Ik heb het geprobeerd.. bij allebei, maar ze wilden met geen mogelijkheid 2 km lopen toen ze 6 maanden waren. Jongste is inmiddels 13 maanden en ze loopt nog niet los, beetje geschuifel rond de tafel, maar meer dan een paar meter per dag wil het nog niet worden.Kruimel53 schreef:Of minder. Ik loop eigenlijk weinig met kleine pups en zeker niet aan de lijn. Ze keutelen en dreutelen maar naar believen, we gaan gewoon eerst naar het bos met de fietskar of de auto en daar magtie los. Maar tien minuten per dag, dan kan het arme wurm niet eens een paar keer ff op eigen beentjes de tuin in om te poepen of te piesen of hij zit alweer aan z'n tax. En dan moet 'ie nog 23 uur en 50 minuten niks doen die etmaal.Cleva schreef:Goed.....Geniet van uw pup maar onthoudt: een 6 maanden oude baby laat je ook niet 2 km per dag lopen zo ook niet een pup.![]()
Dat gezegd hebbende vind ik een pup van 8 weken oud ook nog wel erg kwetsbaar, hoor. Ik zou niet weten waarom je daar meer dan een paarhonderd meter mee zou moeten lopen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup van 2 maanden mag 10 minuten per dag bewegen?
Moderator: moderatorteam
- kipo
- Zeer actief
Re: Pup van 2 maanden mag 10 minuten per dag bewegen?
- Laboriginals
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 4
Er is onlangs een nieuwe bewegingsrichtlijn voor pups opgesteld door drie deskundigen om duidelijkheid te scheppen in de wirwar van zelfbedachte regeltjes.
De richtlijn is: 10 minuten per levensmaand per wandeling en een pup mag 4 - 5 keer per dag wandelen.
Die dierenartskliniek had beter moeten / kunnen weten, want het artikel is afgelopen november gepubliceerd in het tijdschrift Dier en Arts.
http://www.dierenkliniekdierbaar.nl/beh ... srichtlijn
De richtlijn is: 10 minuten per levensmaand per wandeling en een pup mag 4 - 5 keer per dag wandelen.
Die dierenartskliniek had beter moeten / kunnen weten, want het artikel is afgelopen november gepubliceerd in het tijdschrift Dier en Arts.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Laboriginals schreef:Er is onlangs een nieuwe bewegingsrichtlijn voor pups opgesteld door drie deskundigen om duidelijkheid te scheppen in de wirwar van zelfbedachte regeltjes.