Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dan weet je dat ze echt oud wordt..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Dan weet je dat ze echt oud wordt..

Ongelezen bericht door kooi »

Vandaag gaat Jorla naar de trimmer.
Ze wordt weer geschoren omdat haar vacht door de prednison volkomen dood is.
Maar waar ze normaal altijd in één sprong op de achterbank springt, aarzelde ze nu en kreeg alleen haar bovenlijf er in. De achterhand moest ik er voor haar in tillen, die bleef steken. Met van die zwaaiende, zoekende achterpoten. Gelukkig wonen we op loopafstand van een schitterend wandelgebied, ( de Zevenhuizenplas) zodat ze nooit in de auto hoeft voor een fijne wandeling.
Toch even slikken als je dit weer voor het eerst ziet gebeuren. :80:
We gaan ( nóg) liever voor haar zijn.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Re: Dan weet je dat ze echt oud wordt..

Ongelezen bericht door cornelia »

Hoe oud is ze ?
Afbeelding
kooi
Zeer actief

Tien jaar en 4 en een halve maand!
De terugweg was nog erger, ze dacht zelf de sprong wel te kunnen maken, maar de achterhand klapte opzij. Moet haar nu echt verbieden om te springen of een trucje leren dat ik de achterkant kan doen terwijl ze springt, of iemand laten helpen. Gelukkig hoeven we bijna nooit met de auto.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ja dat kan ineens snel gaan.
Gewoon in de auto tillen is het makkelijkst!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Inderdaad gewoon tillen. Mijn Franse Bulldog heeft haar hele leven niet kunnen springen. Ik kon alle deuren van de auto wagenwijd open zetten en dan kon iemand die ze goed kende staan roepen, ze sprong er niet uit. Gewoon even tillen. Niet moeilijk doen als het makkelijk kan.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Yara heeft het bij vlagen dat ze niet goed op de bank kan springen. Maar dat is meestal als ze te gek gedaan heeft. Als ik haar dan even een paar dagen wat rustig houd dan gaat het wel weer prima. Maar inderdaad gewoon even optillen achter dan is het ook opgelost.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik had gina geleerd met haar voorpoten in de auto te gaan staan en dan gaf ik haar een 'kontje' of pakte haar achterpoten bij de dijen beet en zette haar zo in de auto.
voor rita heb ik een loopplank, maar ik kan me voorstellen dat je die uitgave niet wil doen als je toch haast nooit met de auto gaat.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

ik had gina geleerd met haar voorpoten in de auto te gaan staan en dan gaf ik haar een 'kontje' of pakte haar achterpoten bij de dijen beet en zette haar zo in de auto.

Hier ging het met Bowie precies zo.
En er uit pakte ik hem boven aan bij zijn tuig zodat hij niet meteen op de straat klapte maar een beetje geremd werd.
Zag toevallig gisteren nog een foto van hem. Geen grijze haar op zijn koppie maar och, hij had wel een oud smoeltje. Staar en wratjes en vermoeid.................
Afbeelding
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

kooi schreef:Tien jaar en 4 en een halve maand!
De terugweg was nog erger, ze dacht zelf de sprong wel te kunnen maken, maar de achterhand klapte opzij. Moet haar nu echt verbieden om te springen of een trucje leren dat ik de achterkant kan doen terwijl ze springt, of iemand laten helpen. Gelukkig hoeven we bijna nooit met de auto.
Hier precies hetzelfde, en ook ineens (nou ja, wij gaan ook bijna nooit met de auto). Kontje bij de auto in wilde ze eigenlijk altijd wel graag, maar de laatste keer met uit de auto springen ging dat ook niet helemaal soepeltjes :ugh:

Voor trap aflopen heb ik 2 stroken van teddy-fleece geknipt, en die halen we om haar achterpoten heen en houden die op de onderrug vast. We helpen zo de achterhand voorzichtig de trap af. Dat gaat heel erg prima, die kunnen eventueel ook mee in de auto. Of ik geef haar ook een kontje bij het uitstappen, gewoon beetje helpen. Op die manier zoals een paar weken geleden laat ik haar er niet meer uit gaan in elk geval, heb de hele boswandeling pijn in mijn buik ervan gehad :jank:
kooi
Zeer actief

Ik schrok ook best wel van die sprong op de terugweg.
Een berner van 40 kg optillen met al die rare aandoeningen in mijn lijf, gaat hem niet worden. Het wordt eerder wat Renee zegt:
Ik moet haar het springen afleren, misschien door eerst haar voorpoten op de achterbank te zetten en daarna haar achterpoten. Zoon maar vragen om te helpen oefenen.

Die arme Jorla is weer kaal, haar vacht was zo dood van de pred dat het lichtrood was en in vlokken van haar huid afstond. Niets mee te beginnen. Zoon en ik dachten dat ze lag te dromen omdat haar poten trilden, maar ze had het koud. Ze klappertandde er zelfs van.
Dus tuindeur dicht en een mooi zacht lounge-dekentje opgeofferd. (kerstcadeau van laatste werkgever, het enige warme en zachte op die hele school :Q: ). Daar ligt ze nu heerlijk op te slapen. En ik moet even een andere oplossing zoeken voor de opvliegers dan de tuindeur open en dicht.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

kooi schreef:Ik schrok ook best wel van die sprong op de terugweg.
Een berner van 40 kg optillen met al die rare aandoeningen in mijn lijf, gaat hem niet worden. Het wordt eerder wat Renee zegt:
Haha, mijn puppekind is beslist niet lichter dan 40 kilo hoor. En ik tik denk ik net de 55 aan, dus optillen is hier ook geen optie. Maar ik heb het dus ook over 'kontje geven', dat lukt me wel :wink:
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

In boxer gaat uit zichzelf eerst via het voeten gedeelte, nou ja meer de deur en dan pas op de bank.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Heb je anders geen plank die stevig genoeg is die je kunt gebruiken en zo de auto in laten lopen?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”