Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup van 2 maanden mag 10 minuten per dag bewegen?
Moderator: moderatorteam
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
- Aantal honden: 2
Re: Pup van 2 maanden mag 10 minuten per dag bewegen?
Ik vraag me af of er een overijverige assistente aan het werk is geweest ipv een dierenarts..
In ieder geval weet ik bij welke kliniek ik me niet ga melden met een pup of een zieke hond.
In ieder geval weet ik bij welke kliniek ik me niet ga melden met een pup of een zieke hond.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
hier zijn het knieenmaart schreef:Gollum schreef:Dat lijkt me ook heel sterk, ik dacht ook dat het de knieën waren. Het lijkt me logischer dat die botjes verder van elkaar af staan zodat ze soepel geboren worden dan dat het bekken nog gevormd moet worden na de geboorte.sbientje schreef:nouja alle fokkers die ik spreek zeggen dat daar de heupen komen, daar geloof ik niets van maar jaJBK schreef:Dat zijn toch ook gewoon poten?
hier zijn het toch wel degelijk heupen dus ik veronderstel dat de 1ste van die 3 foto's ook de heupen zijn.
Al snap ik de verwarring wel.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ja, maar de heupen zijn ook nog helemaal niet gevormd he.
Maar het is inderdaad wel een twijfelgeval. De 1ste foto zouden ze idem moeten genomen hebben met heel wat meer ruggengraat erop.
Maar het is inderdaad wel een twijfelgeval. De 1ste foto zouden ze idem moeten genomen hebben met heel wat meer ruggengraat erop.
-
maart
- Zeer actief
Hoewel nee, plaats thv staart is wel dezelfde, dus ja, idd knieën
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
dat is waar, de heupen zijn ook nog niet helemaal gevormd. Daar twijfel ik overigens ook niet aan hoor, natuurlijk is een pup van die leeftijd (en ook een pup van 8 weken) nog niet helemaal gevormd maar om dan je punt te gaan maken met kniefoto's is beetje fout. Ik ga die foto ff opslaan, thanksmaart schreef:ja, maar de heupen zijn ook nog helemaal niet gevormd he.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Ik wilde al driftig met paint aan de slag en pijltjes trekken maar volgens mij hebben jullie het al gezien 
- Shari
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
- Aantal honden: 5
Ik had ook gereageerd en deze erbij gezet leek me iets beter.

Olaf 28-07-2000 01-08-2013
- Gollum
- Zeer actief
Wat ik vooral mis is niet de tijd die je een pup mag uitlaten maar wat je ermee doet. Ze moeten gewoon niet al te gekke bewegingen maken. Dat vond ik erg lastig omdat Gol uit zichzelf al erg raar deed
Ik liet haar bijvoorbeeld niet wild spelen met honden die groter en zwaarder dan haar waren, met beleid met de bal spelen, niet zelf op en af de bank springen, geen stijle / lange trappen lopen (een bruggetje met drie treden vond ik geen trap). We deden wel veel zoekspelletjes, (rust) oefeningen, puzzels, wandelingen. Op een redelijk rustige manier haar moe maken. Als ik dat maar 10 minuten per dag had mogen doen was ik echt gek van haar geworden denk ik
Ik had in een boekje gelezen dat pups veel slapen, nou echt niet hoor. Pas nu ze bijna 9 is slaapt ze veel
Als je een pup zo lang zou opsluiten zou hij juist gekkere bewegingen maken als hij word vrijgelaten
Ik liet haar bijvoorbeeld niet wild spelen met honden die groter en zwaarder dan haar waren, met beleid met de bal spelen, niet zelf op en af de bank springen, geen stijle / lange trappen lopen (een bruggetje met drie treden vond ik geen trap). We deden wel veel zoekspelletjes, (rust) oefeningen, puzzels, wandelingen. Op een redelijk rustige manier haar moe maken. Als ik dat maar 10 minuten per dag had mogen doen was ik echt gek van haar geworden denk ik
Ik had in een boekje gelezen dat pups veel slapen, nou echt niet hoor. Pas nu ze bijna 9 is slaapt ze veel
Als je een pup zo lang zou opsluiten zou hij juist gekkere bewegingen maken als hij word vrijgelaten
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Deze heb ik ooit ook ergens van internet geplukt hoorrunninggirl schreef:Mag ik deze foto er even onder plaatsen op Facebook?malinois schreef:
En dit is de foto van rond de 8 weken waar je hem dus pas in huis hebt...
Idd. Totale waanzin

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Volgens mij niet.sbientje schreef:hier zijn het knieenmaart schreef:Gollum schreef:Dat lijkt me ook heel sterk, ik dacht ook dat het de knieën waren. Het lijkt me logischer dat die botjes verder van elkaar af staan zodat ze soepel geboren worden dan dat het bekken nog gevormd moet worden na de geboorte.sbientje schreef: nouja alle fokkers die ik spreek zeggen dat daar de heupen komen, daar geloof ik niets van maar ja
hier zijn het toch wel degelijk heupen dus ik veronderstel dat de 1ste van die 3 foto's ook de heupen zijn.
Al snap ik de verwarring wel.
Als je de lichaamsmassa bekijkt zijn/worden het de heupen
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ja dat denk ik ookranetje schreef: Volgens mij niet.
Als je de lichaamsmassa bekijkt zijn/worden het de heupen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Gollum
- Zeer actief

1=heupen
2=knieen
3=enkels
4=tenen
-
80564M
Die regel was mode, 15 jaar geleden ofzo. Net zoals de bench 20 jaar geleden is uitgevonden.
Ik heb er nooit aan gedaan. Ik heb altijd mijn eigen gevoel gevolgd, en volgens mij ging dat prima. Bij een volgende pup ga ik het weer zo doen.
Ik heb er nooit aan gedaan. Ik heb altijd mijn eigen gevoel gevolgd, en volgens mij ging dat prima. Bij een volgende pup ga ik het weer zo doen.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ga met Sbientje mee. Het zijn de knieën. Die heupen zijn er al.
Wat een ontzettend kulverhaal trouwens
Wat een ontzettend kulverhaal trouwens
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier kun je mooi zien hoe de heup zich ontwikkeld.

-
maart
- Zeer actief
idd ja.Gollum schreef:
1=heupen
2=knieen
3=enkels
4=tenen
En op de eerste foto van de reeks van 3 staan de heupen er niet op.
- Gollum
- Zeer actief
Precies.maart schreef:idd ja.Gollum schreef:
1=heupen
2=knieen
3=enkels
4=tenen
En op de eerste foto van de reeks van 3 staan de heupen er niet op.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nee, dat is de bekkengordel die zich nog moet sluiten en die grotendeels nog uit kraakbeen bestaat, en daardoor dus niet zichtbaar is op een rofo.sbientje schreef:nouja alle fokkers die ik spreek zeggen dat daar de heupen komen, daar geloof ik niets van maar jaJBK schreef:Dat zijn toch ook gewoon poten?
- Gollum
- Zeer actief
Heb je de twee foto's vergeleken? De heupen komen niet eens voor op de eerste foto.Marjoleine schreef:Nee, dat is de bekkengordel die zich nog moet sluiten en die grotendeels nog uit kraakbeen bestaat, en daardoor dus niet zichtbaar is op een rofo.sbientje schreef:nouja alle fokkers die ik spreek zeggen dat daar de heupen komen, daar geloof ik niets van maar jaJBK schreef:Dat zijn toch ook gewoon poten?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ja, natuurlijk. Die reeks foto's komt van mijn website en ik heb die van Utrecht.Gollum schreef:Heb je de twee foto's vergeleken? De heupen komen niet eens voor op de eerste foto.Marjoleine schreef:Nee, dat is de bekkengordel die zich nog moet sluiten en die grotendeels nog uit kraakbeen bestaat, en daardoor dus niet zichtbaar is op een rofo.sbientje schreef:nouja alle fokkers die ik spreek zeggen dat daar de heupen komen, daar geloof ik niets van maar jaJBK schreef:Dat zijn toch ook gewoon poten?
De heupen zijn nog niet ontwikkeld, het is nog kraakbeen voor zover het er al is.
Daarom zie je het niet. Net als op die foto van de kliniek trouwens, daar zie je ook niets.
edit: die foto van Mal, daar staat een andere naam, wel lachen want die is dus ook gejat namelijk. Van mij
Ik heb hem dus van Utrecht, een andere stabijfokker heeft hem ook, ook van Utrecht.
- Gollum
- Zeer actief
Zien wij hetzelfde? De pijltjes die bij de reeks van 3 foto's bij de eerste foto stonden komen overeen met de pijltjes die ik als 2 heb genummerd bij de tweede foto.Marjoleine schreef:Ja, natuurlijk. Die reeks foto's komt van mijn website en ik heb die van Utrecht.Gollum schreef: Heb je de twee foto's vergeleken? De heupen komen niet eens voor op de eerste foto.
De heupen zijn nog niet ontwikkeld, het is nog kraakbeen voor zover het er al is.
Daarom zie je het niet. Net als op die foto van de kliniek trouwens, daar zie je ook niets.
- Liesbeth
- Zeer actief
Gollum schreef:
1=heupen
2=knieen
3=enkels
4=tenen
Exact zoals ik deze foto lees. Ik kan er echt niets anders van maken
Bij no. 1 zie je de aanleg van de heupkommen, dat zie ik nergens anders in de foto terug.
Het bot tussen 1 en 2 is het dijbeen. Tussen 2 en 3 zie je het scheen- en kuitbeen en bij 3 zie je spronggewricht (enkel).
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nee, bij de pijltjes worden geen heupen aangeduid. Ik begrijp de verwarring wel: de foto houdt halverwege het bekken op en staat naast twee foto's die wel bekkenfoto's zijn.
Het bekken ligt gewoon strak langs de wervelkolom en niet, zoals de dijbenen hier, er een flink eind vanaf. Ook niet als je het niet zichtbare kraakbeen in ogenschouw neemt. Verder kun je goed het silhouet van de poten ontwaren door het (spier-, vet-, huid-)weefsel dat om de botten zit.
De eerste twee plaatjes van de tekening van sirene laten hetzelfde beeld zien:
Als je goed kijkt zie je de onderste/achterste helft van het bekken tegen de wervelkolom aanliggen, bovenin de foto (als je het niet ziet moet je even vergelijken met de veel betere foto van mal hieronder). Daarnaast liggen de dijbenen. Bij de pijlen zitten kniegewrichten.malinois schreef:![]()
Het bekken ligt gewoon strak langs de wervelkolom en niet, zoals de dijbenen hier, er een flink eind vanaf. Ook niet als je het niet zichtbare kraakbeen in ogenschouw neemt. Verder kun je goed het silhouet van de poten ontwaren door het (spier-, vet-, huid-)weefsel dat om de botten zit.
Boven nummer 1 zit het voorste/bovenste deel van de bekkenbeenderen (wat dus niet op die andere foto staat), onder de 1 het onderste/achterste deel van de bekkenbeenderen (wat dus wel op die andere foto staat) en bij de 1 zelf komen de bekkenbeenderen en het dijbeen samen. Oftewel, de heupen.Gollum schreef:
1=heupen
2=knieen
3=enkels
4=tenen
De eerste twee plaatjes van de tekening van sirene laten hetzelfde beeld zien:
sirene schreef:Hier kun je mooi zien hoe de heup zich ontwikkeld.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Het is trouwens wel degelijk volledig aangesloten... alleen niet die bot. Wat je op de foto niet ziet is allemaal nog kraakbeen. Wel een stuk harder en steviger dan spieren en vet etc.

- ranetje
- Zeer actief
Nou geen 10 minuten per dag, maar 10 minuten per wandeling werd toen gezegd.Marion. schreef:Die regel was mode, 15 jaar geleden ofzo. Net zoals de bench 20 jaar geleden is uitgevonden.
En per maand kwam er dan 5 munuten per wandeling bij.
Per dag is natuurlijk helemaal volslagen idioot
Dank voor de uitleg over de heupenZamunda schreef:Nee, bij de pijltjes worden geen heupen aangeduid. Ik begrijp de verwarring wel: de foto houdt halverwege het bekken op en staat naast twee foto's die wel bekkenfoto's zijn.
Als je goed kijkt zie je de onderste/achterste helft van het bekken tegen de wervelkolom aanliggen, bovenin de foto (als je het niet ziet moet je even vergelijken met de veel betere foto van mal hieronder). Daarnaast liggen de dijbenen. Bij de pijlen zitten kniegewrichten.malinois schreef:![]()
Ik ga het nog eens goed bestuderen
- kipo
- Zeer actief
Je ziet op die foto van 1 dag onder de pijlen ook het kuitbeen als een dun streepje bot aan de buitenkanten naast het scheenbeen liggen.ranetje schreef:Dank voor de uitleg over de heupenZamunda schreef:Nee, bij de pijltjes worden geen heupen aangeduid. Ik begrijp de verwarring wel: de foto houdt halverwege het bekken op en staat naast twee foto's die wel bekkenfoto's zijn.
Ik ga het nog eens goed bestuderen
- ranetje
- Zeer actief
Ja ik zie het nukipo schreef:Je ziet op die foto van 1 dag onder de pijlen ook het kuitbeen als een dun streepje bot aan de buitenkanten naast het scheenbeen liggen.
Dank je
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ja doggo heeft ook zo'n soortgelijk artikel op de website. Het gaat echt mis met zulke goed vindbare informatie voor beginnende hondenbazen.... waarom hebben veel honden (en dan ook veel moeilijkere rassen) toch zo veel issues......

-
80564M
Oja, klopt, per wandeling was dat. Wij deden gewoon heel veel wandelingetjes achter elkaarranetje schreef:Nou geen 10 minuten per dag, maar 10 minuten per wandeling werd toen gezegd.Marion. schreef:Die regel was mode, 15 jaar geleden ofzo. Net zoals de bench 20 jaar geleden is uitgevonden.
En per maand kwam er dan 5 munuten per wandeling bij.
-
80564M
Met een pup van 8 weken niet, dan zou je hem denk ik ook voort moeten slepen aan zijn lijntje. Maar ik zie echt niet in waarom je met een hond van 5 maanden en je oudere hond samen niet een leuke wandeling van 10 km zou kunnen maken. Grotendeels zat ze prinsheerlijk in de rugzak, en de stukken dat ze eruit ging keek ik niet op de klok maar naar de pup.Cleva schreef:Goed.....Geniet van uw pup maar onthoudt: een 6 maanden oude baby laat je ook niet 2 km per dag lopen zo ook niet een pup.![]()
Dat gezegd hebbende vind ik een pup van 8 weken oud ook nog wel erg kwetsbaar, hoor. Ik zou niet weten waarom je daar meer dan een paarhonderd meter mee zou moeten lopen.
Saar was trouwens een heel ander verhaal. Die was nog geen jaar (10 maanden volgens mij) toen we een tweedaagse wandeling rond Leuvenheim liepen. Volgens de geleerden moest er dus elke 50 minuten een flinke pauze gehouden worden, maar volgens Saar was dat niet nodig.