Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pus uit pielemans

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Manu

Re: Pus uit pielemans

Ongelezen bericht door Manu »

Manu heeft eens een ontsteking gehad en dat heb ik ook gewoon gespoeld. Zonder handschoentjes :mrgreen:
Ik gruwelde bij het idee maar het valt best mee. De viespeuk vond het zelfs wel lekker :hmmm:
Even flink in die spuit knijpen en flats, piemel schoon.

Nu heeft hij af en toe een druppeltje maar heel minimaal en hij maakt dat keurig zelf schoon.
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door GrethavW »

Bronco heeft het ook, maar het begint nu minder te worden.
Behalve als de teef van de buren loops is, dan is het weer erger.
Ik doe er ook niets aan.

Een muscle keukenreiniger doet wonderen voor vlekken op het meubilair. :W:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

toch zou het in de gebruiksaanwijzing van een hond moeten staan, het maakt mogelijk vlekken !!!!!!!! :idea: dan zijn mensen niet zo verrast :engel:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik zeg het er gewoon bij als er mensen komen voor een pup.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cornelia »

Sulluna schreef:Toch was het voor Sultan een reden om hem wel te castreren. Toen hij anderhalf jaar was hebben wij hem gecastreerd. Maar bij hem was het echt extreem.. Mijn héle huis zat onder de zooi.. Als hij zich uitschudde zat het letterlijk over al.. Op mijn tv, bank, vloerkleed, spiegel, eetkamer tafel, trap.. Alles zat onder die zooi. Zijn haren rond zijn piemel en bovenbenen zaten altijd in de klit door opgedroogd pus, was niet tegen aan te kammen en de stank was niet te harden. Hij heeft 2 keer antibiotica gehad ervoor, omdat hij er zelf ook echt last van de had, maar het kwam na de kuur direct terug. Continu likken er aan en hij kreeg op een gegeven moment ontstekingen rond zijn piemel waardoor hij weer verhoging had. Na een "ziektebed" van 9 maanden ( van iets anders) en het feit dat hij toen nog steeds niet helemaal genezen was, heeft de dierenarts aangeraadde hem toch te laten helpen. Zijn lichaam had zijn energie veel te hard nodig om beter te worden van al de andere dingen.

Na de castratie nooit meer ook maar een druppel gehad. Nooit meer.
Zo, maar dat is dan ook wel heftig. Dan ging er hier toch ook het mes in.
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik ken ook wel een aantal gecastreerde reuen die nog steeds een puspiemel hebben?

Hier is het soms heel erg, dan zit het ook overal. Paar dagen achter elkaar flink spoelen en het gaat weer wat beter. Ik vind het minder erg dan kots of diarree. En ik heb hem idd een commando geleerd om te poetsen, moet het alleen even aanwijzen. :LOL:
jenn90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador x dalmatier
Peruaanse naakthond x working kelpie 2x
Jack russel
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jenn90 »

Hier hebben de vitamine c tabletjes geholpen maar een paar dagen geven en het was zo goed als voorbij.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Zamunda schreef:
Gollum schreef:Je kan er ook een teef bij nemen. Gol hield altijd de puspiel van haar huisgenoot schoon.
Hahaha, nou Laissah kijkt er heel vies naar en wendt zich vervolgens af :LOL: .

Ikzelf spoel liever die voorhuid dan dat ik kots of diarree opruim :schrik: . Maar goed, het hoort er allemaal bij dus even slikken ( :Q: ) en weer door. Gelukkig heeft Mister niet zo vaak en niet zo'n erge puspiemel, in het begin heb ik het een paar keer gespoeld omdat het toen erger was maar dat is verder niet meer nodig geweest.
hahaha! Ik heb vroeger paardgereden en moest dan ook de paarden verzorgen. Als je een keer zo'n schacht hebt uitgespoeld is een hondenpiemel niks meer hoor :mrgreen:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Bij die paarden deed ik het ook niet hoor... :schrik: Dat was bij die van mij ook een zelfmoordactie.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Gollum schreef:
Zamunda schreef:
Gollum schreef:Je kan er ook een teef bij nemen. Gol hield altijd de puspiel van haar huisgenoot schoon.
Hahaha, nou Laissah kijkt er heel vies naar en wendt zich vervolgens af :LOL: .

Ikzelf spoel liever die voorhuid dan dat ik kots of diarree opruim :schrik: . Maar goed, het hoort er allemaal bij dus even slikken ( :Q: ) en weer door. Gelukkig heeft Mister niet zo vaak en niet zo'n erge puspiemel, in het begin heb ik het een paar keer gespoeld omdat het toen erger was maar dat is verder niet meer nodig geweest.
hahaha! Ik heb vroeger paardgereden en moest dan ook de paarden verzorgen. Als je een keer zo'n schacht hebt uitgespoeld is een hondenpiemel niks meer hoor :mrgreen:
hahaha idd!

Charlie had vorige week 1 druppel maar sindsdien niets meer gezien. Anders moet ie ook gespoeld, ik gok dat ie dat niet zo heel erg zou vinden.
cornelia
Zeer actief

Kijk, dat is nu relativeren
:ok: :ok:
Afbeelding
cornelia
Zeer actief

Nanna schreef:
cornelia schreef:
Kijk, dat is nu relativeren
:ok: :ok:
Wat zal je man daarna ook tegenvallen :engel: :cool2:
Zoooo, daar zeg je wat..............
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

haha nou daar moet je toch niet aan denken, waar moet je dat allemaal kwijt :LOL:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ppffhfhhh wat jullie allemaal doen haha... Lachwekkend om te lezen. Zowel bij de paarden als bij de honden ga ik het echt niet zo uitgebreid doen. Tuinslang/douchekop erop zetten, eventueel al het haar in de omgeving wegknippen, liever nog scheren, want dan hoef ik het ook niet met mijn handen aan te raken :ugh:

Kay al jonge hond dus ook wel wat korter gehouden. Nu is het eigenlijk niet meer nodig, tenzij ik zie dat er vieze puntje in het haar erom zitten, dan knip ik bij. Doe ik ook bij diarree en bij teven maak ik ook sowieso een plas (die ik vaak doortrek tot poep)goot. Even een lijntje maken met het scheerapparaat. En tja bij onze collies scheer ik vaak ook een kale streep op de bui van voor naar achter. Zie je niks van, is meteen hygiënisch en makkelijker afkoelen voor ze in de zomer (en scheelt een hoop klitten en viezigheid...)

Tja het hoort er allemaal bij, zeker bij langharigere dieren. Haren bij piemel dus even inkorten wat dat is je infectiebron.... (en ik heb gewoon een scheerapparaatje van de zooplus van 20 euries....)
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

gyanty schreef:Ppffhfhhh wat jullie allemaal doen haha... Lachwekkend om te lezen. Zowel bij de paarden als bij de honden ga ik het echt niet zo uitgebreid doen. Tuinslang/douchekop erop zetten, eventueel al het haar in de omgeving wegknippen, liever nog scheren, want dan hoef ik het ook niet met mijn handen aan te raken :ugh:
Over lachwekkend om te lezen gesproken :LOL: . Het is gewoon huid met haar hoor... je hoeft die hele piemel niet aan te raken, niet uit te schachten (waar je overigens ook die piemel niet voor aan hoeft te raken) of wat dan ook. Huid, met haar.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Zamunda schreef:
gyanty schreef:Ppffhfhhh wat jullie allemaal doen haha... Lachwekkend om te lezen. Zowel bij de paarden als bij de honden ga ik het echt niet zo uitgebreid doen. Tuinslang/douchekop erop zetten, eventueel al het haar in de omgeving wegknippen, liever nog scheren, want dan hoef ik het ook niet met mijn handen aan te raken :ugh:
Over lachwekkend om te lezen gesproken :LOL: . Het is gewoon huid met haar hoor... je hoeft die hele piemel niet aan te raken, niet uit te schachten (waar je overigens ook die piemel niet voor aan hoeft te raken) of wat dan ook. Huid, met haar.
bescherming voor een gevoelig deel van je hond.
lekker voor hem om daar de tuinslang op te zetten, liefst met een fijne harde straal ook nog zeker :piew:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Heb niet alles gelezen. Wellicht staat de tip er wel bij. Mijn reu had er ook last van en wat ik begreep had het te maken met irritatie o.a. van zand, we liepen vaak op strand en in zanderig duingebied. Ik las dat kamillethee goed kon werken. Dus ben ik thee gaan zetten en ben met een washand, natte keukenrol de boel gaan schoonmaken 1x per dag, en de schacht inderdaad omhoog getrokken.
Na een week was het al beduidend minder en wat later merkte ik dat hij zichzelf ook beter schoon ging houden.
Misschien ook wel een ding van een reu zelf uit, het al dan niet goed schoonhouden van de piemel :19:
Aki kleurt regelmatig roze, uit zichzelf al en maakt de boel dan schoon. Het ziet er soms wat apart uit, maar gut, hij houdt de boel in ieder geval zelf schoon, daar kon mijn andere reu in ieder geval in aanvang nog een puntje aan zuigen :wink:
cornelia
Zeer actief

blondie schreef:Heb niet alles gelezen. Wellicht staat de tip er wel bij. Mijn reu had er ook last van en wat ik begreep had het te maken met irritatie o.a. van zand, we liepen vaak op strand en in zanderig duingebied. Ik las dat kamillethee goed kon werken. Dus ben ik thee gaan zetten en ben met een washand, natte keukenrol de boel gaan schoonmaken 1x per dag, en de schacht inderdaad omhoog getrokken.
Na een week was het al beduidend minder en wat later merkte ik dat hij zichzelf ook beter schoon ging houden.
Misschien ook wel een ding van een reu zelf uit, het al dan niet goed schoonhouden van de piemel :19:
Aki kleurt regelmatig roze, uit zichzelf al en maakt de boel dan schoon. Het ziet er soms wat apart uit, maar gut, hij houdt de boel in ieder geval zelf schoon, daar kon mijn andere reu in ieder geval in aanvang nog een puntje aan zuigen :wink:
Nou Blondie, je had toch echt het hele topic moeten lezen hoor. De kamille thee was veruit de minst bloederige oplossing.
Ik doe alvast geen oog dicht vannacht. Wat een gruwelijke verhalen en oplossingen. En wat ze er allemaal niet bij sleuren...........paardenlullen en scheermessen :O:

:wink:
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Zamunda schreef:
En daar wil ook wel even een waarschuwing voor neerzetten, ik heb het ooit bij Freek gedaan al trimmende dacht ik, ik kort het haar bij zijn piemel ook wat in en hij heeft 1 maand met een sweater gelopen want hij werd gek van de jeuk omdat de haartjes weer groeiden :(: ik bemoei me er voor de rest niet meer mee, Baco red dat zelf wel denk ik ik kijk er nooit naar :wink:
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Daarom knip ik het met een schaar. Dan maak je het niet zo kort dat de boel gaat jeuken
gyanty
Zeer actief

renee-uk schreef:
Zamunda schreef:
lekker voor hem om daar de tuinslang op te zetten, liefst met een fijne harde straal ook nog zeker :piew:
Ja joh de hoge druk erop...... :lol1:

Nee joh Kay begint al de dansen als ik zijn pootjes maar een iets te harde straal laat vielen. Ik weet niet hoe jou tuinslang werkt en de kraan, maar ik heb een hele wonderlijke die ik zelf kan regelen :O:

En ik richt niet recht naar binnen hoor. Vanaf de zijkant........
Afbeelding
gyanty
Zeer actief

billy schreef:
Zamunda schreef:
En daar wil ook wel even een waarschuwing voor neerzetten, ik heb het ooit bij Freek gedaan al trimmende dacht ik, ik kort het haar bij zijn piemel ook wat in en hij heeft 1 maand met een sweater gelopen want hij werd gek van de jeuk omdat de haartjes weer groeiden :(: ik bemoei me er voor de rest niet meer mee, Baco red dat zelf wel denk ik ik kijk er nooit naar :wink:
En ik ben nog wel verpleegkundige, dus zie dagelijks genoeg van die dingen die ik ook nog moet wassen..... Maar hee dan heb ik ook handschoenen aan.....
Het gaat mij ook niet om de huis, het gaat mij om het vieze haar. Daar hou ik niet van. Ik heb het ook wel geknipt en als ik toevallig een schaar in mijn handen heb, scheer ik het ook gewoon hoor, maar scheerapparaat werkt nog makkelijker en dat goedkope ding is ook niet zo fantastisch goed. Kaal scheren gaat je niet lukken.....
Nanna schreef:
Fotogravinnetje schreef:Daarom knip ik het met een schaar. Dan maak je het niet zo kort dat de boel gaat jeuken
Precies. Alleen even die natte punt eraf, dat volstaat prima. Je gaat toch niet die hele piemel scheren :piew:
De hele piemel scheren? Had ik het daar over? :U: Nee hoor doe het zelfde als ik ook met de schaar doe. Dus ook niet superkort, gewoon het vieze puntje eraf. Meer een scheerapparaat/tondeuze scheur je niet per se direct helemaal glad.... Dat is nog een vak op zich.... Ik ben van gemak van dat ding. Scheer er ook de voetjes mee, veel makkelijker dan gepruts met de schaar (alhoewel ik dat ook kan, maar duurt langer, met scheerapparaat ben ik hadiger
Afbeelding
*Petra*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door *Petra* »

Sanchis schreef:Ik heb de reacties niet gelezen, alleen de opening post. Ik ken een hond die het hardnekkig had en die is om deze reden gecastreerd op aanraden van de dierenarts. Het stopte na de castratie.
een hond van mij heeft het ook gehad en heb ik laten castreren toen(is al 20jr. geleden, toen ook dit advies gekregen) en na zijn castratie had hij het nog steeds, het enige wat hielp is inderdaad zo nu en dan spoelen met Kamillethee.

Of te wel castratie werkt hier niet altijd voor :ugh:
Afbeelding

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

renee-uk schreef:
Zamunda schreef:
:schrik:

:tongue: Niko krijgt een spa behandeling met de mist stand.
Hij heeft er met regelmatig bijhouden gelukkig niet meer zo'n last van dat kamillethee nodig is. Denk dat bij hem het buikschuiven door het zand de boosdoener is, dat gaat natuurlijk schuren.
Ik snap ook niet wat er zo vies of lachwekkend aan is. Gewoon even de huid aan de bovenkant vastpakken en sproeien of uitspoelen indien nodig.
Als het wat geïrriteerd is gaat er nog een lik sudocrem over z'n tuutje.
Charlie krijgt snel smetplekjes in de vouwen waar vulva en billen samenkomen, die houd ik ook schoon en droog.
Je kijkt en voelt toch ook of de tepels/melklijsten van je teef nog normaal zijn, gaat even met een zakdoekje na of eventueel vocht uit de vulva normaal van geur en kleur is en houdt in de gaten dat de ballen van je reu normaal van vorm en grootte zijn? :U:
Is dat ook raar?
Gollum
Zeer actief

dagmar88 schreef:
renee-uk schreef:
Zamunda schreef:
:schrik:

:tongue: Niko krijgt een spa behandeling met de mist stand.
Hij heeft er met regelmatig bijhouden gelukkig niet meer zo'n last van dat kamillethee nodig is. Denk dat bij hem het buikschuiven door het zand de boosdoener is, dat gaat natuurlijk schuren.
Ik snap ook niet wat er zo vies of lachwekkend aan is. Gewoon even de huid aan de bovenkant vastpakken en sproeien of uitspoelen indien nodig.
Als het wat geïrriteerd is gaat er nog een lik sudocrem over z'n tuutje.
Charlie krijgt snel smetplekjes in de vouwen waar vulva en billen samenkomen, die houd ik ook schoon en droog.
Je kijkt en voelt toch ook of de tepels/melklijsten van je teef nog normaal zijn, gaat even met een zakdoekje na of eventueel vocht uit de vulva normaal van geur en kleur is en houdt in de gaten dat de ballen van je reu normaal van vorm en grootte zijn? :U:
Is dat ook raar?
Nee vind ik niet hoor :19:
Het is alleen lastig als je niet precies weet wat je moet voelen en je weer eens bij de dierenarts staat omdat je denkt dat je tumoren voelt en het zijn gewoon de melklijsten :roll: :mann:
sky2014
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Flatcoated retreiver/zwarte labrador

Ongelezen bericht door sky2014 »

Nou ... beter laat dan nooit...
We hebben Sky dus laten castreren vorige week. De groene spetters had ik overal tegenaan zitten, tot op de TV aan toe... Op zich niet zo'n problemen mee, dat maken we wel schoon... dan dweilen we wel wat vaker.... maar het hield niet op. OP een gegeven moment verloor mijnheer zelfs bloed, zo erg was het ontstoken...

2x antibioticakuur gehad, een week lang telkens 2x daags gespoeld met prepusol. En na een paar dagen was het WEER ontstoken. Ik was toch echt niet van plan om de hond elke maand een AB kuur te geven, dat is ook helemaal niet goed. En voor onszelf: Elke maand 80 euro naar de dierenarts brengen is ook niks (al zouden we het wel gewoon doen hoor, niet alleen de lusten... maar ook de lasten)

Het is nu 10 dagen geleden dat hij gecastreerd is, en het is nog steeds etteren en druppen geblazen, dat kon nog goed 6 weken duren. Maar dan hoop ik er toch vanaf te zijn .... Hij is wel nog steeds lusteloos, snel moe en hij eet gras bij het leven. Ik maak me daar wel zorgen over. Iemand ervaringen daarmee? Vanmorgen had hij nog de gekke 10 minuten en heeft flink gerend voor het huis... en nu voelt hij zich "klote"...
senseotje
Actief

Ongelezen bericht door senseotje »

Onze mannen, 1.5 jaar en 4 maand dagelijks een capsule met tuinisbloem olie er in, is het een moment erger dan 2, stop ik er mee duurt het een week en de spetters zijn er weer.

bij kruidvat tekoop
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

senseotje schreef:Onze mannen, 1.5 jaar en 4 maand dagelijks een capsule met tuinisbloem olie er in, is het een moment erger dan 2, stop ik er mee duurt het een week en de spetters zijn er weer.

bij kruidvat tekoop
Ik heb het een keer of 4 gelezen maar ik snap er niks van :scratch: geef je nou een pup van 4 maanden teunisbloemolie tegen een puspiemel?
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik heb bij Elco tot z'n tweede verjaardag met zekere regelmaat een puspiemel mogen schoonmaken. Vlak voor z'n tweede verjaardag voor het laatst. Wel altijd de haren aan het topje van z'n piemel kort gehouden. Nu al vier maanden nergens meer last van. Hij houdt de boel zelf schoon. Alleen als die haren te lang worden wordt dat lastiger, dus dan knip ik de boel weer even bij. Elco gaat er al klaar voor liggen als ik de schaar pak. Geen medicatie, geen supplementen, alleen schoonhouden als dat nodig is en zorgen dat Elco het zelf kan schoonhouden
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”