Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hulp gevraagd! Ik wil graag goede verhalen...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Re: Hulp gevraagd! Ik wil graag goede verhalen...

Ongelezen bericht door Valerie »

Er zijn genoeg sociale staffords :wink:
Eerste ontmoeting van 2 volwassen staffordteven:

Afbeelding

Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Tyra was een erg sociaal hondje. Een herplaatser die ik op volwassen leeftijd had gekregen. Bijten en vasthouden kende ze niet, ze was meer een pekinees :mrgreen:
We gingen een keer mee met een staffordwandeling toen een giga amstaffreu even gedag wilde zeggen. Bijt ze hem zo in zijn lip :LOL: deed ze anders nooit! Hij knipperde ook even en haalde toen zijn schouders op.

Afbeelding
anica
Actief

Ongelezen bericht door anica »

Hoe veel verhalen wil je?

Wij hebben een Staff, Tosca 10 jaar en sociaal naar andere honden, dan dit uitzonderlijk is ben ik mij heel bewust van.

Tosca was net 1 jaar, wij woonde nog in de binnenstad, ik liep op een zomers zondag ochtend in het park, ik had haar loslopen omdat je op zondag morgen om half 7 toch nooit iemand tegen komt.

Tosca liep voor mij, de hoek om, hoor in een kindje roepen, kijk een zeebeer! (Tosca is wit, ik gok dat hij een ijsbeer bedoelde)
3 kindjes duiken meteen op Tosca, ze vond het prachtig die kindjes, ging lekker op haar rug liggen en die kindjes waren helemaal verliefd op haar!
De ouders liepen er zo'n 30 meter achter, moeder komt al aan rennen, roepen, NEEEEE DIE HOND IS GEVAARLIJK NEEEE NIET DOEN, BLIJVEN VAN DIE HOND AF.
Tosca sprong op en de kindjes stopte met kietelen, aaien en springen, ze stonden alle 4 heel zielig naar die moeder kijken, zo van, we waren zo leuk aan het spelen!
Moeder sleurde haar kinderen mee, die liepen te schreeuwen dat die hond zo lief was en moeders bleef schreeuwen dat zulke honden levens gevaarlijk zijn.
Tosca bleef heel zielig naast mij staan haha

Tosca is een tijd met de uitlaatservice mee geweest als ik moest werken, allemaal waren ze verliefd op haar! Er was alleen 1 probleem, als er een opstootje was in de groep of met andere honden die ze tegen kwamen, rende Tosca weg, naar de auto! Ze kwam ook echt niet meer terug, de hele groep moest dan terug lopen naar de auto op Tosca op te halen :goeie:

Vorig jaar kwam ik in het loslooppark 2 windhonden tegen, aangelijnd, Tosca loopt nooit op andere honden af maar deze vond ze heel leuk!
Ik stond te praten met die man, hij vertelde dat zijn honden over het algemeen heel bang zijn voor andere honden maar nu wel heel erg verbaasd was dat het leek dat zijn honden mijn hond ook leuk vonden.
Ik laat ze wel los zegt hij, doe het eigenlijk nooit.
Nou daar gingen ze, mijn zijn 3en WoW die ouwe sokke van mij hield die 2 gewoon bij de eerste 10 minuten, de man was ook heel verbaasd dat ze zo snel was.... Nou hij niet alleen, ik was ook met stomheid geslagen!
Ben hem helaas nooit meer tegen gekomen.

Tosca speelt nooit tot zelden met andere honden, ze heeft daar gewoon geen zin in, maar als ze speelt met andere honden zijn het vaak niet veel voorkomende rassen, ze heeft ook vaak gespeeld met 2 konings poedels, zo leuk.
Vaak krijg ik achteraf de vraag wat voor hond het is? Ik zeg dan een Stofford, vaak krijg ik de reactie, dat dacht ik al maar ze is zo sociaal :I: trotser kan je mij niet krijgen.

Of die horde kinderen hier voor de deur, de helft was bang voor honden.... Maar niet voor Tosca die is lief hoor je dan!
Wij hebben een soort van mini bos voor de deur en er staan hier regelmatig 20 kinderen voor het huis en Tosca..... Die interesseert het niets, gaat lekker tussen die kinderen in de zon liggen haha
Ook alle buren zijn verliefd op haar, misschien omdat ze wit is, er schattig uitziet of ze uit uitziet als puppie is. ik weet het niet maar ik ben wel super trots, ik krijg regelmatig veren in mijn kont gestoken door ouders van kinderen of ouders op het schoolplein dat ze onze hond zo leuk/ lief vinden.

Ik heb nog wel 100.000 verhalen voor je haha
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Nicoline »

Bij ons in het asiel was het een kruising ambull/staff die een cane corso uit haar depressie heeft geholpen en daarmee gered van een spuitje. Wij mensen hadden al van alles geprobeerd maar niks werkte, die hond wilde gewoon dood dachten wij. Totdat de ambull/staff geheel per ongeluk voor haar kennel losraakte en ze begonnen te spelen door de tralies, dus hup deurtje open en spelen maar. Vanaf toen hadden ze elke dag een speeldate, was mooi om te zien hoe de ene hond de ander op sleeptouw nam. En ze hebben allebei een baasje gevonden :-)
Nanna schreef:
anica schreef:
Wij hebben een Staff, Tosca 10 jaar en sociaal naar andere honden, dan dit uitzonderlijk is ben ik mij heel bewust van.
Prijs je goede gesternte maar. Ik kwam er net eentje tegen, een rotzak van de bovenste plank. Wilde alleen maar killen.
Dus geeft Tosca maar een extra knuffel.
precies, die mooie verhalen zijn natuurlijk heel leuk en het is super als je een sociale staff treft, maar vergeet nooit dat het vechthonden zijn ook al komen ze uit een show lijn, net als dat een jachthond een jachthond is. En omdat veel staffkrdbaasjes dit niet weten/ontkennen zou ik mijn hond nooit met een onbekende staff achtige kennis laten maken. Ik heb in het asiel ook sociale staffs gekend dus ik weet dat ze er zijn, net als dat er vast ook jagers zijn die ik wel bij mn konijnen kan vertrouwen...
Misschien is het een achterlijk idee van mij, maar je weet maar nooit of het werkt: breaksticks zijn er in alle soorten en maten en leuke kleurtjes en kosten een paar euro. Ookal heb je zelf geen klapkaak, misschien geeft het je voor nu een beetje rust als je zoiets bij je hebt, dat je weet dat je je eigen hond kan redden *mocht* je ooit een klapkaak met onverantwoorde baas tegenkomen. Ik zeg niet dat iedereen maar uit voorzorg breaksticks moet hebben want dat zou niet zo moeten zijn, maar aangezien je zo bang bent helpt het idee misschien wel.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Mijn duitse herderreu Kailen is dol op andere honden, alle honden, en wil ze het liefst allemaal begroeten.
Toen er eens een groep chihuahua's aankwam, heb ik heb daarom maar even aangelijnd, ervan uitgaande dat de eigenaar het vast niet leuk zou vinden, zo'n aanstormende herder (plus nog een MH en andere grote hond in zijn kielzog). En wat denk je: madame laat haar hele groep luid keffend op ons afstormen! Welke aangelijnde hond zou hiervan gediend zijn? Hij had ieder exemplaar met 1 hap kunnen doorslikken :80: Nou, Kailen vond het reuze gezellig en werd direct goeie maatjes :I:

Een andere keer liep er een middenslag hondje ons tegmoet. Baasje hield hem niet bij zich dus ik deed ook niks, want ik heb vertrouwen in mijn honden. Kailen rende op het hondje af, helemaal blij met het vooruitzicht op een speelkameraadje. Hondje vond het doodeng en zodra Kailen dat zag, remde hij al af. Hondje nog steeds bang, kailen loopt rustig verder. Hondje vertrouwt het nog stteds niet, Kailen gaat snuffelen. Dat wilde hondje wel en kwam erbij staan. Er volgde een rustige begroeting en daarna hebben ze heerlijk samen lopen spelen :cheer:

Maar ook MH Amber en mijn vorige herder hebben ooit mot gehad met een andere hond tijdens een wandeling :engel:
Herders zijn gewoon niet eng :pffff:
Afbeelding
Ted en Harry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB

Ongelezen bericht door Ted en Harry »

*Skye* schreef:
Maar jij loopt nog wel huiverig rond ook? Wordt het al minder?
Echt bang ben ik niet maar ik let wel wat meer op, en vermijd de plekken waar ik vaak onbekende honden tegenkom. De hond waar het mee misging had ik nog nooit eerder gezien in "mijn" gebied. Ik zal ongetwijfeld allerlei signalen gemist hebben maar in eerste instantie was die hond op een paar meter afstand van de zwemvijver aan het snuffelen toen we aan kwamen lopen, keek wel even op maar ging toen weer verder met snuffelen. Pas toen Ted een poot in het water zette kwam hij als een speer aanrennen om haar in haar nekvel te grijpen. Dit was voor mij een situatie die ik niet zag aankomen dus ik ben nu gewoon wat voorzichtiger.
Afbeelding
anica
Actief

Ongelezen bericht door anica »

Nanna schreef:
anica schreef:
Prijs je goede gesternte maar. Ik kwam er net eentje tegen, een rotzak van de bovenste plank. Wilde alleen maar killen.
Dus geeft Tosca maar een extra knuffel.
Lief van je! Dank je!!

Ook ik ben op mijn hoede als ik een andere Staff tegen komen in het losloop gebied, vaak roep ik haar bij mij.
Nu heb ik het geluk dat Tosca zelden naar andere honden toeloopt en als ze er al heen loopt zijn het honden die heel duidelijk de honden taal kennen en een hele duidelijke/stabiele houding hebben.
Tosca kan vaak juist met de moeilijke honden omdat deze meestal een duidelijk houding hebben met wat ze wel of niet willen haha

Veel mensen denken nog steeds dat Tosca zo is omdat ze een goede opvoeding heeft gehad en hoe vaak ik het ook vertel, mensen geloven het vaak gewoon niet dat dit niets met opvoeding te maken heeft.

Als ik merk dat mensen mijn hond niet vertrouwen dan lijn ik haar gewoon even aan als het gevraagd word.

TS, door jou weet ik nu wel wat ik moet doen als een hond vast heeft en niet loslaat, wurgen! Dank je.

O Tosca haar broertjes en zusje kunnen allemaal niet met andere honden.
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Dankjewel allemaal voor jullie reacties nog. Het helpt me echt heel erg.

Vandaag weer voor het eerst een beetje normaal kunnen wandelen. 5 min van ons huis is een groot veld waar honden lekker kunnen spelen. Er komt daar een school over een tijdje. Maar zolang de buurt nog lekker aan het wellus nietussen is, is er nu een mooi veld beschikbaar, wat op 2 stukjes na omheind is. Ik zat lekker even met Skye in het gras en er was blijkbaar langs de andere opening een baasje met vechthondachtige hond het veld op gekomen en aan het spelen met haar hond. De hond was los. Ik schrok er wel even van en ben rustig opgestaan en weggelopen en toen ik van het veld af was voelde ik me al weer redelijk normaal. Dus wie weet wordt het nog wel wat ;)

Breaksticks enz moet ik echt niet aan denken. Het zijn ook niet alleen de vechthonden waar ik nu schrik van heb he... het zijn meer de baasjes ;) En die domme baasjes hebben helaas ook herders en border collies en vanalles en nog wat.

@Anica: ik heb niets gedaan hoor ;) het was mijn man. Die hield zijn neus dicht en zijn halsband vast om het schudden tegen te gaan. Wel opletten dat je vingers niet in de bek schuiven. Dankjewel voor je leuke voorbeelden!
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik ben niet bang dat het mis gaat maar ben me er wel van bewust dat dit kan gebeuren. Maylo heeft ook al een paar keer schrammen opgelopen omdat hij gepakt werd. Inmiddels is Maylo zelf ook van mening niet elke vreemde reu te dulden.

Maylo heeft al een paar pogingen gedaan om zich zelf even te bewijzen dat hij heus wel kan vechten en tot nog toe heeft geen van die honden ook maar een schrammetje 2 x omdat Maylo aan de lijn was en 1 keer los omdat ik het zag (was te laat met aanlijnen) en ik me gelijk boven op hem liet vallen en in z'n nek vel had.

Ik lijnde Maylo altijd al aan bij de honden die hem gepakt hebben en onbekende aangelijnde honden en nu dus alle onbekende honden maar kennismaking is alleen als ik het wil en aangelijnd. Gister een chihuahua reu wat wel goed ging tot deze uit wilde halen naar Maylo en Maylo zag het als een spel en stond speelbuigingen te maken en te kwispelen en achterlijke geluiden te maken. Vandaag een dwerg schauzer reu die iets te opdringerig was en Maylo was van mening dat hij even moet laten zien wie de sterkste was dus wilde best wel even uithalen helaas was hij wederom aangelijnd en trok ik misschien iets te hard en lag hij om dwerg bleef terug komen maar inmiddels was Maylo's houden relaxter en begon hij weer speelbuigingen te maken, dwerg was er niet heel erg van overtuigd dus heb het gelaten voor wat het was en verder gelopen.

Ik ben me er van bewust wat ik bij me heb en dat mijn hond ook (ernstige)schade aan kan richten, betekend niet dat ik me hond weg hou maar wel dat ik zo voorzichtig mogelijk ben. Ondanks dat ik me hier ook wel even een paar dagen de tijd voor heb moeten geven ga ik niet alles uit de weg en alleen maar slechte dingen bedenken.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Contact met andere honden is geen moeten, he. Je kunt gewoon doorlopen.
Je kunt dat gewoon jouw hond leren ook.

Ik krijg wel een chagrijnige blikken als mijn dames vervelend zijn en ik me resoluut omdraai en wegloop.
Je ziet mensen denken dat ik eerst die beesten bij me moet halen.
Maar ja, Jet is jong en staat met een vinger in d'r mond dom te kijken naar vreemde honden: "Tante Dinthe, wie zijn zij? Gaan we spelen of zijn ze stom?"
En tante Dinthe is zo goed niet of die gaat met Jet in haar kielzog een paar meter dichterbij (altijd wel afstand hoor).
En Chaconne wil dat niet dus die staat op afstand te roepen dat ze mee moeten komen.
En dan draai ik me om, loop door/weg en op de goede afstand (elke hond heeft een afstand waarbuiten hij direct komt) fluit ik en staan ze binnen drie tellen bij me.

Het is een lastig advies, maar dat doorlopen en op iets grotere afstand roepen, dat is iets dat ik adviseer.
Zo haal je de spanning weg en reken maar dat jouw hond ook komt hoor, als jij weg bent! Jij geeft namelijk toch mentale steun.
Ik denk dat dit soort dingen je zekerder kan maken, gewoon omdat je gaat merken dat het werkt.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
*Skye*
Zeer actief

Dees en Maylo schreef:Ik ben niet bang dat het mis gaat maar ben me er wel van bewust dat dit kan gebeuren. Maylo heeft ook al een paar keer schrammen opgelopen omdat hij gepakt werd. Inmiddels is Maylo zelf ook van mening niet elke vreemde reu te dulden.

Maylo heeft al een paar pogingen gedaan om zich zelf even te bewijzen dat hij heus wel kan vechten en tot nog toe heeft geen van die honden ook maar een schrammetje 2 x omdat Maylo aan de lijn was en 1 keer los omdat ik het zag (was te laat met aanlijnen) en ik me gelijk boven op hem liet vallen en in z'n nek vel had.

Ik lijnde Maylo altijd al aan bij de honden die hem gepakt hebben en onbekende aangelijnde honden en nu dus alle onbekende honden maar kennismaking is alleen als ik het wil en aangelijnd. Gister een chihuahua reu wat wel goed ging tot deze uit wilde halen naar Maylo en Maylo zag het als een spel en stond speelbuigingen te maken en te kwispelen en achterlijke geluiden te maken. Vandaag een dwerg schauzer reu die iets te opdringerig was en Maylo was van mening dat hij even moet laten zien wie de sterkste was dus wilde best wel even uithalen helaas was hij wederom aangelijnd en trok ik misschien iets te hard en lag hij om dwerg bleef terug komen maar inmiddels was Maylo's houden relaxter en begon hij weer speelbuigingen te maken, dwerg was er niet heel erg van overtuigd dus heb het gelaten voor wat het was en verder gelopen.

Ik ben me er van bewust wat ik bij me heb en dat mijn hond ook (ernstige)schade aan kan richten, betekend niet dat ik me hond weg hou maar wel dat ik zo voorzichtig mogelijk ben. Ondanks dat ik me hier ook wel even een paar dagen de tijd voor heb moeten geven ga ik niet alles uit de weg en alleen maar slechte dingen bedenken.
Jij bent er gewoon heel serieus mee bezig en dat vind ik super om te lezen! Ik wou dat alle baasjes zo waren.
*Skye*
Zeer actief

Marjoleine schreef:Contact met andere honden is geen moeten, he. Je kunt gewoon doorlopen.
Je kunt dat gewoon jouw hond leren ook.

Ik krijg wel een chagrijnige blikken als mijn dames vervelend zijn en ik me resoluut omdraai en wegloop.
Je ziet mensen denken dat ik eerst die beesten bij me moet halen.
Maar ja, Jet is jong en staat met een vinger in d'r mond dom te kijken naar vreemde honden: "Tante Dinthe, wie zijn zij? Gaan we spelen of zijn ze stom?"
En tante Dinthe is zo goed niet of die gaat met Jet in haar kielzog een paar meter dichterbij (altijd wel afstand hoor).
En Chaconne wil dat niet dus die staat op afstand te roepen dat ze mee moeten komen.
En dan draai ik me om, loop door/weg en op de goede afstand (elke hond heeft een afstand waarbuiten hij direct komt) fluit ik en staan ze binnen drie tellen bij me.

Het is een lastig advies, maar dat doorlopen en op iets grotere afstand roepen, dat is iets dat ik adviseer.
Zo haal je de spanning weg en reken maar dat jouw hond ook komt hoor, als jij weg bent! Jij geeft namelijk toch mentale steun.
Ik denk dat dit soort dingen je zekerder kan maken, gewoon omdat je gaat merken dat het werkt.
Dankjewel voor je advies. Dat zijn dingen die we eigenlijk altijd wel toepaste al en ik kan goed terug roepen, zeker als ik een balletje ofzo bij heb. Daar heb ik ook wel vertrouwen in. De situaties waar ik u 3x in ben gekomen zijn 2x dat de hond/ honden vanuit het niets in 1 streep op Skye afkwamen zonder baas. En 1x baas die langs liep toen ik ergens stond te praten en zij bleef erbij staan. Ze stond erbij en keek ernaar, deed helemaal niets.

Nu lijn ik Skye toch maar even aan omdat ik denk dat hij mijn spanning zeker voelt en als ik niet goed in mijn vel zit luistert hij niet. Maar ik probeer het allemaal heel normaal te doen en niet in blinde paniek weg proberen te komen.

Had jij nog ook Havenezen (of hoe je het ook schrijft)? Vandaag een pup van 9 maanden gezien. Zo schattig!

En oja, spelen moet niet met alle honden, maar Skye is een echte honden hond. Je ziet hem gewoon opleven als hij contact heeft met andere honden. Maar ondertussen hebben we genoeg bekende honden waar hij lekker mee kan samen spelen en rennen. De onbekende honden laten we maar lekker links liggen ;)
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

*Skye* schreef:Dankjewel voor je advies. Dat zijn dingen die we eigenlijk altijd wel toepaste al en ik kan goed terug roepen, zeker als ik een balletje ofzo bij heb. Daar heb ik ook wel vertrouwen in. De situaties waar ik u 3x in ben gekomen zijn 2x dat de hond/ honden vanuit het niets in 1 streep op Skye afkwamen zonder baas. En 1x baas die langs liep toen ik ergens stond te praten en zij bleef erbij staan. Ze stond erbij en keek ernaar, deed helemaal niets.

Nu lijn ik Skye toch maar even aan omdat ik denk dat hij mijn spanning zeker voelt en als ik niet goed in mijn vel zit luistert hij niet. Maar ik probeer het allemaal heel normaal te doen en niet in blinde paniek weg proberen te komen.
Maar dan moet je dus eigenlijk omdraaien en weglopen, en wel direct.
Ik doe dat wel. Dan maar onbeleefd.
Ik zeg dan: Geen goede combi, dus ik loop door, goedemiddag ;)
En ik ben al drie stappen weg voor ze kunnen knipperen hoor, ik moet die fratsen niet.

Ook bij honden zonder baas trek ik direct aan mijn stutten.
Ik had laatst een enorme herder, zonder baas, die meeliep, en die niet gezellig was.
Mijn dames snauwen, hij (gecastreerde reu) terugsnauwen :schrik: Dan ben ik echt niet blij hoor, maar ik loop wel stug door.
Dat vloeken doe ik dan even binnensmonds ;)

edit: Ja, ik heb twee Havanezers. En dat is dan niet leuk want dat is snel stuk, zo'n kleintje.
Vooral omdat ze nogal een groot ego hebben, ze denken dat ze wetters zijn maar helaas. Dan wel wetters van 6 kilo ;)

Afbeelding

*Skye*
Zeer actief

Marjoleine schreef:
*Skye* schreef:Dankjewel voor je advies. Dat zijn dingen die we eigenlijk altijd wel toepaste al en ik kan goed terug roepen, zeker als ik een balletje ofzo bij heb. Daar heb ik ook wel vertrouwen in. De situaties waar ik u 3x in ben gekomen zijn 2x dat de hond/ honden vanuit het niets in 1 streep op Skye afkwamen zonder baas. En 1x baas die langs liep toen ik ergens stond te praten en zij bleef erbij staan. Ze stond erbij en keek ernaar, deed helemaal niets.

Maar dan moet je dus eigenlijk omdraaien en weglopen, en wel direct.
Ik doe dat wel. Dan maar onbeleefd.
Ik zeg dan: Geen goede combi, dus ik loop door, goedemiddag ;)
En ik ben al drie stappen weg voor ze kunnen knipperen hoor, ik moet die fratsen niet.

Ook bij honden zonder baas trek ik direct aan mijn stutten.
Ik had laatst een enorme herder, zonder baas, die meeliep, en die niet gezellig was.
Mijn dames snauwen, hij (gecastreerde reu) terugsnauwen :schrik: Dan ben ik echt niet blij hoor, maar ik loop wel stug door.
Dat vloeken doe ik dan even binnensmonds ;)
Ga ik ook zeker doen vanaf nu. Ik wil ook gewoon veel te aardig zijn.

Bij die herder was het mijn buuf die in paniek rare sprongetjes ging maken tussen de honden. Toen ik haar er van had overtuigd maar richting de bazen te gaan lopen (horde ze in de verte roepen, hond was weggelopen en ging niet meer van ons weg). Maar toen we eenmaal gingen lopen was het goed.

Bij de stafford en pitbull hadden we ook inderdaad gewoon moeten gaan lopen. Lekker relaxed alsof er 2 malthesers om ons heen liepen. Dan was er vast niets gebeurd. Maar het ging nu ook alleen mis omdat de baas Marcel een beuk gaf en ging schreeuwen.

Met de border had ik zelf maar gewoon weg moeten lopen. Dan maar niet aardig idd...

Heb jij ook dat als 1 van je honden een ding heeft ze er meteen met zijn allen bovenop zitten?
*Skye*
Zeer actief

Nanna schreef:
*Skye* schreef: Bij de stafford en pitbull hadden we ook inderdaad gewoon moeten gaan lopen. Lekker relaxed alsof er 2 malthesers om ons heen liepen. Dan was er vast niets gebeurd.
Ik kwam vanmorgen een Argentijnse Dogreu tegen en een kruising Pitbull met wat langharigs. :mrgreen: Ook een reu.
Los, natuurlijk.
Dan is het een kwestie van net doen of je gek bent en flink doorstappen. De roedels hebben even aan elkaar geroken en dat was dan weer helemaal dat. Ik weet zeker dat als we er tussen gaan staan en schreeuwen en aan halsbanden trekken de pleuris uitbreekt.
Ja inderdaad, gewoon lalalala, ik loop hier lekker en we doen lekker net alsof er helemaal niet twee hele enge honden los om ons heen lopen ;)
Mijn man had ook heel relaxed de pitbull vastgepakt, Skye in zijn nekvel en hield de staffort met zijn been weg. Ze bleven Skye namelijk blokkeren en over hem heen hangen dus we konden nergens heen. Als we weg waren gelopen meteen toen die staffort aan kwam rennen hadden we waarschijnlijk gewoon weg kunnen lopen. Maar het ging pas mis toen de baas al scheeuwend aan kwam rennen en mijn man wegbeukte bij zijn honden. Toen klapte de honden erop.

Misschien een heel rare vraag. Ik heb altijd in mijn hoofd dat als zo een soort hond bijt, ze altijd vast blijven houden, of is dat een soort van keuze die ze maken. Kan het ook zijn dan ze gewoon happen zoals bv een border collie hapt vaak zonder schade te maken. Of is dat maar ijdele hoop ;)

Wel knap dat je zo relaxed kan blijven met zo veel honden bij je waar je op moet letten, maar goed, jij weet denk ik ook wel weer heel zeker dat die van jou het niet uit zullen lokken.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Lief schreef:Ik ben ooit met een oudjaarswandeling meegegaan met mijn honden. Mijn grote intacte reu, van een ras dat bekend staat om hun intolerante houding richting seksegenoten, was aanleiding tot heel wat samengeknepen billen, maar alle andere reuen hebben er zelfs geen schrammetje bij opgelopen!
Die reu van jou deed niks, die keurde het plebs nog geen blik waardig. En Shib die werd daar toch een partij chagrijnig van :LOL:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

*Skye* schreef:
Dees en Maylo schreef:Ik ben niet bang dat het mis gaat maar ben me er wel van bewust dat dit kan gebeuren. Maylo heeft ook al een paar keer schrammen opgelopen omdat hij gepakt werd. Inmiddels is Maylo zelf ook van mening niet elke vreemde reu te dulden.

Jij bent er gewoon heel serieus mee bezig en dat vind ik super om te lezen! Ik wou dat alle baasjes zo waren.
Ik vind het niet meer dan normaal, en hoop ook nooit iemand tegen te moeten komen die dat niet is.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik ben het met enkele voorgangers (en jezelf) eens dat je wel erg heftig reageert. Wordt het niet tijd voor een gesprek met iemand anders dan met een hondenforum? Dit topicje gaat je namelijk 0,0 helpen, zodra jij je computer uitzet en naar buiten loopt, kan ik me niet voorstellen dat je hier aan denkt en zegt "Ach ja. Niets aan de hand". Misschien kun je online eens zoeken naar kalmerende ademhalingsoefeningen die je tijdens het wandelen kunt doen; is het niet voor jezelf, dan voor je hond. Want die pikt jouw emoties feilloos op en wordt er ook niet gelukkiger van.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

*Skye* schreef:Heb jij ook dat als 1 van je honden een ding heeft ze er meteen met zijn allen bovenop zitten?
Ja, en daarom loop ik dus door.

Eigenlijk was het vooral Orpa die dan bereid was het even te regelen, maar die woont niet meer hier. Nu is het Willemijn (ja, ook een stabij) die heel verdraagzaam is, maar wel bereid is het te regelen. Die snauwt en als ze dat tegen de verkeerde doet hebben we mot.
En dán gaat de rest wel mee, vrees ik. Ganging up is link en dat gaat niet gebeuren.
Dus ik roep dan iets van: "Ja, klaar, meekomen, nú!", en ik zet meteen de pas erin.

Ik snap dat je dit eng vind, maar diep ademhalen en doorlopen helpt, en elke keer als het dan goed gaat en de spanning verdwijnt zul jij zekerder worden.
Sociale interactie tussen honden is helemaal nergens voor nodig, dat is iets dat wij mensen bedenken. Niet honden.
Ook spelen is krachtmeten. Dus spelen doen ze maar onderling of met mij, simpel. En al die bazen die dat jammer vinden hebben dan pech. Zij op hun manier, ik op de mijne.

Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Marjoleine schreef: Sociale interactie tussen honden is helemaal nergens voor nodig, dat is iets dat wij mensen bedenken. Niet honden.
Ook spelen is krachtmeten. Dus spelen doen ze maar onderling of met mij, simpel.
Ben het niet helemaal met je eens. Als je je met je honden in de openbare losloopruimte begeeft zullen ze toch hoe dan ook met andere honden door één deur moeten kunnen. En nee, spelen hoeft niet. Maar als je ze alle contact ontzegd heb ik het idee dat ze daar raar van worden. En wat geeft het nou als ze even met wat andere honden snuffelen; daar leren ze van. Dat dus maar weinig honden op mot uit zijn, bijvoorbeeld. Daarvan lopen ze zelf ook meer ontspannen. En ik ook ;-)
O, snuffelen is ook best. Maar niet tien minuten blijven staan in de hoop en verwachting dat er gespeeld gaat worden.
Dat willen bazen altijd: "Ga maar fijn spelen!". Mijn honden willen dat zelden en als ze het willen (meestal Dinthe) is het woest en wild en dat willen andere honden dan weer niet.
Dus goedemiddag zeggen is prima, maar dat afgedwongen "leuk spelen", daar ben ik geen fan van.

Afbeelding

kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Leuk idee dit topic; ik hoop dat het helpt. :D

Zelf krijg ik ook weer meer het gevoel alsof ik mijn hond aan een Russische roulette blootstel wanneer ik met haar naar buiten ga.
Net op tijd over de brug glippen het park uit, wanneer er twee Suri- Nederlanders aan komen met een loslopende Amstaff. Steek de straat over en uit het niets komt daar een Ambull aangerend met geen baas in zicht.
Met knikkende knieën en wild bonzend hart naar huis.
Hoe kun je ze in hemelsnaam vermijden wanneer er tientallen je wijk bevolken?
Misschien een idee om een klapkaak-gps op de markt te brengen: Klapkaak over 50 meter, KEER OM!
Waar ik dan weer niets aan had toen ik rustig bij mijn Roompot-bungalow zat en er ook weer uit het niets een klapkaak aan kwam denderen die over mijn tafel, mijn stoel en mij heen stormde terwijl op onzichtbare afstand de baas, met paniek in de stem, zijn hond terug riep.

Maar als ik dan bij het hondenstrandje kom en ik zie daar een 15-tal klapkaakjes gemoedelijk met elkaar en de baasjes spelen en balletjes uit het water apporteren, dan stelt mij dat toch weer gerust. Het zou toch eigenlijk een bloedblad moeten zijn met al die killers bij elkaar? :F:
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

aan mij heb je ook niks. Ik ken geen leuke staffords en maak dat ik wegkom als ik er 1 zie. Wel bevooroordeeld,dat wel. Sorry. :(
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

en dan heb je gen angst meer voor stafford of andere klapkaken en dan kom je een herder tegen. dan weer zo`n topic openen als dit? geef jezelf een schop onder je kont, ga lopen met je hond en doen normaal.
wat iedereen al zegt gewoon doorlopen en niet stil staan. zie je een hond en die vertrouw je niet loop om en blijf vooral niet stilstaan.
ellen
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief

ellen en de birmanen schreef:en dan heb je gen angst meer voor stafford of andere klapkaken en dan kom je een herder tegen. dan weer zo`n topic openen als dit? geef jezelf een schop onder je kont, ga lopen met je hond en doen normaal.
wat iedereen al zegt gewoon doorlopen en niet stil staan. zie je een hond en die vertrouw je niet loop om en blijf vooral niet stilstaan.
ellen
Als je het nodig vind om zo te reageren reageer dan niet. Als je mijn openingsbericht hebt gelezen zie je dat Skye in 1 week is aangevallen door een herder, pitbull, stafford en border collie. Ik open dit topic niet om te zeuren over klapkaken, maar om gewoon weer even goede ervaringen te horen in het algemeen. Gewoon even situaties waarbij mensen denken, ojee, en dat alles gewoon goed gaat.

En ik ben erg blij hier mee want het helpt me heel goed me te realiseren dat het vaker goed gaat dan mis. Wat je bijna zou vergeten met al die topics en nieuwberichten over bijtincidenten.
*Skye*
Zeer actief

Goldylocks schreef:aan mij heb je ook niks. Ik ken geen leuke staffords en maak dat ik wegkom als ik er 1 zie. Wel bevooroordeeld,dat wel. Sorry. :(
Haha nouja, het helpt om te lezen dat wegwezen helpt. Jammer hè dat je door zo veel onverantwoordelijke baasjes zo geleid wordt door je vooroordelen.
*Skye*
Zeer actief

kooi schreef:Leuk idee dit topic; ik hoop dat het helpt. :D

Zelf krijg ik ook weer meer het gevoel alsof ik mijn hond aan een Russische roulette blootstel wanneer ik met haar naar buiten ga.
Net op tijd over de brug glippen het park uit, wanneer er twee Suri- Nederlanders aan komen met een loslopende Amstaff. Steek de straat over en uit het niets komt daar een Ambull aangerend met geen baas in zicht.
Met knikkende knieën en wild bonzend hart naar huis.
Hoe kun je ze in hemelsnaam vermijden wanneer er tientallen je wijk bevolken?
Misschien een idee om een klapkaak-gps op de markt te brengen: Klapkaak over 50 meter, KEER OM!
Waar ik dan weer niets aan had toen ik rustig bij mijn Roompot-bungalow zat en er ook weer uit het niets een klapkaak aan kwam denderen die over mijn tafel, mijn stoel en mij heen stormde terwijl op onzichtbare afstand de baas, met paniek in de stem, zijn hond terug riep.

Maar als ik dan bij het hondenstrandje kom en ik zie daar een 15-tal klapkaakjes gemoedelijk met elkaar en de baasjes spelen en balletjes uit het water apporteren, dan stelt mij dat toch weer gerust. Het zou toch eigenlijk een bloedblad moeten zijn met al die killers bij elkaar? :F:
Mij helpt het zeker. Weer eens wat anders toch? Een topic vol positive ervaringen over baasjes en honden die in de eerste instantie eng leken. Wat voor ras dan ook.

Ja snap wat je bedoeld. Hier is het niet zo als jij het omschrijft gelukkig.

Je laatste situatie is precies wat ik bedoel. Als dat zo goed kan gaan, dan moet het toch vaker goed kunnen gaan! En hoe kan het dan zo vaak zo mis gaan.
*Skye*
Zeer actief

Lemuria schreef:Ik ben het met enkele voorgangers (en jezelf) eens dat je wel erg heftig reageert. Wordt het niet tijd voor een gesprek met iemand anders dan met een hondenforum? Dit topicje gaat je namelijk 0,0 helpen, zodra jij je computer uitzet en naar buiten loopt, kan ik me niet voorstellen dat je hier aan denkt en zegt "Ach ja. Niets aan de hand". Misschien kun je online eens zoeken naar kalmerende ademhalingsoefeningen die je tijdens het wandelen kunt doen; is het niet voor jezelf, dan voor je hond. Want die pikt jouw emoties feilloos op en wordt er ook niet gelukkiger van.
Moet zeggen dat het me eigenlijk wel heel goed helpt. Ik merk echt dat ik rustiger word en niet zo veel spanning voel de hele dag door.
Toevallig dat je komt met ademhalingsoefeningen. Ik heb de afgelopen week veel met mensen samen gelopen zodat ik me in contacten met andere honden een beetje afzijdig kon houden en niet meteen mijn angst op alle honden over liet slaan. Zij zei op een gegeven moment ook even. Ok, even stil staan, diep ademhalen en we blijven dit doen tot je rustiger wordt. Dat hielp inderdaad heel goed.
Dankjewel voor je tip. Als ik binnen een week of wat niet een heel stuk rustiger ben ga ik het zeker oppakken.
*Skye*
Zeer actief

Heavy schreef:Merk je al verbetering want het kan ook zijn dat je te snel wil gaan.
Je kunt het ook langzaam opbouwen dus eerst aan de lijn wandelen buiten losloopgebied en dan langzaam opbouwen in het losloopgebied :wink:
Je merk echt al veel verbetering. Heb heel veel met mensen met honden samen gelopen en als ik alleen liep een beetje in de omgeving van mijn huis. (Hebben een park en landweggetje op 5 min van ons huis).

Ik merk dat ik nu gewoon weer normaal loop en pas spanning voel als ik een hond zie. En ik heb wel weer vertrouwen in Skye met pups en kleinere hondjes. Grote honden is mijn eerste reactie toch dat mijn hart in mijn keel zit. Maar dan haal ik diep adem en loop gewoon rustig door.

Als ik er aan denk dat ik naar het bos ga voel ik wel weer meteen spanning. Maar dat doe ik dan ook nog maar even niet alleen.

Lief dat je het vraagt!
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik zag net een enorme Staff achtige reu aandenderen die totaal niet naar zijn baasjes luisterde. Honden bij ons gehouden en uiteindelijk liepen ze met zijn vijven te keten. Uma was met hem aan het racen, Sultan was verliefd en met Manu hield hij een beuk spelletje.
Hij was nog maar een jaar bleek later. Hij was niet heel netjes, beuken en springen maar toch ging alles heel goed. Onze honden zijn ook niet altijd netjes haha.
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Een tijdje geleden kwamen tijdens de wandeling ons 2 Rottweilers achterop. Geen baas te bekennen, en je kunt daar heel ver kijken, er was dus echt niemand. Mijn hond is niet altijd gecharmeerd van andere honden en helemaal niet van grote honden, en ze durft ook best van zich af te snauwen. Spannend dus, want de 2 kwamen steeds dichterbij. Tallie laten liggen en blijven en ik ben gaan kennismaken met de honden om in te schatten of dat goed zou gaan. Besloten dat het kon, en daar gingen we zo een paar kilometer met zn 4en. Aan het eind van het pad stopte een bus, iemand stapte uit en riep de honden die er vandoor vlogen. Ik heb ze sindsdien niet weer gezien. Jammer, het waren heerlijke honden!

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”