Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
met spoed tijdelijke opvang gezocht
Moderator: moderatorteam
Re: met spoed tijdelijke opvang gezocht
suus is een ongelooflijke mensen hond,totaal geen zelfstandige hond en nee dan is in een tuin zitten niet iets wat ik zoek voor suus,ieder zo zijn ding toch??
en alleen de man die al een reu had heb ik te pakken gekregen,de ander nog niet...
en alleen de man die al een reu had heb ik te pakken gekregen,de ander nog niet...
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
In een tuin zitten? Je bedoelt denk ik op een groot terrein leven als hond? Ik vind 4000 vierkante meter geen tuin. Doet die man verder niks met zijn hond en sluit dat terreun niet aan aan een huis dan?
-
- Zeer actief
Wat zoek je precies voor haar dan? Gezin met kinderen? Woonwijk? Waarom denk je dat dat ideaal voor haar is? Snap dat je haar aansluiting gunt bij mensen. Als de man met de reu zijn hond ergens op een industrieel terrein heeft en er niks mee doet zou ik het ook niet doen zelf. Maar staat er een woning en worden de honden uitgelaten en verzorgd waarom niet?
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
wat een drama voor je! Ik hoop echt dat je snel een fijn plekje voor Suus vindt waar ze ervaring hebben met sterke honden en haar echt waarderen.
Succes
Succes

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
is niet nu hoor,ik heb nog niet geadverteerd met suus,maar dat was wel 1 van de mensen die ooit voor suus belde,terrein was aan een huis,dus suus kon wel in huis kijken maar niet naar binnen,en suus is echt een hond die het liefst op schoot ligt,die wordt het liefste de hele dag geaait...
en als er nu iemand belt met zo'n zelfde voorstel gaat mijn antwoordt weer een: "nee" zijn > we zoeken dan verder...
geen spoed dus dat suus weg moet...
en als er nu iemand belt met zo'n zelfde voorstel gaat mijn antwoordt weer een: "nee" zijn > we zoeken dan verder...
geen spoed dus dat suus weg moet...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Wat rot dat ze terug is gekomen, al vind ik het wel een heel vreemd verhaal van deze meneer.
Hoe lang kan ze bij je vriendin blijven? Is het geen optie om haar tijdelijk te huisvesten waar je eerder je twee Argentijnen had zitten? Hij kon toch ook, ondanks het scheiden, verder nog wel functioneren in de roedel?
Als ik de mogelijkheid had om te scheiden, had ze hier wel tijdelijk mogen komen. Maar ik moet hier Brenda en Lara al gescheiden houden, dus die mogelijkheid heb ik niet. Ik hoop ook heel erg voor je dat jouw teven op de lange duur met elkaar overweg blijven kunnen. Onze dames konden tot de leeftijd van dik twee jaar prima door één deur, maar toen was het afgelopen. Een beetje zoals Leaken zegt: bij iedere trigger kan het los gaan. Als ze elkaar tegen komen door een te smalle deuropening, als er iemand aan belt of binnen komt, het kan van alles zijn. En dat was van het ene op het andere moment.
Maar scheiden gaat goed en hierbij zien ze elkaar ook gewoon. Ze kunnen zelfs met elkaar neuzen, mochten ze dat willen, maar dat doen ze niet, ze negeren elkaar als ze weten dat ze niet bij elkaar kunnen komen.
Dat is ook de reden dat wij, als we Cane Corso pups hebben, geen teven plaatsen waar al teven zijn van hetzelfde kaliber. Het gaat zo vaak fout, dat risico vinden wij te groot en ik weet dan bijna zeker dat we de hond terug kunnen nemen. Dat zouden we natuurlijk ook doen, maar ik sluit liever zoveel mogelijk risico's uit.
Dat is geen kritiek op jou. Ik snap dat je alles met de beste intenties doet, maar hou alsjeblieft voor ogen wat voor rassen je hebt en denk daaraan bij het plaatsen van je honden. Als iemand gek is op zijn honden, ben jij het wel. Daarom hoop ik ook dat het goed komt met Suus.
Hoe lang kan ze bij je vriendin blijven? Is het geen optie om haar tijdelijk te huisvesten waar je eerder je twee Argentijnen had zitten? Hij kon toch ook, ondanks het scheiden, verder nog wel functioneren in de roedel?
Als ik de mogelijkheid had om te scheiden, had ze hier wel tijdelijk mogen komen. Maar ik moet hier Brenda en Lara al gescheiden houden, dus die mogelijkheid heb ik niet. Ik hoop ook heel erg voor je dat jouw teven op de lange duur met elkaar overweg blijven kunnen. Onze dames konden tot de leeftijd van dik twee jaar prima door één deur, maar toen was het afgelopen. Een beetje zoals Leaken zegt: bij iedere trigger kan het los gaan. Als ze elkaar tegen komen door een te smalle deuropening, als er iemand aan belt of binnen komt, het kan van alles zijn. En dat was van het ene op het andere moment.
Maar scheiden gaat goed en hierbij zien ze elkaar ook gewoon. Ze kunnen zelfs met elkaar neuzen, mochten ze dat willen, maar dat doen ze niet, ze negeren elkaar als ze weten dat ze niet bij elkaar kunnen komen.
Dat is ook de reden dat wij, als we Cane Corso pups hebben, geen teven plaatsen waar al teven zijn van hetzelfde kaliber. Het gaat zo vaak fout, dat risico vinden wij te groot en ik weet dan bijna zeker dat we de hond terug kunnen nemen. Dat zouden we natuurlijk ook doen, maar ik sluit liever zoveel mogelijk risico's uit.
Dat is geen kritiek op jou. Ik snap dat je alles met de beste intenties doet, maar hou alsjeblieft voor ogen wat voor rassen je hebt en denk daaraan bij het plaatsen van je honden. Als iemand gek is op zijn honden, ben jij het wel. Daarom hoop ik ook dat het goed komt met Suus.
gringo en zoë waren natuurlijk ook alles behalve hond agressief,gringo vond alle honden leuk,zelfs als ze hem beten stond ie nog hieperdepiep blij te zijn,die was alleen niet in huis te houden met zijn neurotische gedrag...dát was de reden dat ze buiten verbleven,als die hond normaal was geweest hadden ze nooit buiten gewoond,ik vind er zelf geen hol aan nl om honden buiten te hebben..
zoe is na de dood van gringo dus ook weer gewoon in huis gekomen,ik laat geen honden alleen zitten,suus kan dus niet los in de tuin waar mijn honden doorheen moeten,dus ook niet zo leven als gringo en zoë deden.
suus is dus ook niet meer geplaats geweest bij andere honden, de eerste keer ( als pup dus)was bij een 10 jarige zoals de mensen omschreven "onderdanige en conflict vermijdende "schapendoes geplaatst,alleen deze bleek gewoon een agressief beest te zijn die suus 10 maanden lang aanviel en beet,en na 10 maanden zei suus een keer hap terug...en toen moest suus weg...
de schapendoes had niet eens schade,ik heb die mensen nog zoveel aangeboden te helpen suus terug te brengen en te begeleiden/helpen maar daar wilde ze niets van weten,2 de meneer had geen honden verder,3de meneer ook niet,en bij Sylvia zit ze tussen 3 reuen waar suus de hele dag mee speelt...
zoe is na de dood van gringo dus ook weer gewoon in huis gekomen,ik laat geen honden alleen zitten,suus kan dus niet los in de tuin waar mijn honden doorheen moeten,dus ook niet zo leven als gringo en zoë deden.
suus is dus ook niet meer geplaats geweest bij andere honden, de eerste keer ( als pup dus)was bij een 10 jarige zoals de mensen omschreven "onderdanige en conflict vermijdende "schapendoes geplaatst,alleen deze bleek gewoon een agressief beest te zijn die suus 10 maanden lang aanviel en beet,en na 10 maanden zei suus een keer hap terug...en toen moest suus weg...
de schapendoes had niet eens schade,ik heb die mensen nog zoveel aangeboden te helpen suus terug te brengen en te begeleiden/helpen maar daar wilde ze niets van weten,2 de meneer had geen honden verder,3de meneer ook niet,en bij Sylvia zit ze tussen 3 reuen waar suus de hele dag mee speelt...
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
En bij Samantha die alleen maar reuen heeft ging het niet goed.
Ik vraag mij af of je echt een beter adres gaat krijgen dan die met een andere reu in een grote tuin. Hopelijk wordt er niet meer met haar gesleept.
Ik vraag mij af of je echt een beter adres gaat krijgen dan die met een andere reu in een grote tuin. Hopelijk wordt er niet meer met haar gesleept.
daarom is ze dus ook niet meer geplaatst bij andere honden...
en die meneer met tuin is niet nu,suus staat op dit moment nergens nog aangeboden ,ik wil haar eerst zien vanavond ,is bij die eerste keer herplaatsen geweest,zeg medio maart....en nee mijn voorkeur gaat niet daar naar uit dan zoek ik wel verder..
en die meneer met tuin is niet nu,suus staat op dit moment nergens nog aangeboden ,ik wil haar eerst zien vanavond ,is bij die eerste keer herplaatsen geweest,zeg medio maart....en nee mijn voorkeur gaat niet daar naar uit dan zoek ik wel verder..
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
ik lees nu dat je 8 honden hebt, daar had ik overheen gelezen. Kan ze bv wel met 1 van je reuen? Dat het onrust oplevert ben ik met je eens, maar bij mij was dat even in het begin totdat de roedel (toen 5) aan de situatie gewend was.Kimmie schreef:suus kan niet met teven,daar plaats ik haar ook niet bij,en de kinderen waar ze nu bij zit zijn 4 en 11 , en ze is zelf 1 jaar ( 23 maart 1 geworden ,16 maanden dus)
ja 2 scheiden zou nog wel gaan,maar 8 + 1 scheiden...dat is wel andere koek...plus nogmaals enige waar ze zou kunnen zitten is mijn slaapkamer,waar ik savonds slaap met de 8 honden...de rest is 1 grote ruimte,nergens ,ja op plee en badkamer na apparte kamers hier in huis,naar de wei gaan is bv door het huis heen naar de tuin en dan wei...hoe moet ik dat doen met suus en 8 honden in huis ??
áls suus maar op wat voor manier dan ook terug zou kunnen komen,had ze echt al terug geweest...
de stal is vol met stallen,helaas is alles hier net aan en volgezet:
en de roedel hou ik heel graag gewoon als roedel,gaan scheiden levert echt onrust op,en dat is echt wel iets wat ik wil voorkomen,voordat ik er nog meer moet gaan herplaatsen...het spijt me echt,maar ik wil zelf geen honden kwijt raken...
Ik vind het echt rot voor je, en voor Suus natuurlijk, en ik geloof je ook dat je Suus teruggenomen had als dat kon. Ik heb verder geen idee, maar kan je niet een groot stevig hek ergens om je huis (je hebt toch veel ruimte dacht ik?) plaatsen en ze zo scheiden?
Misschien heb je dat al ergens geschreven hoor, maar ik heb niet alles gelezen.
Ik zal vanavond vragen of er interesse is in Suus (dat is er wel dat weet ik zeker), maar of er geen andere teven lopen op dit moment.
En ik vind het juist goed dat je Suus meteen teruggenomen hebt. Dat is inderdaad een nadeel aan fokken, maar je neemt naar Suus toe wel je verantwoordelijkheid en hebt haar niet laten stikken wat helaas te vaak gebeurd

Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
ze kan met al mijn reuen 
ook met pip ( teef ) ging het prima...alleen ik durf het niet meer aan met lotus..dat is zo'n lief hondje,totaal geen enkele agressie in naar honden en die wil ik niet weer belaagd laten worden.
ik heb heel veel ruimte maar nergens een ruimte dat suus en mijn honden elkaar niet zien,suus zal dus altijd in een hok zitten en mijn honden + roedel van de buurman voorbij zien komen,dat is toch gewoon oneerlijk en niet tof voor een suus..??
suus zit uitstekend waar ze nu zit,en vanuit daar gaan we gewoon weer een nieuwe plek zoeken en vinden ergens in nederland of duitsland moet toch wel iemand wonen die suus best een hele toffe hond gaat vinden,en gewoon heel blij met haar gaat zijn...

ook met pip ( teef ) ging het prima...alleen ik durf het niet meer aan met lotus..dat is zo'n lief hondje,totaal geen enkele agressie in naar honden en die wil ik niet weer belaagd laten worden.
ik heb heel veel ruimte maar nergens een ruimte dat suus en mijn honden elkaar niet zien,suus zal dus altijd in een hok zitten en mijn honden + roedel van de buurman voorbij zien komen,dat is toch gewoon oneerlijk en niet tof voor een suus..??
suus zit uitstekend waar ze nu zit,en vanuit daar gaan we gewoon weer een nieuwe plek zoeken en vinden ergens in nederland of duitsland moet toch wel iemand wonen die suus best een hele toffe hond gaat vinden,en gewoon heel blij met haar gaat zijn...
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Door wie is Lotus dan belaagd? Door Suus? Maar dat was toch ook zo'n lief hondje die alleen maar een hond gebeten heeft in het huis waar ook een andere hond zat die haar keer op keer aanviel?Kimmie schreef: ook met pip ( teef ) ging het prima...alleen ik durf het niet meer aan met lotus..dat is zo'n lief hondje,totaal geen enkele agressie in naar honden en die wil ik niet weer belaagd laten worden.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Als ik het goed begrepen heb was dat in het nest al water en vuur.LongFields schreef:Door wie is Lotus dan belaagd? Door Suus? Maar dat was toch ook zo'n lief hondje die alleen maar een hond gebeten heeft in het huis waar ook een andere hond zat die haar keer op keer aanviel?Kimmie schreef: ook met pip ( teef ) ging het prima...alleen ik durf het niet meer aan met lotus..dat is zo'n lief hondje,totaal geen enkele agressie in naar honden en die wil ik niet weer belaagd laten worden.
Had afgelopen nest zo'n heerschap, die vocht serieus. Is ook geplaatst bij sporter die verder geen honden heeft of krijgt. Incl de waarschuwing mbt het karakter.
De eerste terugkoppelingen waren dat het wel meeviel. Inmiddels komt (5 mnd nu) z'n lastige kant inderdaad boven en snappen ze m'n waarschuwing
- dagmar88
- Zeer actief
Ja, met die van jou wel. Ik zou het gedrag naar de honden van Samantha toch maar niet onderschatten.Kimmie schreef:ze kan met al mijn reuen
Daarbij zijn ze een jaar.

Als het voor die vrouw te zwaar is om haar permanent te houden en er nu al hulp nodig is, lijkt me dat helemaal niet uitstekend.
Zeker als ze zo van haar houdt en de kinderen er gek op zijn. Voor je het weet loopt ze op haar tandvlees om jou en suus niet tekort te doen en escaleert het weer.
-
- Zeer actief
Ik denk dat je bij Suus er serieus rekening mee moet houden dat ze straks (of eigenlijk nu al) niet meer met teven samen kan leven, zoals zoveel teven van dit soort rassen. De eerste eigenaren zeggen wel dat Suus niets deed, maar dat heb je ook maar van horen zeggen, je weet het gewoon niet. Ik denk dat ze toch niet zo heel makkelijk is en dat je echt moet oppassen waar ze geplaatst wordt.crutz schreef:Als ik het goed begrepen heb was dat in het nest al water en vuur.LongFields schreef:Door wie is Lotus dan belaagd? Door Suus? Maar dat was toch ook zo'n lief hondje die alleen maar een hond gebeten heeft in het huis waar ook een andere hond zat die haar keer op keer aanviel?Kimmie schreef: ook met pip ( teef ) ging het prima...alleen ik durf het niet meer aan met lotus..dat is zo'n lief hondje,totaal geen enkele agressie in naar honden en die wil ik niet weer belaagd laten worden.
Had afgelopen nest zo'n heerschap, die vocht serieus. Is ook geplaatst bij sporter die verder geen honden heeft of krijgt. Incl de waarschuwing mbt het karakter.
De eerste terugkoppelingen waren dat het wel meeviel. Inmiddels komt (5 mnd nu) z'n lastige kant inderdaad boven en snappen ze m'n waarschuwing
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dat denk ik ook.tbeast schreef:Ik denk dat je bij Suus er serieus rekening mee moet houden dat ze straks (of eigenlijk nu al) niet meer met teven samen kan leven, zoals zoveel teven van dit soort rassen. De eerste eigenaren zeggen wel dat Suus niets deed, maar dat heb je ook maar van horen zeggen, je weet het gewoon niet. Ik denk dat ze toch niet zo heel makkelijk is en dat je echt moet oppassen waar ze geplaatst wordt.crutz schreef:Als ik het goed begrepen heb was dat in het nest al water en vuur.LongFields schreef:Door wie is Lotus dan belaagd? Door Suus? Maar dat was toch ook zo'n lief hondje die alleen maar een hond gebeten heeft in het huis waar ook een andere hond zat die haar keer op keer aanviel?Kimmie schreef: ook met pip ( teef ) ging het prima...alleen ik durf het niet meer aan met lotus..dat is zo'n lief hondje,totaal geen enkele agressie in naar honden en die wil ik niet weer belaagd laten worden.
suus beet als pup in lotus ,ze is hier nogmaals ( zucht) NIET MEER terug geweest in de roedel hier...van haar nest genoten heeft zij alleen nog Red ( broertje) en tessa terug gezien,de anderen niet meer ,red is ze heel leuk mee,tessa vond zij ook heel leuk alleen tessa suus niet.
Dus ze heeft ook niet gevochten met welke teef hier dan ook,enige teef ( überhaupt welke hond dan ook)waarmee ze gevochten heeft en mee samen gewoond heeft was bij de eerste eigenaren :een schapendoes die haar beet en continu keffend corrigeerde!!!
en suus wordt ook niet meer geplaatst bij teven ( ook pas voor de tigste keer en ook de laatste keer dat ik dit ga schrijven) ...
bij die vriendin blijft ze ook tijdelijk ( is het nu echt zo onduidelijk) omdat zij haar niet kunnen houden al willen ze dat dood graag want ze zijn gek op die hond,maar verstandelijk gezien gaat het gewoon niet!
Dus ze heeft ook niet gevochten met welke teef hier dan ook,enige teef ( überhaupt welke hond dan ook)waarmee ze gevochten heeft en mee samen gewoond heeft was bij de eerste eigenaren :een schapendoes die haar beet en continu keffend corrigeerde!!!
en suus wordt ook niet meer geplaatst bij teven ( ook pas voor de tigste keer en ook de laatste keer dat ik dit ga schrijven) ...
bij die vriendin blijft ze ook tijdelijk ( is het nu echt zo onduidelijk) omdat zij haar niet kunnen houden al willen ze dat dood graag want ze zijn gek op die hond,maar verstandelijk gezien gaat het gewoon niet!
-
- Zeer actief
Hoe lang mag ze daar blijven dan? Zo te lezen zijn ze echt gek op haar, kan ze niet gewoon meedraaien in de roedel? Zoveel extra werk kan dat toch niet zijn?
mijn teven worden gecastreerd dus geen loopse honden hier en gescheiden honden,nogmaals ik scheid mijn honden niet ik wil dat ze gewoon in 1 roedel leven en scheiden levert vaak alleen maar onrust op.
dan je volgende vraag wij zijn bij suus in januari wezen kijken omdat de mensen in de buurt woonde, en ja toen hebben we ook gewandeld ,en daarbij viel de schapendoes continu suus corrigerend aan,zodra suus een sprintje nam rende de schapendoes al keffend op haar af en beet haar in haar nek, en ja ik heb daar natuuuuurlijk iets van gezegd, dat ze dat zeker moesten stoppen,maar die mensen zeiden dat dat ALTIJD zo ging en dat suus het allemaal wel best vond... de schapendoes was de baas en suus vond dat wel best...
ik heb toen echt gezegd dat er een dag zou komen dat suus het niet zou pikken en dat ze die schapendoes ECHT moesten remmen in dat klote gedrag,maar helaas...hebben ze niets mee gedaan,en zo werd ik nog geen 2 maanden later opgebeld dat suus de schapendoes had gebeten,en dat ze weg moest..
dan je volgende vraag wij zijn bij suus in januari wezen kijken omdat de mensen in de buurt woonde, en ja toen hebben we ook gewandeld ,en daarbij viel de schapendoes continu suus corrigerend aan,zodra suus een sprintje nam rende de schapendoes al keffend op haar af en beet haar in haar nek, en ja ik heb daar natuuuuurlijk iets van gezegd, dat ze dat zeker moesten stoppen,maar die mensen zeiden dat dat ALTIJD zo ging en dat suus het allemaal wel best vond... de schapendoes was de baas en suus vond dat wel best...
ik heb toen echt gezegd dat er een dag zou komen dat suus het niet zou pikken en dat ze die schapendoes ECHT moesten remmen in dat klote gedrag,maar helaas...hebben ze niets mee gedaan,en zo werd ik nog geen 2 maanden later opgebeld dat suus de schapendoes had gebeten,en dat ze weg moest..
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Misschien lees je over andere suggesties en vragen heen hoor, het is ook een hoop aan reactie, maar even kort door de bocht
- Hoe lang kan ze blijven bij je vriendin, daar waar ze nu is ?
- Is het een idee dat jij helpt bij de dagelijkse zorg van Suuz bij die vriendin ? Je geeft aan dat je vriendin ziek is en dat ze daar niet eeuwig blijven kan
Maar er is een heel grijs gebied aan eeuwig en kort.
Als jij haar helpen kunt, dan kan Suuz daar in principe toch zeker een langere poos, lees , bijvoorbeeld een jaar ? zitten ?
- Is het een idee dat jij helpt bij de dagelijkse zorg van Suuz bij die vriendin ? Je geeft aan dat je vriendin ziek is en dat ze daar niet eeuwig blijven kan
Als jij haar helpen kunt, dan kan Suuz daar in principe toch zeker een langere poos, lees , bijvoorbeeld een jaar ? zitten ?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Wat heeft die Rottie voor die paardenstal nu in zijn nek en op zijn rug zitten, lijkt wel kapotte huid en vacht.?
Wat je zegt ben je zelfffff 

nou mijn honden zouden dit soort gedrag ook echt niet pikken,vond nog dat suus erg braaf was dat ze niet eerder een grote bek terug gaf,pff wat een gekef en gesnauw zeg...
en de andere vragen ga ik vanavond even overleggen als ik daar ben.
rottie op de foto heeft niets ,staat half in de schaduw en half in de zon...
nee zolang kan ze daar zeker niet blijven zitten ,ook gewoon niet omdat ze nu al teveel moeite ermee hebben als suus weer weggaat...mercedes2803 schreef:Misschien lees je over andere suggesties en vragen heen hoor, het is ook een hoop aan reactie, maar even kort door de bocht
en de andere vragen ga ik vanavond even overleggen als ik daar ben.
rottie op de foto heeft niets ,staat half in de schaduw en half in de zon...
ik vond het behoorlijk agressief gedrag wat die schapendoes vertoonde, echt vol keffend op een hond afrennen en in een nek bijten....en niet 1x ,steeds als suus haar lolletje had deed ze het..maar goed als dat 'gewoon' gedrag voor deze honden is...
geen idee, als mijn honden dit gedrag zouden vertonen bij elkaar dan heb ik hier binnen no time een knokpartij,vandaar dat ik het ook eigenlijk best heel braaf vond van suus dat ze het nog zolang vol gehouden heeft..
maar een schapendoes begrijpt waarschijnlijk dan ook een molosser niet,geen goede combi van honden misschien??
ik ken het ras schapendoes ook niet,was de eerste keer dat ik ervan hoorde ,laat staan dat ik er 1 IRL kende...

geen idee, als mijn honden dit gedrag zouden vertonen bij elkaar dan heb ik hier binnen no time een knokpartij,vandaar dat ik het ook eigenlijk best heel braaf vond van suus dat ze het nog zolang vol gehouden heeft..

maar een schapendoes begrijpt waarschijnlijk dan ook een molosser niet,geen goede combi van honden misschien??
ik ken het ras schapendoes ook niet,was de eerste keer dat ik ervan hoorde ,laat staan dat ik er 1 IRL kende...
- Zamunda
- Zeer actief
Klinkt mij als regelteverig, bemoeizuchtig herdergedrag in de oren. Irritant gedrag.Heavy schreef:Het ziet er agressief uit maar het komt niet voort uit agressie .Kimmie schreef:ik vond het behoorlijk agressief gedrag wat die schapendoes vertoonde, echt vol keffend op een hond afrennen en in een nek bijten....en niet 1x ,steeds als suus haar lolletje had deed ze het..maar goed als dat 'gewoon' gedrag voor deze honden is...![]()
Eerlijk gezegd vind ik dat op de filmpjes van Nanna ook vreselijk irritant gedrag. Mijn Sterre zou er in ieder geval ook geirriteerd op reageren.Heavy schreef:Nouja of het klote gedrag is dat weet ik niet maar het is wel Schapendoesgedrag . Volgens mij doen de puli's van Nanna het ook. Dus zo'n hond kan Suus ook tijdens het wandelen tegen komen.Kimmie schreef:mijn teven worden gecastreerd dus geen loopse honden hier en gescheiden honden,nogmaals ik scheid mijn honden niet ik wil dat ze gewoon in 1 roedel leven en scheiden levert vaak alleen maar onrust op.
- dagmar88
- Zeer actief
Prima toch, grenzen aangeven? En als dat niet zonder bijten kan heeft je hond er simpelweg niets aan op te lossen. Met wandelen kom je wel meer tegen aan patsers, keffers, beukers, beklikkers, schijtbakken of wat dan ook wat jouw hond niet bevalt.Sterre schreef: Eerlijk gezegd vind ik dat op de filmpjes van Nanna ook vreselijk irritant gedrag. Mijn Sterre zou er in ieder geval ook geirriteerd op reageren.
Pjotr kan buiten ook vervelend regelneverig zijn naar Niko. Als die het wel welletjes vindt geeft hij dat netjes aan.

Binnen de roedel zijn ze allemaal wel eens irritant op hun eigen manier. Drukken, snauwen, drentelen, regelen, grommen. Iedereen heeft wel wat.
Je kunt het wel op alles af blijven schuiven, in plaats van gewoon dat aangeboren korte lontje erkennen

Zo had ik het weer dan niet bekeken omdat ik het zelf echt heel vervelend zou vinden om zo te wandelen met honden die dat doen. Maar ik heb maar 1 hond dus ben roedelgedrag helemaal niet gewend.dagmar88 schreef:Prima toch, grenzen aangeven? En als dat niet zonder bijten kan heeft je hond er simpelweg niets aan op te lossen. Met wandelen kom je wel meer tegen aan patsers, keffers, beukers, beklikkers, schijtbakken of wat dan ook wat jouw hond niet bevalt.Sterre schreef: Eerlijk gezegd vind ik dat op de filmpjes van Nanna ook vreselijk irritant gedrag. Mijn Sterre zou er in ieder geval ook geirriteerd op reageren.
Pjotr kan buiten ook vervelend regelneverig zijn naar Niko. Als die het wel welletjes vindt geeft hij dat netjes aan.
Zit geen agressief haartje op Pjotr. Zou niet weten waarom het bij voorbaat een verkeerde combinatie zou zijn.
Binnen de roedel zijn ze allemaal wel eens irritant op hun eigen manier. Drukken, snauwen, drentelen, regelen, grommen. Iedereen heeft wel wat.
Je kunt het wel op alles af blijven schuiven, in plaats van gewoon dat aangeboren korte lontje erkennen
-
- Zeer actief
Ik denk dat die schapendoes gewoon lekker aan het regelen was. Eva deed dat ook. Niks agressief aan. Als die schapendoes agressief was dan was suus gebeten en dan elke dag weer. Dat gebeurde niet en ik weet zeker dat suus dit gewend was. Suus heeft die schapendoes niet gebeten omdat die haar plaaggeest was maar omdat ze gewoon een doodnormale teef was die klaar was om de rollen om te draaien. Ze had die teef sowieso gepakt. Om wat dan ook. Dat doet ze immers nog steeds. Ze kan toch niet met teven zeg je? En daar zit nu precies voor mij het pijnpunt en mijn irritatie. Het ligt aan de schapendoes. Nee dus, Suus is een van de duizenden kruising dogo of kruising rottweiler teefjes die niet met teven kan. Heeft niks met die schapendoes te maken. Wat die does doet doen zoveel herders. Roedelgenoten hebben daar helemaal geen problemen mee want die weten heel goed dat het niks betekent.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Dat staat in de openingspost.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Mijn twee herders hangen de hele dag bij elkaar in de nek... Ik laat Layla niet met vreemde honden spelen, omdat ze dit dan ook doet en dit niet altijd begrepen wordt. Bij Bo was het geen probleem, die deed ook rustig mee.
Dat Suus er niet op reageerde is denk ik ook puur, omdat zij ook wist dat het niet negatief bedoeld was
Dat Suus er niet op reageerde is denk ik ook puur, omdat zij ook wist dat het niet negatief bedoeld was