Ik gruwelde bij het idee maar het valt best mee. De viespeuk vond het zelfs wel lekker
Even flink in die spuit knijpen en flats, piemel schoon.
Nu heeft hij af en toe een druppeltje maar heel minimaal en hij maakt dat keurig zelf schoon.
Moderator: moderatorteam

Zo, maar dat is dan ook wel heftig. Dan ging er hier toch ook het mes in.Sulluna schreef:Toch was het voor Sultan een reden om hem wel te castreren. Toen hij anderhalf jaar was hebben wij hem gecastreerd. Maar bij hem was het echt extreem.. Mijn héle huis zat onder de zooi.. Als hij zich uitschudde zat het letterlijk over al.. Op mijn tv, bank, vloerkleed, spiegel, eetkamer tafel, trap.. Alles zat onder die zooi. Zijn haren rond zijn piemel en bovenbenen zaten altijd in de klit door opgedroogd pus, was niet tegen aan te kammen en de stank was niet te harden. Hij heeft 2 keer antibiotica gehad ervoor, omdat hij er zelf ook echt last van de had, maar het kwam na de kuur direct terug. Continu likken er aan en hij kreeg op een gegeven moment ontstekingen rond zijn piemel waardoor hij weer verhoging had. Na een "ziektebed" van 9 maanden ( van iets anders) en het feit dat hij toen nog steeds niet helemaal genezen was, heeft de dierenarts aangeraadde hem toch te laten helpen. Zijn lichaam had zijn energie veel te hard nodig om beter te worden van al de andere dingen.
Na de castratie nooit meer ook maar een druppel gehad. Nooit meer.
hahaha! Ik heb vroeger paardgereden en moest dan ook de paarden verzorgen. Als je een keer zo'n schacht hebt uitgespoeld is een hondenpiemel niks meer hoorZamunda schreef:Hahaha, nou Laissah kijkt er heel vies naar en wendt zich vervolgens afGollum schreef:Je kan er ook een teef bij nemen. Gol hield altijd de puspiel van haar huisgenoot schoon..
Ikzelf spoel liever die voorhuid dan dat ik kots of diarree opruim. Maar goed, het hoort er allemaal bij dus even slikken (
) en weer door. Gelukkig heeft Mister niet zo vaak en niet zo'n erge puspiemel, in het begin heb ik het een paar keer gespoeld omdat het toen erger was maar dat is verder niet meer nodig geweest.
hahaha idd!Gollum schreef:hahaha! Ik heb vroeger paardgereden en moest dan ook de paarden verzorgen. Als je een keer zo'n schacht hebt uitgespoeld is een hondenpiemel niks meer hoorZamunda schreef:Hahaha, nou Laissah kijkt er heel vies naar en wendt zich vervolgens afGollum schreef:Je kan er ook een teef bij nemen. Gol hield altijd de puspiel van haar huisgenoot schoon..
Ikzelf spoel liever die voorhuid dan dat ik kots of diarree opruim. Maar goed, het hoort er allemaal bij dus even slikken (
) en weer door. Gelukkig heeft Mister niet zo vaak en niet zo'n erge puspiemel, in het begin heb ik het een paar keer gespoeld omdat het toen erger was maar dat is verder niet meer nodig geweest.
Kijk, dat is nu relativerenhahaha! Ik heb vroeger paardgereden en moest dan ook de paarden verzorgen. Als je een keer zo'n schacht hebt uitgespoeld is een hondenpiemel niks meer hoor
Zoooo, daar zeg je wat..............Nanna schreef:Wat zal je man daarna ook tegenvallencornelia schreef:Kijk, dat is nu relativerenhahaha! Ik heb vroeger paardgereden en moest dan ook de paarden verzorgen. Als je een keer zo'n schacht hebt uitgespoeld is een hondenpiemel niks meer hoor
![]()
![]()

Over lachwekkend om te lezen gesprokengyanty schreef:Ppffhfhhh wat jullie allemaal doen haha... Lachwekkend om te lezen. Zowel bij de paarden als bij de honden ga ik het echt niet zo uitgebreid doen. Tuinslang/douchekop erop zetten, eventueel al het haar in de omgeving wegknippen, liever nog scheren, want dan hoef ik het ook niet met mijn handen aan te raken![]()
bescherming voor een gevoelig deel van je hond.Zamunda schreef:Over lachwekkend om te lezen gesprokengyanty schreef:Ppffhfhhh wat jullie allemaal doen haha... Lachwekkend om te lezen. Zowel bij de paarden als bij de honden ga ik het echt niet zo uitgebreid doen. Tuinslang/douchekop erop zetten, eventueel al het haar in de omgeving wegknippen, liever nog scheren, want dan hoef ik het ook niet met mijn handen aan te raken![]()
. Het is gewoon huid met haar hoor... je hoeft die hele piemel niet aan te raken, niet uit te schachten (waar je overigens ook die piemel niet voor aan hoeft te raken) of wat dan ook. Huid, met haar.

Nou Blondie, je had toch echt het hele topic moeten lezen hoor. De kamille thee was veruit de minst bloederige oplossing.blondie schreef:Heb niet alles gelezen. Wellicht staat de tip er wel bij. Mijn reu had er ook last van en wat ik begreep had het te maken met irritatie o.a. van zand, we liepen vaak op strand en in zanderig duingebied. Ik las dat kamillethee goed kon werken. Dus ben ik thee gaan zetten en ben met een washand, natte keukenrol de boel gaan schoonmaken 1x per dag, en de schacht inderdaad omhoog getrokken.
Na een week was het al beduidend minder en wat later merkte ik dat hij zichzelf ook beter schoon ging houden.
Misschien ook wel een ding van een reu zelf uit, het al dan niet goed schoonhouden van de piemel![]()
Aki kleurt regelmatig roze, uit zichzelf al en maakt de boel dan schoon. Het ziet er soms wat apart uit, maar gut, hij houdt de boel in ieder geval zelf schoon, daar kon mijn andere reu in ieder geval in aanvang nog een puntje aan zuigen
En daar wil ook wel even een waarschuwing voor neerzetten, ik heb het ooit bij Freek gedaan al trimmende dacht ik, ik kort het haar bij zijn piemel ook wat in en hij heeft 1 maand met een sweater gelopen want hij werd gek van de jeuk omdat de haartjes weer groeidenZamunda schreef:Over lachwekkend om te lezen gesprokengyanty schreef:Ppffhfhhh wat jullie allemaal doen haha... Lachwekkend om te lezen. Zowel bij de paarden als bij de honden ga ik het echt niet zo uitgebreid doen. Tuinslang/douchekop erop zetten, eventueel al het haar in de omgeving wegknippen, liever nog scheren, want dan hoef ik het ook niet met mijn handen aan te raken![]()
. Het is gewoon huid met haar hoor... je hoeft die hele piemel niet aan te raken, niet uit te schachten (waar je overigens ook die piemel niet voor aan hoeft te raken) of wat dan ook. Huid, met haar.
Ja joh de hoge druk erop......renee-uk schreef:bescherming voor een gevoelig deel van je hond.Zamunda schreef:Over lachwekkend om te lezen gesprokengyanty schreef:Ppffhfhhh wat jullie allemaal doen haha... Lachwekkend om te lezen. Zowel bij de paarden als bij de honden ga ik het echt niet zo uitgebreid doen. Tuinslang/douchekop erop zetten, eventueel al het haar in de omgeving wegknippen, liever nog scheren, want dan hoef ik het ook niet met mijn handen aan te raken![]()
lekker voor hem om daar de tuinslang op te zetten, liefst met een fijne harde straal ook nog zeker

En ik ben nog wel verpleegkundige, dus zie dagelijks genoeg van die dingen die ik ook nog moet wassen..... Maar hee dan heb ik ook handschoenen aan.....billy schreef:En daar wil ook wel even een waarschuwing voor neerzetten, ik heb het ooit bij Freek gedaan al trimmende dacht ik, ik kort het haar bij zijn piemel ook wat in en hij heeft 1 maand met een sweater gelopen want hij werd gek van de jeuk omdat de haartjes weer groeidenZamunda schreef:Over lachwekkend om te lezen gesprokengyanty schreef:Ppffhfhhh wat jullie allemaal doen haha... Lachwekkend om te lezen. Zowel bij de paarden als bij de honden ga ik het echt niet zo uitgebreid doen. Tuinslang/douchekop erop zetten, eventueel al het haar in de omgeving wegknippen, liever nog scheren, want dan hoef ik het ook niet met mijn handen aan te raken![]()
ik bemoei me er voor de rest niet meer mee, Baco red dat zelf wel denk ik ik kijk er nooit naar
De hele piemel scheren? Had ik het daar over?Nanna schreef:Precies. Alleen even die natte punt eraf, dat volstaat prima. Je gaat toch niet die hele piemel scherenFotogravinnetje schreef:Daarom knip ik het met een schaar. Dan maak je het niet zo kort dat de boel gaat jeuken

een hond van mij heeft het ook gehad en heb ik laten castreren toen(is al 20jr. geleden, toen ook dit advies gekregen) en na zijn castratie had hij het nog steeds, het enige wat hielp is inderdaad zo nu en dan spoelen met Kamillethee.Sanchis schreef:Ik heb de reacties niet gelezen, alleen de opening post. Ik ken een hond die het hardnekkig had en die is om deze reden gecastreerd op aanraden van de dierenarts. Het stopte na de castratie.

renee-uk schreef:bescherming voor een gevoelig deel van je hond.Zamunda schreef:Over lachwekkend om te lezen gesprokengyanty schreef:Ppffhfhhh wat jullie allemaal doen haha... Lachwekkend om te lezen. Zowel bij de paarden als bij de honden ga ik het echt niet zo uitgebreid doen. Tuinslang/douchekop erop zetten, eventueel al het haar in de omgeving wegknippen, liever nog scheren, want dan hoef ik het ook niet met mijn handen aan te raken![]()
lekker voor hem om daar de tuinslang op te zetten, liefst met een fijne harde straal ook nog zeker
Nee vind ik niet hoordagmar88 schreef:renee-uk schreef:bescherming voor een gevoelig deel van je hond.Zamunda schreef:Over lachwekkend om te lezen gesprokengyanty schreef:Ppffhfhhh wat jullie allemaal doen haha... Lachwekkend om te lezen. Zowel bij de paarden als bij de honden ga ik het echt niet zo uitgebreid doen. Tuinslang/douchekop erop zetten, eventueel al het haar in de omgeving wegknippen, liever nog scheren, want dan hoef ik het ook niet met mijn handen aan te raken![]()
lekker voor hem om daar de tuinslang op te zetten, liefst met een fijne harde straal ook nog zeker![]()
Niko krijgt een spa behandeling met de mist stand.
Hij heeft er met regelmatig bijhouden gelukkig niet meer zo'n last van dat kamillethee nodig is. Denk dat bij hem het buikschuiven door het zand de boosdoener is, dat gaat natuurlijk schuren.
Ik snap ook niet wat er zo vies of lachwekkend aan is. Gewoon even de huid aan de bovenkant vastpakken en sproeien of uitspoelen indien nodig.
Als het wat geïrriteerd is gaat er nog een lik sudocrem over z'n tuutje.
Charlie krijgt snel smetplekjes in de vouwen waar vulva en billen samenkomen, die houd ik ook schoon en droog.
Je kijkt en voelt toch ook of de tepels/melklijsten van je teef nog normaal zijn, gaat even met een zakdoekje na of eventueel vocht uit de vulva normaal van geur en kleur is en houdt in de gaten dat de ballen van je reu normaal van vorm en grootte zijn?
Is dat ook raar?
Ik heb het een keer of 4 gelezen maar ik snap er niks vansenseotje schreef:Onze mannen, 1.5 jaar en 4 maand dagelijks een capsule met tuinisbloem olie er in, is het een moment erger dan 2, stop ik er mee duurt het een week en de spetters zijn er weer.
bij kruidvat tekoop