Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gvd Joanna weggelopen!! Gevonden!!

Is je hond vermist? Vraag hier extra aandacht voor hulp bij het zoeken naar je hond !

Moderator: moderatorteam

Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

gvd Joanna weggelopen!! Gevonden!!

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Afbeelding

Afbeelding

Verdomme, verdomme....Joanna was net 5 uurtjes geadopteerd en het nieuwe baasje wil voor de 2e keer een blokje om, Joanna schrikt van iets en schiet er vandoor en baasje kon haar niet meer houden :ugh:

Wie in Tilburg of omstreken wil uitkijken naar Joanna? Ze is angstig, dus als je haar ziet graag mij of Mirtos (info@mirtos.nu) contacten ipv er zelf achteraan te gaan.
Ze is weggelopen vanaf de Leersumstraat. Amevedi, Waaris mijn angel, flyers, dierenartsen, asiels etc zijn geïnformeerd. Als iemand nog tips heeft, graag!!

Oh alsjeblieft allemaal duimen dat dit kleine meisje snel weer thuis is :(:
Laatst gewijzigd door Ingrid48 op 01 jul 2015 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: gvd Joanna weggelopen!!

Ongelezen bericht door Tiny »

Heb je facebook, vanaf daar delen gaat vaak sneller. Je kunt haar ook hier https://www.facebook.com/groups/vermistedieren/?fref=ts aanmelden.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Ingrid48
Zeer actief

Tiny schreef:Heb je facebook, vanaf daar delen gaat vaak sneller. Je kunt haar ook hier https://www.facebook.com/groups/vermistedieren/?fref=ts aanmelden.
dank je! Via facebook is ze ook aangemeld en ik zal die andere ook doen :ok:
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

weinig subtiel maar ik vroeg me hetzelfde af.
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief

Nanna schreef::roll: Ja, het beestje ziet er ook wel uit als een loeisterke hond die je de riem uit de poten trekt. Hebben ze dat hondje aan iemand met MS én Parkinson gegeven?
Hameren de stichtingen niet genoeg op dubbel gezekerd uitlaten in het begin of zijn die nieuwe eigenaren nou zo verrekte eigenwijs?
Ze is echt wel sterk! Ze ziet er op de foto's nog een beetje puppyachtig uit, maar volgens het gastgezin is ze echt wel sterk.
En natuurlijk krijgen alle adoptanten een lijst met dingen waar ze rekening mee moeten houden mee, maar ja soms...
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Balen zeg, dit is echt niet wat je wilt :ugh:

Was ze al lang in het opvanggezin? Dat ze bijvoorbeeld herkenning zou hebben aan die mensen? Haar nieuwe baasjes kent ze natuurlijk nog niet, dus daar zal ze weinig binding mee hebben

Nanna schreef:Hameren de stichtingen niet genoeg op dubbel gezekerd uitlaten in het begin of zijn die nieuwe eigenaren nou zo verrekte eigenwijs?
Ja, er zitten hele eigenwijze exemplaren tussen :roll:

Bijv. Hond wordt in auto gezet, vastgemaakt door opvanggezin, met de woorden "stop niet onderweg tenzij het een noodsituatie is, ga geen koffie drinken, haal hem er thuis pas uit"
Mensen besluiten halverwege koffie te gaan drinken bij de pomp, maken hond los, hond rent snelweg op, wordt doodgereden.
Ander voorbeeld: hond wordt met bench en al in auto gezet met de woorden "plaats hond in de bench in huis voor je hem eruit laat".
Mensen komen thuis, maken foto met open bench en riem niet vast, hond rent weg, heeft weken geduurd voor hij gevangen was.
Nog 1tje dan? Mensen nemen hond mee, worden gewaarschuwd "sluis, hij is snel en klein, dus sluizen. ene deur dicht is andere pas open"
Mensen sluizen niet, hond gaat er vandoor, blijkt na 2 weken verdronken in vijver van buurtgenoot.
En dan altijd nog de waarschuwingen over sluizen, dubbel zekeren, niet loslaten, etc. die tijdens telefoongesprekken, huisbezoeken en bij ophalen elke keer weer genoemd worden.
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Is er een link naar een bericht op FB dat ik kan delen?
Nog zichtmeldingen geweest?
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Nanna schreef::roll: Ja, het beestje ziet er ook wel uit als een loeisterke hond die je de riem uit de poten trekt. Hebben ze dat hondje aan iemand met MS én Parkinson gegeven?
Hameren de stichtingen niet genoeg op dubbel gezekerd uitlaten in het begin of zijn die nieuwe eigenaren nou zo verrekte eigenwijs?
Nou, ik ben best groot en sterk maar ik had ook puur moeite met Juul af en toe hoor. Hij was maar 20 kilo maar als hij een konijn of kat zag zat er me toch een kracht in! Daar kun je je best in vergissen.
Ingrid48
Zeer actief

Manu schreef:Is er een link naar een bericht op FB dat ik kan delen?
Nog zichtmeldingen geweest?

https://www.facebook.com/mirtosanimalpr ... =1&fref=nf

dank je wel!!
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Nou, mijn honden wegen vijftien kilo maar toen ze een kat zagen is het Jarah weleens gelukt om zich los te rukken.
Of ze trekken hun kop uit de halsband, met kortharige honden is dat zo gebeurd.
Mijn hondentrainster vond dat de halsband van Jarah erg strak zat, maar dat moet wel want als ze naar achteren trekt krijgt ze haar kop eruit zelfs nu nog krijgt ze haar kop eruit, moet dus altijd alert zijn op achteruit trekken, maar nog strakker kan echt niet, zelfs uit tuigen bevrijd ze zich.

En als het trekken echt onverwachts gebeurt dan kan het echt wel gebeuren dat de riem uit je handen schiet.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

gonnie schreef: Of ze trekken hun kop uit de halsband, met kortharige honden is dat zo gebeurd.
:wink: Ligt niet aan het haar, maar de bouw van nek en kop. Ik ben Pjotr zo ook even kwijt geweest helemaal in het begin.
Nieuwe halsband en meerdere keren geprobeerd of hij hem niet af kon krijgen, een gaatje verder leek me echt veel te strak. Maar ja hoor, hij schrok, trok zich met alle macht naar achteren en weg was ie :schrik: :schrik: :schrik:
Ingrid48
Zeer actief

ik dacht ook altijd dat dat mij nooit zou gebeuren, maar toen we Silky net een dag hadden en ik struikelde over een drempel, liet ik zo de riem los :80: :80: Ik snap het nog steeds niet, want ik hamer er zelf altijd heel erg op, maar het is gewoon een reflex. Gelukkig dook Sil in elkaar en kon ik haar zo pakken...pfff
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

ja, je weet niet wat je in een reflex doet...
En niet om mezelf nou op de borst te kloppen want het is - juist ja - een reflex waaruit je handelt
maar met Rimpel is het twee keer gebeurd - zowel mij als mijn ex vriend.
Bij ons allebei zat de reflex van VASTHOUDEN er zo in dat mijn ex eens over een opstaande stoeptegel struikelde en echt
vol op zijn plaat ging en voorover op de tegels van de stoep gelanceerd werd; hij lag er heel raar bij maarrrrrrr had de flexi van Rimpel nog steeds vast
En zelfs heb ik eens een rare dubbele axe om mijn as gedraaid op blubberige slib en maakte een hele rare klap die me dagenlang flink zeer heeft gedaan maar toen ik mijn ogen weer opendeed en met mijn kin de blubber lag had ik dus nog steeds die flexi vast.

Je doet rare dingen uit reflexen
Ik hoop dat ze gauw gevonden en gevangen is
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Jeetje.. ik hoop dat ze haar snel vinden.

Wat een enge verhalen Dre, maar je hoort het maar al te vaak niet alleen over rescues maar ook pups. Mensen onderschatten hun nieuwe honden vaak geweldig. Beste altijd een puppy ren maken, ver van alle huiselijke gevaren. Ik heb een Herder pup nu 4 maanden oud, ik zit lekker rustig op m'n werk. Pup zit in haar eigen ren, heeft de ruimte en het nodige speelgoed, ze kan niet weglopen omdat iemand "vergeet" de deur dicht te doen, ze kan niets stuk maken, niets engs eten en niet de oudere hond een hart aanval bezorgen.
Je kunt dus ook een "puppy ren" voor een (oudere) recue maken... met sluis
Sientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland

Ongelezen bericht door Sientje »

Jee, wat een drama... Hoop dat ze snel gevonden wordt!
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Soms gebeuren dingen onverwacht. Bas liep ook al snel los en is hem ook 2 keer gesmeerd terwijl ze doodkalm leek. Ze had gewoon angsten die ik niet verwacht had. Nu stopte ze gelukkig na 100 meter maar het had mij dus ook kunnen gebeuren. Het gebeurt ook mensen met een Nederlandse herplaats hond na een inschattingsfout.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

dagmar88 schreef:
gonnie schreef: Of ze trekken hun kop uit de halsband, met kortharige honden is dat zo gebeurd.
:wink: Ligt niet aan het haar, maar de bouw van nek en kop. Ik ben Pjotr zo ook even kwijt geweest helemaal in het begin.
Nieuwe halsband en meerdere keren geprobeerd of hij hem niet af kon krijgen, een gaatje verder leek me echt veel te strak. Maar ja hoor, hij schrok, trok zich met alle macht naar achteren en weg was ie :schrik: :schrik: :schrik:

O, hahaha, heb ik helemaal geen erg in gehad dat het aan de bouw van de kop ligt. Bij mijn hondentrainster trekt er nooit een hond zijn kop uit de halsband en die heeft altijd honden met lang haar.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat sneu :( hopelijk word ze snel gevonden, duimen draaien :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Ingrid48
Zeer actief

ze wordt overal flink gedeeld, alles is geïnformeerd, flyers overal opgeplakt, maar helemaal niemand heeft haar nog gezien :(:

Het gastgezin is nu in Tilburg, hopelijk kunnen zij haar vinden maar ja waar moet je zoeken?? :ugh:
Afbeelding

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Ik kom veel in Rijen en omliggende dorpen zal naar haar uitkijken. Weet je toevallig waar in Tilburg ze ergens ontsnapt is?
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Ja, vanuit tilburg is het voor een hond maar een klein stukje naar breda en daar liggen uitgestrekte bossen.. Als ze dichtbij blijft heb je geluk.
Ik ben er bekend maar woon er niet meer. Ik zal haar wel even delen op mijn fb :)
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Vanuit Tilburg is het ook niet ver naar Belgiè en ook daar veel bossen eigenlijk is het er een groot bossig gebied rondom Tilburg.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

mercedes2803 schreef:ja, je weet niet wat je in een reflex doet...
En niet om mezelf nou op de borst te kloppen want het is - juist ja - een reflex waaruit je handelt
maar met Rimpel is het twee keer gebeurd - zowel mij als mijn ex vriend.
Bij ons allebei zat de reflex van VASTHOUDEN er zo in dat mijn ex eens over een opstaande stoeptegel struikelde en echt
vol op zijn plaat ging en voorover op de tegels van de stoep gelanceerd werd; hij lag er heel raar bij maarrrrrrr had de flexi van Rimpel nog steeds vast
En zelfs heb ik eens een rare dubbele axe om mijn as gedraaid op blubberige slib en maakte een hele rare klap die me dagenlang flink zeer heeft gedaan maar toen ik mijn ogen weer opendeed en met mijn kin de blubber lag had ik dus nog steeds die flexi vast.

Je doet rare dingen uit reflexen
Ik hoop dat ze gauw gevonden en gevangen is
Dat heb ik van jongs af aan ook meegekregen, maar dan met koeien en paarden.
Het was altijd: "wat er ook gebeurt vasthouden, nooit loslaten". Moest ik ook niet in m'n bolle kop halen.
Bronco is niet zo sterk als een paard, maar voor het gevoel scheelt het soms niet veel. Ik heb altijd mijn hand door het handvat van de riem heen en pak dan de lijn vast.
En niet, nooit, never loslaten. (heb ook al eens asfalt gehapt :schrik: )

Ik hoop dat het hondje snel gevonden wordt.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Gollum schreef:
Nou, ik ben best groot en sterk maar ik had ook puur moeite met Juul af en toe hoor. Hij was maar 20 kilo maar als hij een konijn of kat zag zat er me toch een kracht in! Daar kun je je best in vergissen.
Oh kom op dat is gewoon gelul. Toto had nul wegloopneigingen en kwam op dag 1 al naar mij toe bij schrik, dus ik durfde het wel aan met alleen de flex, maar die hand zette ik wel mentaal vast op nooit loslaten. Al zou ik over straat gesleurd worden, die lijn van Toet mocht niet los. Je laat het in al je dommigheid ook gebeuren hoor. En het is mij zo lang geleden ook gebeurd met Lilo, die had ik destijds echt dubbel moeten zekeren aan mijn broek of jas ofzo, maar ik liet die flex vallen in een chaos met andere honden omdat ik die flex niet goed vast had en ze schoot weg met dat ding achter haar aan, hoek om, straat in, weg. Pure domme debieligheid van mijn kant, en een godswonder dat ze met staartje tussen de benen terug kwam.

Mensen schatten het verkeerd in, en pas als het een keer mis gaat, gaat het lichtje branden. En daar ligt echt een taak voor de stichtingen, vertel die adoptanten maar horrorverhalen over vermiste honden.

Ik hoop dat dit hondje weer snel terecht is.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Hanneke2 schreef:
Gollum schreef:
Oh kom op dat is gewoon gelul. Toto had nul wegloopneigingen en kwam op dag 1 al naar mij toe bij schrik, dus ik durfde het wel aan met alleen de flex, maar die hand zette ik wel mentaal vast op nooit loslaten. Al zou ik over straat gesleurd worden, die lijn van Toet mocht niet los. Je laat het in al je dommigheid ook gebeuren hoor. En het is mij zo lang geleden ook gebeurd met Lilo, die had ik destijds echt dubbel moeten zekeren aan mijn broek of jas ofzo, maar ik liet die flex vallen in een chaos met andere honden omdat ik die flex niet goed vast had en ze schoot weg met dat ding achter haar aan, hoek om, straat in, weg. Pure domme debieligheid van mijn kant, en een godswonder dat ze met staartje tussen de benen terug kwam.

Mensen schatten het verkeerd in, en pas als het een keer mis gaat, gaat het lichtje branden. En daar ligt echt een taak voor de stichtingen, vertel die adoptanten maar horrorverhalen over vermiste honden.

Ik hoop dat dit hondje weer snel terecht is.
Tja misschien dat ik juist door alle horrorverhalen steviger heb vastgehouden, dat kan best. Juul is nu ruim een week weg en ik heb nog steeds pijn in mijn nek en blaren op mijn hand. 20 kilo tegen 80 en ik legde het bijna af.
En ik hoop ook heel erg dat het hondje weer snel terecht is!
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Wat zielig :ugh:
Weer een hondje wat los rond aan het dolen is zonder veilige haven :cry: Ik hoop dat ze snel gevonden wordt!
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Ze is net gezien in de reeshof vlakbij basisschool de boemerang!
RIP Cena :roos:
    SannePP
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

S buurt richting M buurt

Afbeelding
    Grijs is waar ze is weggelopen, rood is waar ze ongeveer gezien is vannacht
    RIP Cena :roos:
      Maeve
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
      Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

En toch he. Je hoort het bovengemiddeld vaak bij opvangers uit het buitenland. Misschien zijn de adoptanten te nonchalant, maar zou men als stichting ook niet eens kunnen zorgen dat honden beter "ingeburgerd" zijn voor ze geplaatst worden? Want blijkbaar gebeurt het best vaak dat goedbedoelende maar onkundige mensen een hond adopteren met dergelijke problemen dat sluizen en driedubbel zekeren nodig is. Kunnen stichtingen die verantwoordelijkheid niet beter in eigen hand houden en pas plaatsen als een hond redelijk meedraait in onze maatschappij?
      runninggirl
      Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik hoop echt dat Joanna heel snel terecht is en zonder kleerscheuren!
      Maeve schreef:En toch he. Je hoort het bovengemiddeld vaak bij opvangers uit het buitenland. Misschien zijn de adoptanten te nonchalant, maar zou men als stichting ook niet eens kunnen zorgen dat honden beter "ingeburgerd" zijn voor ze geplaatst worden? Want blijkbaar gebeurt het best vaak dat goedbedoelende maar onkundige mensen een hond adopteren met dergelijke problemen dat sluizen en driedubbel zekeren nodig is. Kunnen stichtingen die verantwoordelijkheid niet beter in eigen hand houden en pas plaatsen als een hond redelijk meedraait in onze maatschappij?
      Voor sommige honden zal dubbel zekeren niet genoeg zijn, vooral als die lijn dus gewoon wordt vastgehouden door de baas in plaats van vast zit aan een heupgordel ofzo.
      Ik kwam van de week een bokkende en stijgerende podenco tegen. Was net drie dagen in NL en zelfs dubbel gezekerd maar die vrouw zat dus steeds in de knoop met de lijnen en zat er constant mee te prutsen om ze uit de knoop te krijgen dus liet ook steeds één van de lijnen over te pakken. :schrik:
      Plaats reactie

Terug naar “Vermiste honden, help met zoeken!”