die fokkers dan wel mensen die de hond geregeld hadden. Dat is toch iets anders.
Bij iemand een pup halen die ik ken is niet te vergelijken met ergens van MP een pup plukken bij een adres waarvan je geen idee hebt wie het is.

Bij iemand een pup halen die ik ken is niet te vergelijken met ergens van MP een pup plukken bij een adres waarvan je geen idee hebt wie het is.
Nee, en het is dus te laat om daar naar te kijken, dus we zullen het nooit weten.Neeltje schreef:Maar wat is te laat? Wij kunnen vanaf hier niet beoordelen of het wel of niet een broodfokker is.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Je hebt je best gedaan om het zo goed mogelijk te laten zijn.Lieske1977 schreef:Dat laatste klopt inderdaad. Bij het zoeken naar een pup voor vriendin kon ik zo al heel wat adressen afschrijven omdat het overduidelijk wél om broodfok ging: meerdere nestjes/kruisingen die tegelijk werden aangeboden, iemand die niet eens wist te vertellen of de hondjes van vijf weken die hij aanbood reutjes of teefjes waren, advertenties die op het oog wel wat leken maar twee (en drie en vier) maanden geleden exact zo op MP stonden en nog meer van dergelijke troep.Neeltje schreef: Maar ook niet te beroerd om het meteen mee te geven. Wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben, maar dat is gewoon de realiteit. En degene tegen wie wij het gezegd hebben, TS, is niet de koper van het hondje. Dus zij is niet degene die beslist.
Ik heb mijn best gedaan om kaf van koren te onderscheiden en een voor deze kruising zo betrouwbaar mogelijk adres te vinden. Ik denk dat dat gelukt is. Zou ik hier zelf voor kiezen? Nee, dat heb ik eerder ook al geschreven. Maar als een vriendin zo stellig voor een dergelijk hondje wil gaan, wil ik wel graag helpen om dat dan zo goed mogelijk te doen.
Hondje is gisteren voor een check up naar de eigen dierenarts geweest, die het gelukkig een prima gezond hondje vond waar hij niets op aan te merken had. Beestje is ook lekker open en vrij van karakter, zowel naar mensen als naar andere honden. Tussen Joy en de pup was het meteen dikke mik
Fijn dat de DA het ook een gezond hondje vond.
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat bij je vriendin
-
Neeltje
Bij de fokkers van mijn honden ook. De fokker van Tirsa woonde dichtbij, dus was ik regelmatig in de buurt en ging dan even langs. Ook toen Tirsa al lang bij mij was.Lieske1977 schreef:Bij Joys fokker had ik ook gerust niet onaangekondigd langs hoeven te komen. Daar had ik ook geen enkele aanleiding toe, ik had alle vertrouwen in haar.nathalie schreef:Hier kon iedereen langskomen, nadat ze een afspraak hadden gemaakt of even hadden gebeld. Onaangekondigd aan de deur ter controle= geen pup meer. Simpel. Rot maar op met je achterdochtigheid en ga lekker ergens anders een pup halen! Mijn leven ging nog steeds een beetje door toen ik pups had en dat is met komend nestje niet anders.
Krijgen jullie dan nooit onverwacht bezoek, gewoon vrienden die ineens voor de deur staan? Hier tenminste wel en vaak eten ze dan gewoon mee. Tenzij ik echt weg moet of iets dringends heb, maar het meeste wat ik zou willen doen, kan ook tot de dag erop wachten.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
ja leuk als je een nest van 14 pups hebt liggen en ze besluiten voor een groot deel om on aangekondigd aan te komen en te blijven hangenNeeltje schreef:Bij de fokkers van mijn honden ook. De fokker van Tirsa woonde dichtbij, dus was ik regelmatig in de buurt en ging dan even langs. Ook toen Tirsa al lang bij mij was.Lieske1977 schreef:Bij Joys fokker had ik ook gerust niet onaangekondigd langs hoeven te komen. Daar had ik ook geen enkele aanleiding toe, ik had alle vertrouwen in haar.nathalie schreef:Hier kon iedereen langskomen, nadat ze een afspraak hadden gemaakt of even hadden gebeld. Onaangekondigd aan de deur ter controle= geen pup meer. Simpel. Rot maar op met je achterdochtigheid en ga lekker ergens anders een pup halen! Mijn leven ging nog steeds een beetje door toen ik pups had en dat is met komend nestje niet anders.
Krijgen jullie dan nooit onverwacht bezoek, gewoon vrienden die ineens voor de deur staan? Hier tenminste wel en vaak eten ze dan gewoon mee. Tenzij ik echt weg moet of iets dringends heb, maar het meeste wat ik zou willen doen, kan ook tot de dag erop wachten.
vrienden is anders, maar zelfs die bellen kort vooraf of ik thuis ben en of het schikt, of rijden door als het niet past op dat moment
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
tja, ach
ik heb al mijn herplaatsers -op cerva na, omdat de eigenaar wilde weten waar ze terechtkwam en haar een paar dagen na ons bezoek kwam brengen- ook allemaal meteen meegenomen.
luca -teruggehaald door de fokker en vier maanden oud- en de acht weken oude poedelpup van een zeer gerenomeerde fokker eveneens.
alleen jan was een ander verhaal, maar dat kwam ook omdat ik de fokker goed kende.
ik heb nog nooit een broodfokhond gehad en spijt heb ik ook van geen van mijn honden.
denk dat het allemaal nogal betrekkelijk is.
ik heb al mijn herplaatsers -op cerva na, omdat de eigenaar wilde weten waar ze terechtkwam en haar een paar dagen na ons bezoek kwam brengen- ook allemaal meteen meegenomen.
luca -teruggehaald door de fokker en vier maanden oud- en de acht weken oude poedelpup van een zeer gerenomeerde fokker eveneens.
alleen jan was een ander verhaal, maar dat kwam ook omdat ik de fokker goed kende.
ik heb nog nooit een broodfokhond gehad en spijt heb ik ook van geen van mijn honden.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Ben ik het helemaal mee eens.Nanna schreef:
Als ik een hond wil wil ik een hond. Dan heb ik helemaal geen zin in 'lijnen uitpluizen' en twee jaar op een wachtlijst staan. Dat schept alleen maar torenhoge verwachtingen die dat beest maar waar moet maken.
Ik denk dat er gerust mensen zijn die het hartstikke leuk vinden om te doen en dat het dan onderdeel is van de voorpret, maar ik vind er geen drol aan.
Ik ben 1 keer bij een kelpie fokker geweest vanwege interesse in een nest, en die afspraak wil ik liever vergeten. Met een eigenzinnige kop was ze me aan het vertellen hoe belachelijk het was dat 1 van haar pupkopers op facebook had gezet dat ze in de wachtkamer bij de dierenarts zat vanwege hartproblemen van de hond. Hoe háálde ze het in haar hoofd om dat op internet te zetten, zonder haar éérst te bellen?! Ook mag je een contract tekenen dat je je hond niet zelf mag herplaatsen, dus als ik in een rolstoel terecht kom en mijn zus wil mijn hond overnemen, dan zit die fokker daar dus tussen. Toen ik besloot geen pup te nemen, mailde ze me terug dat ze ook niet zo'n goed gevoel bij me had, omdat ik had gezegd dat mijn vriend het overdreven vond om een pup van 1000euro te kopen (terwijl ik betaal)
Totáál geen zin in. Geef me dan maar een fokker die zonder al te veel poeha die pup bij je in de auto zet, of een tweedehandsje.

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Ja sommige fokkers schieten er nogal in door. Ik hou wel van die voorpret van zoeken en kennis maken, maar ik hoef ook weer niet het gevoel te krijgen dat ik zooo dankbaar mag zijn dat ik 1200 euro mag betalen voor een pup, waar de fokker zo'n beetje de baas over blijft.
- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Vrienden en familie weten dat ik het vaak druk heb en dat er bijna dagelijks mensen langskomen voor de caviaopvang. Meestal spreken we van tevoren zoiets af of bellen ze even op de dag zelf. Maar zomaar langskomen doen ze gelukkig zelden, want als ik op een dag niks heb staan dan plan ik die heel snel vol.Neeltje schreef:Bij de fokkers van mijn honden ook. De fokker van Tirsa woonde dichtbij, dus was ik regelmatig in de buurt en ging dan even langs. Ook toen Tirsa al lang bij mij was.Lieske1977 schreef:Bij Joys fokker had ik ook gerust niet onaangekondigd langs hoeven te komen. Daar had ik ook geen enkele aanleiding toe, ik had alle vertrouwen in haar.nathalie schreef:Hier kon iedereen langskomen, nadat ze een afspraak hadden gemaakt of even hadden gebeld. Onaangekondigd aan de deur ter controle= geen pup meer. Simpel. Rot maar op met je achterdochtigheid en ga lekker ergens anders een pup halen! Mijn leven ging nog steeds een beetje door toen ik pups had en dat is met komend nestje niet anders.

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
Dit heb ik ook in mijn contract staan en daar is niks mis mee. zo kan je wel voorkomen dat mensen jou zorgvuldig gefokte pup op marktplaats flikkeren. Hebben de mensen zelf een andere plek gevonden vind ik prima maar wel in overleg en ik wil weten waar de hond heen is gegaan.Paisley schreef:Ben ik het helemaal mee eens.Nanna schreef:
Als ik een hond wil wil ik een hond. Dan heb ik helemaal geen zin in 'lijnen uitpluizen' en twee jaar op een wachtlijst staan. Dat schept alleen maar torenhoge verwachtingen die dat beest maar waar moet maken.
Ik denk dat er gerust mensen zijn die het hartstikke leuk vinden om te doen en dat het dan onderdeel is van de voorpret, maar ik vind er geen drol aan.
Ik ben 1 keer bij een kelpie fokker geweest vanwege interesse in een nest, en die afspraak wil ik liever vergeten. Met een eigenzinnige kop was ze me aan het vertellen hoe belachelijk het was dat 1 van haar pupkopers op facebook had gezet dat ze in de wachtkamer bij de dierenarts zat vanwege hartproblemen van de hond. Hoe háálde ze het in haar hoofd om dat op internet te zetten, zonder haar éérst te bellen?! Ook mag je een contract tekenen dat je je hond niet zelf mag herplaatsen, dus als ik in een rolstoel terecht kom en mijn zus wil mijn hond overnemen, dan zit die fokker daar dus tussen. Toen ik besloot geen pup te nemen, mailde ze me terug dat ze ook niet zo'n goed gevoel bij me had, omdat ik had gezegd dat mijn vriend het overdreven vond om een pup van 1000euro te kopen (terwijl ik betaal)En dat terwijl het bezoek 1 monoloog van de fokker was en mij nauwelijks wat gevraagd werd.
Totáál geen zin in. Geef me dan maar een fokker die zonder al te veel poeha die pup bij je in de auto zet, of een tweedehandsje.
Onaangekondigd hoeven ze ook niet voor de deur te staan want ik stuur ze gewoon weg. ze kunnen bellen, of mailen voor een afspraak. ze mogen zo vaak komen kijken als ze willen, maar ik heb ook nog een eigen leven naast de puppen. daarbij ben je ook een hoop tijd kwijt aan het naar buiten gaan met de puppen in het kader van socialiseren.
ellen
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
ellen en de birmanen schreef:Dit heb ik ook in mijn contract staan en daar is niks mis mee. zo kan je wel voorkomen dat mensen jou zorgvuldig gefokte pup op marktplaats flikkeren. Hebben de mensen zelf een andere plek gevonden vind ik prima maar wel in overleg en ik wil weten waar de hond heen is gegaan.Paisley schreef:Ben ik het helemaal mee eens.Nanna schreef:
Ik ben 1 keer bij een kelpie fokker geweest vanwege interesse in een nest, en die afspraak wil ik liever vergeten. Met een eigenzinnige kop was ze me aan het vertellen hoe belachelijk het was dat 1 van haar pupkopers op facebook had gezet dat ze in de wachtkamer bij de dierenarts zat vanwege hartproblemen van de hond. Hoe háálde ze het in haar hoofd om dat op internet te zetten, zonder haar éérst te bellen?! Ook mag je een contract tekenen dat je je hond niet zelf mag herplaatsen, dus als ik in een rolstoel terecht kom en mijn zus wil mijn hond overnemen, dan zit die fokker daar dus tussen. Toen ik besloot geen pup te nemen, mailde ze me terug dat ze ook niet zo'n goed gevoel bij me had, omdat ik had gezegd dat mijn vriend het overdreven vond om een pup van 1000euro te kopen (terwijl ik betaal)En dat terwijl het bezoek 1 monoloog van de fokker was en mij nauwelijks wat gevraagd werd.
Onaangekondigd hoeven ze ook niet voor de deur te staan want ik stuur ze gewoon weg. ze kunnen bellen, of mailen voor een afspraak. ze mogen zo vaak komen kijken als ze willen, maar ik heb ook nog een eigen leven naast de puppen. daarbij ben je ook een hoop tijd kwijt aan het naar buiten gaan met de puppen in het kader van socialiseren.
ellen
Staat er hier iets anders in.
Als eerste aan mij aanbieden en als door omstandigheden de hond tijdelijk of voor langere tijd elders verblijft (bv dus bij een zus/goede vriend etc) mij inlichten. Evenals bij verhuizingen.
Uiteindelijk betaald de pupkoper een aanzienlijk bedrag en mag het daarvoor best zijn/haar hond zijn
- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik had daar inderdaad ook geen problemen mee. Ik zou er zelf ook veel moeite mee hebben als ik een pup in goed vertrouwen meegeef aan iemand die hem vervolgens van de hand doet. Op deze manier stellen ze je hopelijk op de hoogte en kan je hem eventueel terugnemen en zelf houden/herplaatsen. Ik heb dat in enkele gevallen zien gebeuren en die honden zitten nu op een fantastische plek...ellen en de birmanen schreef:Dit heb ik ook in mijn contract staan en daar is niks mis mee. zo kan je wel voorkomen dat mensen jou zorgvuldig gefokte pup op marktplaats flikkeren. Hebben de mensen zelf een andere plek gevonden vind ik prima maar wel in overleg en ik wil weten waar de hond heen is gegaan.Paisley schreef:Ben ik het helemaal mee eens.Nanna schreef:
ellen
Daarnaast vind ik 1000 euro voor een zorgvuldig gefokte kelpie waarvan de ouders en zoveel mogelijk andere familieleden getest en vrij zijn van een aantal ziektes die momenteel opduiken in het ras heel schappelijk aangezien ik er hopelijk 10-15 jaar mee moet doen. Daarnaast vind ik dat je ook naar het totaalplaatje bij de fokker moet kijken: als een fokker veel honden heeft (waarvan een aanzienlijk deel niet eens ingezet wordt voor de fok) en maar af en toe een nestje waarvan de ouders uitgebreid getest zijn vind ik dat geen gek bedrag.
Dat niet iedereen het ervoor over heeft begrijp ik ook heel goed overigens.

- dagmar88
- Zeer actief
renee-uk schreef: ik heb nog nooit een broodfokhond gehad en spijt heb ik ook van geen van mijn honden.
Bij Niko hadden we allemaal een goed gevoel. Lijkt me sterk dat dat bij een tweede bezoek opeens zou veranderen en daar was hij nog een paar dagen tekort gekomen terwijl wij stonden te trappelen om met hem aan de gang te gaan.
Maar als ze dat hadden gewild was ik wel een tweede keer afgereisd hoor.
Verder is Pjotr de enige die ik vooraf heb gezien en die vond ik voor mezelf niks
Van Charlie wist ik alleen leeftijd, geslacht en kruising, zelfs geen foto voor het ophalen.
Alleen Vulkan, de pup van een goede fokker die de pech had aangekocht te zijn door een broodfokker hebben we laten schieten. Daar denk ik jaren later nog met buikpijn aan terug