Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
gvd Joanna weggelopen!! Gevonden!!
Moderator: moderatorteam
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: gvd Joanna weggelopen!!
Wat naar nu ,ik hoop dat ze echt snel en veilig weer terug is.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Tja en waar wil je ze dan laten? Meedraaien in het dagelijkse NL leven leren de honden toch vaak bij de opvangmensen. En dat zijn ook maar mensen.Maeve schreef:En toch he. Je hoort het bovengemiddeld vaak bij opvangers uit het buitenland. Misschien zijn de adoptanten te nonchalant, maar zou men als stichting ook niet eens kunnen zorgen dat honden beter "ingeburgerd" zijn voor ze geplaatst worden? Want blijkbaar gebeurt het best vaak dat goedbedoelende maar onkundige mensen een hond adopteren met dergelijke problemen dat sluizen en driedubbel zekeren nodig is. Kunnen stichtingen die verantwoordelijkheid niet beter in eigen hand houden en pas plaatsen als een hond redelijk meedraait in onze maatschappij?
Als ik een grote boerderij zou hebben mogen ze wel bij mij mogen komen maar ja, die heb ik niet.
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Dank je Sanne, ik heb het net doorgegeven...misschien wist ze het al, maar dat geeft niet.
Ze zijn gisteravond met het gastgezin tot 12 uur 's avonds met speurhond gaan zoeken en ze schijnt nog wel in de buurt te zijn....poort opengelaten, mand met kleedje van gastgezin geplaatst en voer neergelegd en nu duimen maar...
Ze zijn gisteravond met het gastgezin tot 12 uur 's avonds met speurhond gaan zoeken en ze schijnt nog wel in de buurt te zijn....poort opengelaten, mand met kleedje van gastgezin geplaatst en voer neergelegd en nu duimen maar...

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Wat fijn! Arm diertje, hopelijk is ze in orde. 
Dat kan toch alleen door er te zijn en door er rustig kennis mee te maken binnen de grenzen van wat de hond aan kan? Dat kan natuurlijk eerst in gastgezinnen, maar die liggen ook niet voor het oprapen en bovendien kan een adoptant geschikter zijn voor een bepaald type hond dan een gastgezin.
Ik vind wel dat er stichtingen zijn die te angstige honden hier naartoe halen en dat er goed gescreend moet worden. Genoeg makkelijke, ongecompliceerde honden uit het buitenland die bij 'iedereen' geplaatst kunnen worden, maar bij dieren met een rugzakje moet je toch even extra doorvragen en ook checken hoe ze het praktisch allemaal willen doen.

Maar hoe moet zo'n hond dan leren meedraaien in de maatschappij?Maeve schreef:En toch he. Je hoort het bovengemiddeld vaak bij opvangers uit het buitenland. Misschien zijn de adoptanten te nonchalant, maar zou men als stichting ook niet eens kunnen zorgen dat honden beter "ingeburgerd" zijn voor ze geplaatst worden? Want blijkbaar gebeurt het best vaak dat goedbedoelende maar onkundige mensen een hond adopteren met dergelijke problemen dat sluizen en driedubbel zekeren nodig is. Kunnen stichtingen die verantwoordelijkheid niet beter in eigen hand houden en pas plaatsen als een hond redelijk meedraait in onze maatschappij?

Ik vind wel dat er stichtingen zijn die te angstige honden hier naartoe halen en dat er goed gescreend moet worden. Genoeg makkelijke, ongecompliceerde honden uit het buitenland die bij 'iedereen' geplaatst kunnen worden, maar bij dieren met een rugzakje moet je toch even extra doorvragen en ook checken hoe ze het praktisch allemaal willen doen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Gelukkig is ze gevonden!
En ik denk dat een stichting ook gewoon niet op kan tegen de domheid van mensen. Ik bedoel, een hond op de eerste dag loslaten langs een snelweg? Dexter (uit Spanje) was helemaal niet angstig en zou niet als wegloper zijn bestempeld, maar hij zou in zo'n situatie misschien ook weggaan. Hiephoi, rondje rennen! En dan BOEM onder een auto. Blijkbaar moeten mensen gewoon nog nadrukkelijker worden gewaarschuwd, op zo'n manier dat ze die waarschuwing niet in de wind slaan 'want ze ligt toch zo rustig dus het kan best.'

En ik denk dat een stichting ook gewoon niet op kan tegen de domheid van mensen. Ik bedoel, een hond op de eerste dag loslaten langs een snelweg? Dexter (uit Spanje) was helemaal niet angstig en zou niet als wegloper zijn bestempeld, maar hij zou in zo'n situatie misschien ook weggaan. Hiephoi, rondje rennen! En dan BOEM onder een auto. Blijkbaar moeten mensen gewoon nog nadrukkelijker worden gewaarschuwd, op zo'n manier dat ze die waarschuwing niet in de wind slaan 'want ze ligt toch zo rustig dus het kan best.'

- Ingrid48
- Zeer actief
yeah, ze is inderdaad weer bij het baasje die zielsgelukkig is
Ze is erg moe en hongerig en heeft meteen flink gedronken, maar het gaat goed met haar
poeh, ik kan vannacht weer rustig slapen

Ze is erg moe en hongerig en heeft meteen flink gedronken, maar het gaat goed met haar

poeh, ik kan vannacht weer rustig slapen

Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Wat super!
Fijn voor Joanna en het nieuwe baasje maar zeer zeker ook voor het opvanggezin.
Fijn voor Joanna en het nieuwe baasje maar zeer zeker ook voor het opvanggezin.

- Ingrid48
- Zeer actief
Re: gvd Joanna weggelopen!! Gevonden!!!
ik moet zeggen dat de facebookpagina Waar is mijn Angel ontzettend veel goed werk heeft verricht! Ze hebben meteen alle mensen die zich hebben aangemeld rondom Tilburg op de hoogte gebracht en houden ze dan ook op de hoogte waar de hond voor het laatst is gezien. Ook geven ze meteen aan waar je op moet letten, wat je moet doen etc etc Hierdoor is de melding binnengekomen waar ze verbleef. Gisteravond is, volgens mij de eigenaar van de facebookpagina Angelique?, met haar hond ook komen helpen speuren, echt geweldig

Laatst gewijzigd door Ingrid48 op 01 jul 2015 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Oh ik schreef net dat dat wel heel dichtbij is en dat ik het hier ook in de gaten zal houden maar fijn dat ze weer terecht is 

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Gelukkig!

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Fijn dat ze terug is!
Wellicht valt deze opmerking niet zo lekker hoor, maar ik verbaas me er over hoe vaak dit gebeurt met buitenlanders. En dan kun je wel roepen dat adoptanten dom zijn, maar je bent als stichting toch ook verantwoordelijk? Dat zou ik wel zo voelen in ieder geval. Zo'n hond heeft vaak inderdaad een rugzakje en dan is het toch veel handiger als hij eerst wordt begeleid door iemand die precies weet wat hij doet? Er zullen enorm veel mensen zijn die het beste voor hebben en zo'n hondje willen redden maar niet de ervaring hebben en daardoor fouten maken. Stichtingen zouden enorm veel leed besparen bij iedereen als honden eerst wat stabieler worden in Nederland voor ze bij dat soort mensen terecht komen.

Bij een gastgezin met ervaring met dit soort honden? Aangesloten bij de stichting dus. Die wonen ook in deze maatschappijRedPassion schreef:Wat fijn! Arm diertje, hopelijk is ze in orde.
Maar hoe moet zo'n hond dan leren meedraaien in de maatschappij?Maeve schreef:En toch he. Je hoort het bovengemiddeld vaak bij opvangers uit het buitenland. Misschien zijn de adoptanten te nonchalant, maar zou men als stichting ook niet eens kunnen zorgen dat honden beter "ingeburgerd" zijn voor ze geplaatst worden? Want blijkbaar gebeurt het best vaak dat goedbedoelende maar onkundige mensen een hond adopteren met dergelijke problemen dat sluizen en driedubbel zekeren nodig is. Kunnen stichtingen die verantwoordelijkheid niet beter in eigen hand houden en pas plaatsen als een hond redelijk meedraait in onze maatschappij?Dat kan toch alleen door er te zijn en door er rustig kennis mee te maken binnen de grenzen van wat de hond aan kan? Dat kan natuurlijk eerst in gastgezinnen, maar die liggen ook niet voor het oprapen en bovendien kan een adoptant geschikter zijn voor een bepaald type hond dan een gastgezin.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
- Ingrid48
- Zeer actief
Re: gvd Joanna weggelopen!! gevonden!!!
even de titel aangepast

Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Deze hond zat dus al in een opvanggezin voor ze geplaatst werd.. dat heeft dus ook geen zin. Niet elke hond is angstig die uit het buitenland komt. Bij angstige honden is er wel extra begeleiding nodig wat nu soms ontbreekt.Maeve schreef: Bij een gastgezin met ervaring met dit soort honden? Aangesloten bij de stichting dus. Die wonen ook in deze maatschappijWellicht valt deze opmerking niet zo lekker hoor, maar ik verbaas me er over hoe vaak dit gebeurt met buitenlanders. En dan kun je wel roepen dat adoptanten dom zijn, maar je bent als stichting toch ook verantwoordelijk? Dat zou ik wel zo voelen in ieder geval. Zo'n hond heeft vaak inderdaad een rugzakje en dan is het toch veel handiger als hij eerst wordt begeleid door iemand die precies weet wat hij doet? Er zullen enorm veel mensen zijn die het beste voor hebben en zo'n hondje willen redden maar niet de ervaring hebben en daardoor fouten maken. Stichtingen zouden enorm veel leed besparen bij iedereen als honden eerst wat stabieler worden in Nederland voor ze bij dat soort mensen terecht komen.
En leed besparen doe je niet door honden langer in een Spaans asiel te laten zitten.. het is geen zomerkamp.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Moet je dan wel in de beginpost doen, anders ziet niemand hetIngrid48 schreef:even de titel aangepast![]()

- Ingrid48
- Zeer actief
ja, ik zag het....ik ga nog een poging wagenFotogravinnetje schreef:Moet je dan wel in de beginpost doen, anders ziet niemand hetIngrid48 schreef:even de titel aangepast![]()

Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Tineke
- Zeer actief
Re: gvd Joanna weggelopen!! Gevonden!!
Goed nieuws

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Jeetje, wat een mazzel dat ze zo snel gevonden en gevangen is!
-
- Vaste gebruiker

- Hanneke2
- Zeer actief
Oh wat heerlijk dat ze terecht is! 

Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes